aruś12 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Panowie co to może być przy zimnym silniku odpalam i skwierczy coś jak by paski ale chyba to nie one i po 3-4 m ustaje cisza Morze coś przy rozrządzie jakiś o ring albo rolka Ciężko powiedzieć skąd dochodzi hałas skwierczenia Z początku myślałem że wspomaganie Czy u was też coś takiego się zdarzyło i czy mam mieć powody do obaw ?
rookie Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Prawdopodobnie rolka napinacza paska rozrządu. Pozdro
aruś12 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2010 Ale cały rozrząd był wymieniany rok temu ze wszystkim I w tamtym roku było to samo w zimę skwierczenie Myślę że to chyba nic poważnego
goldi Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Mam to samo wymieniłem już napinacz alternatora sprzęgiełko alternatora łożyska w alternatorze a rozrząd ma 25 tyś i też ustaje po chwili chyba profilaktycznie wymienie ten napinacz rozrządu
aruś12 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2010 Ale tak słuchając to moim zdaniem albo pasek od klimy albo rozrządu skwierczy Lub od wału ten z gumami co wszystkie paski po nim chodzą co o tym myślicie
Frimuś Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 no ja tez bym obstawiam sprzegielko alternatora,sam tak mialem
SotoM Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 rozrzad nie skwierczy, tylko pasek napedu altka-skacze napinacz lub poprostu pasek popiskuje -guma zimna -ja mam tak samo po chwili sie uspokaja. daj szanse -masz minusowa temp na zewnatrz...
leniwiec Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 miałem to samo, gdy był zimny to skwierczało, a po jakimś czasie przestawało. Wymiana napinacza paska wielorolkowego rozwiązała sprawę.
Frimuś Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 u jednego skwierczu u drugiego piszczy a u kolejnego prycha.......wiadomo co trzeba sprawdzic juz koledzy pisali,jak nie spzregielko alternatora to napinacz. Napinacz wzrokowo nawet mozna zdiagnozowac patrzac sei na niego z gory jak jest odchylony od pionu tzn.ze puszcza Tak mialem jak kupilem zamiennik.
aruś12 Opublikowano 13 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2010 No to na razie nie będę się tym przejmował Może się nic nie stanie Poczekamy do wiosny Dzięki za informacje
fusse Opublikowano 13 Grudnia 2010 Opublikowano 13 Grudnia 2010 ja mysle,ze to wszystko kwestia temperatury. zeszlej zimy mi tak swiergotal,a rozrzad wtedy mial moze z 2 miesiace, nie przejmowalem sie, cala zime przejezdzilem, w lato w ogole nie bylo zadnego skwierczenia,teraz zima i znowu to samo, przez chwilke popiskuje po chwili przestaje. dzieje sie tak tylko przy dluzszym postoju.
Jastrzab-Gorzow Opublikowano 13 Grudnia 2010 Opublikowano 13 Grudnia 2010 Zgadzam się to pewnie kwestia temperatury. Jeżeli chcesz mieć pewność że to nie rozrząd, to zwal oba paski i odpal zimnego.
aruś12 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2010 To za dużo z tym roboty Bo dzisiaj rano już nie skwierczało raz skwierczy raz nie Może być że temperatura minusowa daje się w znaki
morwa76 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Opublikowano 14 Grudnia 2010 jesli to sprzegiełko alternatora to ma skwierczyc bardziej jak skrecisz kiere na max L-R
rosek89 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 u mnie jest ten sam objaw. pasek i napinacz były wymienione. wydaje mi sie że to spowodowane jest starością kół pasowych które są już tak powiem 'przechodzone' a w momencie gdy jest zimny silnik są duże opowy zarówno na alternatorze jak i na reszcie. sprubuj sciągnąc wzbudzenie z alternatora i i zobaczysz czy też piszczy?? wtedy będzie mały opór osprzętu
aruś12 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2010 No jak na złość teraz nie skwierczy Po tym jak dolałem płynu do układu wspomagania Pewnie pompa skwierczała było mało płynu a jak się rozgrzał trochę to przestawało skwierczeć Albo mi się tylko tak zdaje że to było to Bo jak na razie cisza rano przy odpaleniu
andziul Opublikowano 16 Grudnia 2010 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Mam podobny problem. Wymieniłem w listopadzie napinacz paska wieloklinowego i sam pasek na Gatesa 5PK1590. Pasek ma długość 1590 mm - wg katalogu Gatesa jest przewidziany do silnika 1.9 TDI 1Z. Przy odpalaniu na zimnym skwierczy, tak jakby śrubka latała - metaliczne stuki. Przed wymianą było wszystko ok. Poprzedni pasek to Contitech 5PK1592 o długości 1592 mm czyli o 2 mm dłuższy. Czy ktoś miał podobnie na pasku Gatesa?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się