fmaverick Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Witam! Spaliła mi się żarówka przedniego kierunkowskazu od strony kierowcy, dodam, że mam ori xenony, zajrzałem tam, ale dostęp wydaje mi się być dość utrudniony, więc nasuwa się pytanie, czy jest jakiś sposób na zmianę tej żarówki, czy może trzeba wyciągać całą lampę?? z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi
wiesiek3d Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Najlepiej wyjąć całą lampę bo jest trudny dostęp jak piszesz. Odkręcisz tylko trzy torxy i lampa na zewnątrz.
michal_g84 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 też kiedyś miałem ten problem i zdecydowałem się wyciągnąć całą lampę bo nie byłem w stanie przekręcić wtyczki
fmaverick Opublikowano 15 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2010 dzięki za odpowiedzi czyli pozostaje mi wyjęcie lampy, a czy jest może coś na co powinienem zwrócić szczególną uwagę przy jej wyciąganiu? i jeszcze jedno pytanie, jaka jest tam żaróweczka, żebym nie musiał 2 razy tej lampy wyciągać :>
michal_g84 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 taka żółta 21W, na każdej stacji benzynowej taką znajdziesz, chyba 4zł płaciłem, co do wyciągania lampy to tak jak kolega wcześniej napisał odkręcasz 3 torx-y tylko musisz mieć długi klucz do tej dolnej, no i uważaj na plastikowy zaczep znajdujący się w dolnej części lampy przy grilu
Daimos Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 i uważaj na zaczepy bo są bardzo delikatne
fmaverick Opublikowano 15 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2010 co do wyciągania lampy to tak jak kolega wcześniej napisał odkręcasz 3 torx-y tylko musisz mieć długi klucz do tej dolnej a mógłbyś mi jakoś bliżej określić gdzie jest ta dolna śruba? bo tak na pierwszy rzut oka to jej nie znalazłem i jeszcze jedno pytanie, czy podczas wyjmowania lampy muszę "odłączyć" czy wyciągnąć ramię regulatora wysokości, czy znajduje się on w reflektorze?
michal_g84 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 poświeć sobie latarką od góry, znajduje się ta śruba po przeciwnej stronie jak ten plastikowy zaczep czyli nie po stronie grila tylko błotnika, regulacja wysokości znajduje się w środku
fmaverick Opublikowano 15 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2010 poświeć sobie latarką od góry, znajduje się ta śruba po przeciwnej stronie jak ten plastikowy zaczep czyli nie po stronie grila tylko błotnika, regulacja wysokości znajduje się w środku czyli ta śruba znajduje się w komorze silnika, ja jej szukałem od strony zderzaka pod lampą, a ten plastikowy zaczep, to jak powinienem wyjmować reflektor żeby go nie uszkodzić? tzn. mam wyciągać lampę np. pod kątem 45 st do osi auta? czy może jeszcze jakoś inaczej?
wiesiek3d Opublikowano 16 Grudnia 2010 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Odkręcasz dwie śruby z góry, później tą na dole ,widać ją przez otwór przedniego pasa tuż przy błotniku. Lampę po odkręceniu delikatnie odsuwasz w stronę błotnika aby wyczepić zaczep znajdujący się na dole lampy ,od strony chłodnicy. Następnie wyciągasz ją ,zaczynając od środka lampy. Powinno pójść, tylko delikatnie nienerwowo.
fmaverick Opublikowano 16 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2010 żarówka zmieniona :> wszystkim którzy się wypowiedzieli bardzo dziękuję za pomoc niestety przy zakładaniu lampy ta 3, najdłuższa śruba wpadła mi do komory silnika i teraz mam pytanie, czy aby zdjąć tą płytę pod silnikiem to muszę zdjąć zderzak?? dostęp do kanału, żeby wejść pod auto będę miał dopiero za jakiś tydzień do tego czasu zrobię ponad tysiąc kilometrów i nie mam zielonego pojęcia czy ta śruba się tam uchowa
Banan Opublikowano 16 Grudnia 2010 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Może uda ci się delikatnie odgiąć dokładkę zderzaka. Mi spadła nasadka 2 miesiące temu , zdejmowałem zderzak w weekend i wtedy wystarczyło z przodu odczepić i wyleciała więc powinna się uchować
krzyniek Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 zderzaka nie musisz zdejmować, (przód 3 śruby, na środku 3- łączenie z osłoną skrzyni no i przy nadkolach) zlokalizuj ją, ustaw auto pod skosem a jak będziesz miał fart to popukaj od dołu i może przesunie Ci się w dogodne miejsce i wypadnie;)
steff Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 Ja zrobiłem to tak w swojej furze: lewy kierunkowskaz wymieniła mi żona szczupła łapka się zmieściła i wykręciła żarówkę. Krótko i na temat!! prawy kierunkowskaz: wymieniłem sam mianowicie: zdjąłem dolot powietrza do filtra. Później porozłączałem i odkręciłem filtr podnosząc go do góry (bez rozpinania do końca) co wystarczyło by wykręcić i wyjąć żarówkę. zero odkręcania lamp. Czas realizacji zadania 15 minut od A do Z. pzdr.
PyRaS Opublikowano 22 Października 2012 Opublikowano 22 Października 2012 No to wole jednak wykręcić lampę 2 minuty z szukaniem torxa wykręcenie 3 śrubek i wymiana żarówki 30 sekund Ale każdy woli inaczej
steff Opublikowano 22 Października 2012 Opublikowano 22 Października 2012 No to wole jednak wykręcić lampę 2 minuty z szukaniem torxa wykręcenie 3 śrubek i wymiana żarówki 30 sekund Ale każdy woli inaczej A czy po takiej operacji demontażu lamp nie trzeba jechać na diagnostykę (ustawienie) świateł??
PyRaS Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 Nie a niby dlaczego ?? Lampy nie reguluje się na śrubach mocujących lampę. Śruby do regulacji zostają nietknięte
d4widoV Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 tez zdecydowanie polecam zdejmowanie lamp. Sciagalem juz je 10 jak zmienialem na ledowe pozycyjki / kierunki i operacja trwa minute na lampe.
steff Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 W takim razie metoda zdejmowania lamp jest bez porównania lepsza.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się