czarnecky Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Witam Aczwórkowiczów:) Od 2 miesięcy jestem szczęśliwym użytkownikiem a4, Niby wszystko git ale od początku zaobserwowałem spore spalanie. Zauważyłem tez że dziwnie działa czujnik paliwa. No to go wymieniłem, wymieniłem też od razu termostat bo miałem doradzono bo zauważyłem że silnik się bardzo długo nagrzewa. Wymiana jednak nie przyniosła zasadniczej zmiany, ani w zmniejszeniu spalania, ani w szybszym nagrzewaniu silnika. Przejrzałem trochę to forum oraz konkurencyjne fora i wszędzie polecano w takich sytuacjach wymianę termostatu i/lub czujnika temperatury. Co też uczyniłem. Ale nic to nie dało, ostatnio po przejechaniu od pełnego baku 360 km zatankowałem 33 l paliwa. Nie trudno wyliczyć że spalania wyszło 9,3/100!! a to co najmniej o 2 l za dużo biorąc pod uwagę nawet wyłączną jazdę po mieście (a ja nie stoje w korkach). Czy macie koledzy jakieś pomysły co może być nie tak, że tak dużo pali i tak wolno się grzeje? Trzeba przejechać ok 10 km (temp otoczenia 0 C). Rodziców octavia tez tdi grzeje sie po 4 km. Bardzo będę wdzięczny za wszelką pomoc. Dodam tylko że dzisiaj mechanik mi powiedział że mogą być za duże dawki wtryskowe. Co to takiego i jak to sprawdzić, czy nie chce mnie naciągnąć? I tak na koniec dygresja - osobą która mi sprzedawała twierdziła że to audi pali 4,5-5l /100:) PS jeśli złamałem regulamin to proszę o zrozumienie - jestem nowym, ale szybko uczącym się użytkownikiem:)
vauxhall95 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 moze mu dobrze wciskasz dodatkowo zimny silnik moze.Zrob logi jak najbardziej dawka moze byc duza,ale musialaby byc bardzo duza.
fusse Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Kolego, nie masz co sie przejmowac, jak robisz krotkie odcinki, to bedzie Ci tyle w zime palil, mi rowniez pali 10/100km, a robie odcinki okolo 5km. silnik nie zdazy sie zagrzac nawet,a juz go wylaczam. dlugo sie nagrzewa,bo moze masz nawiewy mocno odkrecone, wtedy nagrzewnica dziala jak chlodnica. takze normalna sprawa takie spalanie, a bajki o 4,5-5l to niestety mit, choc nie w pelni, bo na trasie w lato przy dziadkowej jezdzie da rade tylko zrobic, sam takie spalanie potrafilem zrobic,ale to nie jest jazda... normlanie w lato po miescie 6,5-7,5 pali.
MAGIC87 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 tez sadze ze to efekt zimy + krotkie odcinki sam jezdze na codziennie na odcinku 23 Km i teraz w zime wychodzi 7-8,5 litra... zalezy jak z korkami
nowal Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 mam to samo kolego od kad zaczela sie zima. 9,5 l/100 km przy spokojnej jezdzie. Do pracy mam ok 6 km wskazówka nawet sienie podniesie a juz rtzeba wylaczac. Latem Spalanie 7.3l/100km. Jak widac normalne. Diesel sie sprawdza na dluzszych odcinkach
czarnecky Opublikowano 15 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2010 Dzięki koledzy za podbudowanie na duchu bo już myślałem że za bardzo spragnioną mam a4:) Ja jeżdżę własnie na krótkich odcinkach 5km do pracy i 6 do kobiety:) Ale o jednej rzeczy jednak jeszcze zapomniałem napisać. Od razu po starcie silnika zaczyna kręcić się ten wiatrak na wiskozie, czy to normalne?? Czy nie powinien on czasem włączać się dopiero po tym jak silnik się zagrzeje w celu jego ochłodzenia??
fusse Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 jest prawidlowo, kreci sie odrazu po wlaczeniu, po nagrzaniu przyspieszy. jak hccesz pomoc w nagrzaniu zaslon calkowicie chlodnice.
Karl28 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 To dobrze,że się kręci ale powinieneś go bez problemu zatrzymać ręką przez szmatę(przy zimnym silniku). Ja dodatkowo na zimę wkładam karton za chłodnicę klimy-zawsze to mniej mroźnego powietrza w komorze silnika , zakładając,że ma się osłonę pod silnikiem Pozdrawiam! O kolega fusse mnie ubiegł :gwizdanie:
cocoo24 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 zmień filtr powietrza, mi przez to spadło spalanie o 1,5l :gwizdanie:
nowal Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Ja tez wsadzilem karton ale za duzo to nie dało Poprostu jest za zimno. Trzeba czekac na wiosne a jeszcze zimy nie ma kalendarzowej
jozek726 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 miałem kiedyś AFNa i nigdy mi tyle nie palił AJM w porównaniu do AFN poli mi duzo więcej bo około 7litrów (miasto-trasa).
H_S_B Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 miałem kiedyś AFNa i nigdy mi tyle nie palił AJM w porównaniu do AFN poli mi duzo więcej bo około 7litrów (miasto-trasa). U mnie to samo. Nie wiem skąd macie wyniki 9-10 litrów ale ja po 3 city w zeszłą zime nie wszedłem powyżej 7,3L. Odcinki to 6km w jedną stronę do pracy. W tą zimę jeszcze do 7L nie doszedłem. Dodam że zarówno rok temu jak i w tym roku jak tylko się nagrzeje to zwiększam obroty gdyż lubię zabawę na śniegu. reasumując : chyba tylko my we dwóch mamy jakieś lewe silniki co nie palą 10L
jozek726 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 no to chyba dobrze ze tyle nie pala
cocoo24 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Opublikowano 16 Grudnia 2010 miałem kiedyś AFNa i nigdy mi tyle nie palił AJM w porównaniu do AFN poli mi duzo więcej bo około 7litrów (miasto-trasa). U mnie to samo. Nie wiem skąd macie wyniki 9-10 litrów ale ja po 3 city w zeszłą zime nie wszedłem powyżej 7,3L. Odcinki to 6km w jedną stronę do pracy. W tą zimę jeszcze do 7L nie doszedłem. Dodam że zarówno rok temu jak i w tym roku jak tylko się nagrzeje to zwiększam obroty gdyż lubię zabawę na śniegu. reasumując : chyba tylko my we dwóch mamy jakieś lewe silniki co nie palą 10L to chyba kolego w3mieście macie dobre obwodnice bezkorkowe. Ja codziennie robie 40-50km z czego 30 w mega korkach śrdnio 2h dziennie w korkach i spala mi od 6 w trasie do 9,5 w mega korku
czarnecky Opublikowano 16 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2010 miałem kiedyś AFNa i nigdy mi tyle nie palił AJM w porównaniu do AFN poli mi duzo więcej bo około 7litrów (miasto-trasa). U mnie to samo. Nie wiem skąd macie wyniki 9-10 litrów ale ja po 3 city w zeszłą zime nie wszedłem powyżej 7,3L. Odcinki to 6km w jedną stronę do pracy. W tą zimę jeszcze do 7L nie doszedłem. Dodam że zarówno rok temu jak i w tym roku jak tylko się nagrzeje to zwiększam obroty gdyż lubię zabawę na śniegu. reasumując : chyba tylko my we dwóch mamy jakieś lewe silniki co nie palą 10L No własnie, rodzice kiedyś mieli A4 AFN (ale to ja w większości nim jeździłem w wtedy byłem młodszy i cięższą nogę miałem:P) i nie pamiętam żeby kiedykolwiek przekroczył to spalanie, zima zimą, ale trochę to za dużo moim zdaniem jednak. Właśnie to mnie troche zastanawia że jednym pali 7-9 innym ponad 9:) Zobaczymy, w piątek jadę na regulacje dawki wtryskowej- 120 pln to dużo za taką usługę?? Zna ktoś może kogoś kto w lublinie zrobiłby to taniej i dobrze?? Podzielę się efektami tego zabiegu. A może wie ktoś jak sprawdzić aktualne (mam kabel do VAG) i zobaczyć czy są za duże bo w sumie może bez sensu pojadę i zapłacę jeśli dawki są ok. Które to bloki pokazują dawki i w jakich jednostkach. Jak mi się uda to zrobię screeny ze wszystkich bloków.
nowal Opublikowano 16 Grudnia 2010 Opublikowano 16 Grudnia 2010 miałem kiedyś AFNa i nigdy mi tyle nie palił AJM w porównaniu do AFN poli mi duzo więcej bo około 7litrów (miasto-trasa). U mnie to samo. Nie wiem skąd macie wyniki 9-10 litrów ale ja po 3 city w zeszłą zime nie wszedłem powyżej 7,3L. Odcinki to 6km w jedną stronę do pracy. W tą zimę jeszcze do 7L nie doszedłem. Dodam że zarówno rok temu jak i w tym roku jak tylko się nagrzeje to zwiększam obroty gdyż lubię zabawę na śniegu. reasumując : chyba tylko my we dwóch mamy jakieś lewe silniki co nie palą 10L i powiesz mi jeszcze ze w lato w miescie pali ci 5 l/100km? Ja teraz zima rzadko kiedy wrzucam 4 bieg jak jade do pracy. caly czas 1-2-3. Mowiac o spalaniu mowisz o tym z FIS'a?
czarnecky Opublikowano 16 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2010 Ja nie mam FIS'a niestety także moje wyniki pochodzą z obserwacji (pełny bak--->400km pełny bak i tak w kółko) W październiku wyliczyłem 7,6, listopad 7,8 no i w grudniu wynik przerósł moje oczekiwania bo wyszło 9,36. Do niedawna jeździłem te same trasy octavia AGR rodziców (a4 to wreszcie moje pierwsze auto) i przez 3 lata octavia nie spaliła mi więcej niż 7,8. Jeśli chodzi o grzanie silnika to też z obserwacji kiedy do pracy mam 5 km to a4 nagrzewa mi się przy 0 C na zewnątrz do ok 70-75 C na zegarach na parkingu służbowym to w tym samym miejscu w podobnych warunkach wskazówka w octavii jest już postawiona idealnie na baczność... Wiadomo że zima to i musi się dłużej grzać ale nie aż tak chyba, co pokazują pomiary w octavii. Jak wrócę z pracy to porobię jakieś screeny z logów i wrzucę na forum.
wiktorsam Opublikowano 16 Grudnia 2010 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Jak Ci auto odpala - musisz kręcić czy od kopa ? Pytam bo w zeszłym roku w te mrozy jak mi auto słabo odpalało bo miałem wszystkie świeczki zjarane to spalanie doszło do 9,5-10 litrów. Po wymianie świec auto zaczęło odpalać na dotyk i spalanie spadło o literek, na 8,5, i takie mam w te mrozy. Uważam jednak że 9,5 jest spokojnie możliwe do uzyskania, jeżeli jeździsz krótkie trasy 100 % po mieście a auto nie zdąży się nagrzać. Nie sugeruj się też opiniami innych ludzi, że np jeżdżą 100 % po mieście 5 km traski i pali zimą 7 litrów bo w to nie uwierzę. Najczęściej takie osoby zapominają dziwnym trafem że miasta było np 80% bo mieli kilka krótkich tras po 20-30 km. A ja powiem że wystarczy że w miesiącu zrobię jakąś 60 km trasę i już średnie spalanie z całego baku spada o pół (a nawet więcej) litra. Kolejna sprawa miasto a miasto - jeden jedzie po mieście a ma taką trasę że nie stoi w korkach, mija mało świateł, inny tak jak ja codziennie stoi w korkach, i mija sporo sygnalizatorów na których najczęściej stoi. Następna sprawa to dawka - nie wierz w cuda, że zmniejszysz dawkę i nagle auto zacznie nie wiadomo ile mniej palić, wiem bo sam u siebie regulowałem - obecnie mam bardzo dużą ustawioną i nie widzę jakiejś różnicy w spalaniu. Jak masz płacić za to 120 zł to lepiej do paliwa dołożyć, albo kup sobie kabelek na allegro za 30 zł i sam ustawisz . EDIT Nie zauważyłem że kabelek masz. Więc auto musi być zagrzane do 90 stopni, wyłączasz wszystkie odbiorniki, nadmuch, ogrzewanie szyby, światła, odpalasz vaga, engine Measuring Blocks i grupa 001 i logujesz przez 20 sekund
czarnecky Opublikowano 16 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2010 EDIT Więc auto musi być zagrzane do 90 stopni, wyłączasz wszystkie odbiorniki, nadmuch, ogrzewanie szyby, światła, odpalasz vaga, engine Measuring Blocks i grupa 001 i logujesz przez 20 sekund Ok, powalczę dzisiaj z tym, a możesz mi powiedzieć jakie powinny być prawidłowe parametry tych dawek? I jak to ustawić Z góry dzięki Co do moich warunków jazdy to ja te 5 km przejeżdżam max w 13-15 minut nie katując maszyny więc to niby miasto ale jadę tak trochę bokiem, w korkach w ogóle nie stoję. Chłodnica zasłonięta kartonem, podobno pomaga, chociaż nie zauważyłem znaczącej różnicy w dogrzaniu silnika. Teraz jak będę tankował to zobaczę jaka jest różnica miasto/trasa bo na 140 km 110 było poza miastem. Dojdzie do 200 i zobaczę, wiadomo że wiarygodniej byłoby po 400 sprawdzić ale chce zobaczyć jak te trasy wpłynęły na spalanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się