peter_k Opublikowano 21 Grudnia 2010 Opublikowano 21 Grudnia 2010 Witam! Od 2 lat jestem zarejestrowany na tym forum, gdyż jestem współwłaścicielem "tatowego" B5 ADR Quattro z Italii, sam zaś woziłem się B3 1,8 i przeważnie siedziałę mna forum Audi 80 gdzie jestem stałym bywalcem i pewnie co niektórzy mnie kojarzą po "czarnuchu 80 B3". Jako że teraz i ja mam podobne autko do taty to czas go przedstawić. Poniżej trochę mojej historii w drodze do B5 Quattro Sorki że tak dużo ale jakoś krócej się nie dało. Nadszedł czas na przedstawienie nowego wozidełka dzięki któremu powróciłem do grona sympatyków OOOO. W sierpniu sprzedałem moją czarną B3 i zakupiłem Forda Mondeo Kombi , którego po 3 miesiącach postanowiłem sprzedać i szukać znów Audi. Ford nie był zły. Zadbany, miał pełne wyposażenie jakie chyba mógł mieć i do tego rok produkcji 2000, ale fordowskie TD nie pchało tego auta do przodu, a i przywiązanie do marki Audi pozostało więc szukałem nowej maszynki z pod znaku OOOO. Na początku szukałem z racji zaoszczędzenia trochę gotówki B4 z 95 roku zadbanego i dobrze wypasionego benzyniaka z klimatronikiem, ale nie było nic ciekawego. Po kilkunastu telefonach i oględzinach paru modeli w okolicy, postanowiłem pod namową rodziny zacząć szukać Audi A4. Tu nadal w okolicy albo były padliny albo przekraczały założony budżet, 2 naprawdę ciekawe A4 zostały zaś już sprzedane. Razem z tatą następnego ranka wyruszyliśmy we mgle do stolicy oglądnąć zwykle ale z prywatnych rąk A4 które było bardzo podobne do posiadanej już przez nas A4 quattro. Po długich oględzinach i trudnych negocjacjach stałem się oto właścicielem Audi A4 1,8 Quattro z 1995 roku (wg dokumentów rok modelowy 1996) Auto posiada trochę wyblaknięty czerwony lakier i kompletnie łyse opony letnie ale ma dość fajne wyposażenie: Napęd Quattro Klimatronic Elektryczne przednie szyby Elektryczne podgrzewane lusterka ABS EDS 2 poduszki powietrzne Oryginalne aluminiowe felgi Radio Gamma + 8 fabrycznych piszczałek bardzo fajnie grających Kolor to Laserott L 0Y3 H01 Dodatkowe odcięcie zapłonu Cheetah Wspomaganie kierownicy Podgrzewane dysze spryskiwaczy i zamki Fabryczny Auto Alarm Audi Skórzaną kierownicę i gałkę lewarka Do tego dostałem Książkę serwisową z każdym przeglądem do 170 000 km, obecnie 235 000, wszystkie oryginalne książeczki Audi, faktury niemiecki i książki przeglądów, kody do radia, komplet 3 kluczyków i nawet zapasowy fabryczny lakier w tubce. Z racji łysych opon i paru zadrapań na lakierze wysępiłem komplet rocznych zimówk Pirelli Carving oraz nowy 3 tygodniowy akumulator wraz z gwarancją w cenie auta (oczywiście odpowiednio utargowanej) Poniżej parę szybkich fotek po zmianie opon i woskowaniu nadwozia i zrobieniu lekkich zaprawek lakieru. Zrobione: Przerejestrowane na KT i ubezpieczone Zamontowana sekwencyjna instalacja LPG BRC Sequent 24 Radio CD/MP3/USB Sony Xplod GT828U + wzmacniacz i skrzynka + zmieniarka 10CD Ręczna Polerka Lakieru i zrobienie paru zaprawek Wymieniony termostat, czujnik ciśnienia oleju, wyczyszczona nagrzewnica, naprawione podświetlenie klimatronica. Plany: Kupić Dywaniki gumowe na zimę Owiewki na wszystkie boczne szyby Heko Wymiana wszystkich popalonych żaróweczek we wnętrzu + dodatkowe lampki 4 elektryczne szyby Licznik z pełnym FISem + ringi Dido Kluczyk scyzoryk + domykanie szyb Felgi ori 16" Lampy poliftowe i do jazdy dziennej Fotele pół kubełki być może skóra Auto wymaga jeszcze trochę dopieszczenia ale mam nadzieje ze będzie się dobrze sprawowało, taj jak poprzednia B3. Opinie mile widziane.
Gość -makaveli- Opublikowano 21 Grudnia 2010 Opublikowano 21 Grudnia 2010 kozak zobacz sobie u Dropsone-a jak wycackać czerwoną A4-ke
peter_k Opublikowano 21 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2010 kozak zobacz sobie u Dropsone-a jak wycackać czerwoną A4-ke Dzięki za plus, Audi Dropsone'a już widziałem bo na Audi80.pl też ją przedstawił. Muszę przyznać że dużo mi do niego jeszcze brakuje ale mam podobną wizję i postaram się żeby też było dobrze i "kozacko" oczywiście w odpowiednim stylu
Armi Opublikowano 21 Grudnia 2010 Opublikowano 21 Grudnia 2010 Czerwona A4 Plany niczego sobie ale lampy do jazdy dziennej - nie wygląda to fajnie. Nie myślałeś o zmianie lamp tylnych albo zrobieniu czegoś takiego?
peter_k Opublikowano 21 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2010 Czerwona A4 Plany niczego sobie ale lampy do jazdy dziennej - nie wygląda to fajnie. Nie myślałeś o zmianie lamp tylnych albo zrobieniu czegoś takiego? Co do lamp do jazdy dziennej to jeszcze nie wiem czy będą a co do tyłu to nie będę na pewno ściemniał bo jakoś mi to nie leży, albo ori, lift albo jakieś zamienniki black-red ale to na razie odległe, trzeba wcześniej kasiorke uzbierać Pożyjemy zobaczymy
Olaf Opublikowano 21 Grudnia 2010 Opublikowano 21 Grudnia 2010 ładna audiczka kozak dopiescisz i bedzie cacy wiec powodzenia w planach i bezawaryjnosci
binio-stg Opublikowano 21 Grudnia 2010 Opublikowano 21 Grudnia 2010 Ładna audiczka Też przed A4 miałem Mondeo na Full Opcji, niby wszystko fajnie, tylko właśnie ten 1.8TD, straszny muł i też po 3 miesiącach postanowiłem sprzedać
jozek726 Opublikowano 21 Grudnia 2010 Opublikowano 21 Grudnia 2010 "Zamontowana sekwencyjna instalacja LPG BRC Sequent 24" fajny silnik i Q a Ty go zatruwasz podtlenkiem gazu
peter_k Opublikowano 22 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2010 "Zamontowana sekwencyjna instalacja LPG BRC Sequent 24" fajny silnik i Q a Ty go zatruwasz podtlenkiem gazu Kolego gdybyśmy lepiej zarabiali i mieli tańsze paliwo to LPG bym nie założył. Tutaj jak wiadomo chodzi o koszty, nie samym autem człowiek żyje a z wypłaty trzeba jeszcze na inne rzeczy mieć kase. Diesel mi sięeni kalkuluje przy dojeździe do pracy i w mieście bo tutaj najkorzystniej LPG wychodzi mimo dużego kosztu instalacji. Mój ojciec ma też ADR'a i też Quattro, od 3 lat z założonym LPG i nie ma z nim problemów, jeździ i się cieszy. W poprzedniej Audi 80 też miałem gaz i po 100 000 km na gazie nie było żadnych problemów. Ale ja zawsze pilnuję tego by na bieżąco wymieniać filtry, olej, świece, i inne rzeczy eksploatacyjne i problemów z gazem raczej nie ma, nie powiedziałbym że go zatruwam, niestety takie realia życia, wolałbym jeździć na PB ale paliwo drogie a diesla już nie chcę bo po prostu mi się on nie opłaci, w dodatku jest słabszy.
Armi Opublikowano 22 Grudnia 2010 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Generalnie się z Tobą zgadzam Ale diesel np. AFN nie jest słabszy od ADR-a. Moment obrotowy i turbina robią swoje Z kreski porównywalnie ale z rolki
peter_k Opublikowano 7 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2011 Generalnie się z Tobą zgadzam Ale diesel np. AFN nie jest słabszy od ADR-a. Moment obrotowy i turbina robią swoje Z kreski porównywalnie ale z rolki Dobrze prawisz kolego. Jeżdżę w pracy kilkoma wersjami TDI, 100 105 115 i jeszcze 90KM z softem i fakt fajnie chodzą ale dużo droższe w zakupie i dużo trudniej o zadbany egzemplarz w kwocie jaką dysponowałem. Jak szukałem Audi to priorytetem była buda bez przygód i zniszczeń, oraz stan techniczny a ten był i jest w moim ADR'ze taki jak chciałem, a oglądałem go już ze wszystkich stron i w środku też Nie ukrywam też że chciałem mieć Quattro i choć wydawało się to mało realne to jednak trafiłem taki egzemplarz w tej cenie jaką mogłem przeznaczyć na Audi. Dodatkowo ADR'a przed zakupem można było porównać do naszej drugiej A4 Quattro z dokładnie tym samym motorem i podobnym wypasem na pokładzie i padło na tą wersję, a przyznam że wcześniej oglądałem pare innych A4 w dieslu i benzynie, z quattro i bez, ale to bym powiedział padliny wypicowane były i nic ciekawego. Teraz po ponad miesiącu użytkowania jestem bardzo zadowolony i myślę że tak szybko go nie zmienię, liczę że nie zawiedzie mnie jak poprzednik - czarne B3 Ładna audiczka Też przed A4 miałem Mondeo na Full Opcji, niby wszystko fajnie, tylko właśnie ten 1.8TD, straszny muł i też po 3 miesiącach postanowiłem sprzedać Ja po prostu wcześniej też miałem Audi, ojciec, wujkowie też mają A4 i 80tki i tylko ja się dopuściłem zdrady. Ford był jak na Mondeo w rewelacyjnym stanie, blacha naprawdę zadbana, pełen wypas w środku, wygodny ale to nie jechało mimo turbiny. Jak wsiadałem do ojca A4 to za Audi tęskniłem i to bardzo, a do baku ropy co raz droższej lać trzeba było i dlatego postanowiłem wrócić do OOOO[br]Dopisany: 22 Grudzień 2010, 14:08_________________________________________________Witam po przerwie. Audi zaczyna powoli się modzić Do tego co jest obecnie zaczynają dochodzić nowe graty Prócz 2 przełączników któe mi świrowały i były przeznaczone do zakupu jako najważniejsze doszło: -Lampka podsufitki przód z dodatkowymi lampkami - założone -Półeczka do bagażnika (boczna) wraz z wykładziną z uchwytami do bagażu (niestety muszę to przerobić bo zapomniałem że w quattro jest trochę inaczej bagażnik wyprofilowany) -W drodze są Daszki podświetlane termometr do licznika bez Fisu - czekam jeszcze na ringi od DiDo -Zakupiłem również dywaniki gumowe Schonek dedykowane do Audi A4 B5 -założone -Chyba najważniejszy i najcenniejszy jak na razie zakup to oryginalne poliftowe Alufelgi 16" w stanie bdb wraz z oponami Pirelli P6000 i kompletem 20szt nakładek na śruby - czekają na lepszą pogodę Obecnie poszukuję podłokietnika wraz z tunelem, w miarę czasu postaram się zaktualizować foto i dodać foto gratów. Pozdro Acha dodam że nawiosnę zagości u mnie zawias 1BE z A4 mojego taty z którym się zawiasem wymieniam, on prócz moich sprężyn dostanie w zamian moje obecne Alu na lato a ja jego wezmę na zimę
Martinor Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Piękna A4... Ładnie się prezenci na felach... Silniczek też fajny... Gratki i powodzenia w modach...
peter_k Opublikowano 7 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2011 Ale ASR to on raczej nie ma Trochę masz Kolego racji bo generalnie to dziś sprawdziłem kody wyposażenia i pisze tam że jest ale EDS. Z tego co czytałem na wikipedii i innych to EDS jest jakby częścią ukladu kontroli trakcji ASR ("tutaj można by poniekąd nazywa się to eds - elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego) a co za tym idzie przy quattro wychodzi na to że pełni właśnie taką rolę Ale za błąd sorki i zmieniam to w opisie. tak czy siak wg kodów fabryka dała: X0A = National sales program germany B0A = Poj. bez szczególnych krajowych wymogów techn. C0Z = Felga aluminiowa 7 jx15h2 et45 5/112 G0G = Ręczna skrzynia 5-biegowa H6T = Opony 205/60 r15 v J1P = Akumulator M51 = 4-cylindrowy silnik z wtryskiem paliwa 1,8 l Q1A = Siedzenia normalne 1AH = Abs i eds 1G3 = Kolo zapasowe normalne zamiast dojazdowki 1MR = Kierownica do inst.pod.powietrz. 3AF = Lusterko zew.(konwex),el.regulowane 3BS = Lusterko zewn. (asferyczne), elektr. ustawiane lewo kzl T5Z = 4-cylindrowy silnik z wtryskiem paliwa 1,8 l litera kodowa 3S0 = Bez poręczy dachowych 4UE = Lewo/prawo 0G1 = Przedłużenie okresu przeglĄdu 8AD = Radio gamma 8GD = Alternator 8RN = Eight speakers (active) 1LH = Hamulce tarczowe przod 3FA = Bez wkładu dachu (dach pełny) 1BA = Pakiet zawiesz. komfortowe
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się