Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błędy silników klap nagrzewnicy, rozmieszczenie, opis i nastawy podstawowe w Audi A4 B6 i A4 B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy w wersji B5 silniczek V71 jest w tym samym miejscu tzn gdzieś za schowkiem? Jeżeli tak to gdzie dokładnie?

Jak zrobić nastawy podstawowe klimatyzacji?

Opublikowano

Witam

Muszę wyjąć silniczek nawiewu V158, jako jedyny na moje nieszczęście znajduje się z lewej strony klimy (od strony kiery) jest jakiś sposób na jego wyjęcie? bo wydaje mi się, że bez demontażu pedałów nie obejdzie się? pzdr

---------- Post dopisany at 07:48 ---------- Poprzedni post napisany at 07:48 ----------

Witam

Muszę wyjąć silniczek nawiewu V158, jako jedyny na moje nieszczęście znajduje się z lewej strony klimy (od strony kiery) jest jakiś sposób na jego wyjęcie? bo wydaje mi się, że bez demontażu pedałów nie obejdzie się? pzdr

Opublikowano

U mnie też jest błąd silniczka V158 na VAGu. Jedyna niesprawność która występuje tak mi się wydaje to że nigdy nie zamykają mi się boczne nawiewy. Mam rację że jak ustawię nawiew wyłącznie na nogi, to te boczne powinny się przymknąć i nie powinno z nich wiać? Który silniczek, silniczki są za to odpowiedzialne? Domyślam się że za lewą klapę winny jest v158, ale co z prawą klapą?

Opublikowano

A ja mam pytanie odnośnie silniczków - czy one są rozbieralne? Na bokach widzę zapadki, ale wolę się upewnić zanim zdemoluje któryś z silniczków. Kupiłem szuwaks do potencjometrów i chciałbym popsikać je bezpośrednio

Opublikowano
Witam

Muszę wyjąć silniczek nawiewu V158, jako jedyny na moje nieszczęście znajduje się z lewej strony klimy (od strony kiery) jest jakiś sposób na jego wyjęcie? bo wydaje mi się, że bez demontażu pedałów nie obejdzie się? pzdr

---------- Post dopisany at 07:48 ---------- Poprzedni post napisany at 07:48 ----------

Witam

Muszę wyjąć silniczek nawiewu V158, jako jedyny na moje nieszczęście znajduje się z lewej strony klimy (od strony kiery) jest jakiś sposób na jego wyjęcie? bo wydaje mi się, że bez demontażu pedałów nie obejdzie się? pzdr

Kolego jak już to ogarniesz zrób fotostory :decayed:

Opublikowano

Muszę wyjąć silniczek nawiewu V158, jako jedyny na moje nieszczęście znajduje się z lewej strony klimy (od strony kiery) jest jakiś sposób na jego wyjęcie? bo wydaje mi się, że bez demontażu pedałów nie obejdzie się? pzdr

Mi się udało go wyjąć, ale było sporo gimnastyki i użyłem chyba 3 różnych "ósemek" do odkręcenia tych trzech śrub, które go trzymają. Jest ciężko, ale da radę :D

Opublikowano

Muszę wyjąć silniczek nawiewu V158, jako jedyny na moje nieszczęście znajduje się z lewej strony klimy (od strony kiery) jest jakiś sposób na jego wyjęcie? bo wydaje mi się, że bez demontażu pedałów nie obejdzie się? pzdr

Mi się udało go wyjąć, ale było sporo gimnastyki i użyłem chyba 3 różnych "ósemek" do odkręcenia tych trzech śrub, które go trzymają. Jest ciężko, ale da radę :D

Wystarczy że do demontażu tego silniczka V158 zrzucę schowek pod kierownicą? Czy trzeba np. demontować tunel?

---------- Post dopisany at 20:17 ---------- Poprzedni post napisany at 17:03 ----------

Ok udało się. Faktycznie dostęp jest ograniczony, ale nie ma aż takiej tragedii. Przeszkadza blok pedałów, no ale odpowiednio manewrując da się wykręcić ten silniczek i odczepić ramię. Zobaczę jak będzie przy montażu, pewnie trudniej bo nie mam pojęcia jak tą najdalej położoną śrubkę wkręcę z powrotem :)

Opublikowano
Witam

Muszę wyjąć silniczek nawiewu V158, jako jedyny na moje nieszczęście znajduje się z lewej strony klimy (od strony kiery) jest jakiś sposób na jego wyjęcie? bo wydaje mi się, że bez demontażu pedałów nie obejdzie się? pzdr

Da się bez odkręcania pedałów.

Trochę gimnastyki,leżąc plecami na progu:decayed:

U siebie wyjąłem i przeczyściłem potencjometr oraz podgiąłem blaszki i działa i brak błędów.

Trzeba jeszcze zrobić to w pozostałych silnikach za schowkiem ale tu dostep jest dużo lepszy

Opublikowano

U mnie też V158 wymieniony. Nie bawiłem się w czyszczenie tylko wymieniłem na inny (sprawny) i w końcu w module klimy mam 0 błędów i koniec dziwnych hałasu tyrkających silniczków z pod deski, bo irytowało mnie to bardzo :)

W sumie od momentu zakupu auta walczyłem z tymi silniczkami i wymieniłem wszystkie jakie są w obudowie nagrzewnicy. Mam nadzieje, że mam teraz spokój na dłużej

Opublikowano

Panowie, nie wiecie, czy można by przełożyć same potencjometry, np: z Passata?

Opublikowano
Panowie, nie wiecie, czy można by przełożyć same potencjometry, np: z Passata?

Pewności nie ma, ale jeżeli to jest 3C, to jest duża szansa, że siedzi tam to samo...

Opublikowano

ja mam błąd g135 i nie wiem za co mam się zabrać może ktoś pomoże?

Opublikowano

Panowie, czy w B7 też się robi adaptacje silniczków? Wczoraj bawiłem się vcds i oprócz testu wszystkiego niczego nie znalazłem.

Opublikowano

Może banalne pytanie - Czy silniczki z angielskiej nagrzewnicy są identyczne? Wolę się upewnić bo może warto szukać takiej będzie tańsza. U mnie w B7 oprócz grzania na maxa z lewej strony przestał działać jakikolwiek nawiew na przednią szybę.

Opublikowano
A ja mam pytanie odnośnie silniczków - czy one są rozbieralne? Na bokach widzę zapadki, ale wolę się upewnić zanim zdemoluje któryś z silniczków. Kupiłem szuwaks do potencjometrów i chciałbym popsikać je bezpośrednio

Przed chwilką wyczytałem, że się da zdjąć obudowę silniczka. Gdzieś w okolicy 8 malutkich zapadek, także bierzesz dwa małe śrubokręty płaskie i powolutku otwierasz silnik. Ponoć można wymienić sam potencjometr i będzie chulało :) Oczywiście po wymianie adaptacja. Muszę się za tego małego dziada zabrać...

Opublikowano

Mam problem w Mojej A4 B5 95r. wszystko było ok klimatronik działał jak nalezy ale nagle przestał reagowac na regulacje temperatury, czy jest LO czy HI czy inna temperatura ustawiona to i tak leci gorące.. z tego co tu wyczytałem to prawdopodobnie silniczek który steruje tą klapką ciepło zimno znajduje sie pod schowkem ten który oznaczony jest na zdjeciu nr 2 ? http://s11.postimage.org/db5eqtsib/DSC_0300.jpg

Opublikowano

który ze zdjęcia to będzie silnik klapy przepływu powietrza bo taki błąd mi wywala to na zdjęciu będzie 2?

Poniżej rysunki poglądowe silniczków klap.

http://s4.postimage.org/4vd50s4c9/L_ESPOIR_DE_L_ANN.jpg http://s4.postimage.org/72hdop9mh/L_ESPOIR_DE_L_ANN.jpg

oraz fotka z mojej A:

http://s4.postimage.org/e8dq4w83d/Flash_12.jpg

Nie sfotografowałem silniczka po stronie kierowcy, bo tam jest tylko jeden i nie ma możliwości pomylenia się :-)

Co do oznaczeń. Wszystkie mają ten sam początek: 8E1 820 511 oraz oznaczenie literowe (podane na końcu, a w nawiasie oznaczenie następnika - jeżeli występuje):

2 - silnik nastawczy klapy dławienia powietrza - jasnoniebieski [V71] - F (M)

3 - silnik nastawczy możliwości zamkniętego obiegu powietrza - niebieski [V113] - D (L)

4 - silnik nastawczy klapy rozmrażania - zielony [V107] - B (J)

5 - silnik nastawczy klapy regulacji temperatury lewy - czerwony [V158] - G

6 - silnik nastawczy klapy w przestrzeni na nogi - biały [V70] - K

7 - silnik nastawczy klapy regulacji temperatury prawy - fioletowy [V159] - H

Jak widać, te silniczki, które padają najczęściej doczekały się swoich nowszych wersji

Każdy silniczek jest zasadniczo identyczny - różni się jedynie ramieniem, którym obraca, więc możliwe jest na przykład przełożenie potencjometrów między kolorami.

Opublikowano

Prawdopodobnie tak ale najlepiej jakbyś jeszcze podał to co jest w nawiaise czyli [V113] vag pokaże

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...