domjenick Opublikowano 6 Stycznia 2011 Opublikowano 6 Stycznia 2011 Jak w temacie-interseuje mnie to,czy jest opcja poprawy osiągów auta,poprzez wymianę skrzyni biegów,jeśli tak,to jak to wygląda w praktyce,jak skrzynia,z jakiego auta,wiadomo,ze wymiana wszystkich zębatek i przełożen-to gruba robota,ale chodzi mi ogólnie,czy jest możliwość i jakie efekty,po ew.wymianie
dziadek Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Jakbyś od diesla włożył to chyba przyśpieszenia ci się polepszą bo krótkie biegi
Jarol Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Jakbyś od diesla włożył to chyba przyśpieszenia ci się polepszą bo krótkie biegi Diesel akurat ma sporo dłuższe biegi niż benzyna więc przyspieszenie będzie gorsze.
dziadek Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Jakbyś od diesla włożył to chyba przyśpieszenia ci się polepszą bo krótkie biegi Diesel akurat ma sporo dłuższe biegi niż benzyna więc przyspieszenie będzie gorsze. jak to ? to czemu w dieslu trza machać tymi biegami i zobacz ile czasu pojedziesz na jednym biegu w dieslu a ile w benzynie, czy ja tu czegoś nie rozumiem
Piotrek98igo Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Jakbyś od diesla włożył to chyba przyśpieszenia ci się polepszą bo krótkie biegi Diesel akurat ma sporo dłuższe biegi niż benzyna więc przyspieszenie będzie gorsze. jak to ? to czemu w dieslu trza machać tymi biegami i zobacz ile czasu pojedziesz na jednym biegu w dieslu a ile w benzynie, czy ja tu czegoś nie rozumiem obroty
norka Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 chcesz polepszyc przyspieszenie albo predkosc maksymalna? moze dalo by rade ze skrzynia z diesla z krótkimi przelozeniami przyspieszenie moze bedzie gorsze, ale pojedzie szybciej
Dev Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 jak predkosc to przekladnia główna od diesla jak przyspieszenie to od benzyny o małej pojemnosci
jaro4444 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 jak przyspieszenie to od benzyny o małej pojemnosci Uhhmm, a jaki moment ona przeniesie? :gwizdanie:
Dev Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 przekładnia główna ???? spokojnie zniesie 400Nm
jaro4444 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Tomek wybacz ale nie pisz bzdur. W słabych benzynach VW jak i SDI nagminie dochodzi to rozpierdolenia przekładni głównej. Przeważnie ścina nity od wieńca albo urywają się osie satelitów.
Dev Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 przyznam sie ze jeszcze mi sie nie zdarzyły takie prezenty ale skoro taki piszesz na pewno tak jest rózne cuda sie zdarzaja, a mi zwykle rozjeb...ane skrzynie biegów w autach przedstawicieli handlowych w ich przypadku nie ma znaczenia moment obrotowy
domjenick Opublikowano 7 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2011 głównie rozchodzi sie o polepszenie startu,bo Vmax mnie nie interesuje-i tak nie jezdzi sie tak szybko w codziennej jezdzie też słyszałem o tym,żeby zaaplikować skrzynię ze słabszej benzynki,tylko teraz pytanie,czy np z ADRa,czy z jakiegoś 1,6 i czy podejdzie P&P i czy w ogóle jest sens takiej zmiany,głównie chodzi o szybsze wkręcenie się na obroty i czy skrzynia biegów to ułatwi
Dev Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 trzeba dokłądnie przestudiowac przełozenia w poszczególnych skrzyniach i nalepiej aby nie pojechac z tym tak jak opisał Jaro4444
jaro4444 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 głównie rozchodzi sie o polepszenie startu,bo Vmax mnie nie interesuje-i tak nie jezdzi sie tak szybko w codziennej jezdzie też słyszałem o tym,żeby zaaplikować skrzynię ze słabszej benzynki,tylko teraz pytanie,czy np z ADRa,czy z jakiegoś 1,6 i czy podejdzie P&P i czy w ogóle jest sens takiej zmiany,głównie chodzi o szybsze wkręcenie się na obroty i czy skrzynia biegów to ułatwi Zmniejsz koła i start będzie o niebo lepszy A poważnie to jest strona z przełożeniami skrzyń biegów, gdzieś ją nawet kiedyś podawałem (chyba na LCT forum). Tam też poprzeliczałem wszystkie skrzynie 6b z silników TDI z Golfa IV i pochodnych. Dobierasz najkrótszą możliwą skrzynię do siebie i powinno być ok. Jak nie to zmienić samą przekładnię główną na taką o wyższym przełożeniu. Słabsze motory mają najczęściej mniejsze sprzęgła i często też bywa, że nie mają koła dwumasowego - wówczas "dzwon" skrzyni nie pasuje. Krótsze biegi powinna też mieć A6 z motorem 1,8 T. Kiedyś w swojej Vectrze 2000 2.0 16V 150 KM zmieniłem skrzynię z przełożeniem głównym 3,54 (jak dobrze pamiętam) na 3,72. Auto dostało kopa i o wiele lepiej szło, a 16V wolnossące lubiło obroty
domjenick Opublikowano 7 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2011 Zmniejsz koła i start będzie o niebo lepszy tyle,że podwoziem będę tarł o asfalt Jak nie to zmienić samą przekładnię główną na taką o wyższym przełożeniu. w gre ewentualnie może wchodzić wymiana całej skrzyni i tylko,jesli pasuje p&p z tego względu,że jeśli to ma byc efekt mierny i mało odczuwalny-szkoda zachodu, czyjejs pracy i moich pieniędzy
marewel Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 http://www.dieselschrauber.de/GKB.html
jaro4444 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 http://www.dieselschrauber.de/GKB.html O to mi właśnie chodziło.
gregory Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Dominiku najlepiej napisz jaką masz teraz skrzynię(jakie oznaczenie) i jakie prędkości osiągasz na poszczególnych biegach powiedzmy przy 6k Rpm. Już teraz ale ci powiem, że skrzynią wiele nie zdziałasz jeśli pod maską K03. Starty najlepiej wychodzą na małych kołach. Jeśli ci wejdą 15" to na takich, lub 16" Waga koła ma również duże znaczenie, bo eliminujesz niepotrzebne masy wirujące
kkrawat Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Rozmiar felg nie ma aż takiego znaczenia bo pomiędzy 195/65/15 a 225/45/17 nie ma różnicy w wysokości koła jedynie w szerokości opony ale znowu trakcja dużo lepsza. Większe znaczenia ma masa felgi jak pisze Gregory - u mnie lepiej jest na 18" OZ niż na ciężkich 17" Avusach..
domjenick Opublikowano 9 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2011 Dominiku najlepiej napisz jaką masz teraz skrzynię(jakie oznaczenie) i jakie prędkości osiągasz na poszczególnych biegach powiedzmy przy 6k Rpm. Już teraz ale ci powiem, że skrzynią wiele nie zdziałasz jeśli pod maską K03. no właśnie nie wiem,jaką skrzynię mam pewnie jerst gdzies to opisane,ale nie wiem gdzie...,co do prędkości-to powiem,że generalnie najlepsza elastyczność jest na 3 biegu i dosyć szybko sie zbiera i dosyć szybko można na 3 pojechac,koła 18"-pytanie jest tylko po to,aby miec pogląd na to,czy ogólnie da radę zrobić-jak wyżej pisałem,jeśli efekt będzie średni-to nie ma sensu się ładować w przekładki skrzyń,ale jeśli to coś by zmieniło-można się skusić-pewnie przy większym turbo,dałoby to ,jak znane wałki z ADRa,ale zdaję sobie też sprawę,że to jest tylko kilka koników i niutków,które bez kompleksowego zmodzenia auta,poprzez dokładki innych ,mocniejszych elementów-niewiele dadzą w "prawie" serii i tylko kompletny tuning,wraz ze skrzynią-da pożądany efekt
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się