czester Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Panowie popatrzcie na te logi... auto standartowo wpada w tryb awaryjny. Z tego co widzę, to turbina mocno przeładowuję, i przepływka trochę niedomaga, ale sztanga na wolnych obrotach chodzi prawidłowo i na dotyk nie przycina się nigdzie. Po kilku dynamicznych próbach auto zaczęło ciągnąć do tych 4tyś, ale z niejodnostajną mocą. Obstawiam coś nie tak z turbiną, albo zapchany katalizator, ale niech wypowiedzą się eksperci. Logi statyczne BS: 000 003 004 011 Dynamiczne: 000 003 008 010 011 A tutaj logi po braku notlaufa, niestety tylko tyle: 011 dyn 008 dyn 011 BS
Sztomel Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Identycznie miał kolega robert, w 011 BS sztanga pracowała prawidłowo ale każde rozpędzanie auta z pedałem w podłodze skutkowało natychmiastowym przeładowaniem i w efekcie trybem awaryjnym. Wykluczyliśmy wszystkie możliwości i pozostała jedynie zmienna geometria mimo, iż bez obciążenia pracowała bez zarzutu. Czyszczenie zmiennej geometrii wyeliminowało przyczynę.
ciahciah Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 katalizator zapchany do wywalenia no i turbo do czyszczenia przydało by się też zrobić korektę dawki paliwa bo masz teraz za dużą, pokaz loga statycznego 001 zdejmij łącznik przy erg i zobacz czy dużo szlamu jest w kolektorze ssącym
czester Opublikowano 9 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2011 Czyli rozumiem, że N75 można wyeliminować ? Przerabiałem kiedyś zacinające się kierownice w swojej B5, ale sztanga po prostu nie drgnęła, i po lekkim rozruszaniu wszystko było ok, a tutaj sztanga działa elegancko a jednak się przycina przy przyspieszaniu. Zaczniemy od wywalenia katalizatora, a jak to nic nie pomoże to czyszczenie turbo Ciahciah a powiedz mi gdzie się te dawki paliwa odczytuje i jakie są normy ? Logi postaram się wrzucić
ciahciah Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 statyczny 001 ma być wartość 3,0-3,8mg 1,54-1,66V, pomiaru robisz na dobrze rozgrzanym silniku i przy wyłączonych wszystkich urządzeniach elektrycznych typu nawiew, radio czy światła, ja próbowałem wszelkich wartości i 3,2mg 1,58V jest u mnie optymalna, korekty można zrobić vag'iem albo stukając nastawnik
czester Opublikowano 9 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2011 Zrobiliśmy brakujące logi. Wartości w 001 chyba trochę za niskie wyszły... ale zastanawia mnie grupa 013 czemu korekcje są tylko dla 3 wtrysków ? Statyczne: 001 007 013 023
IDUAL Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Ponieważ twój sterownik silnika, a masz pompę wtryskową, nie podaje wskazań w tym polu na Vagu. Pomiar jest dokonywany w taki sposób: 1. wartośc 1 cyl. względem 3 cyl., 2. wartośc 2 cyl. względem 3 cyl., 3. wartośc 4 cyl. względem 3 cyl..
ciahciah Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 wystarczy korekta dawki vag'iem wybieramy 1-engine 11 login i tu wpisujemy 12233 10 adaptacja w adaptacji blok 01 ustaw ~3,2mg ~1,58V zmieniając wartość 32768 na mniejszą save
czester Opublikowano 9 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2011 Ok wszystko jasne, tylko co to zmieni ?
czester Opublikowano 10 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2011 :> może coś może nic Myślałem, że ma to jakiś wpływ np. na odpalanie albo spalanie Dam znać jak się ma sprawa po wycięciu kata.
ciahciah Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 pytanie wydało mi się zbyta banalne, po to wymyślono normy by ich się trzymać..
czester Opublikowano 10 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2011 Np. statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku ma swój zakres i w znaczącym stopniu wpływa na rozruch, dlatego pytam.
ciahciah Opublikowano 11 Stycznia 2011 Opublikowano 11 Stycznia 2011 za duża dawka może powodować że obroty będą wolno spadać, ze będzie bardziej dymił przy depnięciu na gaz, co za tym idzie będzie wzmożone zabrudzanie kata i turbo, a więcej dymu to znaczy że mieszanka nie spala się idealnie co powoduje większe spalanie, do tego układ wtryskowy szybciej się zużyje(słaby przy dawce poniżej 3,0mg zaczyna głośniej pracować), przekonałem cie teraz do tego byś ustawił jak bozia przykazała?
czester Opublikowano 30 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2011 O widzisz o taka odpowiedz mi chodziło dawkę zmienię, i nie pytam się bo nie chce mi się tego robić, tylko może się czegoś dowiem nowego. Tak poza tym jest to auto kumpla, i został dzisiaj wywalony katalizator i niestety bez zmian, także turbo idzie do czyszczenia...[br]Dopisany: 11 Styczeń 2011, 14:26_________________________________________________Wrzucam logi po wywaleniu kata, wyczyszczeniu przepływki i wymianie węzy od podciśnienia. Auto nie wpada już w tryb awaryjny, i właściwie jedzie jak należy, czasami tylko w dolnych granicach obrotów czuć lekkie spowolnienie. Nie czyściliśmy turbo, bo wirnik ma już luz wzdłużny i będzie szło do wymiany, i tu pytanie na ile ten luz jest niebezpieczny przy normalnej jeździe ? Log (003) Log (008) Log (010) Log (011) Log (011 próba II)
ciahciah Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 możesz wyczyścić jeszcze kolektor ssący i przedmuchać wężyk wychodząc z ECU o ile to auto ma tam wężyk ten luz jest nie bezpieczny, turbo kwalifikuje się do regeneracji, ale do puki żadnych nie pokojowych odgłosów od turbo nie ma i nie puszcza oleju hmm..jest ryzyko jest zabawa, widać w logach że doładowanie jest nie stabilne, albo kierownice się przycinają albo gruszka jest już słaba..
Piargi Opublikowano 2 Lutego 2011 Opublikowano 2 Lutego 2011 No to do turbo jeszcze pompa paliwa się rozszczelniła.
czester Opublikowano 24 Marca 2011 Autor Opublikowano 24 Marca 2011 Pany pomocy ! Problem cały czas ten sam, czyli przeładowanie turbo. Katalizator wywalony, turbina nowa, N75 podmieniony z N17, i ciągle to samo. Ma ktoś pomysł co jeszcze może być ? Przepływka chyba ok ? Może tak być że oby dwa zaworki są uszkodzone ? Wrzucam kilka logów Dynamiczne: Log (0 - 008) Log (1 - 010) Log (2 - 000,000) Log (3 - 011,011) Statyczne Log (0 - 004) Log (1 - 003) Log (2 - 011)
vauxhall95 Opublikowano 24 Marca 2011 Opublikowano 24 Marca 2011 Ja bym zaczal od podmiany map sensora,ktory czesto siada w AFN
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się