Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Prośba o analizę logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie popatrzcie na te logi... auto standartowo wpada w tryb awaryjny. Z tego co widzę, to turbina mocno przeładowuję, i przepływka trochę niedomaga, ale sztanga na wolnych obrotach chodzi prawidłowo i na dotyk nie przycina się nigdzie. Po kilku dynamicznych próbach auto zaczęło ciągnąć do tych 4tyś, ale z niejodnostajną mocą. Obstawiam coś nie tak z turbiną, albo zapchany katalizator, ale niech wypowiedzą się eksperci.

Logi statyczne BS:

000

c70637accd6b707em.jpg

003

0072236be489c9e2m.jpg

004

11c1cd58f4bce657m.jpg

011

80d78331e14e073bm.jpg

Dynamiczne:

000

cc09d2cc11bb6990m.jpg

003

4875f807d10afbcfm.jpg

008

878621cafcbd4086m.jpg

010

f47b70efbc57e0bdm.jpg

011

139e97f4868aef0cm.jpg

A tutaj logi po braku notlaufa, niestety tylko tyle:

011 dyn

85026a63dc68a361m.jpg

008 dyn

d2e95d7c132a4c8am.jpg

011 BS

b71454da2f5a6d00m.jpg

Opublikowano

Identycznie miał kolega robert, w 011 BS sztanga pracowała prawidłowo ale każde rozpędzanie auta z pedałem w podłodze skutkowało natychmiastowym przeładowaniem i w efekcie trybem awaryjnym. Wykluczyliśmy wszystkie możliwości i pozostała jedynie zmienna geometria mimo, iż bez obciążenia pracowała bez zarzutu. Czyszczenie zmiennej geometrii wyeliminowało przyczynę.

Opublikowano

katalizator zapchany do wywalenia no i turbo do czyszczenia

przydało by się też zrobić korektę dawki paliwa bo masz teraz za dużą, pokaz loga statycznego 001

zdejmij łącznik przy erg i zobacz czy dużo szlamu jest w kolektorze ssącym :evil:

Opublikowano

Czyli rozumiem, że N75 można wyeliminować ? Przerabiałem kiedyś zacinające się kierownice w swojej B5, ale sztanga po prostu nie drgnęła, i po lekkim rozruszaniu wszystko było ok, a tutaj sztanga działa elegancko a jednak się przycina przy przyspieszaniu. Zaczniemy od wywalenia katalizatora, a jak to nic nie pomoże to czyszczenie turbo :good:

Ciahciah a powiedz mi gdzie się te dawki paliwa odczytuje i jakie są normy ? Logi postaram się wrzucić

Opublikowano

statyczny 001 ma być wartość 3,0-3,8mg 1,54-1,66V, pomiaru robisz na dobrze rozgrzanym silniku i przy wyłączonych wszystkich urządzeniach elektrycznych typu nawiew, radio czy światła, ja próbowałem wszelkich wartości i 3,2mg 1,58V jest u mnie optymalna, korekty można zrobić vag'iem albo stukając nastawnik

Opublikowano

Zrobiliśmy brakujące logi. Wartości w 001 chyba trochę za niskie wyszły... ale zastanawia mnie grupa 013 :decayed: czemu korekcje są tylko dla 3 wtrysków ?

Statyczne:

001

b8ec3bc432b319fem.jpg

007

6fa5b7d0610a6ee8m.jpg

013

0576da99fe90708bm.jpg

023

89dc7d11e8309649m.jpg

Opublikowano

Ponieważ twój sterownik silnika, a masz pompę wtryskową, nie podaje wskazań w tym polu na Vagu. Pomiar jest dokonywany w taki sposób:

1. wartośc 1 cyl. względem 3 cyl.,

2. wartośc 2 cyl. względem 3 cyl.,

3. wartośc 4 cyl. względem 3 cyl..

Opublikowano

wystarczy korekta dawki vag'iem

wybieramy 1-engine

11 login i tu wpisujemy 12233

10 adaptacja

w adaptacji blok 01

ustaw ~3,2mg ~1,58V zmieniając wartość 32768 na mniejszą

save

Opublikowano

Ok wszystko jasne, tylko co to zmieni ?

Opublikowano

:> :wallbash:

może coś może nic

Opublikowano

:> :wallbash:

może coś może nic

Myślałem, że ma to jakiś wpływ np. na odpalanie albo spalanie :good: Dam znać jak się ma sprawa po wycięciu kata.

Opublikowano

pytanie wydało mi się zbyta banalne, po to wymyślono normy by ich się trzymać..

Opublikowano

Np. statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku ma swój zakres i w znaczącym stopniu wpływa na rozruch, dlatego pytam.

Opublikowano

za duża dawka może powodować że obroty będą wolno spadać, ze będzie bardziej dymił przy depnięciu na gaz, co za tym idzie będzie wzmożone zabrudzanie kata i turbo, a więcej dymu to znaczy że mieszanka nie spala się idealnie co powoduje większe spalanie, do tego układ wtryskowy szybciej się zużyje(słaby przy dawce poniżej 3,0mg zaczyna głośniej pracować), przekonałem cie teraz do tego byś ustawił jak bozia przykazała? :)

Opublikowano

O widzisz o taka odpowiedz mi chodziło :) dawkę zmienię, i nie pytam się bo nie chce mi się tego robić, tylko może się czegoś dowiem nowego. Tak poza tym jest to auto kumpla, i został dzisiaj wywalony katalizator i niestety bez zmian, także turbo idzie do czyszczenia...[br]Dopisany: 11 Styczeń 2011, 14:26_________________________________________________Wrzucam logi po wywaleniu kata, wyczyszczeniu przepływki i wymianie węzy od podciśnienia. Auto nie wpada już w tryb awaryjny, i właściwie jedzie jak należy, czasami tylko w dolnych granicach obrotów czuć lekkie spowolnienie. Nie czyściliśmy turbo, bo wirnik ma już luz wzdłużny i będzie szło do wymiany, i tu pytanie na ile ten luz jest niebezpieczny przy normalnej jeździe ?

Log (003)

Log (008)

Log (010)

Log (011)

Log (011 próba II)

Opublikowano

możesz wyczyścić jeszcze kolektor ssący i przedmuchać wężyk wychodząc z ECU o ile to auto ma tam wężyk

ten luz jest nie bezpieczny, turbo kwalifikuje się do regeneracji, ale do puki żadnych nie pokojowych odgłosów od turbo nie ma i nie puszcza oleju hmm..jest ryzyko jest zabawa, widać w logach że doładowanie jest nie stabilne, albo kierownice się przycinają albo gruszka jest już słaba..

Opublikowano

Pany pomocy ! Problem cały czas ten sam, czyli przeładowanie turbo. Katalizator wywalony, turbina nowa, N75 podmieniony z N17, i ciągle to samo. Ma ktoś pomysł co jeszcze może być ? Przepływka chyba ok ? Może tak być że oby dwa zaworki są uszkodzone ? Wrzucam kilka logów

Dynamiczne:

Log (0 - 008)

Log (1 - 010)

Log (2 - 000,000)

Log (3 - 011,011)

Statyczne

Log (0 - 004)

Log (1 - 003)

Log (2 - 011)

Opublikowano

Ja bym zaczal od podmiany map sensora,ktory czesto siada w AFN

Opublikowano

Gdzie on jest w AFN-ie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...