drarek Opublikowano 7 Stycznia 2008 Opublikowano 7 Stycznia 2008 A co u ciebie pokazuje na kanale 49??
Tuborg 1 Opublikowano 7 Stycznia 2008 Opublikowano 7 Stycznia 2008 A co u ciebie pokazuje na kanale 49?? c49 temp oleju c51 temp cieczy chłodzącej
drarek Opublikowano 8 Stycznia 2008 Opublikowano 8 Stycznia 2008 to myślę jednak że u mnie też taak jest jak napisałeś. Czyli temp silnika na 49 sprawdzać tak? Pozdrawiam
Pablo_banita Opublikowano 8 Stycznia 2008 Opublikowano 8 Stycznia 2008 to myślę jednak że u mnie też taak jest jak napisałeś. Czyli temp silnika na 49 sprawdzać tak? Pozdrawiam A co u ciebie pokazuje na kanale 49?? c49 temp oleju c51 temp cieczy chłodzącej jakieś to zamieszane w a4 1,9TDI/2000r 49 - temperatura cieczy .... i bez dyskusji
mgrzes1 Opublikowano 10 Stycznia 2008 Opublikowano 10 Stycznia 2008 Szukam odpowiedzi na zagadkowe zachowanie się mojego AUDI. Cały czas niedogrzany - temperatura na blacie 70 C i choć nie wiem jak bym się starał doginał jej to nie wskakuje wyżej. na kanale 49 - 72 C . Z kolei na kanale 51 po przejechaniu kilku kilometrów tem. 90 C. Wymieniłem termostat którego wymiana zajęła mi 1h ale niestety ten parszywy zamiennik. I pewnie wiecie co ---- bez zmian. Po przeczytaniu paru postów zamówiłem org. Termostat i czujnik temperatury oraz płyn G12+ W ASO a co mi tam niech stracę. Wymiana w sobotę po południu zrobię kilka fotek. P.S Mam nadzieje że ten koszmar z tem. wkrótce się zakończy. :drool:
baskecior Opublikowano 10 Stycznia 2008 Opublikowano 10 Stycznia 2008 Szukam odpowiedzi na zagadkowe zachowanie się mojego AUDI. Cały czas niedogrzany - temperatura na blacie 70 C i choć nie wiem jak bym się starał doginał jej to nie wskakuje wyżej. na kanale 49 - 72 C . Z kolei na kanale 51 po przejechaniu kilku kilometrów tem. 90 C. Wymieniłem termostat którego wymiana zajęła mi 1h ale niestety ten parszywy zamiennik. I pewnie wiecie co ---- bez zmian. Po przeczytaniu paru postów zamówiłem org. Termostat i czujnik temperatury oraz płyn G12+ W ASO a co mi tam niech stracę. Wymiana w sobotę po południu zrobię kilka fotek. P.S Mam nadzieje że ten koszmar z tem. wkrótce się zakończy. :drool: Gdybys od razu założył oryginał , nie miałbyś teraz kłopotów. Jesli zamówiłeś BTT - załóż i ciesz się dogrzanym motorkiem. [br]Dopisany: 10 Styczeń 2008, 10:54 _________________________________________________ jakieś to zamieszane w a4 1,9TDI/2000r 49 - temperatura cieczy .... i bez dyskusji u mnie na 49 też jest temp płynu, na 51 mam wskazanie po zagrzaniu silnika cały czas 90 i nie wiem co to?? Temp małego obiegu. Szybko osiąga 90 i stoi dęba cały czas.
blaster99 Opublikowano 10 Stycznia 2008 Opublikowano 10 Stycznia 2008 Podepne sie do tematu.. U mnie sprawa wyglada nastepujaco: jade sobie moim afn en po ok 6-7 km temp dochodzi mi do 90 i albo sie trzyma caly czas albo spada do ok 80 i za chiny nie pojdzie wyzej...az do nastepnego wystudzenia silnika, czasem przejade 200km na 90stopniach a czasem po 15 km temp spada do 80 raz nawet 70 ... to bedzie czujnik czy termostat na wasze oko ??
marcink001 Opublikowano 10 Stycznia 2008 Opublikowano 10 Stycznia 2008 Blaster-u mnie tak wlasnie było i okazalo sie ze czujnik. Jak łapie na początku jazdy 90 stopni a potem spada/wzrasta/spada to raczej czujnik. Gdyby termostat to chyba nie powinien na początku tak ładnie łapać tej 90tki. Aha, miałem też to samo co Ty-czasem trasę potrafił ładnie trzymac a innym razem temp spadała. Ja na początku czytając forum wymieniłem termostat i okazało się że niepotrzebnie bo walnięty był czujnik. W ogóle wydaje mi się że lepiej zaczynać od czujnika bo zamiennik ok 40 zł a łatwiej wsadzić nowy czujnik niż rozgrzebywać termostat (zresztą jak u mecha będziesz robił to za wymianę termostatu i tak troche zapłacisz). Tyle moich rad ale mechanikiem nie jestem więc gwarancji nie daję
Pablo_banita Opublikowano 10 Stycznia 2008 Opublikowano 10 Stycznia 2008 Szukam odpowiedzi na zagadkowe zachowanie się mojego AUDI. Cały czas niedogrzany - temperatura na blacie 70 C i choć nie wiem jak bym się starał doginał jej to nie wskakuje wyżej. na kanale 49 - 72 C . Z kolei na kanale 51 po przejechaniu kilku kilometrów tem. 90 C. Wymieniłem termostat którego wymiana zajęła mi 1h ale niestety ten parszywy zamiennik. I pewnie wiecie co ---- bez zmian. Po przeczytaniu paru postów zamówiłem org. Termostat i czujnik temperatury oraz płyn G12+ W ASO a co mi tam niech stracę. Wymiana w sobotę po południu zrobię kilka fotek. P.S Mam nadzieje że ten koszmar z tem. wkrótce się zakończy. :drool: Masz kolego inny motor niż ja ale obawiam się że jeśli po pierwszej wymianie nic to nie pomogło to i kolejna nic nie da tak czy siak zdaj relację ...Jesli zamówiłeś BTT - załóż i ciesz się dogrzanym motorkiem..... ja założyłem i dokładnie NIC to nie dało!Temp małego obiegu. Szybko osiąga 90 i stoi dęba cały czas. a gdzie to można przeczytać ??? Coś Ci się chyba POMYLIŁO!!!!!!! A jak wytłumaczysz (wyraźną) różnice w ogrzewaniu wnętrza pomiędzy 90' na kanale 49 a 51??? Czy nagrzewnica nie jest w małym obiegu??? Co pokazuje kanał 49??? Dlaczego temperatura na tym kanale rośnie juz po 2 km??? Czy to znaczy że otwiera się już duży obieg??? To dlaczego pomimo wskazań na kanale 49 w okolicy np. 80' wąż silnik -> chłodnica jest zimny? Gdzie zamontowany jest czujnik do kanału 49??? Z tego co mówisz to gdzieś poza silnikiem skoro nie pokazuje temperatury małego obiegu!!! kanał 51 : także od 27 ale zatrzymało się na 90 ( silnik nieodpalony!!!) a tutaj sobie doczytaj :http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=20157.0
adadur Opublikowano 11 Stycznia 2008 Opublikowano 11 Stycznia 2008 blaster99 ja miałem bardzo podobnie temp. skakała między 80 a 90 st. w różnych warunkach jazdy, udało mi sie dostrzec jedynie pewną prawidłowość że przy złączonej klimie łatwiej było mu wskoczyć na 90st.C Pojezdziłem tak trochę, myślałem że to czujnik nawet miałem sprzęt by go sprawdzić ale za nic nie dało się do niego dostać a wyciągać nie chciałem. Poeksperymentowałem i wymieniłem termostat - od roku bite 90st.C na blacie zero wahnięć.
blaster99 Opublikowano 11 Stycznia 2008 Opublikowano 11 Stycznia 2008 Blaster-u mnie tak wlasnie było i okazalo sie ze czujnik. Jak łapie na początku jazdy 90 stopni a potem spada/wzrasta/spada to raczej czujnik. Gdyby termostat to chyba nie powinien na początku tak ładnie łapać tej 90tki. Aha, miałem też to samo co Ty-czasem trasę potrafił ładnie trzymac a innym razem temp spadała. Ja na początku czytając forum wymieniłem termostat i okazało się że niepotrzebnie bo walnięty był czujnik. W ogóle wydaje mi się że lepiej zaczynać od czujnika bo zamiennik ok 40 zł a łatwiej wsadzić nowy czujnik niż rozgrzebywać termostat (zresztą jak u mecha będziesz robił to za wymianę termostatu i tak troche zapłacisz). Tyle moich rad ale mechanikiem nie jestem więc gwarancji nie daję moglbys mi napisać gdzie dokladnie jest ten czujnik? czasem ponoc wystarczy przeczyścic ... jakis czas przed tym jak temp mi zaczela swirować zrobilem ponad 100 km z odkreconym korkiem od olju i troche mi sie nabrudzilo pod maska ...
baskecior Opublikowano 11 Stycznia 2008 Opublikowano 11 Stycznia 2008 ja założyłem i dokładnie NIC to nie dało!Temp małego obiegu. Szybko osiąga 90 i stoi dęba cały czas. a gdzie to można przeczytać ??? Coś Ci się chyba POMYLIŁO!!!!!!! A jak wytłumaczysz (wyraźną) różnice w ogrzewaniu wnętrza pomiędzy 90' na kanale 49 a 51??? Czy nagrzewnica nie jest w małym obiegu??? Co pokazuje kanał 49??? Dlaczego temperatura na tym kanale rośnie juz po 2 km??? Czy to znaczy że otwiera się już duży obieg??? To dlaczego pomimo wskazań na kanale 49 w okolicy np. 80' wąż silnik -> chłodnica jest zimny? Gdzie zamontowany jest czujnik do kanału 49??? Z tego co mówisz to gdzieś poza silnikiem skoro nie pokazuje temperatury małego obiegu!!! kanał 51 : także od 27 ale zatrzymało się na 90 ( silnik nieodpalony!!!) a tutaj sobie doczytaj :http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=20157.0 Powtórzę to raz jeszcze. 49 - temp cieczy , 51- małego obiegu. Teraz na spokojnie wszystko jeszcze raz przeczytaj, bo zostało już napisane. Rozumiem, że termostat jest oryginalny z nowym oringiem a wymiana została przeprowadzona prawidłowo zgodnie z moim tutoriałem ?
marcink001 Opublikowano 11 Stycznia 2008 Opublikowano 11 Stycznia 2008 Blaster-nie mam pojęcia. Ja pojechałem do mechanika i sam się tym zajął. Wiem od niego że wymiana termostatu to większe balety niż czujnika. A to że często są zaśniedziałe to też słyszałem. Ale po co czyścić jak nowe są za 40 złotych. Oryginał co prawda to 100 pln ale ja mam zamiennik i jak na razie-odpukać-chodzi dobrze.
Pablo_banita Opublikowano 12 Stycznia 2008 Opublikowano 12 Stycznia 2008 Powtórzę to raz jeszcze. 49 - temp cieczy , 51- małego obiegu.Teraz na spokojnie wszystko jeszcze raz przeczytaj, bo zostało już napisane. Rozumiem, że termostat jest oryginalny z nowym oringiem a wymiana została przeprowadzona prawidłowo zgodnie z moim tutoriałem Termostat mam oryginalny (wczesniej nie) - NIC to nie zkieniło (myślę że to mity) Pawnie igram z ogniem (czytaj moderatorem) ale nie wytrzymam!!! BASKECIOR ! Na litość boską zgodzisz się ze mną że nagrzewnica (nie chłodnica) jest w małym obiegu???? zgdozisz się ze mną że nagrzewa ją silnik poprzez płyn???? jeśli kanał 51 pokazuje 90' a nagrzewnica nie ogrzewa wnętrza pełną mocą (tak jak ma to miejsce po osiągnieciu 90' na kanale 49) to jak mi to wytłumaczysz ??? Wskazania na desce zgadzają się ze wskazaniami kanału 49 (do 80') a tam powinny być wskazania temperatury SILNIKA! Jeśli silnik osiągnie temperaturę pracy to wtedy można używać pełnego zakresu obrotów (nie mówię o czerwonym polu) Jakie sęs miało by pokazywanie na desce temperatury płynu w chłodnicy ???? no bo skoro 49' to temperatura płynu. A jeśli mówisz że 49 to temperatura płynu w silniku a 51 temperatura silnika to niestety różnica jest zbyt wielka żebym mógł w to uwierzyć. Jeśli się mylę to mi to wytłumacz - ale będzie ciężko pozdrawiam
baskecior Opublikowano 12 Stycznia 2008 Opublikowano 12 Stycznia 2008 Powtórzę to raz jeszcze. 49 - temp cieczy , 51- małego obiegu.Teraz na spokojnie wszystko jeszcze raz przeczytaj, bo zostało już napisane. Rozumiem, że termostat jest oryginalny z nowym oringiem a wymiana została przeprowadzona prawidłowo zgodnie z moim tutoriałem Termostat mam oryginalny (wczesniej nie) - NIC to nie zkieniło (myślę że to mity) Pawnie igram z ogniem (czytaj moderatorem) ale nie wytrzymam!!! BASKECIOR ! Na litość boską zgodzisz się ze mną że nagrzewnica (nie chłodnica) jest w małym obiegu???? zgdozisz się ze mną że nagrzewa ją silnik poprzez płyn???? jeśli kanał 51 pokazuje 90' a nagrzewnica nie ogrzewa wnętrza pełną mocą (tak jak ma to miejsce po osiągnieciu 90' na kanale 49) to jak mi to wytłumaczysz ??? Niedrożna nagrzewnica, osadzony kamień wewnątrz nagrzewnicy. Wskazania na desce zgadzają się ze wskazaniami kanału 49 (do 80') a tam powinny być wskazania temperatury SILNIKA! Zgadza się. Możesz uznać że masz szafę doskonałą. Po raz ostatni napiszę, że 49 wskazuje temp silnika, a jeśli wskazania szafy się z nią pokrywają, mogę tylko pozazdrościć. Jeśli silnik osiągnie temperaturę pracy to wtedy można używać pełnego zakresu obrotów (nie mówię o czerwonym polu) Jakie sęs miało by pokazywanie na desce temperatury płynu w chłodnicy ???? no bo skoro 49' to temperatura płynu. A jeśli mówisz że 49 to temperatura płynu w silniku a 51 temperatura silnika to niestety różnica jest zbyt wielka żebym mógł w to uwierzyć. Po raz ostatni napiszę, że 49 to temp silnika, a 51 - małego obiegu (również nagrzewnicy - szybko osiąga 90 st C). Jeśli się mylę to mi to wytłumacz - ale będzie ciężko pozdrawiam Cóż ... inni zrozumieli. powodzenia PS: nie używam władzy moderatora do realizacji osobistych wycieczek, bez obaw. PS2: z mojej strony EOT.
Pablo_banita Opublikowano 13 Stycznia 2008 Opublikowano 13 Stycznia 2008 Po raz ostatni napiszę, że 49 to temp silnika, a 51 - małego obiegu (również nagrzewnicy - szybko osiąga 90 st C). Z Twojej wypowiedzi wynika że 49 = 51 !!! Mały obieg to : silnik (+płyn w nim), nagrzewnica i kilka węży Źródło ciepła w tym układzie to : silnik i ewentualnie świece podgrzewające. Jakim cudem płyn w silniku(i nagrzewnicy) jest cieplejszy od silnika??? Mało tego wskazania na kanale 51' rosną po przekręceniu kluczyka (bez zapalania) a nawiew zimny!!! Nie trafia do mnie argument z zakamienioną nagrzewnicą ponieważ ją płukałęm (nie jest i nie była zakamieniona). Cóż ... inni zrozumieli a może nik nie jest na tyle ambitny PS: nie używam władzy moderatora do realizacji osobistych wycieczek, bez obaw. to miłoPS2: z mojej strony EOT. wygodnie i zdrowo ale ja jak zabieram głos na jakiś temat to jestem w stanie obronić swoje stanowisko pozdrawiam PS. Żadne krzyki nas nie przekonają, że białe jest białe, a czarne jest czarne
Gumballer Opublikowano 13 Stycznia 2008 Opublikowano 13 Stycznia 2008 Tez sie zgadzam z Pablo_banita , kanał 51 to jest temperatura bloku silnika z tego co wiem :>
YATES Opublikowano 13 Stycznia 2008 Opublikowano 13 Stycznia 2008 Tez sie zgadzam z Pablo_banita , kanał 51 to jest temperatura bloku silnika z tego co wiem :> Tak zgadzam się ale słyszałem,że tak jest w B5 po lifcie,a przed liftem było podobno odwrotnie czyli kanał 51 - temp cieczy.
mgrzes1 Opublikowano 13 Stycznia 2008 Opublikowano 13 Stycznia 2008 Masz kolego inny motor niż ja ale obawiam się że jeśli po pierwszej wymianie nic to nie pomogło to i kolejna nic nie da tak czy siak zdaj relację :dance:A więc tak termostat wymieniony i czujnik tem. -- orginały ASO temperaturaka 90 i się utrzemuje. Polecam orginały !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :>
adadur Opublikowano 14 Stycznia 2008 Opublikowano 14 Stycznia 2008 Pablo_banita zapomnij najlepiej o kanale 51 i kieruj się tylko i wyłącznie 49. Pozatym temat dobry na dyskucje przy piwku na zlocie co i jaki i kiedy było mieszane z tymi dwoma kanałami.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się