wojt23 Opublikowano 20 Stycznia 2011 Opublikowano 20 Stycznia 2011 Witam,jeszcze trochę i stuknie mi 215 tyś w moim ADR,obecnie był lany olej Castrola 5w40,czy zmienić już na gęstszy przy tym przebiegu?Kolega doradził mi,że mam teraz zalać 10w40 bądz 15w40 Proszę o zdanie. Z góry dzięki
Kimi Opublikowano 20 Stycznia 2011 Opublikowano 20 Stycznia 2011 Witam,jeszcze trochę i stuknie mi 20015 tyś w moim ADR,obecnie był lany olej Castrola 5w40,czy zmienić już na gęstszy przy tym przebiegu?Kolega doradził mi,że mam teraz zalać 10w40 bądz 15w40 Proszę o zdanie. Z góry dzięki Jeśli od nowości silnik był eksploatowany na syntetyku, nie ma takiej potrzeby, możesz dalej go lać.
wojt23 Opublikowano 20 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2011 Myślałem żeby wlać coś gęstszego,ponieważ czasami szklanki się odzywają
ROBERT Opublikowano 20 Stycznia 2011 Opublikowano 20 Stycznia 2011 Myślałem żeby wlać coś gęstszego,ponieważ czasami szklanki się odzywają Taa... to zalej "gęstszy" :wallbash:
Kimi Opublikowano 20 Stycznia 2011 Opublikowano 20 Stycznia 2011 Myślałem żeby wlać coś gęstszego,ponieważ czasami szklanki się odzywają Takie rozwiązanie też Ci ten kolega podsunął ?
Rafal-L Opublikowano 20 Stycznia 2011 Opublikowano 20 Stycznia 2011 ja mam nalatane 225000 leje synstetyk i bede go lal az silnik padnie:D
mas0n Opublikowano 20 Stycznia 2011 Opublikowano 20 Stycznia 2011 Miałem półsyntetyka castrola 10W40, zalałem pełny syntetyk motul 5W40 i ucichł. Castrola w 1000km wciągnął ok 100ml, na motulu nie zauważyłem większych ubytków. Przebieg 220tys.
grzes1150 Opublikowano 20 Stycznia 2011 Opublikowano 20 Stycznia 2011 Castrol to syf zalepiający silniki
mas0n Opublikowano 20 Stycznia 2011 Opublikowano 20 Stycznia 2011 Castrol to syf zalepiający silniki Tak. Tu: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=7434.0 Naczytałem sie o Castrolu, i będę te oleje mijać szerokim łukiem. W tym temacie jest także ciekawy link http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf . Dobra lektura. I co do zmiany na gęstszy, To ta liczba przy "W" oznacza gęstość zimnego oleju, a silnik większość czasu pracują na gorąco, więc skąd jest ten mit zmiany na gęstszy olej?
OTom Opublikowano 20 Stycznia 2011 Opublikowano 20 Stycznia 2011 Miałem półsyntetyka castrola 10W40, zalałem pełny syntetyk motul 5W40 i ucichł. Castrola w 1000km wciągnął ok 100ml, na motulu nie zauważyłem większych ubytków. Przebieg 220tys. zawsze słyszałem u mechaników olejarzy że jak już latasz na półsyntetyku, to nie należy przechodzić na syntetyk
Armi Opublikowano 20 Stycznia 2011 Opublikowano 20 Stycznia 2011 Miałem półsyntetyka castrola 10W40, zalałem pełny syntetyk motul 5W40 i ucichł. Castrola w 1000km wciągnął ok 100ml, na motulu nie zauważyłem większych ubytków. Przebieg 220tys. zawsze słyszałem u mechaników olejarzy że jak już latasz na półsyntetyku, to nie należy przechodzić na syntetyk I ci mechanicy i olejarze to pewnie grubi panowie z wąsami dobrze po 60 To mity z PRL-u.
Dev Opublikowano 20 Stycznia 2011 Opublikowano 20 Stycznia 2011 :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: uciekaj od tych mechaników jak najdalej ich edukacja w dziedzinie stosowania oleji silnikowych zakonczyła sie w epoce PRL-u
wojt23 Opublikowano 20 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2011 :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: uciekaj od tych mechaników jak najdalej ich edukacja w dziedzinie stosowania oleji silnikowych zakonczyła sie w epoce PRL-u Trzeba uświadamiać nowym,ze to błędne bzdury ,które wleką się przez długie lata.
andy_sky Opublikowano 20 Stycznia 2011 Opublikowano 20 Stycznia 2011 najlepiej to zalej selektol z PRL :gwizdanie:
martinno Opublikowano 20 Stycznia 2011 Opublikowano 20 Stycznia 2011 Witam Ja bym pozostał prze syntetyku na twoim miejscu. Ja też przy przebiegu ok 200tyś.zalałem moje Mobil S 10W 40 ,ale to z powodu że miałem wycieki oleju (ok 0.5 litra na 10tyś)i w przekonaniu że to pomoże choć trochę zmniejszyć wycieki.Efekt był jednak odwrotny od zamierzanego i pojawiły się jeszcze większe wycieki(ok. 1 litr na 10 tyś) Przyczyną wycieków był prawdopodobnie zatkany ezektor,po wymianie na nowy problem z wyciekami ustał i teraz się zastanawiam czy znowu nie zalać go syntetykiem Mobil 1 5W50 bo taki olej wcześniej lałem.Na półsyntetyku zrobiłem ok 50tyś. Czy po ewentualnym zalaniu syntetykiem silnik się rozszczelni? Pozdrawiam
zibun Opublikowano 21 Stycznia 2011 Opublikowano 21 Stycznia 2011 i co tam wyszło z tym olejem??? jakim najlepiej zalać gdy koledze szklanki słychać na ciepłym??
ROBERT Opublikowano 21 Stycznia 2011 Opublikowano 21 Stycznia 2011 i co tam wyszło z tym olejem??? jakim najlepiej zalać gdy koledze szklanki słychać na ciepłym?? Najlepiej by było wlać ze 20W-50 :wallbash:
zibun Opublikowano 21 Stycznia 2011 Opublikowano 21 Stycznia 2011 o jaaa nawet nie wiedziałem ze sa takie oleje [br]Dopisany: 21 Styczeń 2011, 19:40_________________________________________________w poprzednim aucie tez mi szkalanki stukały przy 100C
udy Opublikowano 21 Stycznia 2011 Opublikowano 21 Stycznia 2011 to jest dobry artykuł dla takich dylematów http://www.auto-swiat.pl/1-jaki-olej-do-silnika-wyjasniamy-olejowe-dylematy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się