grits Opublikowano 16 Listopada 2007 Opublikowano 16 Listopada 2007 Przeszukując forum dowiedziałem się, że wiele ludzi tak jak ja ma problem z wycieraczkami. Moje nie dość że trzeszczą, skaczą, szkrzypią, słabo zbierają to schodzi z nich farba. Niedawno wymieniłem pióra, ale nic to nie pomogło. Z forum wiem że można wymienić ramiona aby weszły pióra xtrm i tu moje pytania: w aso mam prosić o ramiona do a4 z 2004??, czy można te ramiona dostać gdzie indziej?? i czy np. te pióra z linku http://www.allegro.pl/item268634236_wycieraczki_valeo_xtrm_audi_a4_a6_.html XTRM VM302 będą pasować już do tych nowych ramion ??
pre_pl Opublikowano 16 Listopada 2007 Opublikowano 16 Listopada 2007 przerabiałem ten temat w tym tygodniu 1. Najpierw wycieraczki : Upgrade wycieraczek jest całkiem wskazany, przy założonych 1 nowej i 1 starej widzę różnicę ! Te nowe wycieraczki nazywają się Aero. Żeby zrobić sobie taki upgrade, potrzebne są : - ramię wyciaraczki dla pasażera : 8E2 955 407 A (8E2955407A) - koszt 110zł - ramię wycieraczki dla kierowcy : 8E2 955 407 C (8E2955407C) - koszt 110zł - dwie sztuki aero piór : 4B1 955 425 B (4B1955425B) - koszt za jedną ~90/100 zł te ceny są z Danelczyka-Lublin, ja u Groblewskiego-Gdańsk za jedną stronę (ramię+pióro) zapłaciłem 190zł Oczywiście wszystko pasuję plug&play, można wymienić najpierw kierowcy, potem pasażera żeby zredukować koszta (ja tak zrobiłem, bo jeszcze oprócz tego miałem parę innych zakupów w ASO) Sam wymiana nie naprawi Ci nic z punktu 2 : 2. Psujące się wycieraczki, wolno działają, przeskakują O tym już trochę pisaliśmy na forum... Problemem jest mechanizm, który porusza wycieraczkami. Należy go wyjąć (krótki opis na forum), żeby przeczyścić. Podam parę fotek (sorki za jakość) : mechanizm wyciągniety... przygotowany do rozbiórki.... prawie 2 godziny go wyjmowałem, tak się klinował A to dokładnie trzeba wyciągnąć : Zazwyczaj będzie to strona kierowcy, siedzi to strasznie mocno zaklinowane, więc trzeba wybić młotkiem, ale uwaga !! Weź lepiej jakiś drewniany albo gumowy, żeby nie zepsuć gwintu. A potem wyczyścić środek gdzie ten bolec włazi naftą/wd40/śrubokrętem/szmatką Sporo roboty, żmudnej - ale jaka frajda Normalnie czekasz na deszcz pomocny link : http://www.audiworld.com/tech/misc44.shtml (co prawda w A4B5, ale zasada identyczna)
wit.s Opublikowano 16 Listopada 2007 Opublikowano 16 Listopada 2007 A potem wyczyścić środek gdzie ten bolec włazi naftą/wd40/śrubokrętem/szmatką Na koniec dokładnie wytaplać w smarze, gęstym towocie. Sama oliwa może być zbyt mało gęsta i problem może się w miarę szybko powtórzyć. pre - tu masz rację. Z utesknieniem czekałem na deszcz
grits Opublikowano 16 Listopada 2007 Autor Opublikowano 16 Listopada 2007 Wielkie dzięki pre_pl za te numery ramion, to mi ułatwi zamówienie. Jeśli chodzi o mechanizm to chyba nie będe wyjmował bo działa i nie zacina się, problem mam tylko z ramionami, z których schodzi farba i tak jakby nie dociskały piór. Dodatkowo mam peknięty taki plastik przy ramieniu w który wciska się pióro, może to jego wina, ale nie idzie tego skleić na dłuższy czas. Także zamówie ramiona, a te pióra xtrm valeo to zobacze po ile mają w sklepie, ablo z allegro bo po co przepłacać w aso.
pre_pl Opublikowano 16 Listopada 2007 Opublikowano 16 Listopada 2007 Moje nie dość że trzeszczą, skaczą, szkrzypią, słabo zbierają to schodzi z nich farba. Niedawno wymieniłem pióra, ale nic to nie pomogło. Jeśli chodzi o mechanizm to chyba nie będe wyjmował bo działa i nie zacina się, uwierz mi, kwestia czasu że Ci zaczną jeszcze gorzej działać. Mi również trzeszczały, skakały, potem przerywały. Najlepszą metodą jest zobaczyć jak to działa poprawnie, a potem wsiąść do swojego auta ! Od razu chce się naprawiać.... Także zamówie ramiona, a te pióra xtrm valeo to zobacze po ile mają w sklepie, ablo z allegro bo po co przepłacać w aso. Po to, żeby było dobrej jakości To się składa z trzech elementów tak naprawdę : ramię, pióro, gumka do pióra. Jak chcesz, możesz kupić bez gumki - samo pióro... Gumki to numer 895 955 429 A i kosztują 35zł
kaj82 Opublikowano 16 Listopada 2007 Opublikowano 16 Listopada 2007 Wielkie dzięki pre_pl za te numery ramion, to mi ułatwi zamówienie. Jeśli chodzi o mechanizm to chyba nie będe wyjmował bo działa i nie zacina się, problem mam tylko z ramionami, z których schodzi farba i tak jakby nie dociskały piór. Dodatkowo mam peknięty taki plastik przy ramieniu w który wciska się pióro, może to jego wina, ale nie idzie tego skleić na dłuższy czas. Także zamówie ramiona, a te pióra xtrm valeo to zobacze po ile mają w sklepie, ablo z allegro bo po co przepłacać w aso. U mnie tam zadna farba nie schodzi, wymienialem ostatnio dwie wycieraczki( numery maja inne i jedna jest drozsza ale sa takie same, dalem za nie ok 180zl (zwykle) ), po wymianie elegancko wszystko chodzi. A ten klips mocujacy ramie tez ułamałem, kup sobie duzo nie kosztuje, nie pamietam dokladnie ale ok 10zl chyba
grits Opublikowano 29 Listopada 2007 Autor Opublikowano 29 Listopada 2007 Dzięki wszystkim za informacje, musze wymienić te ramiona, paskudnie wyglądają i możliwe że są lekko skrzywione bo kiedyś je odkręcałem i strasznie ciężko schodziły dziady. Jak będe już miał ramiona to może i wyjciągne ten mechanizm do przesmarowania (o ile dam rade). Aha a odnośnie tych piór valeo xtrm, one powinny pasować do tych nowych ramion ??[br]Dopisany: 16 Listopad 2007, 20:09 _________________________________________________Odświeżam temat, dziś odebrałem nowe ramiona (~220zł) i wycieraczki (~145zł). Mam problem, gdy je już zamontowałem to okazało się, że pozycja "zero" wycieraczek cały czas się zmienia i raz są wyżej raz są niżej (co sprawia że wycieraczki stukają o zawias maski). Dodatkowo zauważyłem, że wycieraczki zawsze przed ruchem schodzą troche na dół. Wcześniej nie zwracałem na to uwagi, powiedzcie mi czy u was też tak jest??
bosal Opublikowano 8 Grudnia 2007 Opublikowano 8 Grudnia 2007 ja mam takie pytanie do wycieraczek, mam Audi A4 B6 Sedan AWX z 2001 roku. Tam jest taki dziwny model tych wycieraczek. Dzisiaj jedna wyjalem i cos chyba peklo. Mozecie mi pkazac z etki, jak powinno wygladac to mocowanie w calosci 9chodzi o ten plastki. Ew. jakie sa koszta
grits Opublikowano 11 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2007 Jeśli ten plastik jest taki sam jak 2003(do listopada 2003), to moge odstąpić mam taki jeden. U mnie siedzą już nowe ramiona i pióra aeor bajero. Jestem zadowolony, w końcu nic nie skrzypi (przynajmniej narazie ).
bosal Opublikowano 11 Grudnia 2007 Opublikowano 11 Grudnia 2007 no tak taki wlasnie, moglbys zrobic foto, jak to wyglada, ew. na pw dogadamy sie co do odstapienia
Gość dzikidzidz Opublikowano 11 Grudnia 2007 Opublikowano 11 Grudnia 2007 To się składa z trzech elementów tak naprawdę : ramię, pióro, gumka do pióra.Jak chcesz, możesz kupić bez gumki - samo pióro... Gumki to numer 895 955 429 A i kosztują 35zł Łatwo się wymienia gumkę? Ktoś podmieniał? dzidz
tomas3miasto Opublikowano 11 Grudnia 2007 Opublikowano 11 Grudnia 2007 wymieniłem wycieraczki u siebie na Aero - to był strzał w dziesiątke zbieranie dużo lepsze poprawa widoczności bardzo duża dużo ciszej pracują u dilera VW zapłąciłem 340 zł za wszystko jak kupisz pióra w komplecie cena 120 za 2 - oryginały
LuNaTi Opublikowano 11 Grudnia 2007 Opublikowano 11 Grudnia 2007 U mnie tam zadna farba nie schodzi, wymienialem ostatnio dwie wycieraczki( numery maja inne i jedna jest drozsza ale sa takie same, dalem za nie ok 180zl (zwykle) ), po wymianie elegancko wszystko chodzi. A ten klips mocujacy ramie tez ułamałem, kup sobie duzo nie kosztuje, nie pamietam dokladnie ale ok 10zl chyba A ten plastik za 10zl to gdzie go mozna dostac, bo w aso to tylko z ramionami wystepuje. A jesli chodzi o komplet pod xtrm to 320 u danelczyka - cena z 10.12.07.
Gość dzikidzidz Opublikowano 12 Grudnia 2007 Opublikowano 12 Grudnia 2007 Ceny z Lublina: Pióra wycieraczek: Valeo: 80 (Niedziałek, niedostępne) zł i 130zł (bez konstrukcji metalowej pióra,chyba xtrem (?) w Auto Euro) Bosh: 135 zł (w CMT na Spółdzielczości Pracy) Wybrałem Bosha (produkowane w Rajchu). Gumki ja koledzy pisali to około 70 zł (para). Pozdrawiam dzidz
lukaszr Opublikowano 12 Grudnia 2007 Opublikowano 12 Grudnia 2007 A jesli chodzi o komplet pod xtrm to 320 u danelczyka - cena z 10.12.07. Ileeeeeeeeeeeeee ????????????? 320 zł ??????? VALEO XTRM w detalu masz za 150 zł. Ja mam je nawet taniej i na pewno nie będą gorsze niż ORI, bo sam jestem nawet ciekawy kto robi wycieraczki ORI dla AUDI..
LuNaTi Opublikowano 13 Grudnia 2007 Opublikowano 13 Grudnia 2007 A jesli chodzi o komplet pod xtrm to 320 u danelczyka - cena z 10.12.07. Ileeeeeeeeeeeeee ????????????? 320 zł ??????? VALEO XTRM w detalu masz za 150 zł. Ja mam je nawet taniej i na pewno nie będą gorsze niż ORI, bo sam jestem nawet ciekawy kto robi wycieraczki ORI dla AUDI.. 320zl z ramionami Wycieraki (para) plus ramiona.
lukaszr Opublikowano 13 Grudnia 2007 Opublikowano 13 Grudnia 2007 320zl z ramionami Wycieraki (para) plus ramiona. Aaaaaa to zmienia postać rzeczy A ile same ramiona jeżeli mogę zapytać ???
pre_pl Opublikowano 13 Grudnia 2007 Opublikowano 13 Grudnia 2007 320zl z ramionami Wycieraki (para) plus ramiona. Aaaaaa to zmienia postać rzeczy A ile same ramiona jeżeli mogę zapytać ??? w aso audi mniej więcej 90zł za ramię (+/- coś tam, nie pamiętam) Mowa o aero oczywiście
lukaszr Opublikowano 13 Grudnia 2007 Opublikowano 13 Grudnia 2007 w aso audi mniej więcej 90zł za ramię (+/- coś tam, nie pamiętam) Mowa o aero oczywiście Właśnie też tak coś sobie przypominam, bo Lukas ostatnio kupował. Czyli wychodzi, że wycieraczki same 140 zł. Jak na ASO to chyba w normie. Ale jeżeli BOSCH robi dla AUDI to sorry, ale nie kupiłbym tego. Wolę VALEO, a i cena lepsza (mam je za około 100 zł).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się