Musashi Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 ludzie malo jest w watku o olejach, ??? normalnie jak baby na targu, dopiero jakis infantylny spot mobila, was przekonuje do syntetyka? te hydrosztosy mnie powalily
rookie Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Lej 5W-40 Liqui Moly Top Tec 4100 Najlepszy olej do twojego silnika. http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/d_3701.html Sprawdziłem na swojej niuni i rewelacja, czy rano czy po trasie silnik chodzi ciszej niż Mobil czy Castrol. I nie słuchaj, że to HC. To nieistotne, bo parametry ma wysokie. http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/3700%20Top%20Tec%204100.pdf/$file/3700%20Top%20Tec%204100.pdf Pozdrawiam
marewel Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 I nie zaczął piszczeć :polew: :polew: :polew:????
jaro4444 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Marawel dobrze wiesz, że gość w pierwszym wystąpieniu łże :gwizdanie: Uszczelnienia starych silników wykonywane były na bazie gum kauczukowych, które wsiąkając olej mineralny "puchły". Tak rozpulchnione uszczelnienie docierało się do ruchomego wałka. Przechodząc na olej syntetyczny (PAO, Estry) istnieje możliwość ich powrotu do pierwotnego wymiaru i powstaje w ten sposób luz = wyciek. Tak działo się mniej więcej do końca lat 70'. Później wszystkie silniki mogły już chodzić na syntetykach (poza wyrobami z PRL ). Istanieje możliwośc w starym motorze wymienić uszczelnienia na wale, wałku rozrządu i innych obrotowych częściach oraz na prowadnicach zaworów na takie, które odporne są na syntetyki. Ale to tak naprawdę dotyczy wozów zabytkowych.
Sistemo Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 No cóż, czytając wasze wypowiedzi jak i oglądając spot mobil1 zaleje swój drugi wóz ( VW GOLF III 1,9TDI 90ps ALE) syntetykiem 5W40 od Castrola. Wcześniej lałem Castrol 10w40. Ciekawe czy będzie wyczuwalna jakaś różnica, jak myślicie :?:
songo Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 3 tygodnie temu wymieniałem rozrząd a wraz z nim zmiana oleju z Castrol 10W40 który lał mój teściu na Castrol SLX professional powerfolow longlife III 5w30 no i silniczek naprawdę ładnie i równo pracuje a jak będzie dalej to się dopiero okaże w przyszłości. jak na razie jest na +
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się