Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Przełożenie kierownicy S na multifunkcję


kaju

Rekomendowane odpowiedzi

Pany rzućcie okiem czy taka taśma pod multi sie nada (niestety nie znam numerów i czekam aż sprzedający mi podeśle)

Audi A4 1999-2001 Taśma w Kierownice Airbag (2383289379) - motoAllegro

a może ma ktoś spisane numery odpowiedniej taśmy, bo kiera już do mnie idzie pocztą :decayed: szkoda, że sprzedający kiere z poduchą nie miał taśmy ale w tej cenie mu wybaczam:whistling:

---------- Post dopisany 21-06-2012 at 21:15 ---------- Poprzedni post napisany 19-06-2012 at 14:31 ----------

Czy to będzie nr 1J0959654Q lub AG :eusathink:

---------- Post dopisany 24-06-2012 at 23:03 ---------- Poprzedni post napisany 21-06-2012 at 21:15 ----------

Poza tym brakuje mi kabelka , mam wolne gniazdo 2 piny na taśmie, 4 piny na kierownicy i 4 piny na poduszce. Czy gniazda 4 pinowe się łączą? mogę pociągnąć między nimi przewody? Gdzie idą te 2 przewody z gniazda na 2 piny taśmy?

Czy byłby ktoś tak dobry i opisał mi na PW codo czego, tak łopatologicznie :decayed: przeglądałem wątek ale nie bardzo wiem jak się do tego zabrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego, bez numerów nie dojdziesz jaka to taśma. Na pewno nie może mieć końcówki AC. Potrzebujesz jeszcze przekaźnik 609 do multifunkcji, tylko musi mieć wersję softu zgodną z tą co jest na module pod poduszką powietrzną(taka blaszka w dolnej części, gdzieś w tym wątku jest pokazana), no chyba, że masz kiere z b6... A potem całe połączenie. Mnie też to czeka, tylko musi się moja kochana sesja skończyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że moja taśma z tyłu ma 3 wtyczki, na górze nie wiem od czegoale jest wetknięta wtyczka z kablami (chyba 2), po środku ta od klaksonu, Air Bagu i wolna a na dole nic nie mam wpiętego, czyli tam będą kable do przekażnika itd. Po stronie przylegającej do kiery mam u góry na 2 piny, niżej 5 pinów z której wychodzą 2 kable czarne na klakson, 2 kable zakończone wtyczką do Air Baga i też czarny który wpięty jest do moduły kiery (ten który ma wychodzić z wolnego miejsca po drugiej stronie taśmy).

Skąd wiesz, że taśma nie może mieć końcówki AC?

Troche się bałem zakładać poduchę bo okazuje się, że kable są lutowane. Po założeniu wyskoczył błąd "za male napięcie na ładunku", który nawet po skasowaniu automatycznie się pojawia (to chyba przez to lutowanie). Już idzie do mnie komplet kabli multi kiery w nienagannym stanie :decayed:

Marcin Ty mi tu przekażnikami nie mydlij oczu tylko napisz co do czego podłączyć, walnij jakiś schemat (ale nie dla elektryka, jak te które są już zamieszczone i najlepiej po polsku) bo co potrzebuję i co jak wygląda to ja wiem :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie zmieniałem obudowy taśmy kierownicy :wink4:

Co do prucia wiązki, ja bym się w to nie bawił :wink4: część przewodów idzie do skrzynki bezpieczników, część kolumną kierowniczą, część wgłąb dechy i jeden do radia :) I tak będziesz musiał ciąć w pewnych miejscach i tak :)

Rozpiska przekaźnika:

5 - do radia

6 - k-line

10-masa

12-Bezpiecznik S5 oraz do modułu kierownicy

13-Bezpiecznik S10

15-podświetlenie

18-moduł w kierownicy

12 i 18 nie pamiętam który przewód jest który, ale po przerwodach w przekaźniku będzie widać :)

Gdzie podpiąć się z linia K?

Oraz jak z pinem 12 przekaźnika? Jeden przewód z pinu 12 dać do kiery oraz wyprowadzić z przekaźnika drugi i dać do bezpiecznika S6??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcinie, w tym wątku niczego się nie dowiesz :whistling: popatrz ile czasu ja czekam na jakąkolwiek odpowiedż, bezpiecznik S5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat ogarnięty... Kolego Karin, jak coś to pytaj, napisz mi też jakie masz radio i sterowniki w kierownicy i przekaźnik, a napiszę Ci co i jak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem ten opis wrzucic wczesniej zaraz po zainstalowaniu kiery, ale jakos nie bylo weny. Dopiero ostatnio jak na pw dostalem prosbe o pomoc to napisalem cos takiego, moze sie komus przyda taki opis.

Linia K to prosta sprawa, bo do kazdego sterownika w aucie idzie kabel tej lini (zazwyczaj cienki zielony przewod). Ja sie wpialem/wlutowalem w taki kabel w pomaranczowej kostce po lewej stronie w nogach kierowcy, ale rownie dobrze mozna sie wpiac w kostke od radia czy kliatroniku - ale tutaj musialbys poszukac jakiegos schematu zeby byc na 100 pewny ktory to bedzie pin danej kostki. Podswietlenie czyli pin 15 wpialem w przewod szaro-niebieski w kostce od regulacji swiatel. Pin 10 to jest masa ( gdzie bedzie blizej - ja wpinalem sie w mocowanie ramki od przekaznikow bo bylo najblizej). Bezpiecznika 10 tez nie mialem i musialem dokladac, poprzez ten bezpiecznik trzeba podciagnac +12 po zaplonie ( ja wzialem to z szyny o oznaczeniu 75x ktora jest pod glownymi przekaznikami) i wyjscie dac na pin 13 sterownika. Pin 12 natomiat musisz podpiac rownolegle w 2 miejsca: do modulu kierownicy (jesli dobrze pamietam to pin 5 zoltej kostki - tej od airbagu przy kierownicy) oraz na wyjscie bezpiecznika 5 (musisz sprawdzic miernikiem jezeli niej estes pewien). Bezpiecznik 5 odpowiada za podswietlenie deski itp. No i w zasadzie to tyle. Aha i wazne jest jeszcze aby numer software sterownika zgadzal sie z softwarem modulu w kierownicy ! Inaczej nie bedzie to dzialac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :hi: każda podpowiedź się przyda. Czekam jeszcze na kable bo nie miałem kompletu i może w przyszły weekend ruszę z ciągnięciem drutów :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, dolacze do tematu.

mam przekaznik po wielkich poszukiwaniach :) 4B0 907487E i potrzebuje go dolozyc

macie moze schemat jakis jak to podpiac po radio ?

kostke niestety musze dorobic bo calkowicie dokladam ten modul u siebie w a4 b5 do radia navigation plus...

pomozecie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

równiez będę zakładał kierownice mf ma ktoś jakieś pomoce naukowe do montażu oprócz tych co się tu znajdują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzies jest koleś na forum co ma grzaną w A4 i mówił ze fabryka ;) Też ma MF w kierownicy

odkopany temat widzę - to chyba ja jestem tym kolesiem bo mam fabrycznie grzaną kierownicę multifunkcję ( obsługa radia i telefonu ) - występowała ona tylko w roczniku modelowym 2001

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No odkopany :decayed: mam wszystko podpięte jak należy. Problem w tym, że mi nie podświetla przycisków na kierownicy, jest zasilanie na każdej kosteczce. Podłączyłem VAGa i wykrywa sterowniki ale pokazuje "niezidentyfikowany problem". Może wpiąłem się nie tak do radia, ale patrzyłem na rozpiskę na tej naklejce i powinno być ok. Dobrze by było jakiś schemat tutaj wkleić :naughty: może mam przewody za grube czy coś, ale brałem takie cienkie dwużyłowe jakie są np. do zasilacza anteny telewizyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grubość kabli nie ma tu raczej aż takiego znaczenia wyślij mi ten schemat jak ty podłączyłeś zobaczę u siebie jak to będzie działać jak będę do siebie wrzucał zrobię jakiegoś tutka dla potomnych i będzie jasno wszystko opisane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, postaram się szybko to rozrysować.

---------- Post dopisany 21-06-2013 at 12:19 ---------- Poprzedni post napisany 20-06-2013 at 15:30 ----------

Wygląda na to, że mi się numery softa nie zgadzają :facepalm: taki zestaw, kierownica 03 a przekażnik 04. Tak więc przyczyna "niechulania" odkryta, teraz któryś z przekazników musze zdobyć żeby się wszystko zgadzało. Gdyby ktoś miał taką sytuację tylko na odwrót :decayed: to prosze o info w celu wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil, Ty lepiej ogarnij mój schemat i tu zamieść :decayed: albo wklej w oryginale :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam schemacik blokowy który przesłał mi Karol

7b985795c8450a60m.jpg

co do zasalania w kierownicy nie pamiętam które konkretnie to były piny ale jak będziecie mieli taśmę i kierę to sobie sprawdzicie brązowy masa czarny plus po stacyjce z bezpiecznika s5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę trochę. Mam taką kierę, ale niestety z uwagi na brak CAN i niefabryczne radio, jedyna rzecz jaką mogę sobie zafundować to podświetlenie przycisków. Jak podłączyć samo podświetlenie przycisków multi bezpośredni do taśmy?

Jest taka możliwość? Załączam potrzebne zdjęcia. Między poduchą a taśmą wszystko mam podłączone. Proszę o podpowiedź do których PINów z tyłu taśmy podłączyć podświetlanie, z ominięciem tego przekaźnika o którym piszecie.

13m.jpg

14m.jpg

15.jpg

16.jpg

2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...