Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Ciągle pracujący wentylator chłodnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie zastanawiam się czy w mojej niuni wszystko jest ok, bo wentylator chłodnicy włącza się od razu po uruchomieniu silnika i nie ważne czy jest -10 stopni czy -20 na zewnątrz wentylator cały czas pracuje.. I tu nasuwa się pytanie czy jakiś czujnik się nie wysypał..? chociaż silnik osiąga żądaną temperaturę, tylko po przejechaniu jakiś dobrych 10 km. Dodatkowo słabo wnętrze się nagrzewa, co może też być następstwem ciągle pracującego wentylatora..? Proszę o odpowiedź

Opublikowano

Jesli chodzi o wentylator na Pasku-WISKO TAK MA BYC

Opublikowano

Jesli chodzi o wentylator na Pasku-WISKO TAK MA BYC

Dokładnie u mnie też tak jest :good:

Opublikowano

Jesli chodzi o wentylator na Pasku-WISKO TAK MA BYC

Dokładnie u mnie też tak jest :good:

Rowniez potwierdzam :good: działa na zasadzie zasprzeglania sie... Jak odpalisz zimne auto to palcem mozesz go zatrzymac ,lecz pozniej jak sie nagrzeje nie radził bym sprawdzac :wink4:
Opublikowano

koło wentylatora jest na wisko a ten napędza pasek wielorolkowy (zwał jak zwał). A słabe ciepło z nawiewów może być spowodowane powstaniem zatoru w nagrzewnicy, bądź źle działającego silniczka sterującego klapą ciepłego pow. Bardziej stawiam na to pierwsze

Opublikowano

Ok dzięki za info :good: jednak odnośnie nagrzewania wnętrza to wątpię w tezę zatoru.. bo obydwa przewody dochodzące do nagrzewnicy są w miarę jednakowej temperatury, a z kolei po dłuższej drodze płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest chłodny i tu znowu pytanie czy to norma :mysli: bo na moje oko to powiniem on być równie gorący skoro temp płynu na zegarku wskazuje 90 st

Opublikowano
A jak chcesz zeby sie szybciej nagrzal to wsasz np karton przed chlodnice

nic to nie daje przy sprawnym termostacie przecież :cool1:

Opublikowano

Termostat otwiera obieg przy prawie 90 stopniach takzę wentylatorem sie nie przejmuj tzw wisco ma się dać zatrzymać na zimnym silniku ręką przez rękawiczkę wtedy jest sprawne

Opublikowano

to że obydwa przewody są jednakowej temp to nie świadczy że nie masz pewnego zatoru na nagrzewnicy. Przepłucz a zobaczysz ile syfu wyleci tym bardziej że klekot z 98r. Nie rozumiem "chłodny"?.

Opublikowano

Termostat otwiera obieg przy prawie 90 stopniach takzę wentylatorem sie nie przejmuj tzw wisco ma się dać zatrzymać na zimnym silniku ręką przez rękawiczkę wtedy jest sprawne

e tam ja na rozgrzanym zatrzymuje,ale opor jest wiekszy juz

Opublikowano

Nie rozumiem "chłodny"?.

"Chłodny" czyli generalnie ledwo jest ciepły, sprawdzałem ręcznie :cool1:, a nie powinien być gorący jak płyn w przewodach?

Opublikowano

Ok dzięki za info :good: jednak odnośnie nagrzewania wnętrza to wątpię w tezę zatoru.. bo obydwa przewody dochodzące do nagrzewnicy są w miarę jednakowej temperatury, a z kolei po dłuższej drodze płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest chłodny i tu znowu pytanie czy to norma :mysli: bo na moje oko to powiniem on być równie gorący skoro temp płynu na zegarku wskazuje 90 st

w zbiorniczku wyrównawczym bedzie sobie chłodny on raczej zawsze :)

co do wentylatorka to on się zawsze kręci ;)

co do zimna w środeczku to przypuszczam że termostacik może sie do tego przyczyniać ,

ja przy uszkodzonym nie miałem z nawiewu aż tak ciepłego powierza .. po wymianie jakoś duzo lepiej bo i silnik miał swoją określoną normami temperaturkę ;)

co idzie w parze moim zdaniem z całą reszta .. pozdrawiam :)

Opublikowano

kolego zdejmij cienki przewód ze zbiorniczka - ten górny i sprawdź czy jest drożny...bywają nieraz problemy z grzaniem i chłodnym chłodziwem w zbiorniczku na rozgrzanym silniku. kilka razy przerabiałem taki temat i faktycznie- zabity był przewód przelewowy na zbiorniczku.

a z tym ogrzewaniem to od dawna ten problem masz...??kiedy to zauważyłeś?? bo jak były niskie temp to napewno jeździłeś z temp.ust.na max i było dobrze?? czy dopiero kupiłes to auto??

Opublikowano

kolego zdejmij cienki przewód ze zbiorniczka - ten górny i sprawdź czy jest drożny...bywają nieraz problemy z grzaniem i chłodnym chłodziwem w zbiorniczku na rozgrzanym silniku. kilka razy przerabiałem taki temat i faktycznie- zabity był przewód przelewowy na zbiorniczku.

a z tym ogrzewaniem to od dawna ten problem masz...??kiedy to zauważyłeś?? bo jak były niskie temp to napewno jeździłeś z temp.ust.na max i było dobrze?? czy dopiero kupiłes to auto??

Z ogrzewaniem problem zaczął się stopniowo nasilać gdzieś od połowy zeszłej zimy i trwa do teraz :disgust: temp jaką ustawiałem to około 22 st. jak dawałem więcej to całkiem zaczęło letnie lecieć. Dodatkowo jak poruszam się w "korku" z prędkością wiadomo "żółwia" a temp na zewnątrz wynosi około -5 to po pewnym czasie z nawiewów również leci zimne powietrze, potem kawałek fajnej drogi, obroty w okolicach 2,5-3 i z powrotem coś ciepłego zaczyna lecieć. Samochód mam już od 3 lat i nie wiem czy czasem sobie nie załatwiłem nagrzewnicy zalewając układ z ori płynu na petrygo, może wtedy jakieś "osady" się wytrąciły i jakiś przewód został przytkany..?? :mysli:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...