Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] brak oleju


Gość Faworek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sprawdzam sobie wieczorem bagnetem poziom oleju a tu nic nie ma hmm i co teraz? co to za przyczyna :(?

popraw temat na zgodny z regulaminem bo poleci do kosza

Opublikowano

troche to dziwne żeby nie było wogóle oleju :mysli:

sprawdzałeś wczesniej jakoś?

dolej jak najprędzej i sprawdz czy ci pokaże na bagnecie

a może zgubiłeś miskę olejową :> albo spala ci więcej oleju niz paliwa :shocked:

Opublikowano

A może sprawdziłeś zaraz po wyłączeniu silnika,a powinno się sprawdzać na zimnym.bo z własnego doświadczenia wiem,że zaraz po wyłączeniu silnika bagnet pokazuje oleju dużo mniej.Sprawdz na zimnym.

Opublikowano

A może sprawdziłeś zaraz po wyłączeniu silnika,a powinno się sprawdzać na zimnym.bo z własnego doświadczenia wiem,że zaraz po wyłączeniu silnika bagnet pokazuje oleju dużo mniej.Sprawdz na zimnym.

Olej sprawdza sie na ciepło ale po zgaszeniu trzeba odczekać ze 3 minuty

Opublikowano

pierwszy raz słyszę żeby prawidłowy stan oleju sprawdzać na ciepłym silniku, jak sprawdzam na ciepłym to stan oleju mam duzo ponad max, a jak silnik jest zimny to pokazuje ponad polowę stanu, więć chyba jednak lepiej sprawdzić na zimnym

jedynie w 2.5tdi jest inaczej i sprawdza sie na ciepłym

Opublikowano

Dziwne, zawsze myślałem że na ciepłym (tuż po zgaszeniu) stan jest niższy bo wciąga go do silnika, a dopiero potem opada do miski i mozna zmierzyć....

U mnie po nocy stan na jedną kreskę poniżej max

Ale jak odpale na chwilę i zgaszę to oleju wogóle nie ma (w/g bagnetu)

Opublikowano

więc wniosek prosty: stan oleju sprawdza się na zimnym bo wtedy jest najbardziej wiarygodny

na cieplym bagnet nie pokazuje prowidłowego odczytu

Opublikowano

olej sprawdza sie na cieplym silniku po odczekaniu od 3-5min ale tylko wtedy gdy silnik byl zagrzany do temp.pracy czyli pelne 90stop. lub po nocy czyli na zimnym silniku ale silnik wtedy takze wczesniej musial byc wpelni dogrzany zeby caly olej mogl splynac do miski

Opublikowano

więc wniosek prosty: stan oleju sprawdza się na zimnym bo wtedy jest najbardziej wiarygodny

na cieplym bagnet nie pokazuje prowidłowego odczytu

rafaello nie denerwuj ludzi i nie bądz modrzejszy od konstruktorów Audi - chcesz mieć czarno na biały i mam cie odesłac do instrukcji gdzie jak wół pisze że na rozgrzanym silniku.

Opublikowano

pierwszy raz słyszę żeby prawidłowy stan oleju sprawdzać na ciepłym silniku, jak sprawdzam na ciepłym to stan oleju mam duzo ponad max, a jak silnik jest zimny to pokazuje ponad polowę stanu, więć chyba jednak lepiej sprawdzić na zimnym

jedynie w 2.5tdi jest inaczej i sprawdza sie na ciepłym

:shocked: skąd Ty masz takie wiadomości ...

Poziom oleju sprawdza sie ~15 minut po zgaszeniu furmanki gdy jeszcze ma temp robocza ... ;)

Dziwne, zawsze myślałem że na ciepłym (tuż po zgaszeniu) stan jest niższy bo wciąga go do silnika, a dopiero potem opada do miski i mozna zmierzyć....

dobrze myślisz ... ;)

Opublikowano

z własnego doświadczenia :naughty:

zawsze sprawdzam na zimnym i jeszcze nigdy nie miałem sytuacji że mam za mało oleju.

a ile bedzie sie różnił poziom oleju jeżeli sprawdze na zimnym i na ciepłym??ważne zeby nie sprwadzac zaraz po zgaszeniu silnika :tongue4:

Opublikowano

Tylko czy zastanowiłeś się że jak na zimnym max max oleju to tak naprawde jego stan jest za wysoki - tak w trosce o uszczelki w silniku traktuj sprawdzanie na zimnym tylko jako "dodatkową informację"

Opublikowano

ok, dzisiaj sprawdzę na rozgrzanym i porównam z zimnym, ale nie wydaje mnie się zeby była aż taka wielka różnica ;)

Opublikowano

Ja 5 dni temu wymieniłem olej wlałem 5.5 l .

Na zimnym silniku (po nocy) - troszkę niżej niż środek zakropkowanego pola na bagnecie

Na gorącym ponad stan.

Na gorącym po odczekaniu 15 min. - prawie max.

Opublikowano

Wiec ja sprawdzalem na zimnym i bylo praktycznie pusto na bagnecie, sprawdze odrazu po zgaszeniu silnika na cieplym i zobaczymy czy wzrosnie olej czy tez nieale dziwne bo mialem wymieniany 3 miesiace temu na nowy Shell Helix PLUS 10W-40 zobaczymy jak bedzie jak bedzie 90 stopni na silniku

Opublikowano

U mnie było odwrotnie - na zimnym poziom w połowie między minimum,a maksimum,a na ciepłym wogóle nie było oleju według bagnetu więc aby zawsze przy pomiarze było wiarygodnie to sprawdzam na zimnym.

Opublikowano

Tylko czy zastanowiłeś się że jak na zimnym max max oleju to tak naprawde jego stan jest za wysoki - tak w trosce o uszczelki w silniku traktuj sprawdzanie na zimnym tylko jako "dodatkową informację"

U mnie na zimnym max, a na rozgrzanym po ok. 5 min stan oliwy 3mm poniżej max - o co tu kaman? :mysli:

Opublikowano

Dolałem olej stan mam troszke wiecej niz w polowie pola zakropkowanego poprostu bylo malo bo nic nie ubylo oleju przynajmniej narazie i mam nadzieje ze tak zostanie a sprawdza sie na zimnym albo jak jest troszke cieply ale nei jak jest na maxa rozgrzany mi najlepiej pokazywal na calkiem zimnym :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...