Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana gumowej osłony przegubu zewnętrznego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!

Wczoraj na przeglądzie okazało się że mam uszkodzoną gumową osłonę przegubu zewnętrznego z przodu.

Czy robił już ktoś taką mini naprawę?

Jak wyczepić półoś z przegubu?

Da się to zrobić samemu czy lepiej odwiedzić warsztat?

A w ogóle czy dużo jest dłubania?

Opublikowano

Witam nie jest z tym dużo roboty ale trzeba mieć dobry imbus 14 i jakąś rurkę przedłużającą. Wszystko jest opisane w okolicach strony 158 Sam naprawiam naszej książki. Wymieniałem całą półoś od strony kierowcy i nie zajęło mi to dużo czasu.

Jak się ma trochę chęci i zapału to można to wykonać samemu.

PS. NIe zwlekaj długo z wymianą bo uszkodzona osłona dopuszcza do przegubu pyłki, piasek itp co może skutkować tym że przegub odmówi posłuszeństwa.

Myślę że trochę pomogłem.

Opublikowano

Ja wymienialem oslony zarowno z lewej jak i z prawej strony - w warsztacie, zaplacilem 120 zl - 2 oslony + wymiana.

Opublikowano
Witam nie jest z tym dużo roboty ale trzeba mieć dobry imbus 14 i jakąś rurkę przedłużającą. Wszystko jest opisane w okolicach strony 158 Sam naprawiam naszej książki. Wymieniałem całą półoś od strony kierowcy i nie zajęło mi to dużo czasu.

Jak się ma trochę chęci i zapału to można to wykonać samemu.

PS. NIe zwlekaj długo z wymianą bo uszkodzona osłona dopuszcza do przegubu pyłki, piasek itp co może skutkować tym że przegub odmówi posłuszeństwa.

Myślę że trochę pomogłem.

A po kiego ci ten imbus. Nie potrzeba półosi odkręcać od skrzyni. Przegub jest zatrzaśnięty na półosi na sprężynie. Zbija się go i tyle. Jedyne co trzeba zrobić to odkręcić od piasty i wydobyć stamtąd półoś.

Opublikowano
A po kiego ci ten imbus. Nie trzeba półosi odkręcać od skrzyni.

Nikt tu nie napisał, że trzeba odkręcać od skrzyni. Imbus posłuży w tym przypadku do odkręcenia piasty od przegubu - no chyba, że ktoś zastosował śrubę 27, która często jest dawana z zamiennikiem osłony.

Przegub jest zatrzaśnięty na półosi na sprężynie. Zbija się go i tyle.

Zgadza się. :smile:

Opublikowano

A czy do tej wymiany trzeba odkręcać wahacze i końcówki??

Wczoraj byłem u jednego takiego i tak mi powiedział. Że to dużo pracy bo trzeba odkręcić wszystkie końcówki i mu podziękowałem, bo musiałbym jeszcze potem ustawiać zbieżność. Jak wygląda taka wymiana?

Opublikowano

Nie trzeba ustawiać zbieżności. Odkręcasz tylko nakrętkę nr 1 i wyciągasz śrubę nr 2 z rysunku ze strony 158 Rys A40-0045 naszej książki obsługa Audi. Potem wybijasz delikatnie młoteczkiem dwie gałki z tych aluminiowych wachaczy. Ich odłączenie nie powoduje zmiany nastawów zbieżności.

Potem odchylasz zwrotnice ew kręcisz kierownicą w taki sposób by móc jak najlepiej wyciągnąć odkręconą wcześniej półoś z pisaty koła.

Do wymiany półosi wymagane jest odkręcenie:

1. Śruby zbezpieczającej przegub w piaście (imbus 14).

2. Koła 1 szt.

3. Nakrętkę nr 1 (klucz 16) i wyciągnięcie śruby nr 2.

4. Wybicie przegubu z półosi.

Opublikowano

Wymieniałem dzisiaj osłone i typek odkręcił śrubę 3 i 4. Powiedział że inaczej nie da rady. Teraz rozumiem musze jechac na geometrię?[br]Dopisany: 22 Wrzesień 2007, 11:28 _________________________________________________Byłem na zbiezności. wszystko ok. Dokręcili idealnie końcówkę drążka :decayed:

Opublikowano

mi udalo sie wyciagnac bez poluzniania oraz odkrecania srub wachacza..odkrecasz srobe mocujaca przegub do piasty,max skret kolami[najlepiej pomoc 2 osoby gdyz kola wracaja lekko]wyciagasz przegub zbijasz go,wymiana i skladasz` odwrotnie[przegub sie zbija gdyz w srodku jest zawleczka zabezpiecz.najlepiej miec kanal

( wygodniej)

,ale ponoc ktos kiedys napisal w podobnym poscie ze wystarczy wkrecic spowrotem srube mocujaca przegub do piasty i ladnie schodzi przegub,ale ja jeszcze tego nieprobowalem]

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...