Mefistoksk Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 Witam Mam taki problem . Jestem posiadaczem 2.5 TDI - uprzedzam pytania i odpowiadam : tak kupiłem go z pełną świadomością jego wad jak i tych niewielu zalet Wymieniałem po zakupie rozrząd i paski klinowe . przy okazji zrobiłem wałki bo już nosiły ślady wycierania więc postanowiłem że skoro silnik jest rozkręcony warto to zrobić ... przy okazji całego remontu zrobiłem również termostat bo auto nie mogło się dogrzać czyli nie łapało temperatur 90 stopni . po wymianie wszystkiego okazało się że auto ma problem z zapalaniem na ciepłym silniku przez ok 20 min i jeszcze kilka objaw których nie miałem tzn. : Wsiadam rano i zapalam auto - pani bardzo ładnie ale robi się chmurka za nim której nie miałem przed remontem Jeśli auto stoi zapalone na zimnym silniku a ja go np odśnieżam to po chwili zaczynają falować leciutko obroty tak mniej więcej 700-800 do momentu aż nie ruszę pojazdem - też tego nie było wcześniej Samochodzik jeździ nie ma problemu z mocą jak i z zapalaniem nawet przy -20 stopniach . problem zaczyna się jeśli auto nagrzeje się do 90 stopni , zgaszę - odczekam z 2-3 min i probuje zapalić ... wtedy auto zaczyna kręcić ok 7-10 sek zanim zapali , jeśli postoi tak już z 20 min to spoko pali tak jak rano . Auto było już u kilku mechaników i każdy rozkłada ręce ... były robione testy pompy wtryskowej , kąt ustawienia , zapłon wszystko jest jak najbardziej ok , wymieniałem filtr paliwa , sprawdzane wtryskiwacze które nie leją i wszystko jest ok Zauważyłem też efekt w momencie zapalania właśnie tego gdy nie chce zaskoczyć że jak tak długo kręci słychać tylko silnik i w pewnym momencie zaczyna coś cykać i auto odpala , na zimnym to "cykanie" słychać cały czas a tutaj jest efekt taki jakby się pojawiało po chwili . dźwięk dobiega tak jakby z prawej strony silnika czyli tak jakby przed pasażerem w silniku Nie wiem czy stało się to po wymianie wałków bo tak jak mówie wcześniej też miałem uszkodzony termostat więc auto nie grzało się do 90 stopni choć wydaje mi się że przy mniejszych temperaturach silnika też jest problem z tym zapalaniem Dodam że usterka nie występuje w momencie gdy zapale auto i przejadę kawałek tylko gdy osiągnie jakąś tam temperaturę bliżej 90 stopni
norbuja Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 Może jest źle odpowietrzony,po wymianie filtra? Jaki filtr założyłeś? Mój AKN też dłużej kręci na ciepłym,najgorzej mu idzie jak ma 90 C. Podobno TTTM.
Mefistoksk Opublikowano 14 Lutego 2011 Autor Opublikowano 14 Lutego 2011 filtr bosha . jak mogę odpowietrzyć dokładnie układ bo tak faktycznie zapowietrzył się zresztą wiadomo że przy wymianie wałków to wszystko rozkręcali no ale ktoś mi mówił że jak zapali to chwile pochodzi i sam się odpowietrzy teoretycznie wydawało mi sie a może i nie że jak wymieniłem filtr i miałem pół baku było wszystko dobrze palił od aż do momentu gdy znowu zatankowałem do pełna i już nie mogłem odpalić na stacji
krecik_20 Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 Witam Mam taki problem . Jestem posiadaczem 2.5 TDI - uprzedzam pytania i odpowiadam : tak kupiłem go z pełną świadomością jego wad jak i tych niewielu zalet Wymieniałem po zakupie rozrząd i paski klinowe . przy okazji zrobiłem wałki bo już nosiły ślady wycierania więc postanowiłem że skoro silnik jest rozkręcony warto to zrobić ... przy okazji całego remontu zrobiłem również termostat bo auto nie mogło się dogrzać czyli nie łapało temperatur 90 stopni . po wymianie wszystkiego okazało się że auto ma problem z zapalaniem na ciepłym silniku przez ok 20 min i jeszcze kilka objaw których nie miałem tzn. : Wsiadam rano i zapalam auto - pani bardzo ładnie ale robi się chmurka za nim której nie miałem przed remontem Jeśli auto stoi zapalone na zimnym silniku a ja go np odśnieżam to po chwili zaczynają falować leciutko obroty tak mniej więcej 700-800 do momentu aż nie ruszę pojazdem - też tego nie było wcześniej Samochodzik jeździ nie ma problemu z mocą jak i z zapalaniem nawet przy -20 stopniach . problem zaczyna się jeśli auto nagrzeje się do 90 stopni , zgaszę - odczekam z 2-3 min i probuje zapalić ... wtedy auto zaczyna kręcić ok 7-10 sek zanim zapali , jeśli postoi tak już z 20 min to spoko pali tak jak rano . Auto było już u kilku mechaników i każdy rozkłada ręce ... były robione testy pompy wtryskowej , kąt ustawienia , zapłon wszystko jest jak najbardziej ok , wymieniałem filtr paliwa , sprawdzane wtryskiwacze które nie leją i wszystko jest ok Zauważyłem też efekt w momencie zapalania właśnie tego gdy nie chce zaskoczyć że jak tak długo kręci słychać tylko silnik i w pewnym momencie zaczyna coś cykać i auto odpala , na zimnym to "cykanie" słychać cały czas a tutaj jest efekt taki jakby się pojawiało po chwili . dźwięk dobiega tak jakby z prawej strony silnika czyli tak jakby przed pasażerem w silniku Nie wiem czy stało się to po wymianie wałków bo tak jak mówie wcześniej też miałem uszkodzony termostat więc auto nie grzało się do 90 stopni choć wydaje mi się że przy mniejszych temperaturach silnika też jest problem z tym zapalaniem Dodam że usterka nie występuje w momencie gdy zapale auto i przejadę kawałek tylko gdy osiągnie jakąś tam temperaturę bliżej 90 stopni Witam!! Do sprawdzenia kąt wtrysku, jezeli puszcza ci chmurkę po zapaleniu. A co do zapalania na ciepłym to najlepiej było by zwiększyć mu dawkę startową.
Mefistoksk Opublikowano 14 Lutego 2011 Autor Opublikowano 14 Lutego 2011 no kąt wtrysku rzekomo jest ok . a dawka startowa słyszałem o tym no ale to podobno jest już drutowanie pompy a skoro jest dobra to coś przyczyną jest aha w serwisie powiedzieli że mam do wymiany przepływomierz ale to raczej nie ma wpływu na to odpalanie prawda ??
norbuja Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 filtr bosha . jak mogę odpowietrzyć dokładnie układ bo tak faktycznie zapowietrzył się zresztą wiadomo że przy wymianie wałków to wszystko rozkręcali no ale ktoś mi mówił że jak zapali to chwile pochodzi i sam się odpowietrzy teoretycznie wydawało mi sie a może i nie że jak wymieniłem filtr i miałem pół baku było wszystko dobrze palił od aż do momentu gdy znowu zatankowałem do pełna i już nie mogłem odpalić na stacji 2.5 trzeba specjalnie odpowietrzyć. Sam układ tego nie zrobi. http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=8154.0;highlight=bezpieczne+odpowietrzanie
Mefistoksk Opublikowano 21 Lutego 2011 Autor Opublikowano 21 Lutego 2011 tak czytałem to właśnie dzisiaj . jutro to sprubuje zrobić i dam znać jaki efekt[br]Dopisany: 15 Luty 2011, 00:43_________________________________________________no i odpowietrzyłem sposobem z pompką (odsysaczem ) i nic nie pomogło . nadal jak auto postoi już z 2 minuty to kręci długo zanim odpali . im dłużej postoi tym szybciej odpala. po 20 min już wszystko wraca do normy . no i auto nadal po zapaleniu rano przy mrozach puszcza dymka i to takiego sporego POMOCY !! [br]Dopisany: 17 Luty 2011, 19:37_________________________________________________i jak ?? potrafi ktoś mi pomóc ??
krzysztof.mk Opublikowano 25 Lutego 2011 Opublikowano 25 Lutego 2011 no kąt wtrysku rzekomo jest ok . a dawka startowa słyszałem o tym no ale to podobno jest już drutowanie pompy a skoro jest dobra to coś przyczyną jest aha w serwisie powiedzieli że mam do wymiany przepływomierz ale to raczej nie ma wpływu na to odpalanie prawda ?? miałem podobny problem z odpalaniem w oplu, po wymianie przepływki ustąpiło
Mefistoksk Opublikowano 25 Lutego 2011 Autor Opublikowano 25 Lutego 2011 kilku mechaników twierdzi że to już są oznaki padającej pompy wtryskowej . pytanie też brzmi czy może to być spowodowane uszkodzonym sterownikiem pompy ?? bo nie wiem czy wystarczy że zregeneruje sam sterownik za 300zł czy musze całą pompe za ok 2500zł :/
michalik Opublikowano 25 Lutego 2011 Opublikowano 25 Lutego 2011 Jak mozesz zrob logi.Jestem ciekawy jaki masz kat wtrysku.Przed wymiana walkow nie miales tych objawow?
Mefistoksk Opublikowano 25 Lutego 2011 Autor Opublikowano 25 Lutego 2011 a jak te logi mam zrobic ?? w co wejsc w vagu zeby mi to wyszlo takie jak potrzeba ?? tak przed wymianą wałków było wszystko ok a teraz jak zapale rano to kopci , jak chwile postoi to zaczynają mu skakać lekko obroty no i jak sie zagrzeje to ma problem z odpalaniem , wszystkie te oznaki wyszly po "naprawie" auta ... aha wymieniany tez był termostat więc to odpalanie mogło być wcześniej tez uszkodzone bo jak kupiłem auto to termostat był uszkodzony i grzał się na max 80 stopni a problemy z odpalaniem są tylko jak osiągnie temperature 90 stopni . ale napewno nie kopcił ... i tak jak pisałem wcześniej auto postoi 15 min i wszystko wraca do normy
michalik Opublikowano 25 Lutego 2011 Opublikowano 25 Lutego 2011 Tutaj masz wszystko ladnie opisane jak zrobic logi ( http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=18478.0 ][br]Dopisany: 25 Luty 2011, 18:58_________________________________________________Jak zrobisz logi wrzuc je do dzialu DIAGNOSTYKA VAG.
arto19 Opublikowano 25 Lutego 2011 Opublikowano 25 Lutego 2011 kolego miałem to samo zle ustawiony kąt wtrysku albo poczatk konca pompy VP 44
cichy s4 Opublikowano 27 Lutego 2011 Opublikowano 27 Lutego 2011 kumpel w a6 c5 miał to samo to był właśnie początek końca pompy
Mefistoksk Opublikowano 27 Lutego 2011 Autor Opublikowano 27 Lutego 2011 na ciepłym odpiąłem wtyczkę od grzania siec i auto zapaliło normalnie czyli raczej pompa ... aczkolwiek zauważyłem ze nie dzieje się to cały czas tylko sporadycznie ... powiedzcie mi czy to na pewno pompa czy jeszcze coś sprawdzić bo byłem kolesia co zajmuje się regeneracją pomp podpiął kompa i powiedział że pompa jak pracuje ... 4 pytania: 1. czy to na pewno pompa ?? 2. czy sama regeneracja sterownika pomoże na jakiś czas bo nie ukrywam ze dopiero wymieniłem wałki i chciałbym jeszcze pojeździć 3. są na allegro moduły które oszukują czujnik grzania świec na ciepłym silniku , po odpięciu czujnika też zapala ... pytanie czy jak sobie zrobię wyłącznik jakiś ręczny tego czujnika ( bo pewnie tak samo będzie działało jak ten moduł a nie chce ingerować w kompa i zwiększać dawkę paliwa na kompie )to na chwile odłożę jakoś regeneracje pompy czy coś przez takie zapalanie mogę uszkodzić i ma to wpływ na jakieś elementy silnika ?? 4.jakie są kolejne objawy pompy żeby wiedzieć że to już tuż tuż ?? od razu nie zapale bo padnie czy coś zauważę innego ??
leo... Opublikowano 28 Lutego 2011 Opublikowano 28 Lutego 2011 podaj numer ECU (komputera auta) - możesz odczytac go VAG'iem - rozumiem ze to manual (skrzynia biegów) ?? zaloguj auto - będzie można coś powiedzć o parametrach pracy silnika - bez logów to wróżenie z fusów ... BTW - mozesz zrobić mały test - podładuj AQ - i zobacz czy auto przy ~ 90'C płynu chłodzącego zapali dobrze
DeeJay_Kill Opublikowano 28 Lutego 2011 Opublikowano 28 Lutego 2011 Ja bym jednak podkręcił vag'iem dawkę startową i wtedy sprawdzał odpalanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się