Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wężyki podciśnieniowe turbiny syczenie przy przyspieszaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :hi:

mam niewielki problem :) moje audi a4 1.9 tdi 110ps (1996) podczas przyspieszania od 2000 obr/min lekko syczy i tak jakby minimalnie nie wykorzystywał mocy w pełni, gdy wejdzie na troche wyższe obroty (ok 3 tys) przestaje i mozna odczuc niewielkie szarpniecie i wtedy przyspiesza dobrze i bez syczenia. Jeden z mechaników powiedział mi, że wężyki podcisnieniowe turbiny maja minimalnie za maly przekroj. Wczesniej wymieniano mi przewod od sztangi do zaworu N18 czyli tego z przodu przy chlodnicy. Czy to może być przyczyną owego problemu? Ile kosztują takie przewody i gdzie można dostać oryginalne? Proszę o odpowiedzi:) :kox:

Opublikowano

Ja tak miałem w każdej 1.9 tdi syczało ale podejrzewam że to turbinka sobie syczy :) Aha wężyki też miałem i mam cieńsze ale czy syk ma coś do tego to nie wiem :cool1: Z logów wynika wszystko OK. Obstawiam brak katalizatora robi swoje :)

Opublikowano

Mi sie wydaje ze to moze byc problem zmiennej geometri. Jak mozesz zrob logi.

Opublikowano

Co do turbo u mnie rowniez syczy ale z tego co mi mowil mechanior to standard niewiem czy to prawda.Tak pozatym kiedys mi syczalo z pod intercolera poniewaz powstala dziura w obudowie.Moze sprawdz

Opublikowano

Turbo to raczej świszczy, a jak słyszysz syczenie, to lepiej posprawdzaj przewody ciśnieniowe od turbiny do dolotu oraz IC. U mnie też syczało parę dni i też się zastanawiałem co to.

Dowiedziałem się, jak sie turbo na drodze wysrało, bo w przewodzie od IC była dziura na dwa palce i turbo dmuchało cały czas na max.

Opublikowano

Najpierw kolego zrób logi - przyczyn może byc wiele. Miałem podobny problem (u mnie to niby syczenie związane było z przeładowaniem - dodatkowo po wywaleniu kata jazda samochodem to jeden wielki notlauf :) ) dość długo z tym walczyłem a jak się okazało, poprzedni właściciel "bawił się" sztangą od turbiny. Jedno jest pewne - nic syczeć nie powinno.

Opublikowano

Turbo to raczej świszczy, a jak słyszysz syczenie, to lepiej posprawdzaj przewody ciśnieniowe od turbiny do dolotu oraz IC. U mnie też syczało parę dni i też się zastanawiałem co to.

Dowiedziałem się, jak sie turbo na drodze wysrało, bo w przewodzie od IC była dziura na dwa palce i turbo dmuchało cały czas na max.

Przechodzilem to juz, na tym łączniku przy kolektorze zrobila mi sie dziura, wymienilem ten łacznik zastepujac go porzadnym zbrojonym wężem, mechanik powiedzial że pekł ponieważ przeladowywała turbina. sprawdzałem ten caly przewod i wszystko jest szczelne. Pamietam że pierwszy mechanik u ktorego byłem grzebał cos przy sztandze. Mam pytanie co do tych logow :) ponieważ jestem nowicjuszem w dziedzinie motoryzacji ze tak powiem nie wiem co tą są logi? chodzi mi o to czy to jest diagnostyka czy wprowadzanie jakis konfiguracji? i ile takie badanie kosztuje?

Opublikowano

U mnie syczy a raczej świszczy raczej z braku Katalizatora i pusta puszka została :)

Opublikowano

Moim zdaniem pomału zbliża się termin czyszczenia turbiny. Czasami zapieczone kierownice dają taki dźwięk.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...