Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa silniczka zamka w bagażniku


symek88

Rekomendowane odpowiedzi

No więc jak ktoś ponownie zapyta niemalże o skład chemiczny elementu przewodzącego bo uważa że ma to jakiekolwiek znaczenie to na pal z nim.

Ma być z metalu i to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie również po nagrzaniu auta klapa się nie otwierała, dziś 1h roboty wymiana blaszki i silniczek kręci jak szalony otwiera i zamyka, koszt 0$ i to się nazywa dobra robota, podziękowania dla autora postu i innym osobom za wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem to samo, wyciąłem wyjmak do radia i silniczek kręci jak głupi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu naprawiłem sobie klapę w sposób pokazany na filmiku i wszystko hulało, aż do dzisiaj. Miałem niemiłą niespodziankę u mechanika - chciałem otworzyć klapę i nic, z siłowniczka zero odgłosu. Nie patrzyłem jeszcze co tam się stało, bo auto dopiero za parę dni będzie, ale już się rozglądam za siłowniczkiem.

Wpadł mi w oko taki siłowniczek z Passata (3B5 827 061C):

SIŁOWNIK ZAMKA KLAPY TYŁ VW Passat B5 Caddy Sharan (4335533409) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Na pierwszy rzut oka z tych zdjęć (biała końcówka siłownika + białe tło....) wyglądają na identyczne z tym stosowanym w A4 B6 avant!

Widziałem, że coś kolega Pikuś wspominał o siłowniczku z Passata.

Ciekawi mnie czy ktoś inny przechodził już takie zmiany?

Bo cena na allegro ori siłowniczka Audi o numerze 4b9 962 115C to ok 190zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tez problem z otwieraniem tylnej klapy. Zamykała mi się za to bez problemy. Zamontowałem wg. wskazówek blaszkę, lecz wcześniej zdjąłem również sprężynę z kołem zapasowym. Silniczek otwiera bez problemu. Mam teraz problem że zamek się nie zamyka. Siłownik blokuje się w położeniu wsuniętego tłoka. Pomimo różnego naciągania sprężyny cały czas mi się klinuje. Smarowałem go smarem czyściłem ze smaru i nic nie pomaga. Ktoś ma jakiś pomysł.

No i problem z klinującym się tłoczkiem rozwiązałem. Niestety kupiłem już nowy siłownik gdyż naglił mnie czas. Wskazówka dla tych którzy będą mieli ten sam problem. Po wymianie półprzewodnika w silniku na przewodnik należy dokładnie zagiąć blaszki zabezpieczające silnik. Ja tego nie zrobiłem więc silnik był krzywo ustawiony względem dużego koła zębatego i dlatego przekładnia zębata nie pracowała właściwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwszym złożeniu też tak miałem. wtedy obie blaszki (te "miedziane" z silniczka) dotykały dorobionej blaszki i siłownik nie puszczał.

Coś kombinowałem i zauważyłem, że jak jedna z blaszek nie dotyka tej dorobionej to siłownik odbija bez problemu.

Niestety nie pamiętam czy w oryginale do tej kwadratowej blaszki stykały obie te "miedziane" od pinów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja akurat miałem nożyce do blachy pod ręką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pożyczyłem nożyce do blachy i super udało się niemal idealny kawałek wyciąć :decayed: Zamek śmiga. Zobaczymy czy przetrwa próbę czasu. Dzięki za poradnik. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiedziałem że to taki prosty sposób by żonę uszczęśliwić. To po co ja to futro kupowałem, trzeba mi było zepsuć zamek i później naprawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu siłownika z Passata (3B5 827 061C) to możecie śmiało go kupować - koszt jest niewielki, bo są zamienniki, a działa idealnie - jedyne co trzeba zrobić żeby pasował do a4 b6 avant to ze starego siłownika przełożyć tą końcówkę siłowniczka, o którą zahacza się drut idący do zamka. Ta operacja jest wyjątkowo prosta, ponieważ ten element zsuwa się z trzpeinia siłownika. Ewentualnie można pokombinować z innym ułożeniem siłownika albo przełożeniem samego silniczka, ale według mnie szkoda zachodu i najłatwiej jest przełożyć tą końcówkę trzpienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja też mam problem z zamkiem tylnej klapy ale u mnie problem jest trochę inny. Zamek przy otwieraniu zarówno ręcznie jak i z pilota zachowuje się jak karabin maszynowy. Zamek otwiera ale zamiast jednego stuknięcia jest cała seria. Czy ktoś miał podobny problem i wie gdzie dokładnie leży przyczyna? Przesunięcie nieruchomej części zamka pomogło ale teraz cięzko się zamyka i otwiera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrcze a ja mam mały problem i nie wiem czy jest on związany z zamkiem czy z czymś innym. Dodam, że jestem po wymianie tej blaszki w zamku. Problem pojawia się gdy auto dłużej postoi i nie otwiera się bagażnika, np. na następny dzień gdy otwieram bagażnik nie chcę on się lekko otworzyć tj. zamek słychać pracuję, ale klapa jest "przyssana" i trzeba mocno ją wyszarpać aby podnieść. Coś jak w zimie jak są mocno ujemne temperatury i klapy/drzwi przymarzają. Tutaj jest podobny efekt. Po tym pierwszym otwarciu klapa już normalnie elegancko się otwiera. W czym może być problem? Ktoś spotkał się z czymś takim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ostatnio miałem problemy z otwieraniem bagażnika a dokładnie wyglądało to tak, że po naciśnięciu środkowego przycisku w pilocie lub w klapie bagażnika było słychać jak chodzi silniczek/siłownik przy zamku ale bagażnik sie nie otwierał. Im częściej naciskało sie przycisk w pilocie lub w klapie bagażnika tym silniczek jakby coraz słabiej chodził.

Przyczyną całego zamieszania jest silniczek a dokładnie mała blaszka która sie w nim znajduje. Naprawiałem to u siebie w sedanie ale podejrzewam że w avancie jest taka sama zasada.

A więc zaczynamy:

Po otworzeniu bagażnika należy zdjąć materiałowe obicie z klapy oby dostać się do zamka. Niestety nie mam fotek z tego zabiegu ale jest to banalnie proste. Obicie jest na zatrzaski. Należy jedynie odkręcić trójkąt ostrzegawczy (Jak ktoś ma :decayed:), klameczke do otwierania bagażnika od wewnątrz( z klamki nazlezy zdjąć plastik i tam bedzie śruba).

Po zdjęciu materiałowego obicia po prawej stronie klapy bedzię siłownik zamka. Wymontowanie jego tez jest banalnie proste- jest przykrecony na dwie śruby typu Torx i dostęp do niego jest tez bardzo dobry.

Jak już wymontujemy siłownik idziemy do domu, otwieramy sobie piwko ( w moim przypadku był to Lech :decayed:) i zabieramy się za to ustrojstwo:)

Tak wygląda siłownik

IMG035.jpg

Teraz trzeba wyjąć dwie blaszki w które wpina się kostke. Najlepsze do tego będą jakieś małe szczypce, ale że takich nie miałem musiałem rozciąć troche plastiku żeby sie do nich dostać i bez problemu wyjołem je takim malym przecinakiem do kabli ktory widać na zdjęciu

IMG037.jpg

Teraz otwieramy siłownik. Jest on zamkniety na zatrzaski. Tak wyglada po otworzeniu. Zaznaczyłem na zdjęciu silniczek. Po wyjęciu dwóch blaszek o których była mowa wyżej wyjdzie on bezproblemu.

IMG033.jpg

Po wyjęciu silniczka następnym krokiem będzie otworzenie go. Na zdjęciu poniżej zaznaczyłem dwa metalowe zagięcia które trzeba odgiąć jakimś małym śrubokrętem i wtedy silniczek ładnie nam się otworzy

IMG039.jpg

A tak wygląda otwarty silniczek

IMG040.jpg

I teraz dochodzimy do sedna sprawy czyli naszej blaszki. Znajduje się ona tam gdzie zaznaczyłem na zdjęciach. Słabo ją widać ale jak rozbierzecie silniczek to napewno ją znajdziecie :) Trzeba ją wyjąć. W tym celu również przyda sie mały śrubokret.

IMG041.jpg

IMG042.jpg

Tak wygląda Orginalna blaszka po wyjęciu. Trzeba ją zastąpić jakąś inna metalową blaszka. Można ją wyciąć z jakiegokolwiek metalowego elemantu. Ja akurat użyłem jakiś kawałek blaszki.

IMG043.jpg

Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się dobrze działającym zamkiem i zaoszczędzonymi pieniążkami :)

Życze powodzenia

Witam. Ostatnio miałem problemy z otwieraniem bagażnika a dokładnie wyglądało to tak, że po naciśnięciu środkowego przycisku w pilocie lub w klapie bagażnika było słychać jak chodzi silniczek/siłownik przy zamku ale bagażnik sie nie otwierał. Im częściej naciskało sie przycisk w pilocie lub w klapie bagażnika tym silniczek jakby coraz słabiej chodził.

Przyczyną całego zamieszania jest silniczek a dokładnie mała blaszka która sie w nim znajduje. Naprawiałem to u siebie w sedanie ale podejrzewam że w avancie jest taka sama zasada.

A więc zaczynamy:

Po otworzeniu bagażnika należy zdjąć materiałowe obicie z klapy oby dostać się do zamka. Niestety nie mam fotek z tego zabiegu ale jest to banalnie proste. Obicie jest na zatrzaski. Należy jedynie odkręcić trójkąt ostrzegawczy (Jak ktoś ma :decayed:), klameczke do otwierania bagażnika od wewnątrz( z klamki nazlezy zdjąć plastik i tam bedzie śruba).

Po zdjęciu materiałowego obicia po prawej stronie klapy bedzię siłownik zamka. Wymontowanie jego tez jest banalnie proste- jest przykrecony na dwie śruby typu Torx i dostęp do niego jest tez bardzo dobry.

Jak już wymontujemy siłownik idziemy do domu, otwieramy sobie piwko ( w moim przypadku był to Lech :decayed:) i zabieramy się za to ustrojstwo:)

Tak wygląda siłownik

IMG035.jpg

Teraz trzeba wyjąć dwie blaszki w które wpina się kostke. Najlepsze do tego będą jakieś małe szczypce, ale że takich nie miałem musiałem rozciąć troche plastiku żeby sie do nich dostać i bez problemu wyjołem je takim malym przecinakiem do kabli ktory widać na zdjęciu

IMG037.jpg

Teraz otwieramy siłownik. Jest on zamkniety na zatrzaski. Tak wyglada po otworzeniu. Zaznaczyłem na zdjęciu silniczek. Po wyjęciu dwóch blaszek o których była mowa wyżej wyjdzie on bezproblemu.

IMG033.jpg

Po wyjęciu silniczka następnym krokiem będzie otworzenie go. Na zdjęciu poniżej zaznaczyłem dwa metalowe zagięcia które trzeba odgiąć jakimś małym śrubokrętem i wtedy silniczek ładnie nam się otworzy

IMG039.jpg

A tak wygląda otwarty silniczek

IMG040.jpg

I teraz dochodzimy do sedna sprawy czyli naszej blaszki. Znajduje się ona tam gdzie zaznaczyłem na zdjęciach. Słabo ją widać ale jak rozbierzecie silniczek to napewno ją znajdziecie :) Trzeba ją wyjąć. W tym celu również przyda sie mały śrubokret.

IMG041.jpg

IMG042.jpg

Tak wygląda Orginalna blaszka po wyjęciu. Trzeba ją zastąpić jakąś inna metalową blaszka. Można ją wyciąć z jakiegokolwiek metalowego elemantu. Ja akurat użyłem jakiś kawałek blaszki.

IMG043.jpg

Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się dobrze działającym zamkiem i zaoszczędzonymi pieniążkami :)

Życze powodzenia

Witam

mam do Ciebie takie pytanie klapa działa z pilota natomiast nie działa z klamki bagażnika, jaka może być przyczyna.

Mam audi A4 b5 Avant

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj sam przeprowadziłem taką operację i blaszkę wyciąłem z metalowej osłonki czujnika skrzyni biegów. Bagażnik otwiera się kilkakrotnie pod rząd bez najmniejszego problemu. Ale radość jest tym większa ,że do poprzedniej A4 kupiłem nowy siniczek i kosztuje 50 euro w serwisie. Więc jest dosyć drogi jak za takę pierdółkę. Także wczoraj zarobiłem 50 euro w 20 minut. Wielkie dzięki dla wszystkich którzy opracowali tą naprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mój problem jest następujący. Miałem problemy w otwieraniem tylnej klapy a wczoraj padł mi silniczek całkowicie. Klapa otwiera się tylko z kluczyka. Wymieniłem tą blaszkę i nadal nie ma żadnego efektu. Silnik działa poprawnie naciskając przycisk w klapie dopływa prąd.

Gdzie jeszcze szukać problemu ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...