Gienek79 Opublikowano 17 Marca 2011 Opublikowano 17 Marca 2011 Witam koledzy. Jakiś czas temu zamieszczałem logi na okoliczność braku mocy: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=189990.msg2233370#msg2233370 Po sugestiach Waszych i mechaników (dwóch wskazywało na EGR!) wyczyściłem turbinę i wymieniłem EGR na nowy (ciekawe czy to miało jakiś sens? No ale dwóch różnych mechaników wskazywało na ten element). Jak odebrałem samochód z warsztatu byłem zachwycony. Jeździł rewelacyjnie. Niestety tylko 2 dni. Następnie zauważyłem problemy z ruszaniem na zimnym silniku. Silnik dławił się, szarpał, w konsekwecji często gasł. Przy zmianie biegów na wyższe poniżej 3000-3500 obrotów to samo. Po rozgrzaniu nieco lepiej. Ale reakcja na wciśnięcie pedału gazu dramatycznie opóźniona. Mija 5-7 sekund od momentu wciśnięcia pedału do rozpoczęcia przyspieszania. Z kolegą Przemikiem powtórzyliśmy diagnostykę. Przy pierwszej próbie złapaliśmy tryb awaryjny (dziwne, bo ten objaw ustał po odebraniu auta z warsztatu). Kolejne próby powiodły się. Logi robione na rozgrzanym silniku, ale mam nadzieję, że podpowiecie z czego może wynikać mułowatość w dolnych rejestrach. Logi dynamiczne: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/slawomir.miazek_39327.html 004 - http://vaglog.rtnet.pl/slawomir.miazek_39329.html 008 - http://vaglog.rtnet.pl/slawomir.miazek_39330.html 010 - http://vaglog.rtnet.pl/slawomir.miazek_39331.html 011 - http://vaglog.rtnet.pl/slawomir.miazek_39332.html 011 - http://vaglog.rtnet.pl/slawomir.miazek_39333.html 011 - http://vaglog.rtnet.pl/slawomir.miazek_39334.html Mam nadzieję, że kolega Przemik dorzuci swoje subiektywne odczucia (prowadził samochód) i skłoni to Was do dyskusji, a mi pomoże rozwiązać problem.
Gienek79 Opublikowano 17 Marca 2011 Autor Opublikowano 17 Marca 2011 Jeżeli chodzi o zaślepienie przewodu to tak. Po pierwszych logach został zaśepiony przewód i dało to znaczną poprawę (lepsza praca silnika, późniejsze odcinanie turbiny, mniejszy chrobot).
banshee Opublikowano 17 Marca 2011 Opublikowano 17 Marca 2011 Przepływka przez pierwsze 3 sekundy ogranicza dawkę. Założę się, że gdy rozpędzasz furę to przy każdej zmianie biegu i dodaniu gazu czujesz że zaczyna ciągnąć dopiero po 1-2 sekundach? Przyczyna: 1. Mechanik podmienił ci przepływkę (zamiast wkładu Boscha masz teraz Pierburga) - obudowy mają inne ukierunkowanie powietrza i wkłady nie są zamienne (przekonałem się o tym sam) 2. niesprawny N18 (zawór od EGR) - odłącz wtyczkę i sprawdź czy jest różnica.
chopok. Opublikowano 17 Marca 2011 Opublikowano 17 Marca 2011 Jedyne co widzę, to synchronizację rozrządu można by na lekki minus przestawić
Gienek79 Opublikowano 17 Marca 2011 Autor Opublikowano 17 Marca 2011 Przepływka przez pierwsze 3 sekundy ogranicza dawkę. Założę się, że gdy rozpędzasz furę to przy każdej zmianie biegu i dodaniu gazu czujesz że zaczyna ciągnąć dopiero po 1-2 sekundach? Przyczyna: 1. Mechanik podmienił ci przepływkę (zamiast wkładu Boscha masz teraz Pierburga) - obudowy mają inne ukierunkowanie powietrza i wkłady nie są zamienne (przekonałem się o tym sam) 2. niesprawny N18 (zawór od EGR) - odłącz wtyczkę i sprawdź czy jest różnica. Zaczyna ciągnąć po 5-7 sekundach. Ale nie sądzę, żeby mechanik mi zmienił wkład prepływomierza. A nawet jeśli, to nie wiem jaki miałem więc nie będę miał pewności, że mam coś innego niż wcześniej.
banshee Opublikowano 17 Marca 2011 Opublikowano 17 Marca 2011 Obudowa Bosch - wkład Bosch, analogicznie Pierburg. Zerknij, czy śrubki noszą ślady odkręcania. Oczywiście tylko sugeruje żeby to sprawdzić, bo jeśli chodzi o spóźnioną reakcję na gaz to u mnie świadomie kupiłem Pierburga wkład i od razu wyczułem zanik mocy przez kilka sekund po każdym dodaniu gazu...Później udało mi się go wymienić i jak ręką odjął.
Gienek79 Opublikowano 17 Marca 2011 Autor Opublikowano 17 Marca 2011 Jeden mechanik diagnozował przepływkę zamieniając mój wkład na własny. Wykluczył, że to przepływka, ale istnieje ryzyko, że się pomylił i zostawił inny wkład niż był oryginalny. Jutro to sprawdzę, dzięki za sugestię.
przemik Opublikowano 17 Marca 2011 Opublikowano 17 Marca 2011 W tym logu widac jak wolniej wstaje sprezarka = efekt opoznionej reakcji na pedal gazu. Teoria Sławka (banshee) bardzo prawdopodobna.... dobrze by bylo to zweryfikowac. Kąt sychronizacji to pikus w tym momencie... i tak rozrzad idzie to wymiany.
Gienek79 Opublikowano 18 Marca 2011 Autor Opublikowano 18 Marca 2011 Koledzy wyjaśnijcie mi co wynika z logu 010. Ja z niego wnioskuję, że dopiero po 5,5 sekundach praca elementu jest taka jaka wynika ze specyfikacji. Czego dotyczą te parametry i czy mogą tłumaczyć takie opóźnienie w reakcji na pedał gazu?
banshee Opublikowano 19 Marca 2011 Opublikowano 19 Marca 2011 Kolego, jeżeli komputer nie da ci tyle paliwa co ty chcesz poprzez naciskanie pedału gazu - log 008 ostatnia kolumna nie może być mniejsza od przed ostatniej ( u ciebie jest odwrotnie) - to nie masz odpowiedniego ciśnienia gazów do rozpędzenia turbiny dzięki małej dawce paliwa. Turbina w takim efekcie zbyt mało tłoczy i jednocześnie przez przepływomierz przelatuje mniej powietrza niż powinno. Stąd twoje niskie wartości w logu 010. Czasami popełniam błąd w swoich przemyśleniach, ale teraz będę się trzymał tego co napisałem wcześniej - albo przepływka, albo N18. Bardziej obstawiam to pierwsze. Tutaj masz przykład po wymianie wkładu u mnie na ori bosch - ułamek sekundy i dawka ostatnia pozycja wzorowo osiągnięta. http://img813.imageshack.us/f/003i008.jpg/
lukjar7 Opublikowano 19 Marca 2011 Opublikowano 19 Marca 2011 Kolego, jeżeli komputer nie da ci tyle paliwa co ty chcesz poprzez naciskanie pedału gazu - log 008 ostatnia kolumna nie może być mniejsza od przed ostatniej ( u ciebie jest odwrotnie) - to nie masz odpowiedniego ciśnienia gazów do rozpędzenia turbiny dzięki małej dawce paliwa. Turbina w takim efekcie zbyt mało tłoczy i jednocześnie przez przepływomierz przelatuje mniej powietrza niż powinno. Stąd twoje niskie wartości w logu 010. Czasami popełniam błąd w swoich przemyśleniach, ale teraz będę się trzymał tego co napisałem wcześniej - albo przepływka, albo N18. Bardziej obstawiam to pierwsze. Tutaj masz przykład po wymianie wkładu u mnie na ori bosch - ułamek sekundy i dawka ostatnia pozycja wzorowo osiągnięta. http://img813.imageshack.us/f/003i008.jpg/ Ja jestem w stanie w to uwierzyć. takżę proponuje najpierw zaślepić wężyki od n18, zrobić logi, jak nie pomoże to przepływomierz
Gienek79 Opublikowano 19 Marca 2011 Autor Opublikowano 19 Marca 2011 Niestety nie mam odpowiedniego narzędzia, żeby się dostać do wkładu przepływomierza. Ale wykonałem jazdę próbną na odłączonej wtyczce przepływommierza i jest o niebo lepiej.
lukjar7 Opublikowano 19 Marca 2011 Opublikowano 19 Marca 2011 Niestety nie mam odpowiedniego narzędzia, żeby się dostać do wkładu przepływomierza. Ale wykonałem jazdę próbną na odłączonej wtyczce przepływommierza i jest o niebo lepiej. kombinerki ludzie troche inwencji twórczej
Gienek79 Opublikowano 20 Marca 2011 Autor Opublikowano 20 Marca 2011 Wkład przepływomierza wymieniony na Bosch (i taki sam był). Po kilkunastu kilometrach jazdy nie zarejestrowano żadnych błędów. Wrażenia z jazdy dobre, chociaż mam wrażenie, że czasami reakcja na gaz w dalszym ciągu jest za wolna (2-3 sekundy), głównie na wyższych biegach. Ale rozwijanie mocy jest równommierne, nie ma niepokojących dźwięków (wcześniej się zdarzały). [br]Dopisany: 19 Marzec 2011, 14:49_________________________________________________No niestety po dzisiejszej przejażdżce stwierdzam, że problem nadal istnieje. Delikatnie szarpie silnikiem i jest opóźniona reakcja na gaz. Na nowym przepływomierzu jest ciut lepiej niż na starym, ale nie jest dobrze. Podpowiedzcie co to może być. Czy zasyfiony katalizator może w ten sposób wpływać na pracę silnika?
banshee Opublikowano 20 Marca 2011 Opublikowano 20 Marca 2011 Odpinałeś już tą wtyczkę od N18? Nie ma żadnej poprawy?
Gienek79 Opublikowano 20 Marca 2011 Autor Opublikowano 20 Marca 2011 Niestety nie znam się na budowie silnika, ale zawsze można spróbować nauczyć się czegoś nowego. Zrobiłem zdjęcia. Powiedzcie o którą wtyczkę chodzi: http://w614.wrzuta.pl/obraz/80EXyUNRUbe/20032011025 czy w tym urządzeniu http://w614.wrzuta.pl/obraz/87UBROMmUOQ/20032011027 Próbując się tam dostać zauważyłem, że plastikowe "tunele" powietrzne nie są prawidłowo złączone. Ale to chyba nie ma większego znaczenia?
banshee Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 Kolego N18 jest pod rurą dolotową (plastikową), przy ścianie grodziowej z prawej strony silnika (blisko zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego) patrząc od przodu. Podnosząc maskę widzisz czujnik ciśnienia doładowania znajdujący się obok zbiorniczka, a pod tą grubą rurą jestN18 od EGR.
Gienek79 Opublikowano 21 Marca 2011 Autor Opublikowano 21 Marca 2011 Czyli pierwszy rysunek z wątku i pozycja nr 14 to nie jest to? http://www.a4-klub.pl/smf/all_ajm_awx_avf_avb_v6_tdi_lokalizacja_czujnikow_oraz_elementow_wykonawczych-t45015.0.html Na drugim rysunku jest tak jak piszesz, ale czy to właściwy rysunek dla AWX?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się