Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Nie działający tempomat


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Około tydzień temu przestał działać tempomat. Zero reakcji na naciśniecie przycisku.

Po podłączeniu do komputera - zero błędów. Bezpieczniki są ok.

Czy można jeszcze coś sprawdzić czy jechać do serwisu?

Opublikowano

Czy można jeszcze coś sprawdzić czy jechać do serwisu?

Tak, można:

  • sprawdzić działanie manetki tempomatu - VAG
  • sprawdzić działanie czujników sprzęgła i świateł STOP - VAG

--

Pozdrawiam.

Sławek

Opublikowano

Czy można jeszcze coś sprawdzić czy jechać do serwisu?

Tak, można:

  • sprawdzić działanie manetki tempomatu - VAG
  • sprawdzić działanie czujników sprzęgła i świateł STOP - VAG

--

Pozdrawiam.

Sławek

Trafiony - zatopiony. Czujnik od sprzęgła.

Dzięki za pomoc.

Opublikowano

Witam

Podobna sytuacja, nagle przestał działać tempomat, podjechałem na warsztat podpięli pod komputer - 0 błędów. Sprawdzili manetkę- wszystko OK. Na moją sugestię, że może padł czujnik sprzęgła, usłyszałem, że wtedy powinien wyskoczyć błąd. Mam się umówić na warsztacie to sprowadzą faceta od elektroniki. Stąd maje pytanie. Czy przy awarii czujnika od sprzęgła komputer nie pokazuje żadnych błędów?

Opublikowano

Witam

Podobna sytuacja, nagle przestał działać tempomat, podjechałem na warsztat podpięli pod komputer - 0 błędów. Sprawdzili manetkę- wszystko OK. Na moją sugestię, że może padł czujnik sprzęgła, usłyszałem, że wtedy powinien wyskoczyć błąd. Mam się umówić na warsztacie to sprowadzą faceta od elektroniki. Stąd maje pytanie. Czy przy awarii czujnika od sprzęgła komputer nie pokazuje żadnych błędów?

nie pokaże , co do warsztatu to podjedz i niech zrobią taką procedure vagolem

[1 - Engine], następnie [Measures Blocks] --> group 006.

1. jeśli pedały są nie wciśnięte to prawidłowy odczyt wyniesie : 000

2. jeśli hamulec jest wciśnięty to odczyt wyniesie: 110

3. jeśli wciskamy sprzęgło i hamulec to odczyt wyniesie: 111

Opublikowano

Dzięki za podpowiedź, jak się domyślam to są odczyty gdy wszystko działa prawidłowo, a jaki będzie odczyt gdy padnięty jest czujnik od sprzęgła?

Opublikowano

No jesli np bedzie wyswietlalo,ze jakis pedal jest wcisniety,a faktycznie niebedzie....itp :wallbash: :wallbash:

Opublikowano

Dzięki za podpowiedź, jak się domyślam to są odczyty gdy wszystko działa prawidłowo, a jaki będzie odczyt gdy padnięty jest czujnik od sprzęgła?

Jeżeli będzie uszkodzony czujnik sprzęgła to będziesz miał odczyt 001 i dzięki temu tempomat się nie włączy bo czuje jakbyś miał cały czas wciśnięte sprzęgło. :hi:

Opublikowano

Dzięki za podpowiedź, jak się domyślam to są odczyty gdy wszystko działa prawidłowo, a jaki będzie odczyt gdy padnięty jest czujnik od sprzęgła?

Jeżeli będzie uszkodzony czujnik sprzęgła to będziesz miał odczyt 001 i dzięki temu tempomat się nie włączy bo czuje jakbyś miał cały czas wciśnięte sprzęgło. :hi:

Ja miałem 0001 w oknie po prawej stronie przy wyłączonym tempomacie i wystarczyło rozebrać manetkę, przelutować jeden kabel, wyczyścić płytkę i rozciągnąć sprężynki na stykach :kox:

Opublikowano

Dzięki za podpowiedź, jak się domyślam to są odczyty gdy wszystko działa prawidłowo, a jaki będzie odczyt gdy padnięty jest czujnik od sprzęgła?

Jeżeli będzie uszkodzony czujnik sprzęgła to będziesz miał odczyt 001 i dzięki temu tempomat się nie włączy bo czuje jakbyś miał cały czas wciśnięte sprzęgło. :hi:

Ja miałem 0001 w oknie po prawej stronie przy wyłączonym tempomacie i wystarczyło rozebrać manetkę, przelutować jeden kabel, wyczyścić płytkę i rozciągnąć sprężynki na stykach :kox:

Chyba nie mówimy jednak o tym samym, Ty kolego miałaś uszkodzenie manetki które też widać w vagu. Kolega z tego co wynika ma problem z czujnikiem sprzęgła który nie pozwala mu na załączenie tempomatu.

:hi:

Opublikowano

W sumie racja, 0001 miałem w oknie manetki a nie sprzęgła/hamulca. W takim razie też trzeba by wyjąć i przyjrzeć się dokładnie, pomierzyć przejście.

Opublikowano

... W takim razie też trzeba by wyjąć i przyjrzeć się dokładnie, pomierzyć przejście.

Nic nie trzeba wyjmować. Tak jak napisał dominikt1, manetkę można sprawdzić za pomocą VAG-a:

16-Steering wheel -> Meas.Blocs-08 -> Group 004

--

Pozdrawiam.

Sławek

Opublikowano

Oczywiście najpierw VAG'iem, potem dopiero się do niego dobierać.

Opublikowano

Podjechałem wczoraj na warsztat i jednak bez elektronika się nie obędzie, mówią, że sprawdzili grupę 006 tak jak napisał domin 79 i jest wszystko OK.

Podsumowując: manetka sprawdzona, czujniki pedałów sprawdzone a tempomat nie działa.

Opublikowano

Podjechałem wczoraj na warsztat i jednak bez elektronika się nie obędzie, mówią, że sprawdzili grupę 006 tak jak napisał domin 79 i jest wszystko OK.

Podsumowując: manetka sprawdzona, czujniki pedałów sprawdzone a tempomat nie działa.

Heh to chyba masz słabych mechaników bo jeżeli manetka i czujnik są dobre to gdzie szukać przyczyny, musiałby paść moduł w kierownicy ale wtedy sporo rzeczy by Ci nie działało ? To jest elektronika która przy uszkodzeniu mechanicznym wyrzuca błąd w sterowniku silnika lub podaje złe parametry na jego poszczególnych blokach pomiarowych. A może próbujesz włączyć tempomat poniżej 30 na godzina ? Albo nie dajesz manetki do siebie ? :naughty:

Opublikowano

... mówią, że sprawdzili grupę 006 tak jak napisał domin 79 i jest wszystko OK.

Podsumowując: manetka sprawdzona, czujniki pedałów sprawdzone a tempomat nie działa.

Jeśli sprawdzili jedynie grupę 006, to sprawdzili TYLKO czujniki położenia pedałów.

Sama manetka nie została sprawdzona...

--

Pozdrawiam.

Sławek

Opublikowano

... mówią, że sprawdzili grupę 006 tak jak napisał domin 79 i jest wszystko OK.

Podsumowując: manetka sprawdzona, czujniki pedałów sprawdzone a tempomat nie działa.

Jeśli sprawdzili jedynie grupę 006, to sprawdzili TYLKO czujniki położenia pedałów.

Sama manetka nie została sprawdzona...

--

Pozdrawiam.

Sławek

Mi się wydaje że mechanikowi czy elektronikowi któremu trzeba tłumaczyć co ma sprawdzać i gdzie można tak ufać jak .... może kolega podjedzie następny raz i mu powiedzą że trzeba silnik wyjąć bo tam jest taki mały kabelek który się odczepił i tempomat nie działa. Zaoferowałem że podłącze koledze auto pod komputer ale mechanicy którym trzeba tłumaczyć jak sprawdzać takie rzeczy na pewno są lepsi :) i dojdą za jakiś czas o co chodzi :)

Opublikowano

Ja bym obstawiałjednak na czujnik pedału sprzegła. Osobiście to przerabiałem. Komputer nie pokaże błędu bo ten czujnik to tylko cyba zamyka obwód i smienia opornośc swoją podczas działania. są tylko 2 przewody do niego. Ja kupiłem na allegro za 20 zł + 10 min roboty i smiga jak ta lala. Magików z vagami juz tez przechodziłem przy tym tempo. Ale forum pomogło bardziej.

Manetka raczej nie powinna sie popsuć. Chyba ze ja ktośokrutnie molestował. No chyba ze masz dezaktywaną funkcję tempo w silniku.

Opublikowano

Witam, u kolegi było tak: pojechaliśmy na zwiększenie mocy (na soft) i po wszystkiemu, ale nie od razu zauważył, że mu przestał działać tempomat, wcześniej działał.

Pojechał do znajomego i się okazało, że tempomat jest wyłączony, więc go włączyli lecz tempomat dalej nie działa. Sugerowałem, żeby sprawdzić czujniki w pedałach, ale on twierdzi, że nie ma żadnych błędów i tyle. Ja mu mówię, ze ja mimo wszystko bym sprawdził. Dziś po przeczytaniu tego tematu, widzę, że mogę mieć rację z tym czujnikiem (czujnikami, rozumiem, ze na hamulcu też może być skitrany, czy b7 nie ma na hamulcu czujnika?)

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...