Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 APU] Adaptacja klimatronik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zwracam się z prośbą o podanie informacji niezbednych do dokonania adaptacji klapek klimatronika. Chodzi mi o to by dowiedzieć się, jak wprowadzić sterownik w stan uczenia się krańcowych położeń klapek rozdzielających.

Przeszkadza mi błąd klimatronika wynikający z faktu, że klapki przemieszczają się poza skrajne położenia zapisane w pamięci.

Już wiem, że muszę zrealizaować:

08 KLIMA

10 Adaptacja

a potem ???? kanał ? PIN ???

Posiadam sterownik z 1996 roku z końcowym oznaczeniem "H".

Chętnie sam udzielę pomocy w temacie instalowania i diagnozowania klimatronika.

Z góry dziękuję za pomoc.

* nazywaj proszę wątki zgodnie z regulaminem forum (ten poprawiłem)

Poza tym masz już auto ? Jeżeli tak to zmień profil z JESZCZE SZUKAM na coś innego - lukaszr

Opublikowano

Z tego co pamiętam jest to kanał 2 i czekasz około 30 sekund (będziesz widział zmieniające się cyfry).

Opublikowano

Lukaszr dzięki za pomoc. Chyba już to robiłem ale bez skutku. Czy może być uszkodzona pamięć w sterowniku i dlatego nie zapisuje nowych nastaw?

Opublikowano

Lukaszr dzięki za pomoc. Chyba już to robiłem ale bez skutku. Czy może być uszkodzona pamięć w sterowniku i dlatego nie zapisuje nowych nastaw?

Raczej nie.

Ale poczekaj niech inni się wypowiedzą, bo ja nie pamiętam dobrze, czy to na pewno kanał 02.

Ja wiem, że nastawy początkowe u siebie robiłem na 02.

Opublikowano

Hmmm, wypada mi w takim razie pójść i sprawdzić jeszcze raz. Z tego co pamiętam to w VAG-u robiłem nastawy początkowe, widziałem zmieniające się cyferki oznaczające pozycję silnika i myślałem, że wszystko jest ok, a tu guzik. Może to wina nielicencjonowanej wersji VAG?

Sterownik przestawia silniczki w skarajne położenia, ale nie zapamiętuje sobie ich wartości cyfrowych. Pozostaja one niezmienione. Test elementów wykonawczych przebiega bez problemu. Wykresy zmian pozycji klapek też przebiegają prawidłowo.

Przykładowo klapa regulacji temperatury ma zapisaną wartość położenia dolnego 10 a faktycznie silnik jest wysterowywany do pozycji 7, dlatego czasami wyskakuje błąd.

Może ktoś wie, jakimi napięciami są sterowane silniczki w klimatroniku w Audi A4 z pierwszego roku produkcji, oznaczenie na końcu sterownika - "H"? Czy jest to 7,8 V czy 10V?

Opublikowano

Kanał 01.

Napięcie 7,5V.

Opublikowano

" Zaczynamy:

Warunek konieczny. Exclamation

Przyczyny błędów muszą fizycznie zostać usunięte/ naprawione.

Brak zapisanych błędów w sterowniku.

Podłączasz VAG

Uruchamiasz silnik.

Włączasz kllimatyzację w tryb AUTO:

Wchodzisz w adres 08 AC/ HVAC lub inny opis dotyczący klimatyzacji.

Dalej 07 Kodowanie

Wpisujesz wartość i potwierdzasz.

Teraz nie zamykając programu (nie rozłączając się z samochodem) odczytujesz błędy klimy, usuwasz je, jeśli się pojawiły i przechodzisz do Basic Settings.

Silnik musi nadal pracować, i Mima być włączona w tryb AUTO.

04 - Basic Settings n

Potwierdzasz n

Wpisujesz numer grupy 001 n

Czekasz i obserwujesz oraz słuchasz, n

Wszystkie silniczki sterowania przejadą sobie od jednego końca do drugiego, żeby poznać

pozycje krańcowe.

Po zakończeniu na ekranie pojawiają się w każdej pozycji zera (0). Jest to znak, że nastawy podstawowe zakończyły się.

Jeszcze raz dla pewności odczytujemy błędy i kończymy pracę VAG-a.

Od tej chwili możemy cieszyć się ponownie prawidłową pracą naszej automatycznej klimatyzacji. "

nie pamiętam skąd to mam (stąd "cytat") :decayed:

Opublikowano

Dzięki chłopaki za pomoc. Wczoraj przybrałem się do tej adaptacji zgodnie z waszymi wskazówkami i przytrafił mi się mały zonk. :( Tak jak przed adaptacją miałem dwa błędy - od klapy centralnei i klapy temperatury tak teraz mam tych błędów aż cztery, od wszystkich możliwych klap. Nie mniej jednak się nie zrażam. Dziś zrobię to ponownie , tym razem przy pomocy licencjonowanego VAG-a i zgodnie z tym co radzi Alvaro (dodatkowo kodowanie).

Nie omieszkam zdać relację.

Opublikowano

" Zaczynamy:

Warunek konieczny. Exclamation

.........

Jeszcze raz dla pewności odczytujemy błędy i kończymy pracę VAG-a.

Od tej chwili możemy cieszyć się ponownie prawidłową pracą naszej automatycznej klimatyzacji. "

nie pamiętam skąd to mam (stąd "cytat") :decayed:

Dobrze, że cytowałeś, bo nie wiem co by ci autor tekstu zrobił.

Tekst oryginału:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=43527&highlight=kodowanie

Opublikowano

szogun0 a widzisz ! już wiem skąd ! :D

Opublikowano

Zrobiłem tak jak kazaliście (szogun0 i alvaro) i chyba wszystko jest ok. Przy pomocy licencjonowanego programu przekodowałem ponownie sterownik, zrobiłem adaptację i już mi się błędy nie pojawiają. Przetestuję go przez kilka dni i powiem Wam, czy to była poprawa chwilowa czy na dłużej. Wydaje mi się, że dodatkowe dwa błędy były skutkiem zrywania połączenia w trakcie ustawiania klimatronika, lub tak jak piszecie sterownik "zgubił" kodowanie.

Jeżeli można to jeszcze zapytam sięo taka kwestię. Czy normalnym jest, że przy skrajnych ustawieniach temperatury np. 18 i 28 stopni sterownik czasami "wychodzi" z trybu AUTO na tryb MAN? U mnie tak czasami się dziej i to właśnie w tych momentach sterownik łapał błędy. [br]Dopisany: 21 Grudzień 2007, 10:51 _________________________________________________Wymontowałem panel klimatronika i dziś będę testował pamięć. Wydaje mi się że to jej przyczyna. Coś mi się zdaje że ona nie chce się zapisywać.

Opublikowano

Mam pytanie co do wartości jaka ma być wpisana przy kodowaniu nigdzie nie mogę tego znaleźć Podłączasz VAG

Uruchamiasz silnik.

Włączasz klimatyzacja w tryb AUTO:

Wchodzisz w adres 08 AC/ HVAC lub inny opis dotyczący klimatyzacji.

Dalej 07 Kodowanie

Wpisujesz wartość i potwierdzasz.

Teraz nie zamykając programu (nie rozłączając się z samochodem) odczytujesz błędy klimy, usuwasz je, jeśli się pojawiły i przechodzisz do Basic Settings.

Silnik musi nadal pracować, i Mima być włączona w tryb AUTO.

04 - Basic Settings n

Potwierdzasz n

Wpisujesz numer grupy 001 n

Czekasz i obserwujesz oraz słuchasz, n

Wszystkie silniczki sterowania przejadą sobie od jednego końca do drugiego, żeby poznać

pozycje krańcowe.

Po zakończeniu na ekranie pojawiają się w każdej pozycji zera (0). Jest to znak, że nastawy podstawowe zakończyły się.

Jeszcze raz dla pewności odczytujemy błędy i kończymy pracę VAG-a.

Od tej chwili możemy cieszyć się ponownie prawidłową pracą naszej automatycznej klimatyzacji. "

Z góry dzieki za odpowiedz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...