Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B6 AVF] problem z jazdą (multitronic)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam pewien problem z Audi A4 rocznik 2003 (silnik chyba AVF: 1.9TDI 131KM), skrzynia automatyczna bezstopniowa Multitronic.

1. Około 60 tys. KM przebiegu skrzynia zaczęła troszkę szarpać przy lekkim dodawaniu gazu - występowało to tylko w trybie zwykłym - D, w trybie pseudo-manualnym (+/-) to nie występowało, oprócz tego występowało falowanie obrotów w zakresie 1800-2300RPM.

2. Kolejnymi objawami było myślenie auta przed startem, wrzucam D, czekam moment, daję gazu - auto stoi a obroty rosną, czasem za 2 gim razem dopiero "łapało" a czasem po jakimś momencie.

3. Pewnego "pięknego" dnia gdy jechałem drogą o lekkim kącie nachylenia, auto stanęło - skrzynia wyrzuciła bieg - musiałem odcholować.

4. Teraz mam około 92 tys. KM przebiegu - auto od nowości moje, olej w skrzyni biegów nie ruszany. Gdy próbuje wrzucać bieg - samochód rusza się o jakieś 2-3cm i staje.

5. Na serwisie podłączyli pod komputer (VAG) i stwierdzili niby nieprawidłową wartość czujnika ciśnienia oleju w skrzyni biegów, podejrzewali czujnik - jednak wyeliminowali taką możliwość i teraz podejrzewają pompki (olejowe?) w skrzyni biegów. Jednak nie podjęli się dalszej naprawie.

6. Odczytałem na własną rękę kody za pomocą VAG-COM'a 311-2 przez OBD-II KKL:


----MODUŁ 55-----------------------------------
00776 - Level Control System Sensor: Left Front (G78)
31-00 - Open or Short to Ground

----MODUŁ 46----------------------------------
01616 - Signal Wire to Interior Monitor
49-10 - No Communications - Intermittent

01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring

00962 - Alarm via. Tilt Sensor

01371 - Alarm triggered by Door Contact Switch: Driver's Side

01562 - Right Rear Door
61-00 - Won't De-Safe 

W skrzyni biegów (2) nie występują żadne błędy, błędy z modułu komfortu dały się usunąć. Moduł 55 to jest regulacja Xenonów. Czy olej do skrzyni biegów powinien być już wymieniony czy może dolany? Może on powodować brak reakcji auta na wrzucanie biegów? Czy to jednak faktycznie mogą być te pompki? Dodam że olej nie był wymieniany od nowości, a samochód ma już ok. 92 tys. KM przebiegu. Dodatkowo wyświetla się coś takiego:

komunikatds5.jpg

Pozdrawiam

Opublikowano

Olej i filtr (!) wymienia sie co 60k kilometrów. I nie daj sobie wmówić, że jest inaczej. Olej tylko taki jaki jest zalecany przez producenta - ATF. Warto wymienic olej w trybie dynamicznym tj. z płukaniem skrzyni z syfów. Multitronic ma to do siebie, że konstrukcja skrzyni jest prosta jak budowa przecietnej młockarni w XIX wieku, ale precyzja wykonania elementów to szwajcarski zegarek. Brak wymiany olejow = uśmiercenie skrzyni w krótkim czasie. Widzę też, że masz starsza wersję multitronica, bez trybu sport. OIDP to w nich były problemy z sprzęgłem, potem w 2004 poprawili to. Moja skrzynia ma aktualnie 152k km przebiegu, olej zmieniany co ok 45-50 tys. i gra jak gruźlikowi w płucach. :gwizdanie:

Opublikowano

Czyli te nowe (>2004) nie mają tego falowania obrotów, skakania, tarek itp. ?

Czym się tryb sport charakteryzuje?

Opublikowano

Technicznie, w mojej :a4fan: wygląda to tak:

multidc4.jpg

Praktycznie wygląda to tak:

Wydaje mi się, że falowanie obrotów to nie jest problem z multi, szukałbym w silniku (albo w szukajce forumowej ;):decayed:)

Nie ma żadnego skakania, tarek, szarpania. Nic z tych rzeczy.

Opublikowano

mały OT:

co to auto z drugiego filmu ma narobione ze tak mu to zapierdziela? :blink:

jakaś benzynka, nieźle daje, aczkolwiek normalnemu człowiekowi sie w głowie nie mieści żeby obroty były stałe a prędkość rosła i to ostro :o co za czasy:D

Opublikowano

Autko informuje Cię aby zmieniać biegi musisz mieć włączony hamulec nożny. :naughty:

Opublikowano

Witam!!!

Podam adres strony o naprawach ASB- www.automat.pl w zakładce "szukaj" wpisz "multitronic" dowiesz się o ile tysięcy zł będziesz szczuplejszy.

Niestety jest to kicha audi wskrucie:

-występuje to we wszystkich skrzyniach multitronic

-jest mało warsztatów naprawiających to cudo techniki

-koszt regeneracji od 6.5 do 10 tys. zł (sama skrzynia)

-wymiana komputera 3.5 tys. zł

-wymiana sterownika ciśnienia 4 tys. zł

Temat przerabiałem we wrześniu tego roku. Jest to niestety wada tych skrzyń, tzn. audi po pewnym czasie usunęło tą wadę. Polega ona na tym iż fabrycznie skrzynia jest wyposażona w sprzęgło z 6 tarczkami. Audi wyczaiło że musi być 7 tarczek, prowadzili akcjeserwisową polegającą na przebudowie sprzęgła i wymianie komputera musisz sprawdzić w serwisie czy twoja bryka się na to łapie. Oczywiście musisz sam powiedzieć o tej akcji serwisowej bo serwis ściemnia. Moje auto niestety sie nie zalicza do tej akcji bo nie było serwisowane i ma przejechane 159 tys. km a może mieć do 150tys. km.

Przeczytaj o multitronic na forum- automat wszystkiego się dowiesz.

Byłem z moim autem w czterech warsztatach w Polsce, napisz gdzie mieszkasz to podam Ci namiary na kogoś konkretnego.

Polecam warsztat wDługołęce koło Wrocławia podobno są najlepsi w tych skrzyniach, daja regenerowaną za 6,5 tys zł. Regenerowaną bo jest brak części do tych skrzyń a nowa ksztuje 4800 euro. Ja zrobiłem regenerację w Olkuszu facet skusił mnie ceną miało być 4.5 tys wyszło 8.5 tys. Auto jeździło dobrze przez dwa miesiące teraz znowu jest coś nie tak podobno komputer do wymiany.

Opublikowano

Hej,

ja swojego multi naprawiałem w Teomotors koło Poznania skasowali 5 kilo ale dali pół roku gwarancji bez limitu kilometrów polecam tą firmę. Dziwi mnie fakt, że zgodziłeś się na naprawę za 8.5 kilo bez gwarancji chociaż zawsze mogą powiedzieć, że to coś innego tym razem się wysrało, no cóż tak to jest. Ja liczę że na 100 tyś mi wystarczy (jakieś 5 lat jazdy) później zmieniam samochód na nowszy i będzie to tylko :audi: nic innego. A multi to jest za***ista jazda, szczególnie w korkach :th:

Opublikowano

wymienili mi sam olej ale autko dalej stoi, czy przyczyną może być filter?

mieszkam w okolicach Rzeszowa, wymianę robiłem w Rzeszowie.

Opublikowano

wymienili mi sam olej ale autko dalej stoi, czy przyczyną może być filter?

mieszkam w okolicach Rzeszowa, wymianę robiłem w K&K Rzeszów.

Filtr to podstawa ! Dodatkowo należy wyczyścić mise z brudu i magnes w niej umieszczony...

Wg mnie najpierw powinni zdjąć mise wyczyścić wszystko założyć nowy filtr i wtedy dopiero brać się za wymianę...

Przecież po 100kkm filtracja jest praktycznie zerowa.

Opublikowano

Więc możliwe jest to że przez to skrzynia nie funkcjonuje poprawnie?

Zna ktoś jakiś dobry zakład w okolicach Rzeszowa, który by się zajął tym w jakichś ludzkich pieniądzach?

----------------------------

Podpiąłem pod VAG'a dzisiaj i nowe błędy się znalazły:

---MODUŁ 2---SKRZYNIA BIEGÓW-----------
18151 - Clutch Slip Monitoring: Signal too Large
   P1743 - 35-10 - - - Intermittent

te były wcześniej, ale znowu się pojawiły:

---MODUŁ 46---MODUŁ KOMFORTU----------
01616 - Signal Wire to Interior Monitor
49-10 - No Communications - Intermittent

01562 - Right Rear Door
61-00 - Won't De-Safe 

Błędy dało się skasować i nie pojawiły się odrazu ponownie, prócz błędu 01562.

Opublikowano

Witam noo na temacie osoby od Multi jestem swiezo w aucie i czy podczas normalnej jazdy moge zrzucic sobie z D na S? bo z D na bok idzie lekko a na S nie wiec nie wiem czy wciskac ten pstryczek od blokady by wejsc na S czy w ogole w multi nie jest jak w innych automatach i nie da sie?;> DZIWNE pytanie ale co czlowiek zrobic ma;P

Opublikowano

Jak masz blisko to SSerwis, albo autoamt.pl (Nadarzyn)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...