Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Czy przepływka z 1.9 pasuje do 2.5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

jak w temacie

mam mozliwosc zakupu za grosze nowego miernika masy powietrza kupionego do 1,9 passata z 2003 roku(to chyba silnik afn). czy moge ten miernik wstawic do Audi a4 2.5 tdi z 2000 roku ? czy to sa te same przeplywki czy roznia sie czyms? (2.5 potrzebuje pewnie wiecej powietrza)

pozdr

Opublikowano

niepowiem ci ale jak brałem do siebie to w afn było pare typów bosch i pierburg różniły sie wtyczkami i ceną nowy pierburg prawie 600zł :shocked: a bosz połowe niektóre mają wymieniane wkłady i można sam wkład wymienić chyba bosh, szukaj do siebie taki jak powinien być, ja znalazłem używke i miałem możliwość zrobienia logów i wszystko chula już 2 lata

Opublikowano

ETKA mówi :

co do passata 1.9 to :

silnik AVB

038 906 461

038 906 461 X

silniki AVF,AWX,BGW,BHW

074 906 461 B

074 906 461 BX

natomiast audi 2.5 :

silnik AFB

059 906 461 E

059 906 461 EX

silnik AKN

059 906 461 E

059 906 461 EX

059 906 461 B

059 906 461 BX

Opublikowano

Od 1.9 tdi masz mniejszą puszkę a od 2.5 dużą.. Nie wiem natomiast jak jest z wkładem bo samą przepławkę da się wyciągnąć ale czy to samo wskazuje to nie powiem.

Opublikowano

czyli wszystko wskazuje na to ze nie ma mozliwosci przelozenia miernika masy powietrza z 19 do 25 niestety szlooooch

problem w tym ze ten miernik kosztuje na ebay majatek

Opublikowano

Używkę kup Pierburga z gwarancją albo poszukaj i jak zregenerować starą twoją bo widziałem na internecie ze zdjęciami opis chyba forum vw.

Opublikowano

w takim razie mam inne pytanie

czy jesli podejrzewam ze moj miernik masy powietrza jest padniety to czy moge wstawic na chwile ten miernik z 19 akn ? chodzi mi o probe porownawcza? czy ecu nie zaprotestuje?

chodzi mi tylko o sprawdzenie czy to faktycznie miernik masy powietrza

Opublikowano

A nie prościej będzie po prostu odłączyć przepływke i przejechać się jak nie będziesz czuć różnicy to jest uwalona lub wariant 2 zrób LOGI

Opublikowano

A nie prościej będzie po prostu odłączyć przepływke i przejechać się jak nie będziesz czuć różnicy to jest uwalona lub wariant 2 zrób LOGI

no wlasnie caly wic sie rozchodzi o to czy moge przeplywke z innego silnika wlozyc do mojego :) wychodzi na to ze maja zupelnie rozne numeru katalogowe i ktos wspomnial ze inne podlaczenie. tak wiec ta wersja chyba odpada. natomiast co do logow ...hhmmmm ... mam vaga ale nie doszedlem do tego jak sie takowe logi robi... za swierzy jestem w tym temacie:(. jesli mozesz mi pomoc to prosze na prw:)

Opublikowano

roznica polega na tym ze 2,5 ma czujnik temperatury w przeplywomierzu ... na probe mozesz podlaczyc - zaowocuje to bledem w ECU i swiecacymi kontrolkami w zegarach

Opublikowano

Witam,

poza dzialaniami "blondynkwo"/"na pale" warto wykonac logi bo w nich pare rzeczy widac bez potrzeby moze bezcelowego brudzenia raczek/narazania przeplywomierze

Co to logi, diagnostyka itp znajdziesz na forach (od razu mowie ze przeczytanie bledow czy nawet zrobienie logow "na postoju" to nie diagnostyka a dowod na to, ze mechanik jest cienki! - kabelek na aledrogo to teraz taka taniocha, ze szkoda za to placic)

przeplywomierz mozna probowac czyscic

Opis czyszczenia:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=85084&highlight=czyszczenie+przep%B3ywomierza

Robienie logow

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

Analiza logow pod katem przeplywomierza

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=103371&highlight=czyszczenie+przep%B3ywomierza

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

bardzo dziekuje za podpowiedzi. przeplywomierz czyscilem juz jakis czas temu ale samochod nadal jest bardzo slaby. nie jedzie wiecej niz 140 150. i slabnie po osiagnieciu 2500 obrotow. ostatnio zajrzalem do egr ktory jest tylko zabrudzony cienka warstwa suchej sadzy - czyli uwazam ze jest to naturalne zabrudzenie. swiatlo egr jest w porzadku. to samo z kolektorami dolotowymi. sa w miare czyste. najbrudniejsza byla klapa gaszaca i te wycztscilem. za klapa gaszaca w kierunku intercoolera bylo suchotko. wnosze wiec ze turbina nie puszcza oleju. Rozruszalem tez lopatki poruszajac agregatorem. nic to nie dalo .tak wiec stawiam na przeplywke ale zeby miec pewnosc chcialem ja podmienic.

teraz postaram sie zrobic logi choc mam wrazenie ze moim vagiem tego nie zrobie bo to wersja shareware. wszelkie bledy jakie mi wywala uzupelnia wiadomoscia ze to wersja sherware i nie da sie wiecej zrobic

pozdr

Opublikowano

wszelkie bledy jakie mi wywala uzupelnia wiadomoscia ze to wersja sherware i nie da sie wiecej zrobic

bez logów trudno będzie odgadnąc co go boli ... jaką wersję VAG'a masz - może ktoś podesle odblokwany soft do twojego kabelka ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...