Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Wymiana o-ringa chłodnicy oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z powodu wycieku oleju i plamy w garażu, zmuszony byłem poświęcić trochę czasu na usunięcie usterki.

Stwierdziłem że wyciek oleju następuje w miejscu połączenia chłodnicy oleju ze wspornikiem. Dokładnie w tym miejscu: Miejsce%20wycieku%20oleju.jpg

Pracę zacząłem od spuszczenia płynu z układu chłodzenia do czystego naczynia, aby po naprawie wlać go z powrotem bo niedawno był wymieniany.

Aby zapewnić sobie dobry dostęp do chłodnicy oleju, postanowiłem wymontować kolektor ssący. Wbrew pozorom nie jest to trudne. Odkręciłem zbiornik wyrównawczy, odpiąłem kabel od czujnika i położyłem tenże zbiornik na pompie ABS-u. Poodpinałem wszystkie węże dochodzące do przepustnicy, linkę od pedału gazu i kostkę elektryczną. Odkręciłem przepustnicę i odłożyłem na półkę, aby przypadkowo nie uszkodzić jej podczas dalszej pracy. Następnie u dołu kolektora odkręciłem dwie śruby podtrzymujące wsporniki kolektora. Potem poluzowałem opaski na połączeniach gumowych kolektora. Teraz już wystarczyło tylko lekko unieść kolektor w górę, wyjąć i odłożyć na bok.

Od chłodnicy oleju odłączyłem węże gumowe i odkręciłem filtr oleju a następnie odkręciłem chłodnicę oleju ( klucz 27 mm). Moje przypuszczenia potwierdziły się, pęknięty o-ring na chłodnicy oleju. Odkręciłem również wspornik chłodnicy oleju (3 śruby - inbus 6mm, tu raczej chyba nie ciekło ale jak już tyle rozebrałem to postanowiłem dla pewności wymienić także uszczelkę pod wspornikiem.

W uszczelki zaopatrzyłem się w sklepie w którym zawsze kupuję części. Uszczelka pod wspornik chłodnicy oleju (jest ona metalowa) kosztowała 6 zł a o-ring do chłodnicy oleju 5 zł. Gdzieś na naszym forum czytałem że tam należy montować tylko ori o-ring ale zaryzykowałem i założyłem zastępczy. Najwyżej będę rozbierał jeszcze raz jak coś będzie nie tak.

Powycierałem powierzchnię styku wspornika i chłodnicy oleju i przystąpiłem do składania wszystkiego z powrotem.

Przykręciłem wspornik (25 Nm) a następnie chłodnicę (25 Nm). Zgodnie z zaleceniem książki „Sam naprawiam...” na powierzchnię styku chłodnicy poza uszczelką nałożyłem środek uszczelniający ( Silikon wysokotemperaturowy). Przykręciłem nowy filtr oleju, pozakładałem węże cieczy chłodzącej do chłodnicy oleju, zamontowałem kolektor ssący, przepustnicę i wszystkie inne węże i wężyki. Na końcu zamontowałem zbiornik wyrównawczy cieczy chłodzącej i wlałem ciecz chłodząca. Uzupełniłem olej i pojechałem na myjkę aby umyć silnik od spodu bo był brudny od wyciekającego wcześniej oleju. Osłonę silnika też umyłem. Po umyciu zamontowałem osłonę pod silnikiem i jest OK. Sucho i czysto. Zajęło mi to cały dzień, z wizytą w sklepie i przerwą na obiad, ale się opłaciło.

Opublikowano

Witam >>> Ja też wymieniałem oring w silniku ADR i jesli ktos wymienia tylko oring to moge przedstawic kródszą wersje wymiany mniej czasochłonna.

1.Odkręcamy zbiornik wyrównawczy

(Mamy w miarę dostęp do filtra oleju i chłodnicy oleju.)

2.Odkręcamy filtr oleju

(Podkładamy szmaty bo napewno bedzie nieduza ilosc oleju lecieć)

3.Kluczem 27 Odkręcamy nakrętkę chłodnicy oleju

(Nie musimy spuszczać płynu gdyz przewody cieczy chłodzacej są na tyle długie ze chłodniczka zejdzie i bez problemowo mozna wyczyscic i wymienic oring)

4.Wymieniamy oring

(Najlepiej oring kupic w ASO gdyz orginalny oring ma jeszcze dodatkowe tak zwane uszy z otworkami, które wchdzą w odpowiednie bolce na chłodnice oleju i w tedy mamy pewnosc ze oring znajdował się będzie w odpowiednim miejscu i odpowiednio bedzie docisniety.)

5.Po załozeniu oringu reszte robimy w odwrotnej kolejnosci.

Czas na wymiane oringu około 1godziny

Cena oringu w ASO to 7zł

Opublikowano

Ja wymieniałem jeszcze uszczelkę pod wspornikiem chłodnicy oleju a nie tylko a nie tylko sam o-ring, więc wyjęcie kolektora ssącego było dużym udogodnieniem.

A odnośnie uszczelki to gdybym miał bliżej do serwisu :audi: to założyłbym ori. Po jedną uszczelkę nie opłacało mi się jechać prawie 60 km (120km tam i z powrotem)

Opublikowano

Też to wymieniałem. Sprawa wycieku z tego miejsca wygląda tak, że chłodniczka oleju przykręcona jest śrubą na "rurkę" na którą nakręca się też filtr oleju.

Podczas odkręcania filtra często luzuje się też śruba mocująca chłodniczkę. WARTO jest sprawdzić przy wymianie oleju czy oby na pewno śruba mocująca chłodniczkę jest dokręcona :] Sruba ta jest widoczna tylko po odkręceniu filtra oleju.

Ja swoją chłodniczkę odkręciłem palcami :]

Opublikowano

"grzesioo" ma rację z tym że ta nakrętka mocująca chłodniczkę oleju lubi się popuszczać. Jak wymieniałem pęknięty o-ring to też odkręciłem ją palcami. Nawet z początku to myślałem że pewnie dlatego cieknie że się odkręciło, ale jak wyjąłem o-ring to zobaczyłem że jest pęknięty.

Opublikowano

Mam pytanie odnośnie wymiany uszczelki chłodniczki oleju, czy od góry to zrobię czy o wiele lepiej od dołu na kanale lub podnośniku?

Opublikowano

Robota na dwie strony, czyli od góry i od dołu

Opublikowano

Cześć,

Odświerzę trochę ten temat. Moje Audi mam już rok i w tym czasie wymieniłem raz oring było ok... po czasie znów zdecydowałem się na wymiane uszczelki i oringu... ale znów około 3-4 miesiące i znów patrze znowu to samo. To jest normalne czy poprostu ta chłodniczka już jest do niczego? Akurat zbliża mi się wymiana oleju więc się tak tym nie przejmuje ale nie wygląda to fajnie kiedy moja A4 puszcza na parkingu :/

Co wy o tym myślicie ?

Opublikowano

Myślę że po prostu masz pecha. Ja zmieniałem ten oring ok 3 lat temu i do tej pory nie mam z nim problemu. Może zbyt mocno dokręcasz chłodniczkę?

Opublikowano

Sam osobiście tego nie robiłem. Ale no masakra taka jakaś dupowata pierdoła. Wymienię po raz kolejny usczelkę i oring.

Opublikowano

czeka mnie to samo zakuje w aso ori oringa za 12.99 a ciekawe ile mi powie w warsztacie za wymiane


Jutro rano będzie moment prawdy czy wymiana coś dała...

Opublikowano

50zł

Opublikowano

Tez miałem problem kiedyś z tym ustrojstwem.

Zakupiłem oring w motoryzacyjnym bez tego kapturka i o dziwo udało mi sie go tam włożyć ale nie wytrzymał długo.

Pojechałem na szybko na szrot i za 5 zł kupiłem 3 używki i do dziś dnia jeździ a było to jakieś 4 lata temu.

U mnie byl problem bo ja potrzebowałem tego oringu z kapturkiem a zwykły założyć było bardzo trudno.

Można z kanału ale to nie jest musowo,jak ktoś wie mniej więcej z czym ma do czynienia.

Opublikowano

i po wymianie oraz umyciu zarzyganego spodu a na kostce ani kropli co najważniejsze nie trzeba dolewać

Opublikowano

Panowie, odświeżę nieco. Ma ktoś może nr tej uszczelki w razie gdyby w ASO potrzebowali?

Opublikowano

038 117 070 A

Opublikowano

Przez nieszczelny oring jest możliwość że ucieka płyn chlodniczy? Bo są krople płynu razem z olejem na filtrze oleju... Czy chłodniczka oleju się rozszelniła?

Opublikowano

Mozesz miec wyciek bezposr przed chlodniczka...

Opublikowano

tak własnie wygląda,że jest wyciek nad chłodniczką oleju.. czyli może być wina tego oringa że płyn chłodniczy też tamtedy ucieka????

Opublikowano

Panowie,

mam podobny problem. Przy ostaniej wymianie oleju i odkręcaniu filtra oleju dwukrotnie usłyszałem syk powietrza z jego okolic. Po odkręceniu filtra, okazało się, że palcami mogę odkręcić nie tylko nakrętke ale rownież trzpień, na który nakręca sie filtr.

Czy ktoś z Was miał podobny problem? Jak go można dokręcić, żeby nie wykręcał się razem z filtrem?

Nr 7 na rysunku.

 

1E342C9D-586B-460B-BB6C-A6627EDEE87F.jpeg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...