MRoger Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Ostatnio na zimnym silniku przy odpalaniu z rana auto mocno dymi, dym szarawy pachnie jedynie paliwem .. bez zapachu specyficznego dla spalania oleju czy płynu chłodniczego. Sprawdziłem korekcje i bipy na zimnym po odpaleniu i korekcje siegają 2,9 3.0 zaraz po odpaleniu bipy koło 30. Po zagrzaniu się silnika korekcje w granicach 0,00 0,60 i bipy w okolicach 14-20 i brak dymienia. Przy pierwszym odpaleniu po nocy zachechła trochę zanim odpali 3-4 oroty, potem trochę nierównej pracy ... w końcu wszystko się normuje. Czy takie wskazania przy zimnym silniku po odpaleniu to norma ... Mam wrażenie że silnik jest zalewany paliwem na zimnym, może ktoś wie co jeszcze sprawdzić, jakie mogą być przyczyny.
lukjar7 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 do sprawdzenia prad i swiece zarowe
MRoger Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2011 czujniki teoretycznie ok, przynajmniej vag nie pokazał żadnych błędów .. myślałem o świecach ale one zdaje się nie świecą po odpaleniu auta w tych temperaturach A co do korekcji i bipów na zimnym to tak powinno być ??
Orange Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 u mnie przy odpalaniu po nocy silnik przez 1-2s nie chodził równo, zabrałem się za wymianę świec w ciemno i okazało się że 3 świece spalone, a palił nawet przy -15 i niekiedy tylko nim przez chwile bujało, po wymianie świec jak ręką odjął a co do obecnych temperatur to wydaje mi się że nawet przy 5-7 stopniach na chwile świece wchodzą na grzanie.
MRoger Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2011 No właśnie z tego co czytałem to świece grzeją parę sekund przed odpaleniem, a później 2-3 minuty po odpaleniu zimnego silnika czy ktoś może to jednoznacznie potwierdzić. W takim wypadku by się zgadzało bo ze względu na kiepskie spalanie mam zbyt bogata mieszankę i dopóki się nie nagrzeje to dymi.
lukjar7 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 no to nie kombinuj tylko miernik w rękę i sprawdz świeczki, do 2 ohmów będzie ok, choc zdarzały mi się przypadki że świeca miała 1,5 ohma i nie grzała
MRoger Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2011 No niestety w poprzednim aucie wszystkie 4 były dead a na mierniku i na budziku wszystko wyglądało ok
lukjar7 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 No niestety w poprzednim aucie wszystkie 4 były dead a na mierniku i na budziku wszystko wyglądało ok bo nie ustawia się miernika na "brzeczyk" tylko na pomiar rezynstancji
MRoger Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Tak czy inaczej czy moja teoria z brakiem grzania świec po odpaleniu na zimnym dawała by takie wyniki na korekcjach/bipach.
spanky Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Tak czy inaczej czy moja teoria z brakiem grzania świec po odpaleniu na zimnym dawała by takie wyniki na korekcjach/bipach. trudności z utrzymaniem stabilnej pracy na jałowym beda sie objawiac wysokimi korekcjami tylko teraz pytanie dlaczego ? pomysl ze sprawdzeniem swiec nie jest zly , a przynajmniej prosty i mało kosztowny . jak to nie pomoże pozostaje kilka innych możliwości. błędy w sterowniku są , jakieś logi statyczne są ?
MRoger Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2011 poniżej logi przy odpalaniu 013 005 004 Dajcie znać jakie jeszcze warto by zrobić ... bo odpalić mogę tak tylko po nocy !
grand10 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 A może kat synchronizacji byś wyregulował??? U mnie tez ciężko palił poprawiłem ten kont na 0, 0 i jest git
kkam Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 ja bym bardziej obstawiał oringi na pompowtryskiwaczach. Miałem podobne objawy, uszkodzony był jeden oring
MRoger Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2011 No właśnie jak zmieniałem rozrząd (Przasnyska) to sugerowali żeby dać trochę wyżej kąt synchronizacji, bo ponoć lepiej jedzie itp. Nawet wrzucałem tu temat i ogólnie opinie były takie żeby to olać. Można spróbować wyregulować to w miarę na zero ale w innych awx których logi widziałem zawsze to się tak waha O których oringach piszesz ? Po rozgrzaniu wszystko wraca do normy a korekcje są max 0,60. Błędów w sterowniku brak ... co o tym myślisz Spanky zrobić jeszcze jakąś grupę na starcie silnika ?
Marcin_TDI Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 oringi na pompowtryskach wymień sobie kpl (30zł na jedną sztukę ori bosh) oraz ustaw rozrząd (najlepiej na -1.1) 004 -> 4te okno.
MRoger Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Wymiana tych oringów to duża robota ?[br]Dopisany: 21 Kwiecień 2011, 14:07_________________________________________________kkam Tyle że u Ciebie korekcje były rozjechane bez względu na to czy ciepły czy zimny z tego co czytałem, u mnie na ciepłym jest cool. I po ponownym odpaleniu ciepłego silnika też problem nie występuje. Autem nie rzuca, dwie trzy sekundy o odpaleniu chodzi nierówno potem wszystko się normuje a od 60-70 stopni rozgrzania przestaje dymić i korekcje są całkiem całkiem. aaa nie wyjmowałem dotychczas pompek u siebie ale słyszałem że z ich ustawieniem bywają problemy :/
kkam Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 na początku miałem takie same objawy jak Ty, dopiero potem korekcje były rozjechane, tzn po kilku miesiącach. Najgorsze było pierwsze odpalenie, lekko szarpało silnikiem i był biały dym, ale jak zgasiłem to każde kolejne odpalenie było ok. Z czasem było coraz gorzej, jak postał całą noc to rano musiałem kręcić 15 sekund zanim odpalił. Ja byłem wymienić oringi u mechanika, za wymianę skasował 100zł + cena oringów. Roboty z tym dużo nie ma, tylko podczas montażu pompowtryskiwaczy trzeba je odpowiednio umieścić i niezbędna jest długa suwmiarka.
MRoger Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2011 No dobra .. jeszcze do jednej rzeczy wam się nie przyznałem, auto było zatankowane bioestrem. To on powodował problemy przy rozruchu i lanie z wtrysku. Więcej tego g nie zatankuję. Co prawda w specyfikacji silnika jest napisane że może być zasilany biopaliwem ale w tym wypadku widać jasno że PD-kom on nie służy Troszkę jeszcze przydymia na zimnym ale to taki poranny dymek do zaakceptowania, zmienię świeczki, poprawię rozrząd i dam jeszcze znać.
Orange Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Moze warto jeszcze filtr paliwa wymienic? Dobre paliwo to podstawa
MRoger Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Wymieniam zawsze filtr paliwa razem z olejem, ale że bioester wypłukuje ponoć różne syfy to zmienię teraz jak będę wymieniał świeczki ... tym bardziej że i tak go trzeba wytargać żeby do ostatniej świeczki się dostać.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się