Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[INNE] AWX - korekcje dymienie (UWAGA NA BIOESTER)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio na zimnym silniku przy odpalaniu z rana auto mocno dymi, dym szarawy pachnie jedynie paliwem .. bez zapachu specyficznego dla spalania oleju czy płynu chłodniczego. Sprawdziłem korekcje i bipy na zimnym po odpaleniu i korekcje siegają 2,9 3.0 zaraz po odpaleniu bipy koło 30. Po zagrzaniu się silnika korekcje w granicach 0,00 0,60 i bipy w okolicach 14-20 i brak dymienia. Przy pierwszym odpaleniu po nocy zachechła trochę zanim odpali 3-4 oroty, potem trochę nierównej pracy ... w końcu wszystko się normuje.

Czy takie wskazania przy zimnym silniku po odpaleniu to norma ...

Mam wrażenie że silnik jest zalewany paliwem na zimnym, może ktoś wie co jeszcze sprawdzić, jakie mogą być przyczyny.

Opublikowano

do sprawdzenia prad i swiece zarowe

Opublikowano

czujniki teoretycznie ok, przynajmniej vag nie pokazał żadnych błędów .. myślałem o świecach ale one zdaje się nie świecą po odpaleniu auta w tych temperaturach :mysli:

A co do korekcji i bipów na zimnym to tak powinno być ??

Opublikowano

u mnie przy odpalaniu po nocy silnik przez 1-2s nie chodził równo, zabrałem się za wymianę świec w ciemno i okazało się że 3 świece spalone, a palił nawet przy -15 i niekiedy tylko nim przez chwile bujało, po wymianie świec jak ręką odjął ;) a co do obecnych temperatur to wydaje mi się że nawet przy 5-7 stopniach na chwile świece wchodzą na grzanie.

Opublikowano

No właśnie z tego co czytałem to świece grzeją parę sekund przed odpaleniem, a później 2-3 minuty po odpaleniu zimnego silnika czy ktoś może to jednoznacznie potwierdzić.

W takim wypadku by się zgadzało bo ze względu na kiepskie spalanie mam zbyt bogata mieszankę i dopóki się nie nagrzeje to dymi.

Opublikowano

no to nie kombinuj tylko miernik w rękę i sprawdz świeczki, do 2 ohmów będzie ok, choc zdarzały mi się przypadki że świeca miała 1,5 ohma i nie grzała :P

Opublikowano

No niestety w poprzednim aucie wszystkie 4 były dead a na mierniku i na budziku wszystko wyglądało ok :kwasny:

Opublikowano

No niestety w poprzednim aucie wszystkie 4 były dead a na mierniku i na budziku wszystko wyglądało ok :kwasny:

bo nie ustawia się miernika na "brzeczyk" tylko na pomiar rezynstancji ;)

Opublikowano

Tak czy inaczej czy moja teoria z brakiem grzania świec po odpaleniu na zimnym dawała by takie wyniki na korekcjach/bipach.

Opublikowano

Tak czy inaczej czy moja teoria z brakiem grzania świec po odpaleniu na zimnym dawała by takie wyniki na korekcjach/bipach.

trudności z utrzymaniem stabilnej pracy na jałowym beda sie objawiac wysokimi korekcjami tylko teraz pytanie dlaczego ?

pomysl ze sprawdzeniem swiec nie jest zly , a przynajmniej prosty i mało kosztowny .

jak to nie pomoże pozostaje kilka innych możliwości.

błędy w sterowniku są , jakieś logi statyczne są ?

Opublikowano

poniżej logi przy odpalaniu

013

1530cb9c6d7e8f05.jpg

005

4e6c5749c4bbeb9d.jpg

004

988866d2c4f06d70.jpg

Dajcie znać jakie jeszcze warto by zrobić ... bo odpalić mogę tak tylko po nocy !

Opublikowano

ja bym bardziej obstawiał oringi na pompowtryskiwaczach. Miałem podobne objawy, uszkodzony był jeden oring

Opublikowano

No właśnie jak zmieniałem rozrząd (Przasnyska) to sugerowali żeby dać trochę wyżej kąt synchronizacji, bo ponoć lepiej jedzie itp. Nawet wrzucałem tu temat i ogólnie opinie były takie żeby to olać. Można spróbować wyregulować to w miarę na zero ale w innych awx których logi widziałem zawsze to się tak waha :(

O których oringach piszesz ?

Po rozgrzaniu wszystko wraca do normy a korekcje są max 0,60.

Błędów w sterowniku brak ... co o tym myślisz Spanky zrobić jeszcze jakąś grupę na starcie silnika ?

Opublikowano

Wymiana tych oringów to duża robota ?[br]Dopisany: 21 Kwiecień 2011, 14:07_________________________________________________kkam Tyle że u Ciebie korekcje były rozjechane bez względu na to czy ciepły czy zimny z tego co czytałem, u mnie na ciepłym jest cool. I po ponownym odpaleniu ciepłego silnika też problem nie występuje. Autem nie rzuca, dwie trzy sekundy o odpaleniu chodzi nierówno potem wszystko się normuje a od 60-70 stopni rozgrzania przestaje dymić i korekcje są całkiem całkiem.

aaa nie wyjmowałem dotychczas pompek u siebie ale słyszałem że z ich ustawieniem bywają problemy :/

Opublikowano

na początku miałem takie same objawy jak Ty, dopiero potem korekcje były rozjechane, tzn po kilku miesiącach. Najgorsze było pierwsze odpalenie, lekko szarpało silnikiem i był biały dym, ale jak zgasiłem to każde kolejne odpalenie było ok. Z czasem było coraz gorzej, jak postał całą noc to rano musiałem kręcić 15 sekund zanim odpalił. Ja byłem wymienić oringi u mechanika, za wymianę skasował 100zł + cena oringów. Roboty z tym dużo nie ma, tylko podczas montażu pompowtryskiwaczy trzeba je odpowiednio umieścić i niezbędna jest długa suwmiarka.

Opublikowano

No dobra .. jeszcze do jednej rzeczy wam się nie przyznałem, auto było zatankowane bioestrem. To on powodował problemy przy rozruchu i lanie z wtrysku. Więcej tego g nie zatankuję. Co prawda w specyfikacji silnika jest napisane że może być zasilany biopaliwem ale w tym wypadku widać jasno że PD-kom on nie służy :sick3:

Troszkę jeszcze przydymia na zimnym ale to taki poranny dymek do zaakceptowania, zmienię świeczki, poprawię rozrząd i dam jeszcze znać.

Opublikowano

Moze warto jeszcze filtr paliwa wymienic? Dobre paliwo to podstawa :good:

Opublikowano

Wymieniam zawsze filtr paliwa razem z olejem, ale że bioester wypłukuje ponoć różne syfy to zmienię teraz jak będę wymieniał świeczki ... tym bardziej że i tak go trzeba wytargać żeby do ostatniej świeczki się dostać. :good:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...