Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Audi A, S, RS, Turbo+Supercharger


KuSter

Rekomendowane odpowiedzi

Takie połączenie daje dobry dół kompresora i wydajność turbo . A robią to pewnie przez małą pojemność silnika , gdzie kompresor jest mało wydajny a duże turbo miało by big laga . Tak mi sie wydaje ,ale h*j wie o co tym szwabom chodzi :D Ja mam 450 Nm od 1100 obr/min bez turbo i bez kompresora :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie połączenie daje dobry dół kompresora i wydajność turbo . A robią to pewnie przez małą pojemność silnika , gdzie kompresor jest mało wydajny a duże turbo miało by big laga . Tak mi sie wydaje ,ale h*** wie o co tym szwabom chodzi :D Ja mam 450 Nm od 1100 obr/min bez turbo i bez kompresora :D

i tak najlepszy jest ten koles co ma niebieskiego mustanga z białymi pasami. widziałem ostatnio wykres :shocked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to jest załatwione tzn dostarczanie powietrza?

To się łączy w jeden dolot? czy jak?

jak takie zestawienie wpływa na doładowanie?

Rozwiązanie na przykładzie silnika VW 1,4 TSI:

459515090581801.jpg

Kompresor pracuje jako główne źródło doładowania do 2400 obr/min, powyżej gdy doładowywać zaczyna turbosprężarka kompresor zostaje odciążany poprzez uchylanie zaworu bypass, przy 3500 obr/min sprawność turbosprężarki wzrasta na tyle że kompresor zostaje całkowicie wysprzęglony. W ten sposób połączone zostały zalety obu rozwiązań, zarówno kompresor jak i turbosprężarka projektowane są do określonych obrotów przy których są najefektywniejsze i dlatego nie trzeba stosować kompromisów, w przypadku kompresora nie interesują nas duże opory przy wysokich obrotach bo po prostu jest odłączany, a w przypadku turbo nie trzeba martwić się lagiem bo ładuje wtedy kompresor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za***iste rozwiązanie do Big turbo. Na niskich dobry dół z kompresora, a na wysokich kick. :good: Przydał by się taki kompresorek u mnie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thom4s dzięki za poprawienie właśnie o BT z Ski mi chodziło

domjenick, ono dał Ci odpowiedź ;]

OQS dzięki Ci wielkie za odpowiedź właśnie o coś takiego mi chodziło

sam schemat nie wygląda źle... układ 2 moim skromnymrozumowaniu byłby stosunkowo "prosty" aczkolwiek ten By-pass byłby największym problemem...

komputer musiałby sterować kompresorem ze sprzęgłem (np Eaton M62) i tym skrzydełkiem (coś jak 2-ga przepustnica) ...

wszystko do ogarnięcia ale coś mi sie wydaje że za mało miejsca na to pod maską... (tzn orurowanie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym miejscem to faktycznie największy problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej byście powiedzieli kto i gdzie montuje kompresor do 2.8 :) i za ile :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej byście powiedzieli kto i gdzie montuje kompresor do 2.8 :) i za ile :naughty:

tu dostaniesz :naughty:

http://www.superchargersonline.com/product_detail.asp?PartNumber=PES-2830VSC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez problemu mozemy zamontowac zarowno do 2.8 jaki i s4 rs4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak to jest w silnikach wolnossących (np. V6)-supercharger montowany jest w miejsce kolektorów ssących-chociaż mniejsza z tym-gdzie-interesuje mnie-jak jest rozwiązany problem sprężanego powietrza-potrzebny jest intercooler?Czy w takim przypadku -po prostu jest tylko dobry dolot zimnego i izolowanie termiczne wydechowych?Bo z turbiną/turbinami i superchargerem-to wiadomo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa gdzies opisane projekty z kompresorem w B5 2.8 albo B6 3.0 ?

Gdzieś na SR były jakiś czas temu takie projekty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem taki kompresor w rekach Jackson Rancing ma w srodku chlodniczke wodna ktora chlodzi powietrze

powiem szczerze ze daje rade a przewage ma nad turbina ze ciagnie od samego dolu bo smiga z paska :)

w autach montuja oba rozwiazania kompres ciagnie od dolu a turbina gore :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam :hi: chcialbym zamontowac turbine lub kompresor do B6 3,0 ... czy ktos juz sie w to bawił? jakie turbo polecacie ? K03- K04 ? czy kompresor? jak wytrzymuje przy tym skrzynia... uklad napęowy? z gory dziekuje za odpowiedz :hi::)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...