Rajmondo Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Przy okazji złącza elastycznego w układzie wydechowym chciałem aby w serwisie zrobiono geometrię kół. Jak się okazało geometrii nie zrobili, bo najpierw trzeba wymienić przeguby. Jako że maja spore marże jak zawsze części chciałem kupić na aukcjach. Niestety jak się okazało są różne przeguby - jeden ze sprzedawców pytał czy potrzebuję "przeguby nośne prowadzące wahacza" czy 'przeguby napędowe". Mało tego, dowiedziałem się, że są jeszcze przeguby zewnętrzne i wewnętrzne. ZONK! Miałem dziś zamówić przeguby aby doszły do piątku, ale ... Jak to jest z tymi przegubami? Mechanik określił że "jest wytrzaskany". Na dziurach słychać stuki.
Bartoszzz Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 przeguby zewnętrzne, takie: http://moto.allegro.pl/ruville-przegub-audi-a4-a6-vw-passat-skoda-75718s-i1551069524.html
Rajmondo Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2011 przeguby zewnętrzne, takie: http://moto.allegro.pl/ruville-przegub-audi-a4-a6-vw-passat-skoda-75718s-i1551069524.html To są te same http://allegro.pl/show_item.php?item=1532337960 ?
sajmon8526 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 według mnie chodzi o wahacze bo co maja przeguby napedowe do zbieznosci.Luzy na wahaczu spowoduja ze bedzie stukało i ze zbierznosc bedzie ulegała zmianie.Kurde nie rozumiem za bardzo tego mechanika z serwisu:)mówił cos dokładniej o co mu chodziło? [br]Dopisany: 20 Kwiecień 2011, 23:03_________________________________________________nie spotkałem sie jeszcze z czyms takim ze nie zrobia zbieżnosci bo trzeba wymienic przeguby:/co to za goscie wogóle
Rajmondo Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Nie. Powiedział tylko, że nie ma sensu ustawiać geometrii jeśli nie wymieni się tych przegubów. Wymianę jednego przegubu wycenił na 100zł (robocizna). Nie dopytywałem się o szczegóły gdyż jako laik myślałem "przegub to przegub" ...
f1mlody Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 walniety przegub bardziej terkocze niz stuka obstawiał bym bardziej wachacze lub końcówke drazka[br]Dopisany: 20 Kwiecień 2011, 23:06_________________________________________________do ustawienia zbierznosci najbardziej końcówka drazka jest potrzebna sprawna
Bartoszzz Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 może im chodziło o jakieś sworznie w wahaczach, cholera wie. z własnego doświadczenia wiem, że przeguby potrafią stukać na dziurach mimo że na skręconych kołach przeguby są cicho, więc jakieś luzy wtedy są na nich, więc może to ma jakiś wpływ na zbieżność.
sajmon8526 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 dokladnie!gośc nie wytłumaczył Tobie o co dokładnie chodzi a jak mysle sam za duzo nie wie pewnie.Przeguby napedowe nie maja nic wspolnego ze zbiezniscia.Wahacze i koncówki albo drazki kierownicze tylko to bedzie problemem w ustawieniu zbieznosci.Trzeba by to sprawdzic.Mozesz to sam zrobic pokierujemy cie w dobrym kierunku:)
f1mlody Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 ale przeguby raczej nie maja nic do zbierznosci[br]Dopisany: 20 Kwiecień 2011, 23:12_________________________________________________nawet jak wszystki wachacze zmienisz nie trzeba zbirznosci ustawiac jak nie wymieniasz końcówki drazka cos mi sie zdaje ze gosc wyczuł ze na kase moze cie przerobic i cos zmysla
sajmon8526 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 ale chyba chodziło im o koncówki bo mysle ze na wahaczach dolnych nie chciałoby im sie sprawdzic luzu.mysle ze przed samym ustwieniem jak mieli auto w górze pomachali kołami i stwierdzili ze to koncówki drażków albo drazki.To by trzeba było sprawdzic.Podnies auto na lewarku np lewa strone i poruszaj szybkimi krótkimi ruchami na boki prawo lewo i zobacz czy bedzie stukac.To samo przy drugim kole zrob.Cos musi wyjsc.
f1mlody Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 albo wez kogos do pomocy i niech szybkimi ruchami kierownicy a ty złap reka za koncówke drazka bedziesz czuł ze ma luz
Rajmondo Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Tarcze (ATE), klocki z przodu (ATE), końcówki oraz drążki były wymieniane w ubiegłym roku (TRW). Po tym "zabiegu" mam lekko skręcona kierownicę aby jechać na wprost. Przy okazji stwierdzili, ze wahacze z jednej strony są do wymiany. Dałem wymienić więc wszystkie wahacze z lewej strony (Lemf... coś tak). Od tego czasu nie zrobiłem więcej niż 1-2 tys.km. Miałem pojeździć trochę i przyjechać na ustawienie geometrii. Między czasie w złączu elastycznym zrobiła się dziura więc oddałem autko aby wymienili złącze i przy okazji ustawili geometrię.
sajmon8526 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 a po wymianie drązków i koncówek ustawili ci zbierznosc?Skoro ustawili to nie moze byc tak zeby kira była krzywo kiedy jedziesz a wprost
f1mlody Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 pewnie nie ustawiali bo pisze ze kazali przyjechac jak sie wszystko ułozy
Rajmondo Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2011 pewnie nie ustawiali bo pisze ze kazali przyjechac jak sie wszystko ułozy Dokładnie tak.
f1mlody Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 to ze była dziura w złaczu nie znaczy ze przegub tez walniety były jakies objawy
sajmon8526 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 a sory nie doczytałem ze miałes troche pojexdzic...ale zaraz wymienili tobie wszystko za jednym razem i potem ustawili zbieznosc czy najpierw klocki tarcze drazki i ustawili zbierznosc a potem za jakis czasy wymienili ci wahacze i kazali pojexdzic.U nas po wymianie wahaczy nie trzeba ustawiac zbieznosci no chyba ze profilaktycznie.cos namieszane jest
f1mlody Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 sorki nie doczytałem o jakie złacze chodzi a jakies objawy były które mogłyby wskazywac na przegub[br]Dopisany: 20 Kwiecień 2011, 23:28_________________________________________________ja jak zmieniałem koncówke a wiedziałem ze zbierznosc jest ok to zmierzyłem suwmiarka jak odległosc do nakretki i na nowej tez tak ustawiłem pojechałem sprawdzic profilaktycznie i wyszło ok
sajmon8526 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 jak nie ustawili odrazu po zmianie koncówek i innych rzeczy to dali d*py po całosci.Najlepiej zmien mechanika pojedź gdzies indziej bo widze ze to jacys niespełna rozumu fachowcy jezeli po wymianie drazków i koncówek nie ustawili zbierznosci a wiadomym jest to ze wszystko sie przestawiło o mm badź wiecej to przez ten czas kiedy sie ułozyc miałoby wszystko zdazyłoby ci uszkodzic opony.dla mnie to totalna beznadzieja z ich strony.[br]Dopisany: 20 Kwiecień 2011, 23:32_________________________________________________ pewnie ze tak tez mozna ale nie zawsze tak sie da kazdy ma inne metody montazu.Jedni po gwincie drudzy po suwmiarce itp.A złotówy na kija czy jakos tak:) nigdy nikomu nie oddałem auta bez ustawienia zbierznosci.Natychmiastowa to jest czynnosc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się