Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Instalacja czujnika deszczu + MCE Swap z B7


KFX

Rekomendowane odpowiedzi

Zgadza się. To musisz przekopać jeszcze raz połączenia po przejściu na b7. Jak przy włączeniu świateł takie cyrki są, to gdzieś musiałeś nie tak się połączyć. Zerknę dzisiaj po notatkach swoich i spróbuję Ci to rozkminić, bo trochę też tego się narobiłem.

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Kaju pisze, błąd mógł  powstać przy przejściu z instalcji low na high.  Musisz sprawdzić poprawność  podłączenia świateł stopu (może gdzieś pozostało połączenie jednego z nich do czujnika hamulca:eusathink:), wtedy test wyjść wyjdzie poprawnie, ale zaznaczam to tylko teoria. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli pół roku się nic nie działo to błąd jest gdzieś po przejściu na b7. w dodatku dziwi fakt, że dopiero po włączeniu świateł. ewidentnie idzie gdzieś zasilanie na czujnik stopu lub coś z nim powiązanego. spokojnie, dojdziemy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dokładnie tak jak pisze kaju, od jesieni tamtego roku auto miało MCE B6 high i nie było tego problemu ani żadnych błędów w MCE ani ABS.
Teraz błąd pojawia się maksymalnie 30 sekund po włączeniu świateł za każdym razem.
Sprawdzam te połączenia już chyba 20 razy, wyjścia na poszczególne światła z mce muszę mieć dobrze bo testy wychodzą ok. Może coś porobiłem z połączeniem wyłącznika świateł bo też przejście było z B6 bez auto na b7 AUTO, choć dla testu odpiąłem go wczoraj całkiem (wiadomo światła świeca cały czas wtedy) i błąd też się pojawił. Żarówki do dziennych mam narazie podpięte "na krótko" ale świecą ok i nie dają żadnych błędów do MCE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xenon jest ori?

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, kaju napisał:

Xenon jest ori?

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka
 

W tym aucie na pewno nie było ori xenonów.
Teraz są bixy. Były założone do auta przed wymiana mce na high.
Coś tam z nimi było modzone ale nie ja to robiłem więc nie mam większej wiedzy o lampach.  Wiem tyle że z lampami nic nie było robione podczas przechodzenia z B6 low na B7 high. Właściciel auta, kolega aker twierdzi że sprawdzał je po numerach i że to są fabryczne bixy z b6, ponoć maja wymienione soczewki na b8 i kolega coś mówi że maja wymienione przetwornice. ja się kompletnie na tym nie znam, wyciągałem ostatnio te lampy z auta i z tyłu maja jakieś dekle osłaniające na kleju wklejone, przetwornicy nie widać na zewnątrz lampy.
Lampy cały czas działały na mce b6 low, b6 mce high i teraz na mce b7 high też świecą i działają poprawnie.
Po wymianie mce na b7 było kilka problemów z żarówkami bo kolega miał ledy zwykłe bez oporników w między innymi w postojówkach i oczywiście były błędy, żarówki wymienione na zwykłe i błędów żadnych nie ma.

w aucie nie ma jeszcze samopoziomu, właśnie teraz go dokładam powoli ale nie jest to z lampami jeszcze wcale połączone, ogólnie nawet zasilania samopoziom jeszcze nie ma
 

Edytowane przez kdawid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnie w tym aucie były lampy zwykłe i jakieś 2 lata temu kupiłem bixy przerobione są soczewki z b8 żarnik jest D3S Osram.Przy zmianie lamp na bixy w instalacji nic nie grzebałem,wyjąłem swoje lampy założyłem bixy świecą według mnie prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś czy pojawia sie błąd przy wciśniętym hamulcu? 

Przy wyłączonych światłach samo naciśnięcie hamulca nie powoduje błędu.

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, kdawid napisał:


Przy wyłączonych światłach samo naciśnięcie hamulca nie powoduje błędu.

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka
 

Chodziło mi o włączenie świateł,  gdy naciśnięty jest hamulac, czy wtedy pojawia się błąd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Bromchit napisał:

Chodziło mi o włączenie świateł,  gdy naciśnięty jest hamulac, czy wtedy pojawia się błąd. 

Wtedy nie.
Jak zapalę auto na wyłączonych światłach i będę trzymał cały czas wciśnięty hamulec i wtedy włączę światła to to błąd się nie pojawi. Dopiero jak zwolnię hamulec to po kilku sekundach błąd się pojawi.

Wykonałem jeszcze jeden test, przekodowałem MCE tak żeby światła do jazdy dziennej świeciły tylko przód.
I jak jest tak zakodowany że nie świecą tylne pozycyjne ani oświetlenie rejestracji tylko same DRL z przodu to błąd się nie pojawia przy włączonych światłach dziennych.
Jak zakoduje tak żeby dzienne świeciły z tylnymi pozycyjnymi i oświetleniem rejestracji z tyłu to błąd pojawia się też przy światłach dziennych włączonych.

Z tego wynika że chyba coś jest źle podłączone albo w tylnych pozycyjnych albo w oświetleniu rejestracji?
 

Edytowane przez kdawid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak zakodujesz na drl sam przód i światła włączone to wali błąd? Gdzie robiłeś mostki z tyłu w lampach? W kostce czy na płytce lampy?

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja drl zakoduje sam przód i włączony jest tylko drl to błędu nie ma. ale jak włączę postojowe lub mijania to błąd jest odrazu.
Wygląda to tak że błąd wyskakuje wtedy jak zapalą się tylne światła..

O jaki mostek pytasz? o podłączenie prawego przeciwmgielnego?
Jak tak to do prawej lampy wchodził już przewód na pin 4 który miał połączenie z żarówką przeciwmgłową, uciąłem ten kabel, to co szło od strony auta zaizolowałem a do tego co szło do lampy dolutowałem nowy kabel który poszedł prosto do mce. Lewej lampy nie ruszałem.

Dziś wymieniłem też MCE, ale oczywiście to nic nie zmieniło

Edytowane przez kdawid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz się  miernikiem do przewodu, który idzie od czujnika hamulca do MCE, i zrób test żarówek vagiem. Obserwuj czy pojawi się napięcie w trakcie testu (nadal podejrzewam problem z którymś stopem)... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz o połączeniu między pinem nr1 w czujniku stopu a pinem c15 w MCE?

Czyli miernik podłączam między ten kabel a masę i sprawdzam czy podczas testu żarówek pojawi się napięcie a jak tak to przy której żarówce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na schemacie w czujniku to jest pin 4 i on idzie do MCE, ale tak chodzi mi o to połączenie. I o sprawdzenie tak jak napisałeś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Bromchit napisał:

Na schemacie w czujniku to jest pin 4 i on idzie do MCE, ale tak chodzi mi o to połączenie. I o sprawdzenie tak jak napisałeś. 

Tak masz rację pin 4 z wyłącznika ma połączenie z c15 w MCE . zrobiłem test i jest tak:

Napięcie między tym pinem a masą normalnie to 0,35V podczas testu żarówek nie zmienia się wcale trzyma 0,35v podczas zapalania każdej żarówki.
napięcie na tym kablu pojawia się tylko wtedy jak wcisnę hamulec wtedy jest około 12v.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tu jest ok. To jednak nie to co podejrzewałem, trzeba myśleć dalej. 

Edytowane przez Bromchit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mi już pomysły dawno się skończyły.

Najbardziej podejrzewam te tylne lampy lub podświetlenie rejestracji bo ewidentnie jak zapalają się tylne lampy to pojawia się błąd.
Dziś wykonałem jeszcze jeden test. Odłączyłem od kostki C w MCE piny 3,4,5,6 i 17 czyli wszystkie które idą do tylnych lamp i rejestracji. Myślałem że jak któryś z nich jest źle połączony to nie pojawi się błąd i guzik. Piny odłączone a błąd pojawił się po włączeniu świateł.

 

Edytowane przez kdawid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, kdawid napisał:

 

Dziś wykonałem jeszcze jeden test. Odłączyłem od kostki C w MCE piny 3,4,5,6 i 17 czyli wszystkie które idą do tylnych lamp i rejestracji. Myślałem że jak któryś z nich jest źle połączony to nie pojawi się błąd i guzik. Piny odłączone a błąd pojawił się po włączeniu świateł.

 

Dobry pomysł. Tylko w kostce C piny 3, 6 to pozycje przód, ale to nie istotne.

Odłącz jeszcze piny w kostce B (4, 6, 8, 10, 12), dopiero wtedy będzie  odłączone tylne oświetlenie oprócz świateł cofania i kierunków. 

Edytowane przez Bromchit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...