Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Instalacja czujnika deszczu + MCE Swap z B7


KFX

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Bromchit napisał:

Dobry pomysł. Tylko w kostce C piny 3, 6 to pozycje przód, ale to nie istotne.

Odłącz jeszcze piny w kostce B (4, 6, 8, 10, 12), dopiero wtedy będzie  odłączone tylne oświetlenie oprócz świateł cofania i kierunków. 

Jutro wykonam taki test, wyciąganie pinów z kostki B to jest duże wyzwanie logistyczne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mce podmieniłeś? Jaka literka na koncu w oznaczeniu mce?

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, bobikos napisał:

Mce podmieniłeś? Jaka literka na koncu w oznaczeniu mce?

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
 

MCE Z N na końcu, podmienione i na drugim to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.06.2017 o 08:03, Bromchit napisał:

Dobry pomysł. Tylko w kostce C piny 3, 6 to pozycje przód, ale to nie istotne.

Odłącz jeszcze piny w kostce B (4, 6, 8, 10, 12), dopiero wtedy będzie  odłączone tylne oświetlenie oprócz świateł cofania i kierunków. 

No pomysł faktycznie dobry, a Twoja sugestia jeszcze lepsza.
Bo po odłączeniu pinów 4, 6, 8, 10, 12 błąd nie pojawia się po włączeniu świateł, niestety wtedy pojawia się po naciśnięciu hamulca i zaświecają się kontrolki ESP i ABS.

Podłączyłem ponownie piny od przeciwmgłowych czyli 10 i 12 i to nic nie zmienia błąd nie wyskakuje po zapaleniu świateł tylko po naciśnięciu hamulca, więc to nie one powodują problem.

Coś jest w instalacji hamulców źle podłączone i chyba wiem już mniej więcej gdzie. Przy przejściu z B6 low na b6 high robiłem połączenia zarówno w lewym przednim słupku A w grubej wiązce jak i w prawym boczku bagażnika i na pewno gdzieś tam połączyłem. W wiązce przy lewym słupku A wszystkie przewody od świateł stopu mam rozcięte i połączone inaczej . teraz muszę dojść co i gdzie źle podłączyłem. Teraz pozostaje dojść co i gdzie a łatwe to nie będzie teraz bo za dużo tych kabelków tam jest przeciętych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi przyszlo do głowy po tym co napisałeś.  Skoro teraz błąd pojawia się po na naciśnięciu hamulca, odłącz kabelek od pinu 4 w czujniku stopu i od MCE i daj drugi bezpośrednio. Nie jest to zbyt skomplikowane, więc możesz spróbować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No miałeś rację, od początku podejrzewałeś te stopy. Mnie zmyliło to że na testach wyjść MCE wchodziło ok.

Co do tego połączenia między pinem 4 czujnika a mce to już taką próbę robiłem wcześniej i to nie pomagało. Ale na spokojnie w przyszłym tygodniu sprawdzę jeszcze raz.
A między tym pinem czwartym czujnika a MCE C15 w fabrycznej wiązce B6 Low nie ma żadnych mostków? Nic tam nie jest połączone ? Mi się wydaje że tam coś jeszcze jest ale to tylko moje przypuszczenia, nie ma żadnej wiedzy na ten temat.

Dziś dokopałem się do grubej wiązki w lewym słupku A i zobaczyłem co tam zrobiłem w zeszłym roku podczas zmiany z b6 low na b6 high po tam zapewne coś jest nie tak.
Sprawa wygląda tak:
że tam idą 3 kabelki do stopów czerwono czarne, jeden cienki i dwa grube, fabrycznie nie było tam żadnych, łączeń a ja wszystkie 3 kabelki rozciąłem i jest tak to połączone
jeden gruby jest rozcięty i część która idzie od góry podpięta jest pod prawy stop w MCE a jego cześć która idzie w stronę podłogi jest nigdzie nie podpięta (jest zaizolowana)
drugi gruby jest rozcięty i część która idzie w stronę podłogi jest podłączona do MCE (lewy tylny stop) a cześć która idzie z góry jest podpięta do MCE C15
jest jeszcze jeden czerwono-czarny kabelek cienki i on też jest rozcięty teraz część która idzie w stronę podłogi jest podpięta do MCE pod stop środkowy a część która idzie od góry jest zmostkowana z pinem C15 (nie mam pojęcia dlaczego tak to podłączyłem wtedy ale działało ok).
I teraz najciekawsze, odciąłem dziś ten cienki czerwono-czarny kabelek który idzie z góry od C15 w MCE , i nie było już żadnych błędów w ABS ale pojawił się błąd czujnika stopu w MCE.

Wiem ze ten mój opis jest zagmatwany i pewnie trudny do zrozumienia, ale wydaje mi się że właśnie w tych połączeniach w lewym słupku A jest błąd.
Najłatwiej by było to zostawić tam tak jak jest i podłączyć nowym przewodem C15 w MCE z 4 w wyłączniku stopu, ale wydaje mi się ze to nie rozwiąże problemów i będę musiał zrobić porządek z tymi kabelkami które rozciąłem w słupku A.
Ktoś ma wiedzę gdzie dokładnie szły  w B6 z MCE low te czerwono-czarne kabelki, które rozciąłem w słupku A? Wiem że wszystkie to stopy tylko nie wiem po co ich aż tam tyle skoro stopy w B6 low są zmostkowane w lewym boczku bagażnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tutaj masz źle. Dwa grube to lewy stop i zasilanie bodajże z czujnika. Cienki to nic innego jak środkowy stop. Prawy stóp tniesz z prawej strony. Przeczytaj jeszcze raz odnośnie przejścia low na high b6 i zrób to jak należy. Powinno wrócić do normy. Od początku mi tu coś nie pasowało dlatego pytałem gdzie to masz czy w słupku a czy d... Czytając to co napisałeś wnioskuję że jednak w słupku a masz sygnały które potrzebujesz połączyć prawidłowo.

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym aucie jest rozcięte zarówno w słupku A jak i w bagażniku. Miałem problemy ze znalezieniem tych stopów w tym B6 bo było inaczej niż w manualu, ale powoli znalazłem kable w słupku A i za boczkiem bagażnika po lewej. Miernikiem sprawdzałem przejścia co jest co, podawałem zasilanie na poszczególne kable i sprawdzałem który stop świeci. I podłączyłem to tak jak wyszło mi z tych sprawdzeń. Ewidentnie coś tam nie tak połączyłem tylko nadal mi to nie pasuje.

W lewym słupku A jakoś mi to właśnie nie pasuje bo moim zdaniem,
ten jeden gruby to na pewno zasilanie z czujnika które szło fabrycznie do punktu łączenia stopów w bagażniku (po prawej stronie)
ten drugi gruby to moim zdaniem jest połączenie prawego stopu które idzie do przodu lewą stroną z połączenia stopów za boczkiem w bagażniku po lewej  (między innymi przez grubą wiązkę w lewym słupku A), za deską rozdzielczą i wraca do tyłu do prawej lampy prawą stroną. Tego jestem pewny tylko nie wiem czy gdzieś w desce nie jest on zmostkowany kolejny raz z przewodem z czujnika stopu.
Zagadką jest dla mnie ten cienki przewód, po co on jest w słupku A skoro to faktycznie zasilanie środkowego stopu a w instalacji B6 low MY2002 połączenie stopów jest za prawym boczkiem bagażnika i dochodzi tam kabel prosto z czujnika stopów. Moim zdaniem od tego punktu powinien wychodzić kabel do środkowego stopu, więc dlaczego on przechodzi przez lewy słupek A?

A największą zagadką jest to co się dzieje gdy odepnę ten cienki kabel który idzie od góry grubej wiązki w słupku A z pinu C15 w MCE bo tam teraz jest podłączony.
Jak to zrobię to błędów w ABS-ie nie ma już żadnych ale za to pojawia się błąd czujnika stopu w MCE mimo że czujnik stopu jest połączony jednym z grubych kabli, sprawdzam miernikiem i przejście między C15 MCE a pinem 4 w czujniku jest. ten cienki kabelek coś mi tu miesza.

Od jutra będę to wszystko jeszcze raz sprawdzał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz błąd w miejscu mostkowania w grubej wiązce - szczególnie w rozcięciu cienkiego kabla. Cienki kabelek, który tam znalazłeś to informacja do ABS.  Generlnie w tym miejscu powinieneś zrobić tak - jeden gruby kabel przychodzi z pinu 4 włącznika stopu, ten kabel powinieś połaczyć bezpośrednio do MCE pin 15 oraz zrobić połączenie z cienkim kablem (cienki kabel idzie do kostki zielonej w lewym słupki na pin 6) - ten idzie do ABS. Skasuj wszelkie inne połączenia i zrób od nowa połączenia ze światłami stopu z tyłu. Z tyłu na przód musisz na pewno przeciągnąć dwa dodatkowe kable - do jednego bocznego oraz do środkowego.

Edytowane przez bobikos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bobikos napisał:

Masz błąd w miejscu mostkowania w grubej wiązce - szczególnie w rozcięciu cienkiego kabla. Cienki kabelek, który tam znalazłeś to informacja do ABS.  Generlnie w tym miejscu powinieneś zrobić tak - jeden gruby kabel przychodzi z pinu 4 włącznika stopu, ten kabel powinieś połaczyć bezpośrednio do MCE pin 15 oraz zrobić połączenie z cienkim kablem (cienki kabel idzie do kostki zielonej w lewym słupki na pin 6) - ten idzie do ABS. Skasuj wszelkie inne połączenia i zrób od nowa połączenia ze światłami stopu z tyłu. Z tyłu na przód musisz na pewno przeciągnąć dwa dodatkowe kable - do jednego bocznego oraz do środkowego.

Czyli ten cienki który rozciąłem na słupku A łączę (naprawiam) tak jak był i dopiero podłączam do do MCE do C15?
czy zostawiam rozcięcie i podłączam tylko jeden koniec tego cienkiego kabla do MCE, jak tak to który? Bo jak teraz sprawdzam miernikiem to żaden z obciętych końców tego kabla nie ma  połączenia z pinem 6 w zielonej kostce ale to pewnie dlatego że z tyłu w bagażniku też coś dłubałem i może tam coś jest rozcięte jeszcze.

Bo ja to teraz rozumiem tak:  z pinu 4 wyłącznika stop muszę mieć połączenie z pinem C15 w MCE i z pinem 6 w zielonej kotce na słupku A i nigdzie więcej? Mogę zrobić takie połączenie od nowa nowym kablem?

Nowe kable do stopów na pewno pociągnę. Mówisz że dwa potrzebuję, jeden do środkowego a drugi do lewego? A ten prawy mogę zostawić tak jak jest? teraz mam wpięty do rozciętego kabla w lewym słupku A.

EDIT:

Już wiem wszystko, sprawdziłem schematy i zobaczyłem jak to jest w aucie i był jeden błąd i to nie w wiązce słupka A a w bagażniku.
Kluczowa informacja to to że sterownik ABS jest połączony ze wyłącznikiem stop przez zieloną kostkę pin 6 (dzięki bobikos :hi:).
I teraz najciekawsze i najważniejsze........ w b6 MY 2002 z MCE LOW ten przewód z pinu 6 zielonej kostki idzie prosto punktu łączącego wszystkie stopy w bagażniku po lewej i przechodząc z low na high w tym roczniku na pewno trzeba go tam odłączyć. Ja tego nie zrobiłem, został połączony z przewodem od lewego stopu, oczywiście ten przewód połączyłem z mce do zasilania lewego stopu. No i to powodowało cały ten cyrk.
Za nic nie wiem dlaczego błąd pojawiał się tylko po włączeniu świateł.
Druga zagadka to dlaczego nie było problemów na MCE b6 high skoro też było to źle połączone ale to chyba wiem, MCE b6 i B7 jakoś inaczej zasilają żarówki, nie wiem dokładnie w czym jest różnica, ale to samo miałem po podłączeniu kamery cofania do RNS-E led, jak dałem sygnał prosto z żarówki cofania w moim b7 to obraz w rns-e migał. Tak samo podłączona kamera i ten sam rns-e w b6 działał poprawnie. Problem z kamerą w B7 rozwiązał przekaźnik.
Widocznie sterownikowi ABS "nie przeszkadzało" napięcie puszczane na prawy stop przez MCE z B6 ale to z MCE z B7 już powodowało błąd.

Jutro połączę wszystko tak jak ma być na stałe i napisze jakie efekty.

I jeszcze jedno, przechodząc w b6 avant my2002 z MCE low na high lub b7 high nie trzeba ciągnąć żadnych kabli do stopów,
wystarczy rozciąć wiązkę na lewym słupku A i w bagażniku po lewej. Poniżej manual do tego.
W grubej wiązce na słupku A znajdziemy 3 czerwono-czarne kable (dwa grube i jeden cienki).
Wszystkie trzy rozcinamy i jeden z grubych idący od góry to jest prawy stop. Musimy go zidentyfikować i dolutowujemy kabel do niego i podłączamy pod odpowiedni pin w MCE.
Drugi gruby który idzie od góry to sygnał z czujnika hamulca. Jego łączymy z cienkim kabelkiem idącym też od góry który rozcięliśmy wcześniej i podłączmy pod pin C15 w MCE i dodatkowo robimy mostek do pinu 6 w zielonej kostce na słupku A. W zielonej kostce wcześniej obcinamy kabel który idzie do pinu 6 i izolujemy to co idzie od strony auta a do tego co idzie do strony kostki dolutowujemy właśnie połączenie z kabla z czujnika hamulca z pinu 4 i MCE C15.
Teraz mamy już podpięty sygnał z czujnika stopu do MCE i ABS oraz zasilanie prawego stopu z MCE.
Zostało połączyć lewy stop i środkowy.
W grubej wiązce w lewym słupku A zostały nam 3 kable obcięte które idą w dół (2 grube i cienki). Jeden z grubych (obojętne który) izolujemy (nie będzie na potrzebny).
Drugi gruby łączymy z MCE z pinem lewego światła STOPU.
Cienki łączymy z MCE z pinem środkowego światła stopu.
Teraz idziemy do tyłu auta, za lewym boczkiem bagażnika (pod szybą) znajdujemy połączenie wszystkich czerwono-czarnych kabelków od świateł stopu, rozcinamy to połączenie i będzie w nim 3 grube kable i 3 cienkie. Do przodu auta będą szły 2 grube i 2 cienkie a do tyłu jeden gruby i jeden cienki. te co idą do tyłu to stopy cienki to środkowy stop, a gruby to lewy stop. Na przewodach idących do przodu na jednym grubym i jednym cienkim mamy już połączenia do odpowiednich pinów w MCE, identyfikujemy te dwa przewody i łączymy je z tymi które idą do lamp (cienki z cienkim, gruby z grubym). resztę kabli izolujemy , nie są już potrzebne.
Tak można połączyć stopy podczas przechodzenia z b6 low na b6 high lub b7 high. Dotyczy tylko Avanta B6 MY 2001 i MY 2002.

Edytowane przez kdawid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zrob połączenie od nowa miedzy czujnikiem stopu a mce oraz kablem do abs. Do pinu 6 zielonej kostki (kolor kabla powinien sie zgadzać - potwierdz) tez mozesz wykonac od nowa, tylko odetnij z dobrej strony.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, bobikos napisał:

Najlepiej zrob połączenie od nowa miedzy czujnikiem stopu a mce oraz kablem do abs. Do pinu 6 zielonej kostki (kolor kabla powinien sie zgadzać - potwierdz) tez mozesz wykonac od nowa, tylko odetnij z dobrej strony.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
 

Doszedłem już do tego co było nie tak. Edytowałem poprzedni post i tam to wyjaśniłem.
Twoja wskazówka z połączeniem sterownika ABS przez zielona kostkę była kluczowa do rozwiązania tej zagadki bo w B6 MY 2002 ten przewód idzie aż z punktu łączącego stopy w bagażniku, ja go tam nie odciąłem i został połączony z przewodem łączącym prawy stop z MCE i to powodowało cały ten cyrk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idiotyczne rozwiazanie audi zrobiło w tym przypadku. Ciekawe dlaczego na module od B6 błędu nie było. Dobrze że temat ogarnięty. Tez przerabialem z low b6 na high b7 wiec służę pomocą.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na module b6 nie było problemu, bo tam jedna żarówka (żarnik) obsluguje tylko stop. W b7 ta sama żarówka (żarnik) obsługuje stop i pozycje (świecąc nie pełną mocą). ABS nie miał z tym problemu na MCE z B6, bo z czujnika hamulców przyjmuje informacje: brak napięcia lub 12V, w innym wypadku wywala jego błąd, co miało miejsce na MCE z B7. Natomiast błędu nie było dopóki nie zostały włączone światła, lub włączając je z wciśniętym hamulcem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Waszej pomocy się to udało rozwiązać.

Podziękowania dla kolegów kaju, Bromchit i bobikos bo to dzięki Waszym wskazówkom byłem coraz bliżej zidentyfikowania problemu aż w końcu się udało :hi:

Kluczowa jest informacja że ABS ma sygnał z czujnika stopu który idzie przewodem aż z tyłu bagażnika i podczas przechodzenia z MCE low w B6 MY2002 należy pamiętać o tym przewodzie żeby o niego "zadbać" i połączyć go do czujnika pedału hamulca pod pin 4.
Nie jestem pewny ale nigdzie w tematach wcześniej nie było o tym info albo ja to przeoczyłem.
Pewnie koledzy którzy robili tego moda nie mieli tego problemu bo nie wpinali się do kabli w lewym słupku A tylko dawali nowe przewody do bagażnika i tam łączyli je już z tymi które idą do lamp zostawiając resztę połączeń oryginalnie i to też było ok.
Ja podczas przechodzenia z low na high "odkryłem" że najłatwiej te przewody rozciąć w słupku A i wykorzystać do podłączenia wszystkich stopów, tylko bez wiedzy o tym kabelku do ABS nie odpiąłem go z tyłu i nie podłączyłem do czujnika STOPU i efekt był taki jak już wszyscy wiemy.
Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc. Dziś wieczorem podepnę wszystko tak jak ma być i napiszę jaki efekt ale myślę że będzie ok:)

Edytowane przez kdawid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś już mogę w 100% potwierdzić, że problem jest rozwiązany.

Przyczyną tego było połączenie sygnału do modułu ABS. Zamiast prosto z pinu 4 wyłącznika STOP ABS był połączony do prawego stopu. Po usunięciu tego połączenia i poprawnym podpięciu pod wyłącznik STOP wszystko działa jak należy.
Kolejna B6 będzie śmigać z MCE z B7 :)
Dzięki jeszcze raz za pomoc :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.04.2011 o 18:36, KFX napisał:

:hi::hi::hi:

Witam w moim pierwszym DIY. Proszę o wyrozumiałość w pewnym braku doświadczenia w pisaniu DIY :rolleyes:

Niniejszy MOD kieruję do osób, które wiedzą co to jest MCE i gdzie się znajduje... :whistling:

Nie będą tu wyjaśniane podstawowe rzeczy, jest to nawet bym powiedział uzupełnienie wątku Barta o MCE:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=157734.0

Krótkie przypomnienie:

Moduł centralnej elektryki (MCE) to moduł odpowiedzialny za sterowanie wszystkimi światłami zewnętrznymi samochodu, sterowaniem wycieraczek, spryskiwaczy, klaksonu.

_________________________________________________

Aby w B6 odpalić czujnik deszczu, należy zamontować MCE od nowszego modelu – B7.

Teoria jest prosta – wsadzamy skrzynkę od B7 do B6, zakładamy czujnik deszczu… i wszystko powinno działać!

final.jpg

W praktyce jednak po drodze czeka nas szereg przeróbek i rezania instalacji elektrycznej. Wyprowadzenia przewodów w 3 kostkach MCE w B6 nie są takie same jak w B7, sterowanie przekaźników i rozkład żarówek w tylnych lampach także się różni w tych dwóch modelach.

Moda polecam szczególnie tym, którzy mają w B6 instalację MCE w wersji HIGH.

Dla tych co mają LOW, czeka was dodatkowe rezanie na HIGH.

Opis jak zrobić z LOW -> HIGH, znajdziecie w wątku Bart-S tutaj:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=157734.0

Dodatkowy opis o czujniku deszczu / lusterku fotochromatycznym / CLH jest w wątku mk4 tutaj:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=84527.0

W moim samochodzie były BiXenony (Xenon Plus) i nie było problemu z kodowaniem lamp od B7.

Wyszły już knify, że w przypadku Xenona (mijania Xenon, długie tylko H7) występuje problem z odpaleniem świateł długich.

Przy zakodowaniu lamp jako halogeny, nie palił się xenon, a długie tak.

Przy zakodowaniu lamp jako bixenony, palił się xenon, ale długie nie.

Można odpalić długie H7 przez przekaźnik, mając zakodowane BiXenony :kox:

Ostatecznie czeka wymiana lamp na BiXy, oraz dołożenie układu samopoziomowania i spryskiwaczy:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=164764.0

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=177554.0

_________________________________________________

Cała operację należy zacząć od zgromadzenia odpowiednich części do wykonania swapa:

• MCE High z A4 B7 (8E0 907 279 J/L/N)

• 3 piny do kostki C [kostka 32 pinowa - popularne malutkie piny z jednym zaczepem, występujące nawet w kostce od lusterka]

• 1 pin do kostki B [kostka 23 pinowa - piny z dwoma zaczepami, mi podeszły piny z kostki z czujników klocków hamulcowych :decayed:]

• Lusterko z profilem pod czujnik deszczu (4F0 857 511 E)

• Czujnik deszczu (4E0 955 559 E)

• Wtyczka z obudową do czujnika deszczu (1C0 973 119 B) + 3 piny

• Żelek pod czujnik na szybę (4E0 955 609)

• ok. 2,5m przewodu jednożyłowego od czujnika deszczu, przez słupek do MCE (i opcjonalnie 0,5m od włącznika DRL do MCE)

Jak ma ktoś możliwość, proponuję pożyczyć/kupić wyimaki do pinów z kostek.

Bez nich jest dużo zabawy szpilkami, śrubokrętami, aby piny powyciągać…

wyimaki.jpg

Wyimaki

mce_l.jpg

MCE "L"

piny_b.jpg

Kostka B

Będę się posługiwał żargonem kostek:

A = kostka 10 pinowa

B = kostka 23 pinowa

C = kostka 32 pinowa

Zapis „ 10 ►5 ” oznacza, że pin który jest obecnie w miejscu 10 (w B6), ma się znaleźć na miejscu 5 (po swapie na B7).

Analogicznie „ niebieski ► 2 ” – przewód niebieski ma iść na pin 2 w B7.

Gdy mamy już wszystko co potrzeba, zaczynamy zabawę!

• Odłączamy dodatnią klemę z akumulatora

• Wykręcamy i wyciągamy fotel kierowcy (no chyba że lubi się ktoś łamać przez kilka godzin :polew:)

• Zdejmujemy półkę pod kierą, wypinamy 3 kostki z MCE, wykręcamy go na bok (w przerwie można zrobić fotki i wystawić go już na aukcję :kox:)

• Otwieramy zabezpieczenia w kostkach (A i B mają różowe zatrzaski, które trzeba tylko wysunąć, kostkę C rozbieramy całkowicie, aż będą widoczne piny)

kable.jpg

Poniżej rozpiska wszystkich pinów w kostkach dla B6 HIGH i B7 HIGH:

Wersja graficzna: http://fotoz.pl/pliki/a4_stuff/warsztat_czujnik_deszczu/rozpiska.png

Wersja w Excelu: http://fotoz.pl/pliki/a4_stuff/warsztat_czujnik_deszczu/rozpiska.xls

Rezanie pinów w kostce A

Ta kostka bez specjalności, ale trzeba użyć trochę siły i nacisku śrubokrętami na blaszki pinów, aby udało się je powyciągać.

Najlepiej wyciągnąć wszystkie 5 od razu, a później powsadzać w odpowiednie miejsca po kolorach.

Oznaczyć tylko jakoś jeden z czerwonych, gdyż występują dwa. Błędne podłączenie nie spowoduje nic, poza złą lokalizacją lewego/prawego reflektora.

Stare piny do wyciągnięcia: 3, 4, 8, 9, 10

[9] czerwony ► 3

[10] czerwony ► 4

[4] czarno/biały ► 8

[3] zielono/żółty ► 9

[8] czarno zielony ► 10

Rezanie pinów w kostce B

Tutaj należy zwrócić uwagę na kilka rzeczy:

• Pod pin 2 trzeba także podłączyć przewód z C/30 (opis także w późniejszym etapie rezania kostki C)

• Potrzebujemy nowy pin z kawałkiem przewodu i wsadzamy go na miejsce 10. Mostkujemy ten pin (10) z pinem 12 tak, aby lewe i prawe tylne przeciwmgielne były połączone.

• Na pinach 16 i 18 znajdują się wyjścia na światła DRL – nie sterują one już światłami drogowymi, więc 2 przewody od świateł długich (biało/żółty i biało/czarny) należy uciąć ok. 10 cm od pinów, przewody z instalacji przylutować do nowych (mniejszych) pinów i osadzić je w kostce C w miejsca 21 i 22, bo teraz tam jest sterowanie światłami długimi.

• Jeśli mamy BiXenony i chcemy zrobić DRL, musimy pociągnąć od reflektorów po jednym przewodzie do środka i podłączyć pod piny 16 i 18 kostki B. Ja robiłem DRL zamiast H7 (kupiłem żarówki LEDowe na H7, rozciąłem przewód zasilania od H7 w lampie, który jest połączony ze sterowaniem przysłony BiXenonów do świateł drogowych, a następnie podłączyłem do przewodu od H7 nowo pociągnięty do DRL. Równie dobrze można podłączyć światła DRL zewnętrzne, a w lampie zostawić po staremu połączoną przesłonę bixów z żarówkami H7.

Wyciągnąć wszystkie piny od razu (oznaczyć tylko niebiesko/czerwony – bo są 2), a później powsadzać w odpowiednie miejsca po kolorach.

Stare piny do wyciągnięcia: 1, 2, 4, 5, 6, 8, 10, 12, 14, 15, 17

[4] żółto-zielony ► 1

[5] niebiesko/czerwony ► 2

[6] zielono/niebieski ► 3

[10] czerwono/czarny ► 4

[8] niebiesko/czerwony ► 5

[12] czerwono/biały ► 6

[14] czarno/czerwony ► 8

[15] szaro/biały ► 12 (oraz mostek z nowym pinem w miejscu 10)

[2] niebiesko/fioletowy ► 14

[16] biało/żółty ► odcinamy przewód 10 cm od pinu i podłączamy przewód do DRL

[1] czarno/fioletowy ► 17

[18] biało/czarny ► odcinamy przewód 10 cm od pinu i podłączamy przewód do DRL

Rezanie pinów w kostce C

Tutaj także kilka uwag:

• Pod pin 10 należy podłączyć masę. Ja odciąłem biało/czerwony przewód, zaizolowałem część od wiązki, a drugą część z pinem w miejscu 10 podłączyłem do masy – czyli mostek z pinem 20 w kostce B.

• Pod pin 14 należy podłączyć sygnał z czujnika deszczu. Nowy przewód ciągnąć podsufitką i lewym słupkiem w dół do MCE.

• Do miejsc 21 i 22 należy podłączyć nowo dolutowane piny do przewodów od świateł drogowych (stare przewody biało/żółty i biało/czarny z kostki B)

• Jeśli robimy DRL, pod pin 30 należy pociągnąć nowy przewód z włącznika DRL (obok włącznika świateł taki dziabong 0-1 :polew:). Można także podłączyć masę na stałe, aby DRL były cały czas włączone.

• Przewód do rozjaśniania wewnętrznego lusterka fotochromatycznego z pinu 30 kostki C (niebiesko/czerwony) należy zmostkować z pinem 2 w kostce B. Lusterko od B7 będzie się rozjaśniać po wbiciu biegu wstecznego.

Przed wyciąganiem pinów zwrócić uwagę, gdyż kilka przewodów ma takie same kolory: 2x szaro/czarny, 2x szaro/czerwony

Stare piny do wyciągnięcia: 5, 6, 7, 17, 18, 19, 21, 22

[6] szary ► 5

[5] szaro/czerwony ► 6

[17] żółto/czarny ► 7

[10] biało/czerwony (odcinamy przewód i podłączamy pin 10 do masy)

[19] fioletowo/żółty ► 14 (odcinamy przewód i podłączamy nowy od czujnika deszczu)

[7] szaro/czerwony ► 17

[21] czarno/zielony ► 18

[22] biało/niebieski ► 19

[18] czarno/niebieski ► 20

Stary przewód z kostki B/18 z nowym pinem, do światła drogowego lewego ► 21

Stary przewód z kostki B/16 z nowym pinem, do światła drogowego prawego ► 22

Nowy przewód z pinem od włącznika DRL / lub masa ► 30

Rezanie przekaźników

Następnym krokiem jest przepięcie przekaźników od wycieraczek, sprysków wycieraczek i lamp (bixy only) oraz klaksonu.

W B6 są one wyzwalane masą podawaną z MCE, a w B7 jest podawany plus jako sygnał sterujący.

Przekaźniki znajdują się zaraz nad MCE, w takim plastikowym uchwycie na śrubach tych samych co MCE.

Trzeba pociągnąć w tamto miejsce jakiś nowy przewód masowy i później go rozdzielić na 2 przekaźniki. Ja wziąłem go ze słupka dolnego z oczek z karoserii.

W przekaźniku od klaksonu (miejsce przekaźnikowe 3) odcinamy cieńszy czerwono-żółty przewód (ten na linii z zielono-żółtym) i przylutowujemy go do nowo pociągniętej masy. Drugi koniec idący do drugiego styku (wykonawczego) przekaźnika izolujemy.

przekaznik3.jpg

Analogicznie z przekaźnikiem od wycieraczek – tylko tutaj robimy tą operację z przewodem w kolorze czerwonym (ten cieńszy)

przekaznik6.jpg

Odkręcamy kurek z prądem i VAGUJEMY

Na tym etapie możemy już założyć nowy MCE, zapiąć wtyczki i podpiąć klemę akumulatora.

Jeśli wszystkie przewody zostały podpięte poprawnie, zaizolowaliśmy to co odcinaliśmy – to nie stanie się nic. Mi nie wywaliło ani pół bezpiecznika w tej emocjonującej chwili :)

Przekręcamy zapłon. Poleci pewnie trochę błędów na FISie, ale nie przejmować się puki co.

Należy w MCE zakodować odpowiednie ustawienia dla posiadanego samochodu.

Dopuki nie podłączycie czujnika deszczu, ustawić drugi bit na 0 (brak czujnika). CLH też nie będzie tymczasowo obsługiwany.

?xxxx: Nadwozie

0 – Sedan

1 – Avant

2 - Cabrio

x?xxx: Czujnik światła i deszczu

0 – brak

1 – zainstalowany

xx?xx: Moduł haka

0 – brak

1 – zainstalowany

xxx?x: Reflektory

0 – Halogenowe bez DLR

1 – Halogenowe z DLR

2 – BiXenon z DLR

3 – BiXenon bez DLR

4 – BiXenon z DLR (+oświetlenie tablicy rejestracyjnej i tylne światła automatyczne)

xxxx?: Kraj

1 – Reszta Świata / kraje skandynawskie / Dania / Chorwacja / kraje bałtyckie (Bi-ksenon)

2 – Kraje skandynawskie / Dania / Chorwacja / kraje bałtyckie (bez Bi-ksenonu)

3 – USA/Kanada (Bi-ksenon)

4 – Kanada (bez Bi-ksenonu)

5 – Specjalne pojazdy

Istotne też, aby wejść w adaptację na kanał 81 i przyuczyć moduł nowego VINu samochodu. Należy wpisać wartość 46992, dać TEST, odczekać minutkę, później dać SAVE i znowu odczekać minutę.

Jeżeli się nie udało przyuczyć, to znaczy że odczekałeś za krótko po kliknięciu TEST, a później SAVE.

Jeśli zakodujemy reflektory z DRL, a będziemy mieli jakieś dodatkowe lampy DRL czy żarówki ledowe, to najprawdopodobniej FIS wywali błąd typu „LEFT MAIN BEAM HEADLIGHT”. Jest to spowodowane brakiem/uszkodzeniem żarówek DRL, które wykrywa MCE i tym samym niespójność głównego oświetlenia przedniego reflektora.

Jeśli podepniemy choćby na krótko żarówki 21W pod wyjścia na światła DRL, nie będzie tego problemu już - testowałem.

Standardowy problem przy zakładaniu oświetlenia ledowego, gdy występuje kontrola spalonych żarówek – diody są mniej pazerne na prąd, a MCE kontroluje tą ilość. Powiem nawet że bardziej precyzyjnie niż w B6. Jak macie oświetlenie ledowe tablicy rejestracyjnej, możliwe że trzeba będzie skorygować emulowane obciążenie, żeby nie było błędu podświetlenia tablicy.

Tylne lampy

W B7 występują 2 żarówki od świateł przeciwmgielnych tylnych – po obu stronach. B6 posiada tylko jedną.

Dodatkowo w B7 przy światłach mijania żarzą się żarówki od przeciwmgielnych (3 żarówki do świateł mijania na stronę). Jeśli nie dołożymy żarówki 21W w drugiej lampie, to będzie błąd na FIS od przeciwmgielnego prawego i zwykłych świateł mijania.

Wcześniej mostkowaliśmy oba wyjścia MCE na żarówki przeciwmgielne. Teraz trzeba dograć obciążenie na tym przewodzie idącym od MCE do lewej lampy.

Trzeba wykręcić obie tylne lampy, wyciągnąć uszczelki z wiązką przewodów do lampy i wysunąć wszystko na zewnątrz możliwie jak najdalej.

W środku pod tapicerką/osłonami ciągniemy 1 przewód między dwoma lampami i wypuszczamy go na zewnątrz przez otwory po uszczelkach z przewodami. W lewej lampie lutujemy nowy przewód na pin 3, a w prawej na pin 5. Upewnić się dla spokoju, czy te piny rzeczywiście odpowiadają stykom żarówek przeciwmgielnych w lampach.

Lutowanie wykonać oczywiście przed uszczelkami, bliżej otworów w karoserii :wink4:

Wsadzamy brakującą żarówkę 21W do prawej lampy.

Efektem jest drugie tylne światło PM, dodatkowe światła mijania i najważniejsze - brak błędów na FIS.

lampy_tyl1.jpg

lampy_tyl2.jpg

IMG_8363_1.jpg

IMG_8364_2.jpg

IMG_8366_3.jpg

IMG_8368_4.jpg

Lusterko wewnętrzne

Generalnie nic nie stoi na przeszkodzie, aby zostawić istniejące lusterko fotochromatyczne od B6, tyle że czujnik światła, który w nim jest – i tak nie będzie podłączany. Konieczne jest podłączenie czujnika deszczu, który zawiera także czujnik światła.

Miałem tak, ale jest jeden knif - sygnał wbicia wstecznego (na 3 pin lusterka) podany z MCE od B7 nie rozjaśniał lusterka z B6. Trzeba by zrobić rezarke i wykorzystać sygnał z lampki podsufitki. Z racji że z MCE jest podawany +, a lampka z podsufitki podaje masę, trzeba by zastosować przekaźnik lub klucz z tranzystorem w celu odwrócenia sygnału sterującego rozjaśnieniem lusterka z plusa na masę.

Czujnik deszczu z lusterkiem od B6 wygląda mniej więcej tak bez kosmetyki:

lustro_b6_1.jpg

lustro_b6_2.jpg

lustro_b6_3.jpg

Osobiście wybrałem wersję naklejenia przyciętej podkowy (widoczne na zdjęciach) z lusterka z B7 na okrągły uchwyt z B6 znajdujący się już na szybie. Podkowa, w której w środku powinien być czujnik deszczu, nachodzi luźno na uchwyt od B6, a czujnik trzeba dać w inne miejsce. Podkowę przyciąłem trochę, żeby czujnik deszczu zmieścił się całkowicie w tunelu na przewody i był w użytecznym miejscu na szybie – zaraz nad mocowaniem lusterka.

Istotna sprawa!

Aby czujnik deszczu zmieścił się w tunelu, trzeba się pozbyć kostki łączącej lusterko z instalacją.

Przedłużyłem przewody od lusterka ucinając kostkę z pinami, dolutowałem płaską taśmę, a kostkę schowałem w podsufitce.

Moje klejenie uchwytu odbywało się klejem do szyb i specjalnym podkładem na szyby pod klej.

Jako docisk na 12h zastosowałem podpórkę wędkarską :kox:

klejenie1.jpg

klejenie2.jpg

tasma1.jpg

tasma2.jpg

tasma3.jpg

tasma4.jpg

bez_kosmetyki.jpg

lustro_b7_1.jpg

Opis jak założyć lusterko z B7 bez podkowy do uchwytu B6 znajdziecie tutaj:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=175595.0

Jest jeszcze opcja z wymianą przedniej szyby od B7… :evil:

Pinów w kostce lusterka od B7 nie trzeba przepinać - wszystko pasuje Plug’n’Play do B6.

Czujnik deszczu

Założenie czujnika deszczu może być w kilku miejscach na szybie – nie koniecznie tam gdzie ja wybrałem :cool1:

Aczkolwiek przy moim rozwiązaniu jest on od środka niewidoczny, "prawie" w fabrycznym miejscu i ma wymagany docisk.

Wchodzi ładnie pomiędzy lusterko i szybę, należy wsunąć tekturkę czy coś pomiędzy czujnik a uchwyt lusterka (milimetrowy luz i brak docisku do szyby),

Rozpiska pinów czujnika deszczu:

PIN 1 – zasilanie czujnika (dopinamy się do wiązki lusterka: pin 1 - biały)

PIN 2 – masa (dopinamy się do wiązki lusterka: pin 2 - czarny)

PIN 3 – ciągniemy na C/14 naszego nowego MCE

Finalnie – w kodowaniu MCE włączamy czujnik deszczu (drugi bit na 1) oraz dopisujemy +004 w MCE w adaptacji na kanale 13, aby sensor deszczu był aktywny:

Standard: 115

+001 = Speed Rest

+002 = Short to Plus Monitoring

+004 = Rain Sensor active

+008 = Long Post Wiping After Washing (Drop/Tear Wiping)

+016 = Speed Dependent Wiper Interval Active

+032 = Headlight Washer System active

+064 = Reverse Gear Wiping active

Dodatkowo w adaptacji na kanale 22 możemy regulować czułość czujnika deszczu.

Norma wynosi 45, można pozmieniać i pobawić się.

To chyba na tyle z istotnych rzeczy. Powodzenia w rezaniu :good:

Kieruję podziękowania za wszelką formę udzielonej pomocy klubowiczom:

- Bart-S :notworthy:

- Siemian :notworthy:

- Domin79 :notworthy:

- Czaki22 :notworthy:

Witam no i świetna robota!!!. Mam pytanko : w moim autku a4 b7 jest MCE 8E0 907 279 M  chcem zmienić na high  ( N), czy istnieje podobna rozpiska pinów ,oraz opis  tego co  , i jak należy przerobić   ? ty to zrobiłeś rewelacyjnie . Niestety mam ubogą wersje A4 B7 2007r 1.9 tdi. a chciałem też mieć fotochrom  z czujnikiem światła /deszczu +clh. Na początku podałeś link do Barta o MCE,ale ten link nie działa.bardo proszę o pomoc w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

przejście z LOW na HIGH w b7 opisane jest w poniższym wątku

 

Edytowane przez bobikos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.03.2018 o 08:34, bobikos napisał:

.

przejście z LOW na HIGH w b7 opisane jest w poniższym wątku

 

Witam, mam małe pytanko. Podczas podłaczania czujnika deszczu w B7 w opisie jest że pin

PIN 1 (Czerwono/fioletowy) - Plus przez bezpiecznik podłączony do pozycji 17 (10A) w skrzynce bezpieczników.

U mnie ten bezpiecznik nie jest obsadzony,więc czy mogę sie podłączyć do innego . bardzo proszę o podpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...