MaNiAk30 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Witam.Mam problem z moim traktorem.Na zimnym silniku pali na strzała,natomiast czym bardziej cieply tym gorzej.Przy 90 stopniach to nawet do 10 sekund.Wyskakuje co jakis czas błąd nastawnika objetosciowego 01268.Pompa wtryskowa została ustawiona Vagiem ustawienia 04->grupa000->w drugim polu na goracym silniku jest wartosc 62. Zastanawiam sie czy przyspieszyc jej wtrysk na 70-73?a moze da sie wyczyscic ten nastawnik tak jak w 1.9,a moze jest juz to znak konca zywota pompy.POMOCY!!![br]Dopisany: 23 Kwiecień 2011, 16:21_________________________________________________aha co do mocy to wszystko Ok.Ciagnie rowno [br]Dopisany: 23 Kwiecień 2011, 16:22_________________________________________________auto jest po chipie ABT
Armi Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Chyba "mój" przypadek ;( Pompa kręci żwawo a silnik nie uruchamia się na ciepłym? Na zimnym bez problemu :gwizdanie: Najprawdopodobniej sekcja tłocząca mówi papa. Zrób prosty test, na ciepłym silniku polej pompę zimną wodą, jak silnik się uruchomi znaczy, że trzeba myśleć o regeneracji albo próbować zmieniać mapy startowe. Należałoby podłączyć interface boscha bo vag nie jest narzędziem do diagnostyki pomp wtryskowych.[br]Dopisany: 23 Kwiecień 2011, 16:35_________________________________________________Oprócz prostego testu możesz próbować zmieniać dawki startowe, kąt wtrysku, posprawdzać wszystkie filtry, przewody (czy coś się nie przetarło). Może się uda, tego Ci życzę bo pompa to niestety droga rzecz.
norbuja Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=105499.0;highlight=dawka+startowa http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic904485-60.html
dante0018 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Na gorącym odepnij kostke od czujnika temp płynu. Jak odpali bez problemu to wystarczy ingerencja w mape
toldek1 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Na gorącym odepnij kostke od czujnika temp płynu. Jak odpali bez problemu to wystarczy ingerencja w mape Bo tu właśnie tkwi problem :> stosunek obrotów rozrusznika do dawki paliwa.
Armi Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Na gorącym odepnij kostke od czujnika temp płynu. Jak odpali bez problemu to wystarczy ingerencja w mape To najbardziej znany sposób na ominięcie problemu a nie na jego rozwiązanie. Latać za każdym razem i odpinać tę kostkę trochę bez sensu. Ja tak właśnie robiłem, odpinałem kostkę (specjalista z którym się umówiłem miał bardzo długie terminy oczekiwania). Aż któregoś dnia silnik nie uruchomił się nawet na zimnym (żeby było śmieszniej akurat miałem jechać 100km do pompiarza). Paliwo było dostarczane na wtryski ale pompa nie była w stanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia i silnik się nie uruchamiał. Autostart w dolot i "odpalił". Innej rady nie było.
dante0018 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Na gorącym odepnij kostke od czujnika temp płynu. Jak odpali bez problemu to wystarczy ingerencja w mape To najbardziej znany sposób na ominięcie problemu a nie na jego rozwiązanie. Latać za każdym razem i odpinać tę kostkę trochę bez sensu. A gdzie napisałem że za każdym razem latać i ją odpinać? Jeżeli po jej odpięciu odpali, wystarczy dać auto do elektronika który zrobi mape startową. Sprawdzone na moim przypadku.
Armi Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Na gorącym odepnij kostke od czujnika temp płynu. Jak odpali bez problemu to wystarczy ingerencja w mape To najbardziej znany sposób na ominięcie problemu a nie na jego rozwiązanie. Latać za każdym razem i odpinać tę kostkę trochę bez sensu. A gdzie napisałem że za każdym razem latać i ją odpinać? Jeżeli po jej odpięciu odpali, wystarczy dać auto do elektronika który zrobi mape startową. Sprawdzone na moim przypadku. Pomyślałem, że podsuwasz takie "rozwiązanie". Ja kiedyś takie dostałem Podobno zmiana mapy pomaga i to dożywotnio ale ja nie próbowałem bo już było za późno.
dante0018 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Najprostszy sposób wyeliminowania podejrzenia padającej pompy ja jestem z tego zadowolony bo pali identycznie na cieplym i zimnym I nie ma obciachu na parkingu...
Armi Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Najprostszy sposób wyeliminowania podejrzenia padającej pompy ja jestem z tego zadowolony bo pali identycznie na cieplym i zimnym I nie ma obciachu na parkingu... Tylko ciekawe jak będzie tutaj skoro już siedzi chip Ja nie bardzo chciałem zmian w mapach startowych bo tuner powiedział mi, że jak w ten sposób chcę ratować się przed wymianą pompy to mogę zapomnieć o późniejszych modyfikacjach.
dante0018 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Ale jak odpala po odpieciu czujnika to nie wskazuje na uszkodzoną pompe tylko coś co sczytuje temperature... Skoro mam cos pogrzebane w mapie to nie moge zrobić chipsa?
Armi Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Ale jak odpala po odpieciu czujnika to nie wskazuje na uszkodzoną pompe tylko coś co sczytuje temperature... Skoro mam cos pogrzebane w mapie to nie moge zrobić chipsa? Pewnie musisz indywidualnie z jakimś tunerem pogadać. Ja miałem opcję zmiany mapy za 300zł lub program na 130KM (gotowiec) za 500zł. Zadzwoniłem do prawdziwego tunera, który powiedział mi że jak takie coś zrobię to mogę zapomnieć o modyfikacjach. A dlaczego? Może dlatego, że tuner profesjonalista nie robi programów w uszkodzonych autach (zmiana mapy to nie naprawa )
przemek4net Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Opublikowano 25 Kwietnia 2011 moze ten tuner jest gleboko wierzacy albo cos w tym stylu? a tak powaznie..... Ilosc koksu do rozruchu uzalezniona jest od temperatury i obrotow.... przy zimnym podawane jest wiecej wachy i od prawie zerowych obrotow... przy cieplym jest mniej wachy i od pewnej predkosci obrotowej!!!! co oznacza, ze jak masz kiepski aku+kulawy rozrusznik => wolniej kreci... to bedzie mniej wachy podanej. Pompa, wtryski to pewnie tez dziadki i efekt prawdopodobny to gorszy rozruch na cieplym niz zimnym. Czujnik temp to termistor wiec pewnie domowo latwo "na guzik" przepinac obwod czujnika na jakis ustalony opornik itp albo kazdy niemalowany tuner podbije koks w tej mapce i juz. Co do zgonu pompy.... zrob loga 001 "statycznie" na rozgrzanym w pelni aucie (bez klimy!)... w naglowku masz zakres poprawny dla dawki i "czasu" trwania wtrysku... jak bedzie dawka mala (typu "3") i duzy czas (typu "24") to mozesz szukac drugiej pompy albo zastanawiac sie gdzie ta naprawisz Log bedzie zaklamany jak masz zle ustawiony kat wtrysku (w 004BS na LATE ma osiaga zakres 0-4ATDC lub w starszych vagcomach 0 do (-4) Zrob test rozruchu na drugim dodatkwym aku na kablach rozruchowych (moze aku ma juz dziadziowaty?) Koks do rozruchu sam sobie tez przy okazji czipowania ruszylem, wiec, ze niektorzy "zawodowi" czipmacherzy robia to przy okazji czipa nie pytajac nawet klienta dla zwiekszenia efektu banana (nie dosc, ze zapie.... to jeszcze lepiej pali!) - jezeli pompa nie ma w logach oznak padaki, kat wtrysku jest ustawiony ok, nie jest to pochodna zgonu hydrauliki zaworowej to warto o tym pomyslec... Pozdrawiam, Przemek
MaNiAk30 Opublikowano 3 Maja 2011 Autor Opublikowano 3 Maja 2011 po odpieciu wtyczki od czujnika temperatury na goracym silniku nic sie nie zmienia.DAlej ciezko pali na max rozgrzanym silniku.jutro poleje jeszcze woda
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się