Sleev Opublikowano 4 Stycznia 2008 Opublikowano 4 Stycznia 2008 Panowie mam pytanie: Co ile wymienia się olej w tej skrzyni? Robi się coś przy okazji takiej wymiany? Pozdrawiam
Flyer Opublikowano 5 Stycznia 2008 Opublikowano 5 Stycznia 2008 Olej + Filtr kupione w ASO > wedle uznania, 50-60k km.
Gość MorgothV8 Opublikowano 7 Stycznia 2008 Opublikowano 7 Stycznia 2008 Ja słyszałem (Nadarzyn, automat.pl) co 60-100 kkm wymiana filtra, uszczelki i oleju
Sleev Opublikowano 7 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2008 A czy orginalny olej vw to jest Esso LT 71141? Oznaczenie w VW to G052162A2
czarnyGT Opublikowano 7 Stycznia 2008 Opublikowano 7 Stycznia 2008 Oryginalny na oznaczenie ATF Esso EGL 71141 ,syntetyk 75W90...
Sleev Opublikowano 7 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2008 Czyli ten olej co powiedziałeś Czarny będzie pasował do tiptronica w alloroad AKE 180PS? On jest identyczny z tym w ASO? Ile litrów muszę kupić? Mogę kupić ten olej (ATF Esso EGL 71141) w hurtowni czy lepiej w aso?
czarnyGT Opublikowano 7 Stycznia 2008 Opublikowano 7 Stycznia 2008 Czyli ten olej co powiedziałeś Czarny będzie pasował do tiptronica w alloroad AKE 180PS? Ile litrów muszę kupić? Mogę kupić ten olej (ATF Esso EGL 71141) w hurtowni czy lepiej w aso? Ja bym proponował dla pewności sprawdzić w ASO jaki masz olej. Ja podjechałem do Skody ,później Seata i tam po podaniu numeru VIN powiedzieli mi jaki mam olej. Zgodnie z oznaczeniem VAG są 2 rodzaje olejów do ASB: - G 052 162 A1, - G 052 162 A2. Co do miejsca kupna to bierz tam gdzie taniej - ja w ASO Skoda płaciłem 60,32pln za litr. Myśle ,że przy założeniu ,że po zdjęciu misy zlejesz max 60% oleju to 5L powinno starczyć - ale lepiej jeszcze sprawdź. Pozdrawiam.
Sleev Opublikowano 7 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2008 Ok. A powiedzieć im żeby jakoś wypłukali skrzynię czy tylko zdjąć miskę i uzupełnić olej? W tym serwisie jest vw/audi i skoda także ceny pewnie będą ttakie same. Dzięki za odp
czarnyGT Opublikowano 7 Stycznia 2008 Opublikowano 7 Stycznia 2008 To zależy tylko od kolegi. Bo z tego co się orientuje to różnica w cenie jest spora ,ale przy aucie z 2003 roku to średni wydatek Co do rodzaju wymiany to kolega sobie przeczyta różnice: http://www.automat.pl/pdf/statidyn.pdf
Sleev Opublikowano 8 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2008 Dzięki wielkie. Olej kupię w aso - 60,21zł brutto
Gość maniutek71 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Opublikowano 16 Stycznia 2008 To ja juz nie wiem o co tutaj chodzi, wlasnie rozmawialem z serwisem Audi w Lubinie i gosc po pobraniu nummeru nadwozia powiedzial mi ze w NIE WYMIENIA SIE OLEJU W TIPTRONICU (Audi A4 1998 r. 2,5 TDI, Tiptronic), i co teraz robic to juz nie wiem, bo mi drzy auto.
Gość MorgothV8 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Olej się wymienia. Po prostu Nie wierz nikomu kto mówi że nie, poszukaj na forum
Flyer Opublikowano 16 Stycznia 2008 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Jakis skonczony imbecyl... olej trzeba wymieniac zeby skrzynia zyla. Mowi tak, bo: a) nie zna sie na rzeczy taka jest polityka serwisowa ...obstawiam obydwa warianty
Sleev Opublikowano 16 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2008 Wymieniaj i to jak najszybciej bo auto juz ma parę latek i pewnie też trochę przejechane. Mi w ASO powiedzieli że niby się nie wymienia ale oni jako serwis zalecają wymianę w moim przypadku pierwszą po 60kkm i poźniej co 80kkm. Szczerze mówiąc to wyleciało trochę syfu ze skrzyni... 140kkm więc pewnie Ty masz więcej. Ja będę zmieniał co 60-80 bez dwóch słow. Polecam bo to jeszcze nie taka masakra i jak ktoś nie chce w ASO płacić 330zł za wymianę to sam sobie też zrobi tylko trochę babrania jest. U mnie weszło 5,9 litra ale trochę się rozlało więc około 5,5litra włazi do tiptronica przy wymianie. Trzeba kupić korek do skrzyni 10zł ASO, uszczelkię 75 ASO, filtr 142zł i olej ATF 62zł/litr. W sumie 550-600zł za części (można poszukać taniej - mam fajnego dostawcę co taniej duuużo mi załatwia części ori plus filtry itd myślę że 300-400zł max by wyszło wszystko) masz tu nr tel: 602471128 0323885484 (lepiej na komórkę bo bardziej rozgarnięty facet odbierze) Jak chcesz sam zmienić to musisz kupić olejarkę (50zł allegro) i zacząć rzezać. No 2h myślę max. Jaak co to powiem jak zrobić jeżeli ktoś będzie chciał. Pozdr
drarek Opublikowano 18 Stycznia 2008 Opublikowano 18 Stycznia 2008 U mnie weszło 5,9 litra ale trochę się rozlało więc około 5,5litra włazi do tiptronica przy wymianie. Mi do mojego tiptronica przy wymianie weszło 9,5 lita. Tyle mniej więcej powinno wejść. Prawdopodobnie u Ciebie zdjęli miskę i zlali to co się dało a reszta została. Przy odkręceniu samej miski nie zleje się całego oleju. Prawdopodobnie to co wlałeś to ok 60% tego co może wejść. Polecam serwis automat.pl Olej wymienia się w każdym automacie!!!
biedruch Opublikowano 19 Stycznia 2008 Opublikowano 19 Stycznia 2008 U mnie weszło 5,9 litra ale trochę się rozlało więc około 5,5litra włazi do tiptronica przy wymianie. Mi do mojego tiptronica przy wymianie weszło 9,5 lita. Tyle mniej więcej powinno wejść. Prawdopodobnie u Ciebie zdjęli miskę i zlali to co się dało a reszta została. Przy odkręceniu samej miski nie zleje się całego oleju. Prawdopodobnie to co wlałeś to ok 60% tego co może wejść. Polecam serwis automat.pl Olej wymienia się w każdym automacie!!! rozmaiwacie o dwóch różnych technikach wymiany oleju, było wieokrotnie na tym forum i na automat.pl też jest - pytanie, czy mechanik który proponuje zlanie/dolanie (wtedy wchodzi ok 6 l) to partacz z definicji czy też nie?? Bo co do tego, że metoda z płukaniem układu jest lepsza to chyba nie ulega wątpliwości??
Sleev Opublikowano 21 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2008 Niekoniecznie partacz. Tak zaleca audi i tego się trzymają. Pozatym żeby zrobić dobrze płukanie to powinno się zdjąć miskę, wymienić filtry, zalać i dopiero zmieniać dynamicznie a to już by trochę oleju weszło... Pozatym jak ktoś ma w miarę czysty olej i będzie go zmieniał regularnie razem z filtrem i uszczelką to nie widzę potrzeby płukania skrzyni za każdym razem. U mnie po 140kkm był jeszcze żółty i nie zasyfiony strasznie. Ja polecam zmieniać olej co 60-80kkm i będzie dobrze
Musashi Opublikowano 21 Stycznia 2008 Opublikowano 21 Stycznia 2008 skrzynie auto to drogie, skomplikowane i trudne w serwisie zabawki. wiec lepiej wydac wiecej kasy na olej i porzadne plukanie niz pozniej wyladowac z niesprawna skrzynia i wydawac 10x wiecej na problematyczna naprawe... czystosc oleju i filtrow sa krytycznym elementem wlasciwej eksploatacji tych skrzyn!
elmek Opublikowano 10 Września 2008 Opublikowano 10 Września 2008 Odgrzeje starego kotleta, ale wlasnie planuje taka wymiane u mnie (buda B7 ale raczej znaczenia to nie ma). W serwisie powiedziano mi, ze zalecanym jest aby zrobic wymiane przy 90k km. Skoro nie byla zrobiona (Niemiec nastukal 161k) to teraz ponoc moge zrobic na wlasna odpowiedzialnosc. Po wymianie zdarza sie, ze nowy olej cos tam wyplukuje i uszkodzeniu ulega cala skrzynia (koszt naprawy jakis z kosmosu, typu 25k pln). Aha, dodali jeszcze, ze zywotnosc tej skrzyni to 200k km. Co zatem mam zrobic? Wymieniac olej czy jezdzic taj jak teraz? Z ta zywotnoscia to tez mi sie wierzyc cos nie chce.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się