Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wysokie ciśnienie układu chłodzenia.


c3gla

Rekomendowane odpowiedzi

Hmm. Tak wędź zrobię to samo. Głowa out. Ile kosztuje kompletny remont głowicy?Zawory wydechowe, ssące, prowadnice, uszczelniacze, docieranie zaworów,sprawdzenie głowy na szczelność (czy nie pęknięta), planowanie, Hydro INA? Mowa o ŁDZ. Kręgielski? Bądź inne zakłady które zrobią to profi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już jestem po zabiegu. W głowicy wymienione prowadnice, uszczelniacze i dotarcie zaworów, do tego planowanie i sprawdzanie szczelności. Koszt 500 zł. Drugie 500 zł na uszczelki (pod głowicę, kolektory, uszczelniacz wałka rozrządu), oraz rozrząd (rolki INA, pasek GATES). Silnik lekko ucichł i zyskał na kulturze pracy. Płyn już nie ucieka.

Uszczelka była przedmuchana na 2-gim i 4-tym garze, dośc poważnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja dziś czapkę wyjąłem. Sprawa się ma tak że nie ma żadnego przedmuchu. Jedynie co mi sie nasuwa na myśl to że pomiędzy warstwami. Mam nadzieje że to uszczelka bo jak nie to się wku..ie :angry:. chodź nigdzie nie miałem wycieków. Ja będę robił pełen remont głowicy. zawory ssace, wydechowe, prowadnice, uszczelniacze, test szczelności, docieranie zaworów, hydro INA. Zobaczymy co wyjdzie. dam znać jak poskładam w tygodniu.

dsc01475d.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moi przypadku też uszczelka byłą przedmuchana między warstwami , ale dla pewności robiłęm test szczelności głowicy... po wymianie uszczelki pod głowicą , prowadnic zaworów i uszczelniaczy , silnik nie bierze oleju , mniej kopci no i niema problemów z ciśnieniem w układzie... ; ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Dołącze się do tematu.Żeby nie zakładać drugiego.

Mam taki problem w. moim silniku jak zakrece korek od zbiorniczka to mi robia sie twarde przewody. . .czy tak Ma być?

czy te korki w sobie mają odpowietrznik proszę o rady? płynu mi nie wywala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woda gdy zaczyna wrzeć, nie odbiera już w ogole ciepła z silnika. Temperatura wrzenia wody przy ciśnieniu atmosferycznym to 100 stopni celsjusza. Jeśli wzrasta ciśnienie, to wzrasta też temperatura wrzenia wody. Według mnie, w układzie chłodzenia właśnie po to powinno być wyższe ciśnienie, więc to ma racje bytu, choć kiedyś pewien inżynier mnie zgasił, że wyzsze cisnienie w ukl. chłodzenia świadczy jedynie o jego niesprawności, ale z inżynierami to różnie bywa :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz jak Jest u Ciebie masz tak wyczuwalnie twarde przewody.[br]Dopisany: 17 Październik 2011, 23:18_________________________________________________Dzięki za wypowiedź.Tak mądrze to brzmi.Ale nie do końca jeszcze wiem czy to dobrze czy źle . . bo są dwie wersję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody na pewno stwardnieją na pracującym silniku bo to układ ciśnieniowy, zależy tylko do jakiego stopnia. Ale jeśli nie ma żadnych innych objawów to po co szukać problemu? Korek ma w sobie nie tyle odpowietrznik co zawór bezpieczeństwa w momencie jakby ciśnienie w układzie było za duże, nie pamiętam dokładnie jakie ono jest ale zdaje się, że ok 1.5 bara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody na pewno stwardnieją na pracującym silniku bo to układ ciśnieniowy, zależy tylko do jakiego stopnia. Ale jeśli nie ma żadnych innych objawów to po co szukać problemu? Korek ma w sobie nie tyle odpowietrznik co zawór bezpieczeństwa w momencie jakby ciśnienie w układzie było za duże, nie pamiętam dokładnie jakie ono jest ale zdaje się, że ok 1.5 bara.

Przy twardych wężach będzie wywalało płyn, czasem częściej czasem rzadziej. A jeśli ktoś jeździ tylko po mieście to ubytki będą niezauważalne. Można powiedzieć, twarde węże ale nie ma innych objawów.

Tylko co z tego? Uszczelka jest wydmuchana, i sama się nie naprawi. Oszukiwanie samego siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za Odpowiedz.A powiedzcie jak sprawdzic czy uszczelka pod głowica Jest sprawna?jak odkręce korek dodam gazu płynu mi nie wywala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz twarde weze, slyszysz czasem w nagrzewnicy bulgotanie? wywala płyn? jesli nie, a tylko twarde weze, to czekaj, na wszystko przyjdzie czas i sam sie przekonasz ze w koncu zacznie wywalac. u mnie sie wlasnie nasiliło ze coraz czesciej troche plynu wywali dlatego w ten weekend robie definitywnie glowice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak kolega sam powiedział, nie wie na ile mogą być twarde, bo na pewno stwardnieją w stosunku do silnika zimnego.

Jak sprawdzić... pod zbiorniczkiem wyrównawczym masz taki 2-3cm króciec którym właśnie wyrzuca płyn przy zbyt dużym ciśnieniu. Podwieś pod niego sobie jakąś butelkę z 250ml, zagrzej silnik i przejedź się tak w wyższych obrotach. Jeśli faktycznie jest za duże ciśnienie w butelce będziesz mieć płyn.

Przy twardych wężach będzie wywalało płyn, czasem częściej czasem rzadziej. A jeśli ktoś jeździ tylko po mieście to ubytki będą niezauważalne. Można powiedzieć, twarde węże ale nie ma innych objawów.

Tylko co z tego? Uszczelka jest wydmuchana, i sama się nie naprawi. Oszukiwanie samego siebie.

Dodam tylko, że ja mając niewielkie pęknięcie na głowicy wyrzucałem jakieś 150ml płynu na odcinku 1-2km jak tylko przekroczyłem 2500 obr./min :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak kolega sam powiedział, nie wie na ile mogą być twarde, bo na pewno stwardnieją w stosunku do silnika zimnego.

Jak sprawdzić... pod zbiorniczkiem wyrównawczym masz taki 2-3cm króciec którym właśnie wyrzuca płyn przy zbyt dużym ciśnieniu. Podwieś pod niego sobie jakąś butelkę z 250ml, zagrzej silnik i przejedź się tak w wyższych obrotach. Jeśli faktycznie jest za duże ciśnienie w butelce będziesz mieć płyn.

:good: :good:

Dokładnie tak mam zrobione, zeby tez nie tracic płynu i przy butowaniu wywali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie rozumiem :mysli:

Masz butelkę pod zbiorniczkiem by nie ubywało płynu zamiast zrobić coś z układem :blink: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak kolega sam powiedział, nie wie na ile mogą być twarde, bo na pewno stwardnieją w stosunku do silnika zimnego.

Jak sprawdzić... pod zbiorniczkiem wyrównawczym masz taki 2-3cm króciec którym właśnie wyrzuca płyn przy zbyt dużym ciśnieniu. Podwieś pod niego sobie jakąś butelkę z 250ml, zagrzej silnik i przejedź się tak w wyższych obrotach. Jeśli faktycznie jest za duże ciśnienie w butelce będziesz mieć płyn.

:good: :good:

Dokładnie tak mam zrobione, zeby tez nie tracic płynu i przy butowaniu wywali.

To Ty kolego nie masz się nad czym zastanawiać, nie powinno nic wyrzucić, w takim wypadku lepiej na pewno nie będzie, a przyjdą chłodne dni to zaczną się problemy z nagrzewnicą zapewne, bo będzie się zapowietrzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż wg mnie nie, jedynie zdjęcie głowicy i poddanie ją sprawdzeniu trzymania ciśnienia, bo uszczelkę to i tak będziesz musiał zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie rozumiem :mysli:

Masz butelkę pod zbiorniczkiem by nie ubywało płynu zamiast zrobić coś z układem :blink: ?

mam butle zeby nie marnowac plynu i sprawdzic w jakich momentach wybija :D a nie pozniej wrozyc z fusow czemu nie ma plynu. w week glowica out

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tylu zbiornika wyrownawczego masz taki krotki krociec i tam naloz troche weza a ponizej przypnij flaszke, ja mam na opasce plastikowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...