Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana soczewki z odbłyśnikiem Bixenon Valeo na soczewki z A4 B8


HiRide

Rekomendowane odpowiedzi

Mam ori bixy z soczewkami od b8, ustawione na stacji diagnostycznej i wg mnie świecą trochę za nisko, a Wy jak sądzicie?? enepapar.jpg

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję porównanie wysokości świateł na ścianie.

Umówcie się co do odległości i porównajcie na jakiej wysokości macie odcięcie. najłatwiej wtedy będzie wam porównać co komu wydaje się za nisko a komu będzie odpowiadać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ori bixy z soczewkami od b8, ustawione na stacji diagnostycznej i wg mnie świecą trochę za nisko, a Wy jak sądzicie?? http://img.tapatalk.com/d/13/10/05/enepapar.jpg

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Wyglądają jakby świeciły w ziemię :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję porównanie wysokości świateł na ścianie.

Umówcie się co do odległości i porównajcie na jakiej wysokości macie odcięcie. najłatwiej wtedy będzie wam porównać co komu wydaje się za nisko a komu będzie odpowiadać...

oczywiście przytoczona tutaj metoda będzie działać tylko i wyłącznie jeśli porównujemy auta o identycznej odległości reflektorów od podłoża !!!

---------- Post dopisany at 21:01 ---------- Poprzedni post napisany at 20:34 ----------

ja proponuje pojechać na stacje diagnostyczną i osobiście patrzeć w przyrząd (wszystko ładnie tam widać i przy koszcie 10 - 20, a nawet 0zł za ustawianie, można grzecznie poprosić o zajrzenie do urządzonka i ewentualne wytłumaczenie dlaczego światło jest poniżej linii). Mam takie wrażenie, że niektórzy diagności widząc mocne xenony z premedytacją ustawiają światła niżej, żeby nie oślepiać innych kierowców. Takie ustawianie sobie świateł no oko w garażu (drodze ,parkingu ) daje marną gwarancje poprawnego ustawienia świateł, a umówmy sie, że nikt nie lubi, jak mu ktoś w nocy z naprzeciw świeci w oczy xenonami.

---------- Post dopisany at 22:27 ---------- Poprzedni post napisany at 21:01 ----------

Światła mijania

tak z ciekawości i nudy, szukając danych o ustawieniu świateł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już wcześniej w innym wątku podawałem jaki powinien być zasięg według producenta, ale koledzy siedli na mnie że to za mało.

według tego co mamy napisane na lampie, snop światła powinien opadać 1,0% czyli na każde 1m...1cm niżej.

skoro mamy środek lampy na wys ok 60 cm to ustawiając auto w odległości 5m, linia odcięcia na ścianie powinna znajdować się na wysokości 55cm

przy 10m mamy już 50cm od nawierzchni...z wyliczenia tego wynika, że całkowity zasięg świateł mijania jest 60 m. co się pokrywa z twoim rysunkiem z wikipedii

z racji tego że ludzie montują różne zawieszenia, ta wyjściowa wysokość jest różna, tak jak producenci różnie nakazują obniżenie snopu śiwtła co widać na naklejkach na reflektorach...(od 0,5% do 2.0%).

Spokojnie można sobie wyliczyć jak ustawić według ściany aby zasięg przynajmniej te 60 m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CO ZA PROBLEM.....

środek.... bierzesz mazak do tablicy, suchościeralny. robisz krzyż na szkle (przekątna) bierzesz kawałek listewki o długości min 1metra, do tego poziomicę . stawiasz pionowo listwę przy zderzaku poziomicą dotykasz środkowego punktu lampy i poziomując wyznaczasz ten punkt na litewce. mierzysz wysokość od jezdni i wiesz już jak wysoko siedzą reflektory.

Teraz tę listewkę przykładasz do ściany i zaznaczasz punkty wysokości żarówek. rysujesz plus(+) RYSUJESZ środki lamp zgodnie z rozstawem na aucie.

Zgodnie z naklejką wyznaczasz spadek procentowy, który zależy od odległości auta od ściany. ZAZNACZASZ PONIŻEJ, wyliczony w cm od ziemi/nawierzchni krzyżyk/plus(+). Przez ten krzyżyk musi przechodzić linia odcięcia pozioma i ukośna która oświetla pobocze. TO jest NASZA linia linia odcięcia światło-cienia/zasięgu). I to WSZYSTKO.

ważne aby samochód był ustawiony dokładnie prostopadle do ściany, czyli lewa i prawa lampa w tej samej odległości.

co do wyliczenia to zwykły wzór na średnią....

65-1280

x-100

.........................................................

65(litrów spalił...tyle zatankowałem)-1280(km przejechałem na zbiorniku, do następnego zatankowania)

x(ile pali)- 100(na 100 km)

x=65x100/1280=6500/1280=5,07L(tyle wychodzi średnia spalania na 100km)

liczymy zawsze krzyżowo(dlatego wzór nosi nazwę krzyżowy) takie same jednostki zawsze po tej samej stronie...

LITRY-KILOMETRY...itd.

obojętnie gdzie mamy niewiadomą zawsze wyliczamy ją licząc krzyżowo...najpierw mnożąc przez siebie liczby a potem wynik dzieląc przez trzecią liczbę. BARDZO DOBRY I JEDYNY SŁUSZNY!!!! sposób na kontrolę zużycia paliwa. a przy okazji możemy porównać ze wskazaniani komputera pokładowego Φ2 ...Średnia 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wyregulowałem przysłonę, teraz świeci tak jak powinno, odcięcie ostrzejsze jest i przede wszystkim błękitne a nie pomarańczowo/żółte :shock3:

Ale i tak nie mogę do końca lamp wyregulować, kręcę kręcę śrubą, już przeskakuje na tym gwincie a i tak za nisko jest, a prawa jest za wysoko i niżej nie da się.

CO robić, wyjąć silniczki i skręcić całość tak jakby silniczki były maksymalnie wyciągnięte?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie masz w aucie samopoziomu i siedzą poprostu silniczki krokowe. to jest możliwe ze są w różnych ustawieniach( rożnie wysunięte trzpienie)i musisz je wyjąc i ręcznie ustawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie masz w aucie samopoziomu i siedzą poprostu silniczki krokowe. to jest możliwe ze są w różnych ustawieniach( rożnie wysunięte trzpienie)i musisz je wyjąc i ręcznie ustawić.

Już prawie mam samopoziom, pozostaje mi ogarnięcie mocowań do czujników, bo reszta ogarnięta :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wyregulowałem przysłonę, teraz świeci tak jak powinno, odcięcie ostrzejsze jest i przede wszystkim błękitne a nie pomarańczowo/żółte :shock3:

Ale i tak nie mogę do końca lamp wyregulować, kręcę kręcę śrubą, już przeskakuje na tym gwincie a i tak za nisko jest, a prawa jest za wysoko i niżej nie da się.

CO robić, wyjąć silniczki i skręcić całość tak jakby silniczki były maksymalnie wyciągnięte?

Też miałem identyczny problem z soczewkami od b8, tyle tylko że mam oryginalny samopoziom- gwerty mi poradził, żebym sprawdził czy mam dobrze dokręcone adaptery do soczwek i same soczewki do adapterów. Okazało się że prawa soczewka świeciła niżej bo była za słabo dokręconai odstawała od adapteru trochę- dokręciłem i świecą równo :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po zmianie: xenon b6 -> bixenon + soczewki b8. Poniżej zdjęcia robione na tych samych ustawieniach aparatu:

- xenon b6(odbłyśniki w dobrym stanie)

IMG_8549.jpg

bix z b8

IMG_8550.jpg

Dodatkowo przerobiłem delikatnie jedną soczewkę z b8. Prawa ma lekko niebieskie odcięcie, lewa standardowo. Która według was jest lepsza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po zmianie: xenon b6 -> bixenon + soczewki b8. Poniżej zdjęcia robione na tych samych ustawieniach aparatu:

- xenon b6(odbłyśniki w dobrym stanie)

http://s9.postimg.org/begyn01p7/IMG_8549.jpg

bix z b8

http://s9.postimg.org/dx2nnonff/IMG_8550.jpg

Dodatkowo przerobiłem delikatnie jedną soczewkę z b8. Prawa ma lekko niebieskie odcięcie, lewa standardowo. Która według was jest lepsza?

Pewnie, że prawa :decayed: Co zrobiłeś żeby takie odcięcie było? U mnie jest ono żółte :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodałem po jednej podkładce pod każdą śrubę mocującą soczewkę do odbłyśnika(soczewka jest minimalnie dalej od odbłyśnika.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po zmianie: xenon b6 -> bixenon + soczewki b8. Poniżej zdjęcia robione na tych samych ustawieniach aparatu:

- xenon b6(odbłyśniki w dobrym stanie)

http://s9.postimg.org/begyn01p7/IMG_8549.jpg

bix z b8

http://s9.postimg.org/dx2nnonff/IMG_8550.jpg

Dodatkowo przerobiłem delikatnie jedną soczewkę z b8. Prawa ma lekko niebieskie odcięcie, lewa standardowo. Która według was jest lepsza?

prawo strona fajno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę tak zrobić i poza tym mam wrażenie, że prawa jakby jaśniej świeci, światło bardziej skupione? Chyba, że to placebo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się wydaje, że prawa mocniej świeci. Jak przerobie lewą to zrobię kolejne zdjęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po zmianie: xenon b6 -> bixenon + soczewki b8. Poniżej zdjęcia robione na tych samych ustawieniach aparatu:

- xenon b6(odbłyśniki w dobrym stanie)

http://s9.postimg.org/begyn01p7/IMG_8549.jpg

bix z b8

http://s9.postimg.org/dx2nnonff/IMG_8550.jpg

Dodatkowo przerobiłem delikatnie jedną soczewkę z b8. Prawa ma lekko niebieskie odcięcie, lewa standardowo. Która według was jest lepsza?

Też mam soczewkę z B8 ale mam inną wiązkę światła.

Prawa

IMG_8256.jpg

Lewa

IMG_8257.jpg

Od czego to zależy? Które światło lepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po zmianie: xenon b6 -> bixenon + soczewki b8. Poniżej zdjęcia robione na tych samych ustawieniach aparatu:

- xenon b6(odbłyśniki w dobrym stanie)

http://s9.postimg.org/begyn01p7/IMG_8549.jpg

bix z b8

http://s9.postimg.org/dx2nnonff/IMG_8550.jpg

Dodatkowo przerobiłem delikatnie jedną soczewkę z b8. Prawa ma lekko niebieskie odcięcie, lewa standardowo. Która według was jest lepsza?

Też mam soczewkę z B8 ale mam inną wiązkę światła.

Prawa

http://s23.postimg.org/wuyb1pjl3/IMG_8256.jpg

Lewa

http://s14.postimg.org/aa5bo63b1/IMG_8257.jpg

Od czego to zależy? Które światło lepsze?

w moich soczewkach (hella A6 C7 ) linia odcięcia zachowuje się tak podczas opuszczania przesłony - światło od zewnętrznych stron się podnosi, aż do uzyskania pełnego półkola (światła drogowe) Przy takim odcięciu będziesz oślepiał tych z naprzeciwka ( masz doświetlanie prawego i lewego pobocza jednocześnie, że tak powiem ) Obie lampy to kicha tak kolokwialnie mówiąc, odcięcie powinno być idealnie poziomą linią zarówno część oświetlająca jezdnie, jak i (po załamaniu) część doświetlająca pobocze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...