mlodziak22 Opublikowano 4 Października 2013 Opublikowano 4 Października 2013 Mam ori bixy z soczewkami od b8, ustawione na stacji diagnostycznej i wg mnie świecą trochę za nisko, a Wy jak sądzicie?? Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
GreGoriO Opublikowano 4 Października 2013 Opublikowano 4 Października 2013 Proponuję porównanie wysokości świateł na ścianie. Umówcie się co do odległości i porównajcie na jakiej wysokości macie odcięcie. najłatwiej wtedy będzie wam porównać co komu wydaje się za nisko a komu będzie odpowiadać...
Fr0styyy. Opublikowano 4 Października 2013 Opublikowano 4 Października 2013 Mam ori bixy z soczewkami od b8, ustawione na stacji diagnostycznej i wg mnie świecą trochę za nisko, a Wy jak sądzicie?? http://img.tapatalk.com/d/13/10/05/enepapar.jpgWysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2 Wyglądają jakby świeciły w ziemię
Ziko_ Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 Proponuję porównanie wysokości świateł na ścianie.Umówcie się co do odległości i porównajcie na jakiej wysokości macie odcięcie. najłatwiej wtedy będzie wam porównać co komu wydaje się za nisko a komu będzie odpowiadać... oczywiście przytoczona tutaj metoda będzie działać tylko i wyłącznie jeśli porównujemy auta o identycznej odległości reflektorów od podłoża !!!---------- Post dopisany at 21:01 ---------- Poprzedni post napisany at 20:34 ---------- ja proponuje pojechać na stacje diagnostyczną i osobiście patrzeć w przyrząd (wszystko ładnie tam widać i przy koszcie 10 - 20, a nawet 0zł za ustawianie, można grzecznie poprosić o zajrzenie do urządzonka i ewentualne wytłumaczenie dlaczego światło jest poniżej linii). Mam takie wrażenie, że niektórzy diagności widząc mocne xenony z premedytacją ustawiają światła niżej, żeby nie oślepiać innych kierowców. Takie ustawianie sobie świateł no oko w garażu (drodze ,parkingu ) daje marną gwarancje poprawnego ustawienia świateł, a umówmy sie, że nikt nie lubi, jak mu ktoś w nocy z naprzeciw świeci w oczy xenonami. ---------- Post dopisany at 22:27 ---------- Poprzedni post napisany at 21:01 ---------- Światła mijania tak z ciekawości i nudy, szukając danych o ustawieniu świateł
GreGoriO Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 już wcześniej w innym wątku podawałem jaki powinien być zasięg według producenta, ale koledzy siedli na mnie że to za mało. według tego co mamy napisane na lampie, snop światła powinien opadać 1,0% czyli na każde 1m...1cm niżej. skoro mamy środek lampy na wys ok 60 cm to ustawiając auto w odległości 5m, linia odcięcia na ścianie powinna znajdować się na wysokości 55cm przy 10m mamy już 50cm od nawierzchni...z wyliczenia tego wynika, że całkowity zasięg świateł mijania jest 60 m. co się pokrywa z twoim rysunkiem z wikipedii z racji tego że ludzie montują różne zawieszenia, ta wyjściowa wysokość jest różna, tak jak producenci różnie nakazują obniżenie snopu śiwtła co widać na naklejkach na reflektorach...(od 0,5% do 2.0%). Spokojnie można sobie wyliczyć jak ustawić według ściany aby zasięg przynajmniej te 60 m.
Marynarz____ Opublikowano 7 Października 2013 Opublikowano 7 Października 2013 A weź tu znajdź środek reflektorów- ten wzór co podałęś parę linków wcześniej jest niezrozumiały...
GreGoriO Opublikowano 7 Października 2013 Opublikowano 7 Października 2013 CO ZA PROBLEM..... środek.... bierzesz mazak do tablicy, suchościeralny. robisz krzyż na szkle (przekątna) bierzesz kawałek listewki o długości min 1metra, do tego poziomicę . stawiasz pionowo listwę przy zderzaku poziomicą dotykasz środkowego punktu lampy i poziomując wyznaczasz ten punkt na litewce. mierzysz wysokość od jezdni i wiesz już jak wysoko siedzą reflektory. Teraz tę listewkę przykładasz do ściany i zaznaczasz punkty wysokości żarówek. rysujesz plus(+) RYSUJESZ środki lamp zgodnie z rozstawem na aucie. Zgodnie z naklejką wyznaczasz spadek procentowy, który zależy od odległości auta od ściany. ZAZNACZASZ PONIŻEJ, wyliczony w cm od ziemi/nawierzchni krzyżyk/plus(+). Przez ten krzyżyk musi przechodzić linia odcięcia pozioma i ukośna która oświetla pobocze. TO jest NASZA linia linia odcięcia światło-cienia/zasięgu). I to WSZYSTKO. ważne aby samochód był ustawiony dokładnie prostopadle do ściany, czyli lewa i prawa lampa w tej samej odległości. co do wyliczenia to zwykły wzór na średnią.... 65-1280 x-100 ......................................................... 65(litrów spalił...tyle zatankowałem)-1280(km przejechałem na zbiorniku, do następnego zatankowania) x(ile pali)- 100(na 100 km) x=65x100/1280=6500/1280=5,07L(tyle wychodzi średnia spalania na 100km) liczymy zawsze krzyżowo(dlatego wzór nosi nazwę krzyżowy) takie same jednostki zawsze po tej samej stronie... LITRY-KILOMETRY...itd. obojętnie gdzie mamy niewiadomą zawsze wyliczamy ją licząc krzyżowo...najpierw mnożąc przez siebie liczby a potem wynik dzieląc przez trzecią liczbę. BARDZO DOBRY I JEDYNY SŁUSZNY!!!! sposób na kontrolę zużycia paliwa. a przy okazji możemy porównać ze wskazaniani komputera pokładowego Φ2 ...Średnia 2
Fr0styyy. Opublikowano 7 Października 2013 Opublikowano 7 Października 2013 No i wyregulowałem przysłonę, teraz świeci tak jak powinno, odcięcie ostrzejsze jest i przede wszystkim błękitne a nie pomarańczowo/żółte Ale i tak nie mogę do końca lamp wyregulować, kręcę kręcę śrubą, już przeskakuje na tym gwincie a i tak za nisko jest, a prawa jest za wysoko i niżej nie da się. CO robić, wyjąć silniczki i skręcić całość tak jakby silniczki były maksymalnie wyciągnięte?
Gwerty Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 jak nie masz w aucie samopoziomu i siedzą poprostu silniczki krokowe. to jest możliwe ze są w różnych ustawieniach( rożnie wysunięte trzpienie)i musisz je wyjąc i ręcznie ustawić.
Fr0styyy. Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 jak nie masz w aucie samopoziomu i siedzą poprostu silniczki krokowe. to jest możliwe ze są w różnych ustawieniach( rożnie wysunięte trzpienie)i musisz je wyjąc i ręcznie ustawić. Już prawie mam samopoziom, pozostaje mi ogarnięcie mocowań do czujników, bo reszta ogarnięta
Marynarz____ Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 No i wyregulowałem przysłonę, teraz świeci tak jak powinno, odcięcie ostrzejsze jest i przede wszystkim błękitne a nie pomarańczowo/żółte Ale i tak nie mogę do końca lamp wyregulować, kręcę kręcę śrubą, już przeskakuje na tym gwincie a i tak za nisko jest, a prawa jest za wysoko i niżej nie da się. CO robić, wyjąć silniczki i skręcić całość tak jakby silniczki były maksymalnie wyciągnięte? Też miałem identyczny problem z soczewkami od b8, tyle tylko że mam oryginalny samopoziom- gwerty mi poradził, żebym sprawdził czy mam dobrze dokręcone adaptery do soczwek i same soczewki do adapterów. Okazało się że prawa soczewka świeciła niżej bo była za słabo dokręconai odstawała od adapteru trochę- dokręciłem i świecą równo
kkam Opublikowano 16 Października 2013 Opublikowano 16 Października 2013 Jestem po zmianie: xenon b6 -> bixenon + soczewki b8. Poniżej zdjęcia robione na tych samych ustawieniach aparatu: - xenon b6(odbłyśniki w dobrym stanie) bix z b8 Dodatkowo przerobiłem delikatnie jedną soczewkę z b8. Prawa ma lekko niebieskie odcięcie, lewa standardowo. Która według was jest lepsza?
Fr0styyy. Opublikowano 17 Października 2013 Opublikowano 17 Października 2013 Jestem po zmianie: xenon b6 -> bixenon + soczewki b8. Poniżej zdjęcia robione na tych samych ustawieniach aparatu:- xenon b6(odbłyśniki w dobrym stanie) http://s9.postimg.org/begyn01p7/IMG_8549.jpg bix z b8 http://s9.postimg.org/dx2nnonff/IMG_8550.jpg Dodatkowo przerobiłem delikatnie jedną soczewkę z b8. Prawa ma lekko niebieskie odcięcie, lewa standardowo. Która według was jest lepsza? Pewnie, że prawa Co zrobiłeś żeby takie odcięcie było? U mnie jest ono żółte
kkam Opublikowano 17 Października 2013 Opublikowano 17 Października 2013 Dodałem po jednej podkładce pod każdą śrubę mocującą soczewkę do odbłyśnika(soczewka jest minimalnie dalej od odbłyśnika.)
HiRide Opublikowano 17 Października 2013 Autor Opublikowano 17 Października 2013 Jestem po zmianie: xenon b6 -> bixenon + soczewki b8. Poniżej zdjęcia robione na tych samych ustawieniach aparatu:- xenon b6(odbłyśniki w dobrym stanie) http://s9.postimg.org/begyn01p7/IMG_8549.jpg bix z b8 http://s9.postimg.org/dx2nnonff/IMG_8550.jpg Dodatkowo przerobiłem delikatnie jedną soczewkę z b8. Prawa ma lekko niebieskie odcięcie, lewa standardowo. Która według was jest lepsza? prawo strona fajno
Fr0styyy. Opublikowano 17 Października 2013 Opublikowano 17 Października 2013 Muszę tak zrobić i poza tym mam wrażenie, że prawa jakby jaśniej świeci, światło bardziej skupione? Chyba, że to placebo.
kkam Opublikowano 17 Października 2013 Opublikowano 17 Października 2013 Też mi się wydaje, że prawa mocniej świeci. Jak przerobie lewą to zrobię kolejne zdjęcie.
YOGI3000 Opublikowano 18 Października 2013 Opublikowano 18 Października 2013 Jestem po zmianie: xenon b6 -> bixenon + soczewki b8. Poniżej zdjęcia robione na tych samych ustawieniach aparatu:- xenon b6(odbłyśniki w dobrym stanie) http://s9.postimg.org/begyn01p7/IMG_8549.jpg bix z b8 http://s9.postimg.org/dx2nnonff/IMG_8550.jpg Dodatkowo przerobiłem delikatnie jedną soczewkę z b8. Prawa ma lekko niebieskie odcięcie, lewa standardowo. Która według was jest lepsza? Też mam soczewkę z B8 ale mam inną wiązkę światła. Prawa Lewa Od czego to zależy? Które światło lepsze?
Ziko_ Opublikowano 18 Października 2013 Opublikowano 18 Października 2013 Jestem po zmianie: xenon b6 -> bixenon + soczewki b8. Poniżej zdjęcia robione na tych samych ustawieniach aparatu:- xenon b6(odbłyśniki w dobrym stanie) http://s9.postimg.org/begyn01p7/IMG_8549.jpg bix z b8 http://s9.postimg.org/dx2nnonff/IMG_8550.jpg Dodatkowo przerobiłem delikatnie jedną soczewkę z b8. Prawa ma lekko niebieskie odcięcie, lewa standardowo. Która według was jest lepsza? Też mam soczewkę z B8 ale mam inną wiązkę światła. Prawa http://s23.postimg.org/wuyb1pjl3/IMG_8256.jpg Lewa http://s14.postimg.org/aa5bo63b1/IMG_8257.jpg Od czego to zależy? Które światło lepsze? w moich soczewkach (hella A6 C7 ) linia odcięcia zachowuje się tak podczas opuszczania przesłony - światło od zewnętrznych stron się podnosi, aż do uzyskania pełnego półkola (światła drogowe) Przy takim odcięciu będziesz oślepiał tych z naprzeciwka ( masz doświetlanie prawego i lewego pobocza jednocześnie, że tak powiem ) Obie lampy to kicha tak kolokwialnie mówiąc, odcięcie powinno być idealnie poziomą linią zarówno część oświetlająca jezdnie, jak i (po załamaniu) część doświetlająca pobocze.
YOGI3000 Opublikowano 18 Października 2013 Opublikowano 18 Października 2013 Więc muszę znowu je wyciągnąć i wykręcić tą małą śrubkę?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się