Audina2.6 Opublikowano 5 Maja 2011 Opublikowano 5 Maja 2011 Witam mam pytanie chcialem sobie zalozyc filtr stozkowy do b5 2.6 v6 i zastanawiam sie czy to sie oplaca prosze o pomoc jesli ktos wymienial to poprosze o jakies podpowiedzi i jakies zdj. i co jest potrzebne pozdrawiam
majkel_majki Opublikowano 5 Maja 2011 Opublikowano 5 Maja 2011 Poza głośniejszym dźwiękiem ssania nic nie zyskasz, a z dużym prawdopodobieństwiem przydławisz silnik takim filtrem. Przepływomierza nie popsujesz bo akurat w tym silniku go nie ma.
martin_rs4 Opublikowano 5 Maja 2011 Opublikowano 5 Maja 2011 ja do swojej wlozylem sprtowa wkladke filtra K&N i wierzcie czy nie roznice mozna bylo odczuc, co do papierowych filtrow BOSCHa :gwizdanie:
tomaszstn Opublikowano 5 Maja 2011 Opublikowano 5 Maja 2011 Tak jak już kolega wcześniej napisał to możesz tylko pogorszyć jak nieumiejętnie go zamontujesz. Lepszym rozwiązaniem jeśli już bardzo chcesz to możesz wsadzić dedykowany np. z K&N do ori puszki.
majkel_majki Opublikowano 5 Maja 2011 Opublikowano 5 Maja 2011 ja do swojej wlozylem sprtowa wkladke filtra K&N i wierzcie czy nie roznice mozna bylo odczuc, co do papierowych filtrow BOSCHa :gwizdanie: Jestem pewien, że wjeżdżając na hamownię ze sportową wkładką, a standardowym filtrem będzie widać róznicę na niekorzyść pierwszego. Ktoś na forum wrzucał wykresy, co prawda z lanosa, na wkładce K&N, jakimś krzakowskim stożku i seryjnym filtrze, różnice były dość znacze i tylko seria trzymała parametry. Ale co kto lubi.
tomaszstn Opublikowano 5 Maja 2011 Opublikowano 5 Maja 2011 Wydaje mi się że jak włożysz stożek a będzie ssał ciepłe powietrze to będzie na pewno gorzej ale sama wkładka nie powinna pogorszyć ale trochę polepszyć
majkel_majki Opublikowano 5 Maja 2011 Opublikowano 5 Maja 2011 Wydaje mi się że jak włożysz stożek a będzie ssał ciepłe powietrze to będzie na pewno gorzej ale sama wkładka nie powinna pogorszyć ale trochę polepszyć Ja jestem sceptyczny, jeszcze nie widziałem żeby komuś taka wkładka poprawiła osiągi, do tego wykresy z hamowni przed i po też jakoś nie dodają sensu wyrzucania pieniędzy na wkładki
domjenick Opublikowano 5 Maja 2011 Opublikowano 5 Maja 2011 tuning wolnossaków na tym polega,żeby zmienić układ dolotowy,dostarczyć jak najwięcej zimnego powietrza-filtr stożkowy jest najbardziej popularną formą i nie wierzę w to,że może zaszkodzić przepływce-bo sam jeżdżę na stożku parę lat i nigdy nie miałem z nią problemów,z reszta-nie tylko ja jak już kupisz stożka-zadbaj też o to,żeby owinąć kolektory wydechowe taśmą termiczną-pomoże to w jakimś stopniu obniżyć temperaturę pod maską
tomaszstn Opublikowano 5 Maja 2011 Opublikowano 5 Maja 2011 W sumie to trzeba by było na hamowni zrobić pomiar bez wkładki a następnie po zmianie drugi raz w tych samych warunkach i na tym samym samochodzie bo w przeciwnym wypadku to nic nie będzie wiadomo. Ciekaw jestem jakby to było w turbodoładowanym silniku ale wydaje mi się że też bez większej różnicy bo jest przepływka. Ja osobiście też bym nie zakładał gdyż kiedyś czytałem artykuł odnośnie tego typu filtrów i wyszło nieciekawie. Można silnik zatrzeć itp. Wolę założyć dobry ale standardowy i częściej wymieniać
domjenick Opublikowano 5 Maja 2011 Opublikowano 5 Maja 2011 Ciekaw jestem jakby to było w turbodoładowanym silniku ale wydaje mi się że też bez większej różnicy bo jest przepływka. Ja osobiście też bym nie zakładał gdyż kiedyś czytałem artykuł odnośnie tego typu filtrów i wyszło nieciekawie. Można silnik zatrzeć itp. Wolę założyć dobry ale standardowy i częściej wymieniać no to juz Ci mówię-jest lepszy przepływ powietrza,niż w standardowej wkładce w puszcze,ale temat jest o V6 i tego się trzymamy,co do zatarcia silnika-kto Ci takich bajek naopowiadał?w jaki sposób filtr ma wpływ na smarowanie auta?bo zatrzeć można silnik bez smarowania elementów
majkel_majki Opublikowano 5 Maja 2011 Opublikowano 5 Maja 2011 tuning wolnossaków na tym polega,żeby zmienić układ dolotowy,dostarczyć jak najwięcej zimnego powietrza Niby racja, ale samo zmienić dolot to nie wysztsko. Dolot musi być odpowiednio przeliczony na pojemność, masa słupa powietrza w dolocie ma duże znaczenie dla reakcji auta na gaz, do tego jeszcze zaprojektowanie odpowiednio odetkanego, co nie znaczy uwolnionego, wydechu. Na pewno tuning wolnossaka, który ma dać profity to więcej niż wsadzenie wkładki sportowej czy innego tam stożka co ciągnie ciepłe powietrze spod maski.
domjenick Opublikowano 5 Maja 2011 Opublikowano 5 Maja 2011 Na pewno tuning wolnossaka, który ma dać profity to więcej niż wsadzenie wkładki sportowej czy innego tam stożka co ciągnie ciepłe powietrze spod maski. więc na początek ,niech zmieni filtr na stożek,owinie kolektory,na wycinanie katów i zmiana układu wydechowego-potem zmiana zaworów i innych gratów w silniku-jeszcze przyjdzie czas
rozjemca Opublikowano 6 Maja 2011 Opublikowano 6 Maja 2011 Zakładaj śmiało stożek, tylko zrób izolację tak aby zasysał zimne powietrze z zewnątrz samochodu. I nie montuj go za nisko bo Ci będzie zasysał wodę podczas deszczu
Kowi87 Opublikowano 6 Maja 2011 Opublikowano 6 Maja 2011 Jeśli ma to działac jak w tym lanosie to brał bym tylko wkładke sportową http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=195361.0[br]Dopisany: 06 Maj 2011, 10:23_________________________________________________Moze to tylko w daweoo, ale tutaj w przypadku matiza tak samo stozek wychodzi najgorzej http://matiz.autokacik.pl/tuning/hamownia/index.html
abdul81 Opublikowano 8 Czerwca 2011 Opublikowano 8 Czerwca 2011 to skoro takie wyniki wychodzą to po co "każdy " przy tuningu silnika montuje dolot i stożek??? Stożek a "stożek" to jast różnica. najlepiej kupić jakiś dedykowany zestaw do danego silnika i tylko dobrej marki bo taki za 70zł z allegro to sobie możesz tylko pogorszyć wszystko
variocustoms Opublikowano 8 Czerwca 2011 Opublikowano 8 Czerwca 2011 jak się decydujesz na stożek to bierz ITG piankowy, miałem kilka autek ze stożkami K&N ew. BMC i nie zatarłem żadnego silnika, odczuwalne korzyści były praktycznie pod koniec obrotów czyli przy mocy maksymalnej, co do elastyczności to się nie wypowiadam
domjenick Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=26825.0
Rekomendowane odpowiedzi