Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Montaż filtra stożkowego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pytanie chcialem sobie zalozyc filtr stozkowy do b5 2.6 v6 i zastanawiam sie czy to sie oplaca prosze o pomoc jesli ktos wymienial to poprosze o jakies podpowiedzi i jakies zdj. i co jest potrzebne pozdrawiam

Opublikowano

co masz na mysli mowiac czy sie oplaca?

Opublikowano

Poza głośniejszym dźwiękiem ssania nic nie zyskasz, a z dużym prawdopodobieństwiem przydławisz silnik takim filtrem. Przepływomierza nie popsujesz bo akurat w tym silniku go nie ma.

Opublikowano

ja do swojej wlozylem sprtowa wkladke filtra K&N i wierzcie czy nie roznice mozna bylo odczuc, co do papierowych filtrow BOSCHa :gwizdanie:

Opublikowano

Tak jak już kolega wcześniej napisał to możesz tylko pogorszyć jak nieumiejętnie go zamontujesz. Lepszym rozwiązaniem jeśli już bardzo chcesz to możesz wsadzić dedykowany np. z K&N do ori puszki.

Opublikowano

popieram i polecam :good:

Opublikowano

ja do swojej wlozylem sprtowa wkladke filtra K&N i wierzcie czy nie roznice mozna bylo odczuc, co do papierowych filtrow BOSCHa :gwizdanie:

Jestem pewien, że wjeżdżając na hamownię ze sportową wkładką, a standardowym filtrem będzie widać róznicę na niekorzyść pierwszego. Ktoś na forum wrzucał wykresy, co prawda z lanosa, na wkładce K&N, jakimś krzakowskim stożku i seryjnym filtrze, różnice były dość znacze i tylko seria trzymała parametry. Ale co kto lubi.

Opublikowano

Wydaje mi się że jak włożysz stożek a będzie ssał ciepłe powietrze to będzie na pewno gorzej ale sama wkładka nie powinna pogorszyć ale trochę polepszyć :naughty:

Opublikowano

Wydaje mi się że jak włożysz stożek a będzie ssał ciepłe powietrze to będzie na pewno gorzej ale sama wkładka nie powinna pogorszyć ale trochę polepszyć :naughty:

Ja jestem sceptyczny, jeszcze nie widziałem żeby komuś taka wkładka poprawiła osiągi, do tego wykresy z hamowni przed i po też jakoś nie dodają sensu wyrzucania pieniędzy na wkładki :mysli:

Opublikowano

tuning wolnossaków na tym polega,żeby zmienić układ dolotowy,dostarczyć jak najwięcej zimnego powietrza-filtr stożkowy jest najbardziej popularną formą i nie wierzę w to,że może zaszkodzić przepływce-bo sam jeżdżę na stożku parę lat i nigdy nie miałem z nią problemów,z reszta-nie tylko ja

jak już kupisz stożka-zadbaj też o to,żeby owinąć kolektory wydechowe taśmą termiczną-pomoże to w jakimś stopniu obniżyć temperaturę pod maską :wink4:

Opublikowano

W sumie to trzeba by było na hamowni zrobić pomiar bez wkładki a następnie po zmianie drugi raz w tych samych warunkach i na tym samym samochodzie bo w przeciwnym wypadku to nic nie będzie wiadomo. Ciekaw jestem jakby to było w turbodoładowanym silniku ale wydaje mi się że też bez większej różnicy bo jest przepływka. Ja osobiście też bym nie zakładał gdyż kiedyś czytałem artykuł odnośnie tego typu filtrów i wyszło nieciekawie. Można silnik zatrzeć itp. Wolę założyć dobry ale standardowy i częściej wymieniać :naughty:

Opublikowano

Ciekaw jestem jakby to było w turbodoładowanym silniku ale wydaje mi się że też bez większej różnicy bo jest przepływka. Ja osobiście też bym nie zakładał gdyż kiedyś czytałem artykuł odnośnie tego typu filtrów i wyszło nieciekawie. Można silnik zatrzeć itp. Wolę założyć dobry ale standardowy i częściej wymieniać :naughty:

no to juz Ci mówię-jest lepszy przepływ powietrza,niż w standardowej wkładce w puszcze,ale temat jest o V6 i tego się trzymamy,co do zatarcia silnika-kto Ci takich bajek naopowiadał?w jaki sposób filtr ma wpływ na smarowanie auta?bo zatrzeć można silnik bez smarowania elementów
Opublikowano

tuning wolnossaków na tym polega,żeby zmienić układ dolotowy,dostarczyć jak najwięcej zimnego powietrza

Niby racja, ale samo zmienić dolot to nie wysztsko. Dolot musi być odpowiednio przeliczony na pojemność, masa słupa powietrza w dolocie ma duże znaczenie dla reakcji auta na gaz, do tego jeszcze zaprojektowanie odpowiednio odetkanego, co nie znaczy uwolnionego, wydechu. Na pewno tuning wolnossaka, który ma dać profity to więcej niż wsadzenie wkładki sportowej czy innego tam stożka co ciągnie ciepłe powietrze spod maski.

Opublikowano

Na pewno tuning wolnossaka, który ma dać profity to więcej niż wsadzenie wkładki sportowej czy innego tam stożka co ciągnie ciepłe powietrze spod maski.

więc na początek ,niech zmieni filtr na stożek,owinie kolektory,na wycinanie katów i zmiana układu wydechowego-potem zmiana zaworów i innych gratów w silniku-jeszcze przyjdzie czas :wink4:
Opublikowano

Zakładaj śmiało stożek, tylko zrób izolację tak aby zasysał zimne powietrze z zewnątrz samochodu. I nie montuj go za nisko bo Ci będzie zasysał wodę podczas deszczu :wink4:

Opublikowano

Jeśli ma to działac jak w tym lanosie to brał bym tylko wkładke sportową

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=195361.0[br]Dopisany: 06 Maj 2011, 10:23_________________________________________________Moze to tylko w daweoo, ale tutaj w przypadku matiza tak samo stozek wychodzi najgorzej

http://matiz.autokacik.pl/tuning/hamownia/index.html

Opublikowano

to skoro takie wyniki wychodzą to po co "każdy " przy tuningu silnika montuje dolot i stożek???

Stożek a "stożek" to jast różnica. najlepiej kupić jakiś dedykowany zestaw do danego silnika i tylko dobrej marki bo taki za 70zł z allegro to sobie możesz tylko pogorszyć wszystko

Opublikowano

jak się decydujesz na stożek to bierz ITG piankowy, miałem kilka autek ze stożkami K&N ew. BMC i nie zatarłem żadnego silnika, odczuwalne korzyści były praktycznie pod koniec obrotów czyli przy mocy maksymalnej, co do elastyczności to się nie wypowiadam

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...