darek 0 Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Może już wielu z kolegów dokonało samemu takiej naprawy lecz pozwoliłem sobie zrobić zdjęcia wraz z opisem jak to zrobić samemu i zaoszczędzić parę złotych.Więc na początek przygotowujemy sobie klucze takie jak:do kół,13 w celu odkręcenia zacisku i 15 jak by nam się prowadnice obracały podczas odkręcania zacisku,imbus 19,młotek i przecinak nie duży.Więc na początek poluzować musimy sobie koło po czym podnosimy autko.Następnie odkręcamy zacisk i zbijamy kapturek śruby,którą przykręcona jest piasta(łożysko)Teraz bierzemy imbus 19 i odkręcamy śrubę piasty(odkręcamy normalnie w lewo)Gdy już uporaliśmy się z tą śrubą ściągamy teraz piastę wraz z tarczą hamulcowąNastępnie bierzemy nowe łożyskoi zakładamy wraz z tarczą hamulcową.Resztę wykonujemy wszystko w odwrotnej kolejności.Czas na wymianę +-30min i zaoszczędzone około 50zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zając87 0 Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 hej mam pytanko wiesz może dlaczego tak często siadają łożyska,mam audi 98r 1,6 i zmieniam praktycznie co roku i nie są mocno dokręcane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mgas 0 Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 możliwości jest kilka, złej jakości łożysko, krzywa, lub za duża fela,wyrobiony czop .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krakulec 0 Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Witam! Przymierzam się do wymiany z tyłu bo mam krzywą felgę i łożysko się wyrobiło wymieniam razem z piastą powiedz mi czy po odkręceniu trzeba je ściągaczem jakimś ściągać czy zjedzie lekko ?? I przy zakręcano jak mocno trzeba zakręcić ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przepychacz 0 Opublikowano 30 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 hej mam pytanko wiesz może dlaczego tak często siadają łożyska,mam audi 98r 1,6 i zmieniam praktycznie co roku i nie są mocno dokręcane. ..z tego co się orientuje to u Ciebie są łożyska stożkowe..i po jakimś czasie od wymiany trzeba je wyregulować...z producentów to RUVILLE lub SKF Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domjenick 18 Opublikowano 2 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 Witam! Przymierzam się do wymiany z tyłu bo mam krzywą felgę i łożysko się wyrobiło wymieniam razem z piastą powiedz mi czy po odkręceniu trzeba je ściągaczem jakimś ściągać czy zjedzie lekko ?? I przy zakręcano jak mocno trzeba zakręcić ?? dołączam do pytania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlo 0 Opublikowano 6 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2011 Piasta po odkręceniu śruby schodzi dość lekko (przynajmniej jak ja zmieniałem to tak było). Śrubę dokręcamy książkowo 190 Nm + 180 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1476 Opublikowano 6 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2011 mam dwie zwrotnice z piastami i łozyskami do FWD wszystko zdrowe, jak ktos potrzebuje to na PW prosze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domjenick 18 Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 Piasta po odkręceniu śruby schodzi dość lekko (przynajmniej jak ja zmieniałem to tak było). Śrubę dokręcamy książkowo 190 Nm + 180 stopni. ale trzeba wybijać,tak samo,jak z przodu? Czy po prostu odkręcam i wyjmuję z piasty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlo 0 Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 Odkręcasz środkową śrubę (imbus) i ściągasz piastę z łożyskiem - to jeden zespół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domjenick 18 Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 Odkręcasz środkową śrubę (imbus) i ściągasz piastę z łożyskiem - to jeden zespół. tak,rozumiem,chodzi mi o to,czy łożysko z piasty się wybija,czy to jest do kupienia,jako jeden element Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarianekZg 2 Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 Odkręcasz środkową śrubę (imbus) i ściągasz piastę z łożyskiem - to jeden zespół. tak,rozumiem,chodzi mi o to,czy łożysko z piasty się wybija,czy to jest do kupienia,jako jeden element dołączam się do pytania + jaki koszt takiego elementu :?: :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlo 0 Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 Napisałem już piastę kupuje się z łożyskiem jako jeden element (ostatnie zdjęcie w pierwszym poście) - firmy FAG - używane na pierwszy montaż (fabryczny). Oczywiście pierścień od ABS też jest w komplecie. W komplecie też jest nowa śruba - dokręca się ją 190 Nm + 180 stopni więc dość mocno.[br]Dopisany: 07 Październik 2011, 20:59_________________________________________________Koszt około 320 - 340 PLN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domjenick 18 Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 Ok-to chciałem usłyszeć lepiej zapytać dwa razy niż skręcać coś dwa razy :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlo 0 Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 OK nie ma sprawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lozinek 0 Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 Ja kupowałem ostatnio łożysko FAG i zapłaciłem 400zł. No niestety nie jest to najtańsza część bo łożysko jest zespolone z piastą. A co do czasu montażu to zależy najbardziej od tego, jak szybko uda się odkręcić śrubę piasty. Ja się męczyłem z 2 godziny... Oprócz tego wymiana jest dziecinnie prosta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek67 0 Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 a wymieniać parami czy można pojedynczo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slo 2 Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 wie ktoś jak wygląda sytuacja w quattro ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebul 6 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 a wymieniać parami czy można pojedynczo Pojedynczo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czester11 0 Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 a jak sie to ma do quattro ? tak sam wymiana przebiega? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się