MICKY74 Opublikowano 13 Maja 2011 Opublikowano 13 Maja 2011 Witam! Niestety nie udało mi się załatwić sterownika wentylatora, przez co wentylator nie obraca się ...a jutro muszę jechać w trasę ... Podpowiedzcie, jak mam załączyć klimatronic (w pozycji ECON?) lub czy mam jechać z przyciskiem WYŁ., bo nie chciałbym nic zepsuć ... a boję się, żeby mi się znów przewody od klimy nie zalodziły.... Pozdrawiam
majkel_majki Opublikowano 13 Maja 2011 Opublikowano 13 Maja 2011 W trasie możesz spokojnie podrózować z załączoną klimą bez wentylatora, pęd powietrza zapewni wystarczający odbiór ciepła z wymiennika.
MICKY74 Opublikowano 13 Maja 2011 Autor Opublikowano 13 Maja 2011 W trasie możesz spokojnie podrózować z załączoną klimą bez wentylatora, pęd powietrza zapewni wystarczający odbiór ciepła z wymiennika. No dobra - a jak wjadę do miasta, to jak ją wyłączać - całkiem na off?
majkel_majki Opublikowano 13 Maja 2011 Opublikowano 13 Maja 2011 Całkiem na off nie ma sensu, po co pozbawiać się nawiewu? Wystarczy, że wyłączysz sprężarkę wciskając ECON i po sprawie, klima nie pracuje, a jeżeli nie będzie bardzo gorąco ani kilometrowego korka to w ogóle bym nic nie wyłączał
MICKY74 Opublikowano 13 Maja 2011 Autor Opublikowano 13 Maja 2011 Całkiem na off nie ma sensu, po co pozbawiać się nawiewu? Wystarczy, że wyłączysz sprężarkę wciskając ECON i po sprawie, klima nie pracuje, a jeżeli nie będzie bardzo gorąco ani kilometrowego korka to w ogóle bym nic nie wyłączał dzięki wielkie - tylko jeszcze jedno mnie niepokoi... Usterka (przestał działać sterownik wentylatora) przydarzyła mi się, jak wracałem z Zakopanego ... po przejechaniu ok. 3 godzin., klima załączyła się na ECON i przestało wiać mimo włączonych nawiewów (obroty prawie na max)... Jak dojechałem do domu, po paru godzinach odpoczynku pod samochodem znalazłem kałużę wody ... dużo więcej niż zwykle ... Jak teraz będę jechał na włączonej klimie, nie powtórzy mi się to przypadkiem?
majkel_majki Opublikowano 13 Maja 2011 Opublikowano 13 Maja 2011 Ciśnienie w układzie wzrosło tak bardzo, że klimę rozłaczył czujnik wysokiego ciśnienia żeby zapobiec rozsadzeniu układu w najsłabszym punkcie z powodu przeładowania. Do tego zalodziło parownik, stąd brak przepływu powietrza i kałuża wody pod autem, lód musiał się rozpuścić. Jeżeli nie będzie bardzo ciepło i nie będziesz klimy mocno obciążał od biedy można jechać. Jeżeli trafisz na upał albo korki to lepiej włącz econ, takie przeładowanie nie jest dla układu zdrowe.
fahur Opublikowano 13 Maja 2011 Opublikowano 13 Maja 2011 dzięki wielkie - tylko jeszcze jedno mnie niepokoi... Usterka (przestał działać sterownik wentylatora) przydarzyła mi się, jak wracałem z Zakopanego ... po przejechaniu ok. 3 godzin., klima załączyła się na ECON i przestało wiać mimo włączonych nawiewów (obroty prawie na max)... Jak dojechałem do domu, po paru godzinach odpoczynku pod samochodem znalazłem kałużę wody ... dużo więcej niż zwykle ... Jak teraz będę jechał na włączonej klimie, nie powtórzy mi się to przypadkiem? A nie wyciekł Ci przypadkiem płyn chłodniczy? Sprawdź stan. Jak mi nie chodziły wentylatory, to wywalało płyn korkiem - okazało się, że walnięty był regulator temperatury (aka termostat).
MICKY74 Opublikowano 13 Maja 2011 Autor Opublikowano 13 Maja 2011 Raczej wszystko jest - zimne powietrze dmucha, nawet szron wychodzi na początku przez nawiewy po włączeniu nadmuchu na maxa ... potem dmucha dość mocno, tyle że po jakimś czasie coś zatyka cały układ i ledwo wieje na maxa .... bez względu czy dam ciepło czy zimno... Dziś przejechałem 200km na ECON i tak zatkało układ po ok. 100 km... Nie wiem, o co tu chodzi ....mam nadzieję, że to tylko ster wentylatora ...pozdro
majkel_majki Opublikowano 13 Maja 2011 Opublikowano 13 Maja 2011 Z jakiegoś powodu ulega zalodzeniu parownik, dlatego coraz słabiej wieje. Dziwi mnie tylko dlaczego również na ECONie.
MICKY74 Opublikowano 16 Maja 2011 Autor Opublikowano 16 Maja 2011 witam! Dziś mam trasę do Wawy, na alllegro znalazłem w Bydgoszczy ten sterownik - nie wiecie, kto mi tam jest w stanie wlutować? Pozdro[br]Dopisany: 14 Maj 2011, 06:06_________________________________________________ No i wstawiłem sterownik, wentylator kręci, a problem dalej istnieje .... pozdro[br]Dopisany: 16 Maj 2011, 17:55_________________________________________________ Z jakiegoś powodu ulega zalodzeniu parownik, dlatego coraz słabiej wieje. Dziwi mnie tylko dlaczego również na ECONie. Dowiedziałem się, że ECON nie wyłącza sprężarki....
majkel_majki Opublikowano 16 Maja 2011 Opublikowano 16 Maja 2011 witam! Dziś mam trasę do Wawy, na alllegro znalazłem w Bydgoszczy ten sterownik - nie wiecie, kto mi tam jest w stanie wlutować? Pozdro[br]Dopisany: 14 Maj 2011, 06:06_________________________________________________ No i wstawiłem sterownik, wentylator kręci, a problem dalej istnieje .... pozdro[br]Dopisany: 16 Maj 2011, 17:55_________________________________________________ Z jakiegoś powodu ulega zalodzeniu parownik, dlatego coraz słabiej wieje. Dziwi mnie tylko dlaczego również na ECONie. Dowiedziałem się, że ECON nie wyłącza sprężarki.... Skąd tatkie rewelacje? Instrukcja mówi jasno: ECON- Wyłaczenie urządzenai chłodzącego. Znam jedną sytuację kiedy klima nie wyłączy się na ECONie, ale to musiałby być zacięty w pozycji otwartej zawór wydajnościowy sprężarki
OQS Opublikowano 16 Maja 2011 Opublikowano 16 Maja 2011 witam! Dziś mam trasę do Wawy, na alllegro znalazłem w Bydgoszczy ten sterownik - nie wiecie, kto mi tam jest w stanie wlutować? Pozdro[br]Dopisany: 14 Maj 2011, 06:06_________________________________________________ No i wstawiłem sterownik, wentylator kręci, a problem dalej istnieje .... pozdro[br]Dopisany: 16 Maj 2011, 17:55_________________________________________________ Z jakiegoś powodu ulega zalodzeniu parownik, dlatego coraz słabiej wieje. Dziwi mnie tylko dlaczego również na ECONie. Dowiedziałem się, że ECON nie wyłącza sprężarki.... Skąd tatkie rewelacje? Instrukcja mówi jasno: ECON- Wyłaczenie urządzenai chłodzącego. Znam jedną sytuację kiedy klima nie wyłączy się na ECONie, ale to musiałby być zacięty w pozycji otwartej zawór wydajnościowy sprężarki Może chodzi o to że w tym konkretnym przypadku ECON nie wyłącza i na tym polega awaria.
majkel_majki Opublikowano 16 Maja 2011 Opublikowano 16 Maja 2011 witam! Dziś mam trasę do Wawy, na alllegro znalazłem w Bydgoszczy ten sterownik - nie wiecie, kto mi tam jest w stanie wlutować? Pozdro[br]Dopisany: 14 Maj 2011, 06:06_________________________________________________ No i wstawiłem sterownik, wentylator kręci, a problem dalej istnieje .... pozdro[br]Dopisany: 16 Maj 2011, 17:55_________________________________________________ Z jakiegoś powodu ulega zalodzeniu parownik, dlatego coraz słabiej wieje. Dziwi mnie tylko dlaczego również na ECONie. Dowiedziałem się, że ECON nie wyłącza sprężarki.... Skąd tatkie rewelacje? Instrukcja mówi jasno: ECON- Wyłaczenie urządzenai chłodzącego. Znam jedną sytuację kiedy klima nie wyłączy się na ECONie, ale to musiałby być zacięty w pozycji otwartej zawór wydajnościowy sprężarki Może chodzi o to że w tym konkretnym przypadku ECON nie wyłącza i na tym polega awaria. Tak pewnie będzie, zagapiłem się
MICKY74 Opublikowano 25 Maja 2011 Autor Opublikowano 25 Maja 2011 spox - najważniejsze for me, to naprawić w końcu tą klimę ... A jaka może być przyczyna nie wyłączania się sprężarki? ...[br]Dopisany: 16 Maj 2011, 20:03_________________________________________________ Skąd takie rewelacje? Instrukcja mówi jasno: ECON- Wyłączenie urządzenia chłodzącego. Znam jedną sytuację kiedy klima nie wyłączy się na ECONie, ale to musiałby być zacięty w pozycji otwartej zawór wydajnościowy sprężarki No i wszystko stało się jasne ... Serwis klimy bawił się moim Audikiem 7 godzin... Po testach na kompie i sprawdzeniu poszczególnych podzespołów osobno okazało się, że wszystko jest sprawne, ale jakimś cudem do sprężarki nie dochodzą wysyłane przez komputer komendy...przez co pracowała, jak chciała.... Okazało się ... że zostały odwrotnie wetknięte wtyczki: do sterowania elekt. poduszkami silnika? (nie jestem pewien fachowej nazwy) ... i do sprężarki ... 300 zł. - wymiana modułu sterowania wentylatorem, 100 zł. - przemyślenia mechanika 150 zł. - naprawa, okazuje się sprawnego, modułu sterowania (żeby był na zaś) 250 zł. - roboczogodziny serwisanta od klimatyzacji GRATIS - przełożenie wtyczki ... A wszystko to, bo jeden mechanik w warsztacie, gdzie robiłem inne rzeczy, źle podłączył końcówki... wrrrr......
fahur Opublikowano 25 Maja 2011 Opublikowano 25 Maja 2011 [...] Okazało się ... że zostały odwrotnie wetknięte wtyczki: do sterowania elekt. poduszkami silnika? (nie jestem pewien fachowej nazwy) ... i do sprężarki ... [...] A wszystko to, bo jeden mechanik w warsztacie, gdzie robiłem inne rzeczy, źle podłączył końcówki... wrrrr...... Takiego rozwiązania problemu bym się nie spodziewał... Ciekawe jest to, że wogóle udało mu się te wtyczki zamienić - zazwyczaj jest tak jak w kompie - jest jedno jedyne miejsce, gdzie daną rzecz możesz wpiąć. No chyba, że na siłę
Kali S4 Opublikowano 25 Maja 2011 Opublikowano 25 Maja 2011 No to teraz wypadało by wziac rachunek i jechać do tego pseudo mechanika po zwrot 8 stów,za to tylko że odwrotnie wpiał wtyczke
majkel_majki Opublikowano 25 Maja 2011 Opublikowano 25 Maja 2011 Tylko pogratulować mechanikowi lotności dobrze, że nic w układzie nie wywaliło od nadmiernego ciśnienia.
pastaldo Opublikowano 25 Maja 2011 Opublikowano 25 Maja 2011 Tylko pogratulować mechanikowi lotności dobrze, że nic w układzie nie wywaliło od nadmiernego ciśnienia. z tymi wtyczkami to jak w dowcipie. Postawiono przed 10 policjantami takie zabawki gdzie element o odpowiednim kształcie trzeba włożyć w odpowiedni otwór. wszyscy włożyli te elementy. wyniki badania: 3 policjantów wykazało się nie zwykłą inteligencją 7 niespotykaną siłą Pogratulować mechanikowi niespotykanej siły
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się