Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana modułu kierownicy (pod tempomat kierownicę multifunkcyjną)


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam

Jako nowy witam wszystkich i mam nadzieję, że nie było już nic na ten temat i na dzień dobry nie dostanę jobów :wink4:

Mam A4 B6 2002r 2,5tdi quatro kiera ze ster. radia i tiptronic jest też fis, moje pytanko, co dokładnie krok po kroku muszę zakodować

przy dołożeniu manetki tempomatu? Czy muszę wykonywać te wszystkie operacje kodowanie, które są wypisane przy zmianie

modułu. Jeśli nie to proszę o info co dokładnie muszę zakodować?

Pozdrawiam

Bartek

Opublikowano

Witam, mam do Was pytanie :) Przeglądałem na tym forum kody liczników z FIS-em i nie znalazłem tam swojego. Jest to licznik o kodzie 8H0 920 900 A. Wygląda nieco inaczej niż te które tu oglądałem, bo ma inne przyciski. Co prawda widze tam ikonke od tempomatu, ale moje pytanie: czy on będzie się nadawał do obsługi tempomatu i komputera? Załączam zdjęcie zrobione z instrukcji bo tam wszystko lepiej widać. Dzięki za info. Pozdrawiam

8_H0_920_900_A.jpg

Opublikowano

Witam

Jako nowy witam wszystkich i mam nadzieję, że nie było już nic na ten temat i na dzień dobry nie dostanę jobów :wink4:

Mam A4 B6 2002r 2,5tdi quatro kiera ze ster. radia i tiptronic jest też fis, moje pytanko, co dokładnie krok po kroku muszę zakodować

przy dołożeniu manetki tempomatu? Czy muszę wykonywać te wszystkie operacje kodowanie, które są wypisane przy zmianie

modułu. Jeśli nie to proszę o info co dokładnie muszę zakodować?

Pozdrawiam

Bartek

Żartujesz? Przecież wszystko jest opisane w pierwszym wątku, czemu wszyscy chcą mieć podane na talerzu dokładnie co zrobić, troszkę poczytać i wszystko będziesz wiedział...

Witam, mam do Was pytanie :) Przeglądałem na tym forum kody liczników z FIS-em i nie znalazłem tam swojego. Jest to licznik o kodzie 8H0 920 900 A. Wygląda nieco inaczej niż te które tu oglądałem, bo ma inne przyciski. Co prawda widze tam ikonke od tempomatu, ale moje pytanie: czy on będzie się nadawał do obsługi tempomatu i komputera? Załączam zdjęcie zrobione z instrukcji bo tam wszystko lepiej widać. Dzięki za info. Pozdrawiam

8_H0_920_900_A.jpg

Z tego co wiem to każdy licznik w B6 obsługuje Tempomat + fis

Opublikowano

To że obsługuje to wiem, chodziło mi tylko czy muszę przejść całą procedurę jak przy zmianie modułu czyli kodowanie skrętu kiery, ABS, hamulce itd. czy wystarczy samo aktywowanie tempomatu:

[select]

[01 - Engine]

[Login - 11]

Enter 11463 to activate cruise control

[Do It!]

Opublikowano

Przejdź całą procedure, musisz powiedzieć samochodowi, że zainstalowałeś tempomat.[br]Dopisany: 20 Lipiec 2011, 17:59_________________________________________________Panowie chciałem obalić teorie, która jest napisana na tym forum. Mianowicie bazując na info z pierwszego postu dochodzimy do wniosku, że każde auto które ma 3-ramienną kierownicę + fis ma moduł który wspiera tempomat a tak nie jest. Już 2 różne auta robiłem które miały fis + 3 ramienną kiere a moduł S albo F

Opublikowano

Przejdź całą procedure, musisz powiedzieć samochodowi, że zainstalowałeś tempomat.[br]Dopisany: 20 Lipiec 2011, 17:59_________________________________________________Panowie chciałem obalić teorie, która jest napisana na tym forum. Mianowicie bazując na info z pierwszego postu dochodzimy do wniosku, że każde auto które ma 3-ramienną kierownicę + fis ma moduł który wspiera tempomat a tak nie jest. Już 2 różne auta robiłem które miały fis + 3 ramienną kiere a moduł S albo F

Tez mam 3-ramienna kierownice i moduł S

Opublikowano

Hej w końcu się zebrałem i po 2 miesiącach proszenia się znajomych elektroników o założenie manetki tempomatu zrobiłem to sam. :kox:

W A4 z Tiptronic miałem moduł N więc nie było problemu. Po założeniu manetki jedyna kontrolka jaka się zapaliła była kontrolka ESP

ale jak tylko ruszyłem to zgasła więc spokojnie można zakładać manetkę bez VAG-a i obawy, że wysypią się błędy. Cóż niestety bez

VAG-a tempomat nie będzie działał ale mamy 85% roboty za sobą reszta zajmie każdemu elektrykowi, który ma VAG-a kilka minut.

Opublikowano

Cześć

Instalacja i aktywacja zwieńczona sukcesem :good:

Dla osób, które mają w aucie odpowiedni moduł obsługujący tempomat,

i go nie wymieniają nie trzeba przeprowadzać pełnego kodowania.

Wystarczy zakodować poniższe dane:

(16-Steering Wheel -> Recode):

* 0?xxx: Kierownica

o 0 = standardowa (bez multifunkcji)

o 1 = kierownica trójramienna (sportowa)

o 2 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia

o 3 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu

o 4 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu/głosem

o 5 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/głosem

* 0x?xx: Opcje

o +1 = Tiptronic

* 0xx?x: Opcje komputera pokładowego i tempomatu

o 0 = komputer pokładowy i tempomat nie zainstalowane

o 1 = komputer pokładowy zainstalowany

o 2 = tempomat zainstalowany

o 4 = komputer pokładowy i tempomat zainstalowane

* 0xxx?: tylna wycieraczka (zależne od rodzaju nadwozia)

o 1 = tylna wycieraczka nie zainstalowana (Sedan/Cabriolet)

o 2 = tylna wycieraczka zainstalowana (Avant)

Dodatkowo przyuczenie VINu :

W grupie 16-Steering Wheel wchodzimy w adaptację, wybieramy kanał 81, wpisujemy 00111 i zachowujemy.

[Login - 11]

Wpisz 40168

[Do It!]

Pozdrawiam Bart

Opublikowano

Mam pytanko czy będzie potrzebna jakaś śrubka aby przykręcić manetkę tempomatu bo będę zakładał i żeby nie było zonku

Opublikowano

żeby było poprawnie to by się przydała jedna ale ja akurat połączyłem manetke tempomatu + kierunków jedną a tą dolną zostawiłem pustą, siedzi sztywno więc ok

Opublikowano

dzięki kolego

Opublikowano

Czy brak podswietlenia i dzialania przyciskow moze swiadczyc o urwanej tasmie?

Wszystko dzialalo.Zdjalem wszystko przy ustawianiu kiery po wymianie magla.

Pozniej o tym zapomnialem i chyba urwalem tasme.Wszystko dziala tylko te przyciski.

Opublikowano

Jak byś urwał taśmę to chyba wyskoczyłby błąd czujnika skrętu?

Opublikowano

czujnik skrętu jest wpięty do modułu a nie do kiery :gwizdanie:[br]Dopisany: 28 Lipiec 2011, 23:02_________________________________________________Przy zdejmowaniu taśmy najlepiej jest ją unieruchomić izolacją. :notworthy:

Opublikowano

czujnik skrętu jest wpięty do modułu a nie do kiery :gwizdanie:[br]Dopisany: 28 Lipiec 2011, 23:02_________________________________________________Przy zdejmowaniu taśmy najlepiej jest ją unieruchomić izolacją. :notworthy:

Ale sygnał idzie z taśmy, bo przecież skąd wie, że kierownica jest skręcona :mysli:

Opublikowano

Tasma na 100%.Zlutowalem to zaczelo dzialas podswietlenie.Nowa zamowiona.To stara bede meczyl.Moze sie uda naprawic.

Opublikowano

Witam mam mały problem tzn? kupiłem nowy moduł i nie mogę zakodować abs spisałem sobie kodowanie ze starego ale nie chce wejść co trzeba zrobi bo siedzę w samochodzie i nie wiem co robić proszę opisać co źle robię i jeszcze pytanko czy w adresie 16 trzeba wpisałem kodowanie takie jakie powinno być a te drugie Shop #: WSC 63351 to tez mam wpisać ?

Opublikowano

Witm!

Panowie pomocy!!!!!!!!!!!

Mianowicie dzisiaj chcialem zalozyc tempomat do mojej niuni A4 B6 , modul jest z literka "Q" i tu wlasnie jest problem , ze w zaden sposob nie mozna zakodowac owego modulu.

Caly czas swieca sie kontrolki od ABSu , ESP itd. , w sterowniku od hamulcow wyskakuja bledy o zle zakodowanym module kierownicy + bledy w inych sterownikach o braku komunikacji z sterownikiem ABSu oraz bledy dotyczace przyciskow od multi funkcji.

Cala procedure kodowania przeszedlem chyba z 20 razy i lipa :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Moje pierwsze pytanie to co robie zle???

Z tego co wyczytalem na forum to modul z literka Q pochodzi z B7 i w B6 dziala tylko z tempomatem i tylko to chce.

Wspomne , posiadam kierownice 3 ramienna bez multi funkcji , skrzynia manualna.

Po nie udanym kodowaniu nowego modulu postanowilem zamienic na stary jaki byl zalozony i tez lipa :wallbash: a mianowicie dalej swieca sie wszystkie kontorlki od ABSu , ESP i hamulcow i wyskakuja bledy w poszczegolnych sterownikach podobne do tych co w nowym module a mianowicie zle zakodowany modul kierownicy , brak komunikacj ze sterownikiem ABSu.

Panowie czy ktos mi moze pomoc i podpowiedziec w pierwszym przypadku jak co zrobic aby zakodowac ten modul pod tempomat z literka Q lub w drugim przypadku co musze zrobic aby powrocic do starego modulu "F" ????????

PS. jezeli jest ktos zainteresowany chetnie sie zamienie modulami na taki ktory poasuje do modelu B6 z literka: J , L , M , N , P lub T oraz chetnie zamienie manetke od wycieraczek z AVANTa pod komputer pokladowy na manetke do sedana rowniez pod komputer.

Bardzo prosze o wszelka pomoc!

Dziekuje i pozdrawiam :hi:

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...