Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AKE] Duży przegląd silnika we własnym garażu - Wymiana filtrów i oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! :hi:

Jako że nie mam w pobliżu serwisu :audi: a do skody nie chcę jeździć postanowiłem że będę robił sobie sam przeglądy :) Będę wymieniał filtry i oleje a serwisy skasuję vagiem :gwizdanie: Pozatym kasę co oszczędzę na serwisie zainwestuję w czteropak :drunk: i filtr paliwa do wymiany co 15kkm (nie wiem czy jest sens - leję w miarę dobre paliwo więc proszę o wypowiedzi) Pozatym miłe popołudnie w garażu jeszcze nikomu nie zaszkodziło :kox:

W związku z tym mam kilka pytań o szczegóły żebym czegoś niechcący nie spieprzył...

- jaka jest procedura wymiany filtra paliwa? Zdejmuję węzyki, wyjmuję stary, wkładam nowy, zakładam wężyki i co wtedy? Kręcę rozrusznikiem az się filtr zaleje i zapali czy trzeba jakoś odpowietrzać układ paliwowy?

- filtr oleju wyjmować po spuszczeniu oleju czy obojętne jest to? Trzeba obudowę filtra dokręcać jakimś momentem czy do oporu? Wymienia się uszczelki czy skręca na starych?

- olej spuszczć z miski czy wysysać? Jak spuszczałbym z miski to dawać nowy korek (śrubę) czy skręcać na starym? Przykręcać go momentem czy do oporu?

- filtry dawać orginalne czy zamienniki? I czy warto zmieniać ten filtr paliwa co 15kkm?

Będę zalewał mobil 1 turbo diesel 0w40. Będzie taki olej czy lać coś innego? Mam go za 30zł za litr. I do silnika AKE wchodzi około 5,5 litra?

Warto zmienać olej częściej niż 15kkm?

Jak ktoś dał by instrukcję jak kasować serwisy w audi a6 z 2003r byłbym dodatkowo wdzięczny i stawiam :drunk:

Pozdrawiam wszystkich! :>

Opublikowano

Moze lukaszr bedzie laskaw napisac cos wiecej o wymianie filtra paliwa, bo robil to u mnie jakis czas temu. Wymieniaj go co 30k km, nie ma sensu co 15.

Najwazniejsze - lej 5W40!!! i wymieniaj co 10-12k km, nie ma co oszczedzac przy tym silniku.

Kasowanie serwisow mozna zrobic bez vaga, poszukaj w ksiazce od auta :)

Opublikowano

Michał co do oleju to zawsze odkreca sie filtr oleju zanim spuścisz olej

bo jak spuscisz olej zakrecisz korek i odkrecisz filtr to zostaje tam troche oleju i to sporo :)

zawsze jak sie zmienia olej odkrecasz filtr wyjmujesz go lub poluzowany sie zostawia i potem dopiero odkrca sie korek od miski :P

ja uzywam filtrów knechta i co śmieszne sa tańsze od filtrona :)

filtr paliwa spokojnie raz na 30 tyś zmieniać

olej jak to kazdy Ci powie Motul

Opublikowano

Tak, masz racje, w kiepskiej formie dzis jestem :)

Opublikowano

Jak bedziesz spuszczal olej to niech sobie spływa dłuższą chwile... mi przy zmianie robili to ok 25 min zeby wszystko wyciekło.

Opublikowano

Ok. Będę zmieniał co 12kkm. Tylko tego mobila nie ma chyba 5w40 :/ Jest Shell helix DIESEL ULTRA 5W/40 - wie ktoś coś o tym oleju? A muszę kupować w tamtej hurtowni... A co z filtrem paliwa - trzeba odpowietrzać coś czy kręcić rozrusznikiem?

Pozatym trzeba doręcać filtr oleju jakimś momentem czy poprostu do oporu. I co z tym korkiem w misce? Można zostawić stary czy kupować nowy? I czy też go na hama dokręcać czy jakąś siłą?

Opublikowano

Kup olej syntetyczny ktory spelnia norme 505.00( u mnie starcza 5L i nie dolewam ani razu przez 15000km), jak wymieniałem filtr paliwa to nie odpowietrzałem,jednak przez włożeniem go napełniasz go czysta ropką,, filtr dokrecasz na wyczucie, a korka nie musisz miec nowego. ;)

Taka ciekawostka, w kilku warsztatach nie chcieli mi wymienic f.paliwa, bo podobno czesto wystepuje zapowietrzenie, no a potem to juz wiadomo co nas czeka...

Opublikowano

Dobra. Postanowione:

olej - Shell helix DIESEL ULTRA 5W/40 - spełnia normę 505.00 (mam go w cenie 34zł za opakowanie litrowe. Czteropak kosztuje coś mniej :kox: )

A co do zmiany co 10-12kkm to tylko taki wymysł :foch: "bo będzie lepiej" czy rzeczywiście to coś da? Będą zdrowsze wałki i hydraulika? Jeżeli tak to będę zmieniał zgodnie z waszymi zaleceniami :th:

Jakby ktoś jeszcze mi napisał jak zmienić w allroad z 2003 żeby przeglądy były co 12kkm to byłbym wdzięczy :) Robi się to tak jak w :a4fan: od 1999? (takie tylko sposoby były w faq w dziale diagnostyka).

Pozdro! Sławek

Opublikowano

a no i pamietaj spuszczac goracy olej. wiec jak poodrecasz wszystkie utrudniacze ( oslony). to wlacz motorek na chwilke niech sobie popyka chwile puzniej robisz tak jak napisal boberek.

no i jak slaweq radzi niech sobie nawet dlugo leci. mozna sobie usiasc i popatrzec przy browcu to nawet ciekawe zajecie sie zrobi ;) i nawet godzinke nie zaszkodzi.

shella nie polecam w GB niedawno afera w shell byla z jakoscia pliwa nie wiadomo jak z olejami...

olej to polecam motul ja niedowiarek sprawdzilem na wlasnym traktora motorze ze warto. :thumbup: i ni etylko ja sporo klubowiczow go przetestowalo nawet z tego postu dwoch sie przyznało :drunk: ja i boberek.

korek zostawiasz stary. dokrecasz mocno ale jedna reka, bez przedlużek. jezeli przesadzisz pozniej go nie odkrecisz.

filtr to mann-a niby dla audi robi. chociaz ja wole ori kupic. wystarczy jak pisali koledzy co 30.000km.

co do odpowietrzania to dosyc trudna historia zeby pompy nie rozwalic, powinno sie podlaczyc zasilanie pompy paliwa bez uruchamiania silnika i zacisnac waz przelewowy z pompy wtryskowej do filtra i z filtra do zbiornika. z pompy wtryskowej zdjac wezyk przelewowy z wtryskiwaczy prawego rzedy cylinrow na krociec pompy zalozyc wezyk ( najlepiej przezroczysty zeby bable bylo widac) i odprowadzic do kanistra wlaczyc pompe na tak dlugo az w przezroczystym wezyku nie bedzie uz babli

wszelkie zabawy z kreceniem rozrusznikiem przed 100% odpowietrzenem wczesniej czy pozniej zemszcza sie na pompie. [br]Dopisany: 14 Styczeń 2008, 18:23 _________________________________________________a co do okresow wymiany to ja wymieniam pomiedzy 8000-12000km.

nie zaszkodzi a napewno lepsze warunki smarowania. szczegolnie w motorach V6 gdzie walki strasza zuzyciem. mniejszy przebieg pomiedzy wymianami to mneij syfu w oleju.

to nie jest tak ze jak przekroczysz 15.000 to nagle olej sie psuje. chodzi o ilosc zanieczyszczen. pomierzyli i policzyli do tego przebiegu zanieczyszczen jest w granicach tolerancji i chemicznie rowniez jest w granicach normy.

Opublikowano

Witaj,jesli chodzi o wymiane filtra paliwa to nalezy poluzowac uchwyt filtra i teraz w zaleznosci jaki filter masz,albo sie go wykreca chwytajac za dol filtra lub z gory wciskane sa przewody do filtra po wyjeciu zawleczek poprostu wypinasz przewody z filtra wraz z plastikowymi koncowkami i wyciagasz filter.Z takim czym ja sie spotkalem aczkolwiek mozesz miec jakis inny system.Ktorys z kolegow majacych B6 z tym silnikiem pewnie ci pomoze.Pozdrawiam

Opublikowano

wchodzisz do modułu 17 ( kombiinstrument)

funktion 10 adaptacja

kanal 002 (Serviceintervall)

w nowa wartosc wpisujesz 0 klikasz testuj zapisz (to kasuje kontrolke)

wychodzisz.

wchodzisz drugi raz tak samo w to samo i wpisujesz warotsc 1

Opublikowano

W mordę... Trochę skomplikowanie to brzmi... Czyli zakładam nowy filtr na sucho. Ściskam wężyk z pompy wtryskowej do filtra i z filtra do zbiornika, pożniej zdejmuje z pompy wtryskowej wężyk dla prawych cylindrów (dlaczego dla prawych? ) i podpinam tam wężyk (gdzie można taki kupić?) którym którym paliwo sobie odpłynie. Jak to wszystko zrobię to włączam zasilanie pompy paliwowej (jak). Gdzie jest ona? Bo podejrzewam że tu nie chodzi o pompę wtryskową - tamtą napędza pasek o ile się nie mylę.

Jak motul to syntetyk 5w40 - ale ma jakiś symbol/nazwę? Słyszałem że na motulu dłużej się silnik grzeje i głośniej klekocze.

Jak nie będzie motula tam to kupię tego shella.

Dzięki wszystkim :notworthy:

Proszę dalej o wyjaśnienie sprawy 10-12kkm :tongue4:

Ten sposób Musashiego jest do kasowania serwisów? A jak przestawić przeglądy na 12kkm?

Opublikowano

Proszę dalej o wyjaśnienie sprawy 10-12kkm

jak jesz frytki, to lubisz stary olej ?

To ta sama zasada ;)

Opublikowano

Hehe :D

Jasne że nowy - dobra nie ciągnę dalej tematu świerzości oleju :cool: Będę lał max co 12kkm.

Jak ktoś ma poradyu co do filtru faliwa to czekam z niecierpliwością :notworthy:

Opublikowano

pre :th: :polew: takie tam OT

bezpiecznik 28 zasila pompe. i musisz go wyjac i podac na sztywno napiecie kabelkiem z aku (na wszelki wypadek zabezpieczony bezpiecznikiem :) ). jak potrzeba to opisze dokladniej

dlaczego prawy nie wiem. to aksjomat tak ma byc.

aaaaaaaa chciales okres zmienic. a to jest tylko chyba wybor pomiedzy 15.000 a longservice.

Opublikowano

No poprosiłbym dokładniej jak to zrobić :notworthy:

Popróbuję jeszcze z tym okresem i w łikend będę rzezał chyba że mi nie przyjdą filtry.

Dzięki[br]Dopisany: 14 Styczeń 2008, 22:10 _________________________________________________Aha a jaką średnicę ma mieć ten wężyk do odprowadzania ropy? jakby ktoś zrobił rysunek w jaki sposób do bezpiecznika się wpiąć - w którą dziurkę :) Bo bezpiecznik ma 2 nóżki. Plus się ciągnie? Raczej nie masę... A jak mówicie że w pompie od prawych wtryskiwaczy to patrzycie na auto od przodu czy ze środka? Ale jestem problematyczny :kox:

Opublikowano

jutro wieczorkiem postaram sie wrzucic jakies rysunki i jak to wpiac. na wszelki wypadek przypomnij sie na PW.

Opublikowano

Widzę, że temat zszedł na odpowietrzenie układu zasilania paliwem w 2,5TDI.

Też mnie to czeka i muszę się zaopatrzyć w odpowiedni sprzęt. Jak sądzicie, czy taka pompka da radę, czy też lepiej kupić jakąś ręczną wysysarkę z tłokiem ?

Opublikowano

- jaka jest procedura wymiany filtra paliwa? Zdejmuję węzyki, wyjmuję stary, wkładam nowy, zakładam wężyki i co wtedy? Kręcę rozrusznikiem az się filtr zaleje i zapali czy trzeba jakoś odpowietrzać układ paliwowy?

Jak tak zrobisz to pompa dostanie mocno po d... i w tej pesymistycznej wersji będziesz 2000-3000 zł w plecy.

Filtr wymieniasz w taki sposób, że odpinasz zawór, zdejmujesz 2 wężyki, ale robisz to tak, żeby jak najmniej paliwa z nich wyleciało (najlepiej ścisnąć je po zdjęciu na końcu).

Wyjmujesz stary filtr, nowy napełniasz na maxa jak się da paliwem i zakładasz: rurki w takiej kolejności, że pierwsza tam, gdzie na filtrze nie ma plastikowej zaślepki, potem zdejmujesz z drugiej zaślepkę i zakładasz drugi, a potem zawór musisz

mocno zcisnąć i założyć zabezpieczenie. To tak po krótce.

- filtr oleju wyjmować po spuszczeniu oleju czy obojętne jest to? Trzeba obudowę filtra dokręcać jakimś momentem czy do oporu? Wymienia się uszczelki czy skręca na starych?

Odkręcasz korek wlewu i spuszczasz olej, w tym czasie jak olej powoli zlatuje odkręcasz obudowę filtra (jak zrobisz to wcześniej jak napisał boberek to poleci olej i usyfisz silnik). Wymieniasz filtr i zakładasz na zakrętkę filtra nową uszczelkę (przesmaruj ją olejem przez zamknięciem filtra). Możesz odciągnąć jeszcze z obudowy filtra resztki oleju jak masz czym. Jak olej zleci (poczekaj spokojnie dość długo) zakręcasz śrubę od dołu zakładając dodatkową miedzianą podkładkę (jest w komplecie w filtrze KNECHTa), zakładasz filtr, wlewasz 5,2-5,3L oleju i to tyle. Sprawdzasz po przejechaniu kilku km, 10 minut po wyłączeniu silnika.

Przykręcać go momentem czy do oporu?

Zakrętke filtru oleju przykręcasz z momentem 25 nm

- filtry dawać orginalne czy zamienniki? I czy warto zmieniać ten filtr paliwa co 15kkm?

TYLKO ORI lub KNECHT !!! NAWET NIE MYŚL O FILTRONIE LUB INNYCH WYNALAZKACH !!!

Będę zalewał mobil 1 turbo diesel 0w40. Będzie taki olej czy lać coś innego? Mam go za 30zł za litr. I do silnika AKE wchodzi około 5,5 litra?

Nie około 5,5L tylko lej 5,2-5,3L jak oczyścisz obudowę filtra to może nawet 5,4L - sprawdzone w AKE :)

Olej może być, aczkolwiek u Flyera lejemy MOTUL 8100 X-CESS.

Warto zmienać olej częściej niż 15kkm?

Olej nie jest drogi i filtry też więc jak zmienisz co 10-12 tyś to będzie super.

Jak ktoś dał by instrukcję jak kasować serwisy w audi a6 z 2003r byłbym dodatkowo wdzięczny i stawiam :drunk:

http://www.vag-com.pl/kasowanie_inspekcji_serwisowej_audi.htm

To kiedy mogę zgłosić się po ten :drunk: ? :D

Opublikowano

lukaszr, nie przesadzasz z jakosc filtrow firmy filtron??

Co powiesz na to, tyczy sie to wlasnie tej firmy:

W 2006 r. sprzedaliśmy 30 mln szt. filtrów. Posiadamy 43% udział w polskim rynku filtracyjnym. Ponad połowę naszych wyrobów eksportujemy m. in. do Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Irlandii, Szwecji, Szwajcarii, Rosji, Włoch, Bułgarii, Czech, na Ukrainę, Węgry oraz do Ameryki i Afryki.

Dostarczamy filtry na "pierwsze wyposażenie" między innymi do takich firm jak: FORD, VOLKSWAGEN, SEAT, GM, FIAT, DAEWOO, LAND ROVER .

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...