wild80 Opublikowano 19 Maja 2011 Opublikowano 19 Maja 2011 Witam,niedawno kupiłem felgi 18" z oponami 235/40/18 Pneumant PN950 dziś przed założeniem pojechałem je wyważyć i znajomy wulkanizator powiedział mi że opony są wyząbkowane i będą huczeć,i rzeczywiście koła strasznie huczą,jest to trochę wnerwiające.Jest na to jakiś sposób oprócz wymiany opon na inne bo spłukałem się kupując te koła.Dodam że dotychczas jeździłem na 205/55/16 i było cichutko.Pozdro
majkel_majki Opublikowano 19 Maja 2011 Opublikowano 19 Maja 2011 Na wyząbkowane opony nic nie poradzisz, tylko wymiana na nowe, a jeżeli brak kasiury to niestety pozostaje się pomęczyć. Ewentualnie możesz laczka przypalić żeby zeszło trochę bieżnika, ale to nie metoda.
DiAMOND Opublikowano 19 Maja 2011 Opublikowano 19 Maja 2011 Miałem kiedyś coś takiego wybrzuszenie i niestety nic na to nie poradzisz, opona nadaje się do kosza.
armando Opublikowano 19 Maja 2011 Opublikowano 19 Maja 2011 daj radio glosniej i tyle jak nie sa za fest to sie same dotra
wild80 Opublikowano 19 Maja 2011 Autor Opublikowano 19 Maja 2011 szkoda opon bo maja jeszcze 6,5mm bieżnika
DiAMOND Opublikowano 19 Maja 2011 Opublikowano 19 Maja 2011 szkoda opon bo maja jeszcze 6,5mm bieżnika Gdybyś coś na to poradził to i tak prędzej czy później zrobi się to samo ba jeśli jak już wjedziesz w dziurę :gwizdanie: najważniejsze jest bezpieczeństwo, bo to tyczy się również innych użytkowników. Kup jakąś inną, dobrą używkę oczywiście parę chyba, że stać Cię na nowe 18"
kaczmar13 Opublikowano 20 Maja 2011 Opublikowano 20 Maja 2011 można to zniwelować, zamiana lewa na prawą i "lekko" upalona się wyrówna....ale już nie będzie tych 6,5mm hehe
burus2 Opublikowano 20 Maja 2011 Opublikowano 20 Maja 2011 Miałem kiedyś coś takiego wybrzuszenie i niestety nic na to nie poradzisz, opona nadaje się do kosza. wybrzuszenie a wyząbkowanie jest różnica wyząbkowana opona nie traci na trakcji można ją normalnie używać tylko muze trza dać głośniej, są warsztaty co na maszynie ścierają troche bierznika i nie szumi ale mm już mniej, ząbkuje najczęsciej oś wleczona był artykuł na forum na ten temat wyząbkowane załóż na przednią oś i jeżdzij
wild80 Opublikowano 20 Maja 2011 Autor Opublikowano 20 Maja 2011 można to zniwelować, zamiana lewa na prawą i "lekko" upalona się wyrówna....ale już nie będzie tych 6,5mm hehe taka zamiana nie wchodzi w grę bo to są opony kierunkowe
ps2snake Opublikowano 3 Czerwca 2011 Opublikowano 3 Czerwca 2011 taka zamiana nie wchodzi w grę bo to są opony kierunkowe tyl na przod i odwrotnie
SoMeS Opublikowano 5 Czerwca 2011 Opublikowano 5 Czerwca 2011 tyl na przod i odwrotnie to jest sposób ale co jak ktoś ma 8,5cala z przodu i 9,5cala z tyłu np? poza tym od czego się takie ząbki robią? bo u mnie to na tyle jest bardzo spore aż mi w wibracje buda wpada przy określonej prędkości
ps2snake Opublikowano 5 Czerwca 2011 Opublikowano 5 Czerwca 2011 to jest sposób ale co jak ktoś ma 8,5cala z przodu i 9,5cala z tyłu np? :rolleyes Bylo napisac poza tym od czego się takie ząbki robią? bo u mnie to na tyle jest bardzo spore aż mi w wibracje buda wpada przy określonej prędkości :blink Np zuzyte zawieszenie
sylwiasty Opublikowano 6 Czerwca 2011 Opublikowano 6 Czerwca 2011 tyl na przod i odwrotnie to jest sposób ale co jak ktoś ma 8,5cala z przodu i 9,5cala z tyłu np? Przerzucić same opony na felgach. Najczęstszym powodem wyząbkowania opon są niesprawne amortyzatory.
SoMeS Opublikowano 6 Czerwca 2011 Opublikowano 6 Czerwca 2011 Przerzucić same opony na felgach. Najczęstszym powodem wyząbkowania opon są niesprawne amortyzatory. nie wyobrażam sobie opony 265/30/19 z przodu w b5 :gwizdanie: Najczęstszym powodem wyząbkowania opon są niesprawne amortyzatory. to by się zgadzało bo gwint z tyłu mam już do zmiany a jakie są jeszcze inne powody?
majkel_majki Opublikowano 6 Czerwca 2011 Opublikowano 6 Czerwca 2011 Wywalona geometria tylnego zawieszenia może powodować ząbkowanie opon, ale to raczej przy wielowahaczu niz przy belce.
89pawel89 Opublikowano 8 Czerwca 2011 Opublikowano 8 Czerwca 2011 Jest tylko jedna rada, kupić nowe opony...... Smutne ale prawdziwe...
sylwiasty Opublikowano 8 Czerwca 2011 Opublikowano 8 Czerwca 2011 Jest tylko jedna rada, kupić nowe opony...... Smutne ale prawdziwe... Przed zakupem i założeniem nowych opon dokładnie sprawdzić zawieszenie (amortyzatory, geometria, pozostałe elementy zawieszenia).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się