Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Naprawa podgrzewania w fotelach przednich


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj naprawilem podgrzewanie w swoim fotelu i przy okazji poprawilem robotę bo ktoś to ewidentnie spartolil. Rozginanie tych spinek to moment jeżeli ma się odpowiednie narzędzie. Polecam uważać aby nie wyrwać tego drutu z gąbki bo później po złożeniu okaże się że przetloczenia w fotelach zniknęły. U mnie tak było i naprawilem to przy pomocy miliona trytytek. Przypinalem ten drut wyrwany z gąbki do stelaża fotela pod gąbką. Cała impreza zajęła mi z 10 godzin. Jak ktoś jest cierpliwym pedantem to polecam

Opublikowano

Czy obwod ciagly bo buzer na multimetrze piszczy 032 wartosc jest prawidlowy czy to xnaczy se cos nir tak. Chodzi mi o mate grzewcze wokol siedziska gdzie sprawdzamy 2 duze bolce w zielonej kostce. Ogolnie grzeje ale slabiej niz srodek i sie zastanawiam czy cos zle polaczylem. Moze byc ak z powofu zaplecenia tego sznurka do kabelka i srednim zlutowaniu? Maty sprwdzalem i sa oks1174.photobucket.com/user/dropsone/media/fotelobwody_zps89ee1a68.jpg.html wg rys obwod 2.

Opublikowano

Witam. odświeże troche temat.mam problem z podgrzewaniem fotela kierowcy otóż jak ustawie pokrętło n pozycje 6 to nagrzeje mi sie tylko siedzisko i to po długim czasie coś dopiero czuć,oparcie nic,wogóle nie grzeje,czy to bedzie przerwany któryś obwód?

Chciałem dzisiaj zdemontowac fotel,ale patrze a tam przewody od poduchy podłączone na stałe,tzn.kosti ominięte są,poprzecinane na koncach kable i polutowane ze sobą pomijając kostke...dlaczego i w jakim celu ktoś to zrobił? Dlatego dałęm sobie dzisiaj spokój z tym bo bałem sie ze jak utne to to mi może wystrzeli poducha. co o tym myślicie koledzy?doradzicie coś? pozdrawiam

Opublikowano

przerwany masz kabel w oparciu to raz, na siedzisku mozliwe ze tez i rezystancja ci wzrasta przez co mniejszy prad płynie, Ominiete kostki od poduszki poniewaz albo nie łaczyła i wywalało bład na desce dlatego została ominieta. Przy poduszkach najlepiej odłaczyc akumulator wtedy pewnosc masz ze nie wybuchnie 

Opublikowano
Dnia 9.01.2016 o 13:43, tkamicki5 napisał:

Witam. odświeże troche temat.mam problem z podgrzewaniem fotela kierowcy otóż jak ustawie pokrętło n pozycje 6 to nagrzeje mi sie tylko siedzisko i to po długim czasie coś dopiero czuć,oparcie nic,wogóle nie grzeje,czy to bedzie przerwany któryś obwód?

Chciałem dzisiaj zdemontowac fotel,ale patrze a tam przewody od poduchy podłączone na stałe,tzn.kosti ominięte są,poprzecinane na koncach kable i polutowane ze sobą pomijając kostke...dlaczego i w jakim celu ktoś to zrobił? Dlatego dałęm sobie dzisiaj spokój z tym bo bałem sie ze jak utne to to mi może wystrzeli poducha. co o tym myślicie koledzy?doradzicie coś? pozdrawiam

przerwany masz kabel w oparciu to raz, na siedzisku mozliwe ze tez i rezystancja ci wzrasta przez co mniejszy prad płynie, Ominiete kostki od poduszki poniewaz albo nie łaczyła i wywalało bład na desce dlatego została ominieta. Przy poduszkach najlepiej odłaczyc akumulator wtedy pewnosc masz ze nie wybuchnie 

Opublikowano (edytowane)

W weekend się biorę za swój fotel. Grzeje ale wolno. Co może być? Oparcie chyba całkiem padło. Jest jeszcze ktoś tutaj i kojarzy temat?

Nie wiecie jaka powinna być rezystancja siedzenia i oparcia i tego termistora czy cos?

Edytowane przez Radek91
Opublikowano

Zbyt duza rezystancja przez co prad ze wzoru ohma zmniejsza się. Rezystancja termistora waha się w zależności od temperatury  jaka panuje w otoczeniu. Będzie wyrazona w kiloohmach. Jak coś pisz na pw

Opublikowano (edytowane)

A4 B5 97' Avant
Ok, postanowiłem opisać przebieg moich pomiarów na kostkach mat itp.
A więc naprawę chciałem zrobić na drugą zimę bo niby fotel grzał, ale powoli, po ok 10 km coś tam było czuć.
Powodem było nadpalenie kabelka łączącego dwie maty grzejne pod tyłkiem. Dobrze, że zacząłem to ogarniać bo jeszcze chwila i miałabym dziurkę wypaloną.
Ok, przejdźmy do parametrów.
Parametry teraz mam podobne na fotelu kierowcy jak i pasażera więc wydaje mi się, że będzie ładnie działać.

Mierząc opór na zielonej kostce pod fotelem (dwa grube kabelki pin 4, pin 3) - 2,5ohm.
Odpinając oparcie głębiej pod fotelem (czarna kostka) - 1,5ohm oparcie.
Wtedy na zielonej opór mam ok 14,5 ohm.
14,5 ohm powinno być również na tej małej czarnej kostce ale idąc w stronę kostki zielonej.
Podobno wynik 14,5 ohm maty pod tyłkiem to bardzo dobry wynik.

No i pora na termistor.
Jeżeli jest chłodno będzie pokazywał powyżej 8 kOhm i w raz z ogrzewaniem go (np. ręką, suszarką) opór powinien maleć czyli mniej niż 8. Mi udało się zejść do ok 4,5 kOhm.
Dalej nie próbowałem. Na zewnątrz w aucie wskazywał ponad 10. W domu rozbierając fotel miał ok 8-9 kOhm.
Żeby go wgl sprawdzić czy działa poprawnie (mierzymy opór w zielonej kostce pomiędzy cienkimi przewodami, pin 1, pin 2). Należy sprawdzić czy taka sama wartość jest na odwróconym połączeniu w kostce. (mówiąc łopatologicznie zamieńcie przewody miernika).
Jeśli jest inny pomiar, termistor zamiast oporu posiada również pojemność i jest do wyrzucenia/wymiany.
Mata nie dostanie napięcia z regulatora jeśli będzie rozłączony obwód termistora.

Uwaga. To są moje pomiary, na których fotele grzeją bardzo ładnie.
Dziwi mnie fakt jakim cudem opór 14,5 ohm miałem na kostce(pin 3, pin 4) skoro przerwałem obwód maty odpinając oparcie, które jest połączone szeregowo z matą siedzenia :o
Może jakieś spec mi to wytłumaczy ;)

Po wyciągnięciu włącznika ogrzewania foteli, wychodzi bez zdejmowania ramki, przynajmniej w 97'.
Ukazuje nam się kostka 6pin.
Dwa grube czerwone pin 4 jest to plus po zapłonie na włącznik z bezpiecznika nr 44 i powinno być powyżej 12v.
Brązowy pin 6 wiadomo, że masa.
Pin 1 podświetlenie włącznika.
Pin 2 - wyjście plusa na matę, powinno być tyle samo co pin 4 lub trochę mniej, ale dopiero po kreceniu potencjometrem (w zależności od temperatury napięcie pojawi się na którymś z "biegów", w zależności od temp fotela. Mi wyskoczyło napięcie dopiero na "3") .
Pin 3 - sygnał z termistora.
Pin 5 to plus z bezpiecznik nr 5.

Rezystancja na pinie 3 i 6 powinna być pomiędzy 0-11 :D w zależności od temp fotela. Jeśli zimny to coś w granicach 10-11. 
Rezystancja na pinie 6 i 2 chyba była zbliżona do 2,5 ohm, jak na zielonej kostce pod fotelem.
Zwrócić szczególną uwagę czy po włączeniu maty na pinie 2 nie jest większe napięcie niż na pinie 4.
Czytałem, że takie coś jest możliwe i się może zdarzyć, wtedy włącznik do wymiany.
Chyba na tyle, jak czegoś zapomniałem, pytać ;)

Edytowane przez Radek91
Opublikowano

Ma ktos patent jak rozebrac fotel sport ? Za cholere nie mam pomyslu a nie grzeje mi wcale fotel :/ na ktorych kostkach powinienem sprawdzic czy to maty czy cos innego ? Sprawdzalem mala czarna kostke z ktorej wychodza dwa kable ( myslalem ze to od maty ) i obwod w przypadku sprawnego fotela sie zamykal a w przypadku tego ktory nie grzeje nie.

Opublikowano
6 godzin temu, daglas napisał:

Ma ktos patent jak rozebrac fotel sport ? Za cholere nie mam pomyslu a nie grzeje mi wcale fotel :/ na ktorych kostkach powinienem sprawdzic czy to maty czy cos innego ? Sprawdzalem mala czarna kostke z ktorej wychodza dwa kable ( myslalem ze to od maty ) i obwod w przypadku sprawnego fotela sie zamykal a w przypadku tego ktory nie grzeje nie.

A nie masz tych samych kolorów kostek jak wyżej? Daj zdjęcie fotela i napisz czy chodzi o plecy czy o siedzenie. Jeśli nie ma rezystancji to znaczy, że gdzieś jest przerwane. 

Opublikowano
16 godzin temu, black_edition napisał:

Czy w b5 była grzana kanapa ?

Nie.

Opublikowano (edytowane)

Witam, 

Odgrzebie trochę temat. Mam problem z grzaniem fotela pasażera. Podpowie ktoś czy przy wskazaniach brzeczyka na mierniku na poziomie 019 świadczy o przerwanym obwodzie maty w fotelu ? Sprawdziłem działający fotel kierowcy i wskazuje mi 001. 

Napięcia na kostkach od grzania dla fotela lewego i prawego powinny być identyczne ?

Dodam że mam w aucie fotele Recaro.

Edytowane przez tasior87

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...