Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Piszczące hamulce A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 godziny temu, Langista napisał(a):

Tarcze kotwiczne krzywe, podziękować temu co piasty wymieniał i pokrzywił te osłony.

Wymieniałem wszystko sam, nic nie jest pokrzywione.

Opublikowano

Nic innego tam piszczeć nie może, zdejmij tarcze a zobaczysz, że te kotwiczne haczą.

Opublikowano

W audi nie ma tarcz kotwicznych

Opublikowano

Źle nazwałem osłonę tarczy 😁

Opublikowano
4 godziny temu, Dev napisał(a):

W audi nie ma tarcz kotwicznych

U mnie są osłony za tarczami.
Problemem prawdopodobnie są te druty które trzymają klocek, są zbyt miękkie i luźne, w poniedziałek wymienię i dam znać czy pomogło.

Opublikowano (edytowane)

Niestety , wymiana tych blaszek nic nie dała , co prawda stare były strasznie luźne , a te nowe siedzą idealnie . Zaciski nowe , tarcze nowe , klocki nowe , łożyska i piasty nowe, komplet wahaczy nowy . Co może być problemem , problem pojawia się tylko przy jeździe po łuku w prawo i na prostej, po kilku wciśnięciach hamulca problem na chwilę ustępuje , nie mogę się tego pozbyć od 2 lat , ratunku , dodam jeszcze , że np. podczas parkowania tyłem , zatrzymaniu się i podjechaniu do przodu parę cm i wcisnę pedał hamulca to słychać jakieś pukanie .

 

ps : do wymiany zostały jeszcze drążki kierownicze i tuleje wózka przód.

Edytowane przez mastus
Opublikowano

A co z hamulcami z tyłu?

Opublikowano
14 minut temu, Langista napisał(a):

A co z hamulcami z tyłu?

Jeszcze są ok, aczkolwiek też będę wymieniał, piszczenie jest z przodu.
Zapomniałem dodać, że jeszcze zostały mi do wymiany drążki kierownicze i tuleje wózka, czy to może być przyczyna ?

Opublikowano

Drążki nie ale tuleje już tak, przynajmniej jeżeli o stuki chodzi. Co do piszczenia.. jakie konkretnie to są hamulce? Zimmermann robi takie tarcze, że piszczą nie zależnie od tego co się zrobi.

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, Langista napisał(a):

Drążki nie ale tuleje już tak, przynajmniej jeżeli o stuki chodzi. Co do piszczenia.. jakie konkretnie to są hamulce? Zimmermann robi takie tarcze, że piszczą nie zależnie od tego co się zrobi.

Były ATE i problem był też , teraz są Mikody nacinano nawiercane. 

Chciałbym jeszcze tylko uściślić, bo to dzieje się nie podczas hamowania tylko podczas normalnej jazdy .

Edytowane przez mastus
Opublikowano

@mastus Trzpienie prowadzące w gumowych tulejach w dobrym stanie i pracują z lekkim oporem? Może smaru tam napaćkałeś i teraz tulejka zamiast pracować to się ślizga i nie utrzymuje zacisku i klocka w odpowiedniej odległości od tarczy.

Opublikowano

Nie wiem skąd macie te pomysły ze ślizganiem się po trzpieniach. Ja mam je nasmarowane od 4 lat, nic mi się nie ślizga. Po co są nasmarowane? Żeby nie rdzewiały.

Opublikowano
55 minut temu, Langista napisał(a):

Nie wiem skąd macie te pomysły ze ślizganiem się po trzpieniach

Z zaleceń serwisowych producenta zacisku ATE.

Opublikowano
2 godziny temu, afroo. napisał(a):

Z zaleceń serwisowych producenta zacisku ATE.

Wiem że takie mają zalecenia, ale są to takie same zalecenia jak wymiana oleju w interwale Longlife, czy brak zaleceń producenta odnośnie wymiany oleju w skrzyni.

Opublikowano (edytowane)

Wszystko jest zrobione jak należy , szału dostaje już z tym , przez pierwszy kilometr jazdy jest ok, potem zaczyna się piszczenie . Najczęściej na łukach na skręconych kołach , ale od niedawna nawet na prostej , pukanie które opisywałem wcześniej, dochodzi typowo z okolic hamulców , podjadę troszkę do tyłu i zaraz do przodu, wcisnę hamulec i jest stuknięcie , taki typowy dźwięk jakby klocki były luźne, coś w ten deseń , ale nie są luźne . Jarzm nie wymieniałem , sam już nie wiem co robić , ale naprawdę można z tym dostać p....

Piszczenie dobiega z lewego koła bo podczas jazdy niestety z prawej strony nie słyszę ze względu na hałas , stukanie z obu stron . Z lewej strony zaczął się odzywać przegub.

Dodatkowo, bo zupełnie zapomniałem dodać , że po każdym odpaleniu i zaraz po ruszeniu załącza się ABS na dosłownie pół sekundy .

Edytowane przez mastus
Opublikowano
11 godzin temu, Langista napisał(a):

Po co są nasmarowane? Żeby nie rdzewiały.

 

nierdzewne ? ha ha ha ha

Opublikowano

Oryginalne tak, zamienniki już nie raz mnie zaskoczyły rdzą.

Opublikowano
14 godzin temu, Langista napisał(a):

Nie wiem skąd macie te pomysły ze ślizganiem się po trzpieniach. Ja mam je nasmarowane od 4 lat, nic mi się nie ślizga. Po co są nasmarowane? Żeby nie rdzewiały.

Dobra rada ze smarowaniem, ktoś się naczyta posmaruje olejem lub jakimś smarem nieodpowiednim i "gumy spuchną". Przecież gumy od układu hamulcowego nie są odporne na np oleje silnikowe, ropopochodne.

Opublikowano
20 godzin temu, mastus napisał(a):

Były ATE i problem był też , teraz są Mikody nacinano nawiercane. 

Chciałbym jeszcze tylko uściślić, bo to dzieje się nie podczas hamowania tylko podczas normalnej jazdy .

Masz po prostu c**jowe klocki. Słabo dopasowane będą wibrować i piszczeć. 

Opublikowano
2 godziny temu, tass napisał(a):

Dobra rada ze smarowaniem, ktoś się naczyta posmaruje olejem lub jakimś smarem nieodpowiednim i "gumy spuchną". Przecież gumy od układu hamulcowego nie są odporne na np oleje silnikowe, ropopochodne.

A pisałem gdzieś o smarowaniu olejem? Jak ktoś nie ma na tyle oleju w głowie (hehe) żeby ogarnąć, że chodzi tu o smar do hamulców, to nie powinien się zabierać za taką robotę 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...