Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL TDI PD] Regeneracja siłownika klapy gaszącej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam Panowie,

jestem już po tym zabiegu,udanym w 100% :good:

jako że sam siłowniczek nie występuje jako część zamienna tylko razem z EGRem ,także jest o co powalczyć.

robota jest banalnie prosta:

1.wyjmujemy siłowniczek(obrót w lewo i sam wychodzi)

2.rozpoławiamy(jest na zarzaskach)

3.mamy teraz dwie połówki gruszki,sprężyne,grzybek z cięgnem oraz powód kłopotów membrane!!

u mnie membrana była dziurawa,pękniecie dł.ok 1cm i dlatego nie trzymała podciśnienia.

umyłem wszystko w benzynie estrakcyjnej, a membrane skleiłem klejem do PCV.

składamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy sie spokojnym gaśnięciem auta :)

fotek nie porobiłem bo nie miałem aparatu. jest to naprawde prosta robota,nie da sie tam nic zepsuć :good:

Opublikowano

szkoda ze nie ma fotek a czy objawem zepsutej klapy bylo telepniecie przy gaszeniu ?????

Opublikowano

W moim aucie przy gaszeniu mocno telepało od jakiegoś czasu i wymiana wężyka idącego od N239 do klapy gaszącej znaczenie wyeliminowała te telepaniu choć zastanawiam się nad rozebraniem siłownika jak kolega Michał.

Opublikowano

tak telepanie przy gaszeniu to główny i chyba jedyny objaw. najprościej to sprawdzić na pracującym silniku ręką zamknąć klape,jak zgaśnie miękko to siłownik do regeneracji lub wymiany

Opublikowano

Panowie czy ta membrana jest do kupienia jako część zamienna ?

Opublikowano
Panowie czy ta membrana jest do kupienia jako część zamienna ?

nie...

ale znajdziesz ten silownik na allegro :) w tym roku znalazlem sam silownik za 50 zl

Opublikowano

kilka sztuk widziałem na all....nowych po 120zł cały siłownik ,ja wymieniłem bo sklejenie nic nie dało teraz miękko gaśnie

Opublikowano

mam jedną fotkę tej membrany kiedyś też to kleiłem :wink:

2222222.jpg

Opublikowano

Czy telepanie przy gaszeniu wystepowalo przy kazdym gaszeniu czy bywalo roznie - raz zatelepalo mniej/bardziej lub czasami wcale ?

Opublikowano

różnie, zależy jak się guma ułoży

Opublikowano

To byc moze mam to samo, bo czasem zatelepie, a czasem nic kompletnie nie czuc przy gaszeniu.

Opublikowano

to napewno to rób póki poduszki całe ;-)

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj rozebralem i membranka jest cala:

qxsicgsk.jpg

Przeczyscilem, zalozylem i dalej przy gaszeniu czasem telepie. Jak byl zdjety ten grzybek to gasilem recznie, szybko zamykajac klape tym benckiem, na ktory naklada sie trzonek tego grzybka i wtedy bylo lux, auto sie gasilo bez zadnego telepanka. Moze cos jest nie teges z tym zaworkiem co steruje podcisnieniem EGRu, tak jakby za wolno sie to odbywalo?!

Edytowane przez KoJ@K
Opublikowano

Zaworek który tym steruje to n239 i też jest czasem zepsuty :)

Fajnie chłopaki ze to naprawiliscie. Ja nawet nie widziałem sensu naprawy bo kumpel mi załatwił za browarka z jakiegoś golfa..

Opublikowano

Przy większej ilości czasu kiedyś sobie podmienie te zaworki i popróbuje czy będzie jakaś różnica. :eusathink:

Opublikowano

Witam Panów! :) Przy wylaczaniu auta tez mi trzeslo buda ;/ i postanowilem rozebrac ten silowniczek i zeczywiscie byla tam 1 cm dziura, ale po zaklejeniu dalej to samo ;/ i co zauważyłem ze on powinien sie zamylac przy gaszeniu a on ani dgrnie; / to co bedzie winne ?

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

witam. mam problem z klapa. sprawdzalem na zarowce to wychodzi ze masy nie mam...prad jest we wtycce jak zapale zaplon ale brakuje masa. moze ktos mial taki sam problem ?

Opublikowano

Witam :hi:

Po przeczytaniu tego postu, postanowiłem rozebrać siłownik ponieważ mam wyżej wymienione objawy jego zepsucia. Zrobiłem kilka zdjęć, oto rezultaty.

Jak widać Egr jest nieszczelny:

1fff22f3f49230b3gen.jpg

Ostatnio go wyczyściłem:

Oto efekt przed :

b769d7683a07b0fdgen.jpg

I po czyszczeniu :

37a7b623a71ea6e0gen.jpg

A teraz siłownik za który dzisiaj się wziąłem :facepalm:

c94c3d2700b1aa2egen.jpg

95d59f24798d9f8dgen.jpg

Jak widać na zdjęciu membrana jest pęknięta przy gaszeniu czuje często telepanie silnikiem, gdy jednak zgaszę go ręcznie silnik gaśnie idealnie równo cicho i bezboleśnie. Nie da się sklepić membrany ponieważ jest bardzo duże pęknięcie na samej górze.


Po namyśle postanowiłem kupić Nowy EGR :facepalm::facepalm: Przydało by się aby ktoś doradził mi jaki najlepiej kupić bo jest tego trochę na allegro i ceny są rozbieżne.

Pozdrawiam :hi:

Opublikowano

Witam :hi:

Po przeczytaniu tego postu, postanowiłem rozebrać siłownik ponieważ mam wyżej wymienione objawy jego zepsucia. Zrobiłem kilka zdjęć, oto rezultaty.

Jak widać Egr jest nieszczelny:

1fff22f3f49230b3gen.jpg

Ostatnio go wyczyściłem:

Oto efekt przed :

b769d7683a07b0fdgen.jpg

I po czyszczeniu :

37a7b623a71ea6e0gen.jpg

A teraz siłownik za który dzisiaj się wziąłem :facepalm:

c94c3d2700b1aa2egen.jpg

95d59f24798d9f8dgen.jpg

Jak widać na zdjęciu membrana jest pęknięta przy gaszeniu czuje często telepanie silnikiem, gdy jednak zgaszę go ręcznie silnik gaśnie idealnie równo cicho i bezboleśnie. Nie da się sklepić membrany ponieważ jest bardzo duże pęknięcie na samej górze.

Po namyśle postanowiłem kupić Nowy EGR :facepalm::facepalm: Przydało by się aby ktoś doradził mi jaki najlepiej kupić bo jest tego trochę na allegro i ceny są rozbieżne.

Pozdrawiam :hi:

wyżej wkleiłem link gdzie można kupić sam siłownik klapy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...