hubtychy Opublikowano 1 Lipca 2011 Opublikowano 1 Lipca 2011 Witam. Przetrzepałem forum ale takiego tematu nie znalazłem.Jest masa tematów na temat napędu quattro ale tego czego szukam nie znalazłem. Od prawie dwóch miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem A4 Avant z napędem quattro.Wszyscy zachwalają napęd i ja też nie mogę na niego narzekać.Już raz pomógł mi wyjechać z dość sporego błota. Ostatnio zauważyłem jednak jedną niepokojącą rzecz.Jadąc drogą ze stałą prędkością powyżej 80-90 km/h nie ważne czy sucho czy mokro w chwili gdy pokonuję normalny zakręt czuję że tył samochodu zaczyna mi uciekać.Gdy ujmę minimalnie gazu plus lekka kontra kierownicą wszystko wraca do normy.Samochód po prostu zachowuje się jak RWD na śniegu Dodam że nie mam ESP. Czy to normalne zachowanie quattro ?
hubtychy Opublikowano 1 Lipca 2011 Autor Opublikowano 1 Lipca 2011 W połowie maja robiłem przegląd i wszystko OK.Geometria sprawdzana i także OK.Opony 205 jakieś 5mm
kileeer Opublikowano 1 Lipca 2011 Opublikowano 1 Lipca 2011 to nie jest normalne zachowanie. no chyba że jest mokro i zapierdalasz... albo podłożysz do pieca na zakręcie to wtedy może postawić bokiem. A jak gumy na stabilizatorach?
Gość Damian A4 Opublikowano 1 Lipca 2011 Opublikowano 1 Lipca 2011 Opon z tył przypadkiem troszke wyższych nie masz???
hubtychy Opublikowano 1 Lipca 2011 Autor Opublikowano 1 Lipca 2011 Na przeglądzie nie czepial sie niczego ale zerknę jeszcze na gumy na stabilizatorach. Co do opon to z przodu mam Yokohama 195/65/15 a z tyłu Roadstone 205 /60/15 na obu jakieś 5mm bieżnika. no chyba że jest mokro i zapierdalasz... albo podłożysz do pieca na zakręcie to wtedy może postawić bokiem. To wiem i czasem robię tak celowo.No ale żeby podczas normalnej jazdy szedł bokiem to mnie trochę zdziwiło. Już sam nie wiem,może dlatego że to avant i latam na pusto.Zobaczę jak będzie przy załadowanym jak na wakacje pojadę. Teraz już odruchowo przy dojeździe do zakrętu noga z gazu i dopiero na samym wyjściu z zakrętu znowu w gaz.
Gość Damian A4 Opublikowano 1 Lipca 2011 Opublikowano 1 Lipca 2011 Według mnie to efekt różnych opon przód/tył :gwizdanie:
hubtychy Opublikowano 1 Lipca 2011 Autor Opublikowano 1 Lipca 2011 Według mnie to efekt różnych opon przód/tył :gwizdanie: Też to zacząłem podejrzewać dziś po głębszej lekturze postów na temat napędu Quattro ale jak kupowałem koła to nie miałem o tym pojęcia że opony muszą być takie same.A auto kupiłem w maju na prawie nówkach zimówkach więc szkoda mi ich było i kupowałem na szybko.
majkel_majki Opublikowano 1 Lipca 2011 Opublikowano 1 Lipca 2011 Co do opon to z przodu mam Yokohama 195/65/15 a z tyłu Roadstone 205 /60/15 na obu jakieś 5mm bieżnika. opony masz źle dobrane, powinny być 4 o tym samym profilu, najlepiej tej samej marki i modelu żeby zachować identyczną średnicę każdego koła na obu osiach. Taka konfiguracja jaką masz to prosta droga do rozwalenia napędu.
hubtychy Opublikowano 1 Lipca 2011 Autor Opublikowano 1 Lipca 2011 opony masz źle dobrane, powinny być 4 o tym samym profilu, najlepiej tej samej marki i modelu żeby zachować identyczną średnicę każdego koła na obu osiach. Taka konfiguracja jaką masz to prosta droga do rozwalenia napędu. heh człowiek uczy się na błędach :/ właśnie zaczynam poszukiwania opon.Znowu wydatek :gwizdanie:
pawel1380 Opublikowano 1 Lipca 2011 Opublikowano 1 Lipca 2011 Przod masz profil 126,75mm a tył 123 mm... to prawie 4mm róznicy nie 8mm.. Zmień to bo to nie jest zdrowe dla napędu. Edit a w sensie srednicy..wszystko sie zgadza prawie 8mm.
Dev Opublikowano 1 Lipca 2011 Opublikowano 1 Lipca 2011 o układ napedowy możesz byc spokojny, nic mu nie bedzie jedyne co to EDS bedzie sie załaczał czesciej niz potrzeba i chyba to robi skoro z tyłem robia sie cyrki
hubtychy Opublikowano 1 Lipca 2011 Autor Opublikowano 1 Lipca 2011 o układ napedowy możesz byc spokojny, nic mu nie bedzie jedyne co to EDS bedzie sie załaczał czesciej niz potrzeba i chyba to robi skoro z tyłem robia sie cyrki Czyli tak czy tak opony muszę ujednolicić.Tym bardziej że w niedługim czasie czekają mnie dwa dłuższe wyjazdy.
abdul81 Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 u mnie jak kupiłem autko i były różne profile przód/tył to było dziwne drżenie i wibracje po wymianie na jednakowe wszystku ustało
hubtychy Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Kilka dni temu zmieniłem oponki i od razu dało się wyczuć różnicę.Auto stało się stabilniejsze i pewnie pokonuje zakręty czy łuki na drodze i to nawet z prędkościami rzędu 120-130km/h Heh człowiek całe życie się uczy :gwizdanie:
Arturoo Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Kilka dni temu zmieniłem oponki i od razu dało się wyczuć różnicę.Auto stało się stabilniejsze i pewnie pokonuje zakręty czy łuki na drodze i to nawet z prędkościami rzędu 120-130km/h Heh człowiek całe życie się uczy :gwizdanie: do tego odpowiedni zawias ,felga z niskim profilem gumy i prędkość w łukach można spokojnie zwiększać sorki za OT ale ten napęd to na prawdę coś dobrego nie tylko na śnieg jak uważają co poniektórzy
hubtychy Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Jak dla mnie taka prędkość zupełnie mnie satysfakcjonuje.Moja niunia to rodzinny samochód i nie myślę o zawiasie czy aż tak niskim profilu.Jej osiągi puki co jak najbardziej mnie zadowalają. Na śniegu dopiero będę miał okazję sprawdzić napęd Q a patrząc lata wstecz to będzie miał co robić :gwizdanie:
GRYFI Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 masz szczęście, że nic więcej się nie stało, bo takim kompletem oponek mozna sobie w q szybko dyferencjały zarżnąć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się