Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Napęd Quattro,a uślizg z tyłu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Przetrzepałem forum ale takiego tematu nie znalazłem.Jest masa tematów na temat napędu quattro ale tego czego szukam nie znalazłem.

Od prawie dwóch miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem A4 Avant z napędem quattro.Wszyscy zachwalają napęd i ja też nie mogę na niego narzekać.Już raz pomógł mi wyjechać z dość sporego błota.

Ostatnio zauważyłem jednak jedną niepokojącą rzecz.Jadąc drogą ze stałą prędkością powyżej 80-90 km/h nie ważne czy sucho czy mokro w chwili gdy pokonuję normalny zakręt czuję że tył samochodu zaczyna mi uciekać.Gdy ujmę minimalnie gazu plus lekka kontra kierownicą wszystko wraca do normy.Samochód po prostu zachowuje się jak RWD na śniegu

Dodam że nie mam ESP. Czy to normalne zachowanie quattro ?

Opublikowano

Gumy w zawieszeniu, opony, geometria itd

Opublikowano

to nie jest normalne zachowanie. no chyba że jest mokro i zapierdalasz... albo podłożysz do pieca na zakręcie to wtedy może postawić bokiem. A jak gumy na stabilizatorach?

Gość Damian A4
Opublikowano

Opon z tył przypadkiem troszke wyższych nie masz??? :rolleyes:

Opublikowano

Na przeglądzie nie czepial sie niczego ale zerknę jeszcze na gumy na stabilizatorach.

Co do opon to z przodu mam Yokohama 195/65/15 a z tyłu Roadstone 205 /60/15 na obu jakieś 5mm bieżnika.

no chyba że jest mokro i zapierdalasz... albo podłożysz do pieca na zakręcie to wtedy może postawić bokiem.

To wiem i czasem robię tak celowo.No ale żeby podczas normalnej jazdy szedł bokiem to mnie trochę zdziwiło.

Już sam nie wiem,może dlatego że to avant i latam na pusto.Zobaczę jak będzie przy załadowanym jak na wakacje pojadę.

Teraz już odruchowo przy dojeździe do zakrętu noga z gazu i dopiero na samym wyjściu z zakrętu znowu w gaz.

Gość Damian A4
Opublikowano

Według mnie to efekt różnych opon przód/tył :gwizdanie:

Opublikowano

Według mnie to efekt różnych opon przód/tył :gwizdanie:

Też to zacząłem podejrzewać dziś po głębszej lekturze postów na temat napędu Quattro ale jak kupowałem koła to nie miałem o tym pojęcia że opony muszą być takie same.A auto kupiłem w maju na prawie nówkach zimówkach więc szkoda mi ich było i kupowałem na szybko.

Opublikowano

Co do opon to z przodu mam Yokohama 195/65/15 a z tyłu Roadstone 205 /60/15 na obu jakieś 5mm bieżnika.

:blink: opony masz źle dobrane, powinny być 4 o tym samym profilu, najlepiej tej samej marki i modelu żeby zachować identyczną średnicę każdego koła na obu osiach. Taka konfiguracja jaką masz to prosta droga do rozwalenia napędu.

Opublikowano

:blink: opony masz źle dobrane, powinny być 4 o tym samym profilu, najlepiej tej samej marki i modelu żeby zachować identyczną średnicę każdego koła na obu osiach. Taka konfiguracja jaką masz to prosta droga do rozwalenia napędu.

heh człowiek uczy się na błędach :/ właśnie zaczynam poszukiwania opon.Znowu wydatek :gwizdanie:

Gość Damian A4
Opublikowano

z tył masz opony o 8 mm wyzsze :wink4:

Opublikowano

:shocked:

Przod masz profil 126,75mm a tył 123 mm... to prawie 4mm róznicy nie 8mm..

Zmień to bo to nie jest zdrowe dla napędu.

Edit a w sensie srednicy..wszystko sie zgadza prawie 8mm. :hi:

Opublikowano

o układ napedowy możesz byc spokojny, nic mu nie bedzie

jedyne co to EDS bedzie sie załaczał czesciej niz potrzeba

i chyba to robi skoro z tyłem robia sie cyrki

Opublikowano

o układ napedowy możesz byc spokojny, nic mu nie bedzie

jedyne co to EDS bedzie sie załaczał czesciej niz potrzeba

i chyba to robi skoro z tyłem robia sie cyrki

Czyli tak czy tak opony muszę ujednolicić.Tym bardziej że w niedługim czasie czekają mnie dwa dłuższe wyjazdy.

Opublikowano

u mnie jak kupiłem autko i były różne profile przód/tył to było dziwne drżenie i wibracje

po wymianie na jednakowe wszystku ustało

Opublikowano

Zmień opony jak najszybciej.

Opublikowano

Kilka dni temu zmieniłem oponki i od razu dało się wyczuć różnicę.Auto stało się stabilniejsze i pewnie pokonuje zakręty czy łuki na drodze i to nawet z prędkościami rzędu 120-130km/h

Heh człowiek całe życie się uczy :gwizdanie:

Opublikowano

Kilka dni temu zmieniłem oponki i od razu dało się wyczuć różnicę.Auto stało się stabilniejsze i pewnie pokonuje zakręty czy łuki na drodze i to nawet z prędkościami rzędu 120-130km/h

Heh człowiek całe życie się uczy :gwizdanie:

do tego odpowiedni zawias ,felga z niskim profilem gumy i prędkość w łukach można spokojnie zwiększać

sorki za OT ale ten napęd to na prawdę coś dobrego nie tylko na śnieg jak uważają co poniektórzy

Opublikowano

Jak dla mnie taka prędkość zupełnie mnie satysfakcjonuje.Moja niunia to rodzinny samochód i nie myślę o zawiasie czy aż tak niskim profilu.Jej osiągi puki co jak najbardziej mnie zadowalają.

Na śniegu dopiero będę miał okazję sprawdzić napęd Q a patrząc lata wstecz to będzie miał co robić :gwizdanie:

Opublikowano

masz szczęście, że nic więcej się nie stało, bo takim kompletem oponek mozna sobie w q szybko dyferencjały zarżnąć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...