majkel_majki Opublikowano 7 Lipca 2011 Opublikowano 7 Lipca 2011 ALT ma zmienne fazy rozrządu, terkotać może przyspieszacz wałka rozrządu czy tam napinacz łańcucha kół wałków, nie wiem jak te zmienne fazy są zrealizowane.
mazure Opublikowano 7 Lipca 2011 Autor Opublikowano 7 Lipca 2011 w listopadzie wymieniłem ten wariator i co? pare tysięcy km i znowu wymieniać coś tu musi być jeszcze nie tak
majkel_majki Opublikowano 7 Lipca 2011 Opublikowano 7 Lipca 2011 Duże znaczenie może mieć to czy wymieniałeś na nowy, czy na inny.
majkel_majki Opublikowano 7 Lipca 2011 Opublikowano 7 Lipca 2011 To może szklanki tak dzwonią chwilę po rozruchu mają prawo. Myślę jednak, że to nie jest powód do zmartwień.
lejek a4 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 mazure...wymieniłeś i znowu gra...mi sie pali kontrolka i wyskakuje na kompie zmiennik faz rozrządu...opłaca się wymieniać...przejechałem już 5000 na takim...ehhh
mazure Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2011 u mnie tez był ten błąd tylko że klekotał na ciepłym cały czas ,po wymianie błąd wykasowali i była cisza .przyjechałem do domu klekota wymieniłem jeszcze elektrozawór ciśnienia oleju i na ciepłym jest git, tylko ze wczesniej nie zwracałem uwagi czy na zimnym terkota przez 2sek czy nie. może sprawdz ten elektrozawór jest o 500 tańszy niż wariator
zaku2_88 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Witam kolega ma ten sam problem w swoim silniczku i pytam za niego gdzie znajduje się ten elektrozawor cisnienia oleju? Bo próbował juz olej zmieniac i takie tam i nie pomogło może to załatwi sprawę. Ma ktoś fotkę tego zaworu?
itor Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Witam kolega ma ten sam problem w swoim silniczku i pytam za niego gdzie znajduje się ten elektrozawor cisnienia oleju? Bo próbował juz olej zmieniac i takie tam i nie pomogło może to załatwi sprawę. Ma ktoś fotkę tego zaworu? ale wymiana tego zaworu nic nie pomoze bo terkocze rozciagniety lancuch...
zaku2_88 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Myślisz ze sama wymiana łancucha załatwi sprawe bo napinacz oglądalismy i nie ma wytartych slizgów Ale co przykuło na sza uwage to ze obudowa jest przytarta od łańcucha
itor Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Myślisz ze sama wymiana łancucha załatwi sprawe bo napinacz oglądalismy i nie ma wytartych slizgów Ale co przykuło na sza uwage to ze obudowa jest przytarta od łańcucha no to maz odpowiedz, skoro przytarta od lancucha to wszystko wiadomo
marian2007 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Witam Bylem ostatnio w serwisie vw i u mnie zdiagnozowali poczatkowe zmniejszenie cisnienia w pompie olejowej dlatego ten stukot wystepuje smiley A co wy na to:) prosze o opinie ps. koszt nowej 4000 pln okolo
mazure Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2011 moze ma to sens wszystkim co terkocze mają problem ze stanem oleju póżniej wariator elektrozawór ciśnienia oleju moze to wszystko siada przez pompe będziesz wymieniał ? jak tak to napisz jaki rezultat pzdr
jendker Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 U mnie tez cos klekotalo tak jakby z tylu slinika. Zmienilem olej z castrola na mobil 1 i klekot sie wiecej nie pojawil. Tez slyszalem o jakims lancuszku, ale nie chce robic zamieszania...
marcin16682 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Witam. Mam ten sam problem, jak rano odpale to właśnie słychać te terkotanie. W moim przypadku mam wytarty zawór wysokiego ciśnienia. Na niemieckich stronach doczytałem sie że te terkotanie to może być przyczyna jeszcze zaworu w podstawie filtra oleju bo on nie trzyma oleju, jak jest rozgrzany silnik po dłuższej jeżdzie to przez noc spływa cały ten olej ,a jak rano odpalicie auto niech pochodzi troche około 5 minut i zgaście go ,potem spróbujcie najlepiej rano odpalić i na bank nie będzie terkatania ,przynajmniej w moim przypadku tak jest. Bo w tedy olej jest jeszcze gęsty nie jest tak rozgrzany.A zalany silnik mam castrol 5W/40. Pozdrawiam.
Onkel Opublikowano 5 Stycznia 2012 Opublikowano 5 Stycznia 2012 castrol 5W/40 Niektórzy pisali, że po wymianie castrola na inny olej już było lepiej. Szału nie ma z castrolem. Tu masz podobny temat w 1.8T. http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=176058.0
majkel_majki Opublikowano 5 Stycznia 2012 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Czepiacie się tego castrola zupełnie nie wiem dlaczego, olej jak olej, a jak ktos się przejechał na podróbce to jego sprawa. U mnie 1.6 FSI po odpaleniu terkotał czasem przez jakieś 2 sekundy, po wymianie oleju przestał, nie wiążę ustania terkotu z faktem, że wlałem castrola, nie wiem z czym to wiązać bo olej był zawsze na czas wymieniany.
fahur Opublikowano 5 Stycznia 2012 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Witam. Mam ten sam problem, jak rano odpale to właśnie słychać te terkotanie. W moim przypadku mam wytarty zawór wysokiego ciśnienia. Na niemieckich stronach doczytałem sie że te terkotanie to może być przyczyna jeszcze zaworu w podstawie filtra oleju bo on nie trzyma oleju, jak jest rozgrzany silnik po dłuższej jeżdzie to przez noc spływa cały ten olej ,a jak rano odpalicie auto niech pochodzi troche około 5 minut i zgaście go ,potem spróbujcie najlepiej rano odpalić i na bank nie będzie terkatania ,przynajmniej w moim przypadku tak jest. Bo w tedy olej jest jeszcze gęsty nie jest tak rozgrzany.A zalany silnik mam castrol 5W/40. Pozdrawiam. U mnie objaw jest podobny - zimna fura = hałas do momentu opadnięcia obrotów (ok. 1-2s). Na ciepłym jest cichutko. Ostatnio zagadałem Kubę Filipowskiego (warsztat pod Wawą), ilę mogę przeciągnąć wymianę - wg niego do momentu, kiedy i na ciepłym będzie się głośno zachowywał wtedy wymiana nastawnika faz rozrządu (ok. 1500PLN) i od razu łańcuszek (ok. 120PLN) + robocizna jakies 250PLN. Podobno potrafi silnik przejechać z 60.000km z takim terkotaniem przy odpalaniu - później też się nic nie dzieje, ale Twoje A4 w benzynce brzmi jak zdezelowany diesel
risones Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Witam Problem terkotania po odpalenia na zimnym powstaje w skutek uderzania lużnego łańcucha, lużnego bo pompa zaraz po odpaleniu zanim napełni napinacz olejem powstaje 2/3 sek stukot łańcucha tyle właśnie potrzeba do wzrostu ciśnienia w napinaczu i odpowiedniego napięcia łańcucha. Ja na początku wymieniłem sam napinacz + nowy łańcuch bo od tego stukania połamał płozę napinacza, oczywiście nic nie pomogło!!! dalsze poszukiwania = małe ciśnienie oleju ale tylko na biegu jałowym stęd stukanie jak pisałem wyżej, no i na tym się skończyło (brak czasu)co dalej? jest kilka możliwości do sprawdzenia ale zacznę od najtańszej oczywiście trzeba się skupic na niskim ciśnieniu oleju najtańsze co można zrobic na poczętek to zwalic miskę sprawdzic pod kątem różnych osadów wyczyścic smoka pompy prawdopodobnie jest zanieczyszczony i pompa przy niskich obrotach nie uzyskuje odpowiedniego cisnienia, zmienic olej no i próba dzielę sie z wami tymi informacjami bo mam nadzieje że ktoś z nich skorzysta i podzieli się swoimi spostrzeżeniami, może wspólnie do czegoś dojdziemy, ja w przyszłym tygodniu zmieniam olej i czyszcze miske i smoka pompy no i zobaczymy, może komuś uda się to zrobic wczesniej to proszę o wpisy pozdrawiam i życzę rozwiązania tego poważnego problemu.
malpel Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Witam, mam B7 2.0 ALT,fakt potwierdzony w instrukcji, pneumatyczna regulacja czegoś tam, już nie pamiętam.... ale chodzi o ten krótki terkot-tak ma być i się nie martwić .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się