RS Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 Zamiast walic łbem w scianę nie pisz bzdur.Ta kontrolka tylko informuje o zapchaniu filtra a nie mowi nic ze trwa dopalanie! Co wcale nie jest jednoznaczne.Innymi słowy dopalanie może trwac a wcale kontrolka tego nie sygnalizuje. Nie wprowadzaj w błąd. Potwierdzam Proces wypalania nie jest nigdzie sygnalizowany, dopiero jak cos nawali w układzie to ci sie ten symbol na FIS ie zapali. [br]Dopisany: 12 Wrzesień 2011, 15:18_________________________________________________acha i smród z wydechu czuć mimo filtra z tym ze jest on taki specyficzny....
pawel1380 Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 Myślę ze osoby czytajace ten temat juz same wywnioskują jak profesjonalne rady sa w tym temacie... Kontrolka zapali się jesli nawala czujniki cisnien (co jest oczywiste) lub czesciej jesli filtr po prostu sie zapcha. Moment kiedy filtr sie wypala mozna wywnioskowac z innych objawow zachowania silnika.I wtedy byłoby dobrze go nie gasic zeby proces sie zakonczył.[br]Dopisany: 12 Wrzesień 2011, 15:23_________________________________________________ acha i smród z wydechu czuć mimo filtra z tym ze jest on taki specyficzny.... Oczywiscie ze tak.Mocno gryzacy zapach.
Hipo Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 acha i smród z wydechu czuć mimo filtra z tym ze jest on taki specyficzny.... Oczywiscie ze tak.Mocno gryzacy zapach. o tak gryzie... Interesuje mnie jeszcze, jak wyczuć, kiedy proces jest załączony.
pawel1380 Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 Wyzsze spalanie,podwyzszone obroty na biegu jałowym(np jak stoisz w korku).W zaleznosci od marki i silnika sa tez inne objawy np spadek mocy.
borczan Opublikowano 12 Września 2011 Autor Opublikowano 12 Września 2011 No ale przynajmniej temat się rozwinął no i pavel sprytny jesteś, zadajesz pytanie i sam na nie odpowiadasz, no i powodzenia z filtrami życzę.
pawel1380 Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 Hipo nic Ci sie nie zapala nie szukaj dziury w całym. Mozesz profilaktycznie bedac na autostradzie wrzucic 4 bieg okolo 2200-2400 obroty i tak 15-20 minut jechac..(jesli 4 bieg za duza da ci predkosc zrzuc na 3) Jak bedzie chcial to proces sie uruchomi.[br]Dopisany: 12 Wrzesień 2011, 15:45_________________________________________________ No ale przynajmniej temat się rozwinął no i pavel sprytny jesteś, zadajesz pytanie i sam na nie odpowiadasz, no i powodzenia z filtrami życzę. Nie jestem sprytny..a nuz sie czegos dowiem czego nie wiem...... Ale skoro mylisz sie to bez sensu ludzi wprowadzac w błąd..filtr DPF u wielu sieje grozę i strach z tego co widzę to najlepiej eliminować błędne informacje..
Hipo Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 dzięki Pany. przy tym aucie wolę dmuchać na zimno... w BMW E87 2.0d miałem wymieniany silnik bo turbo zaciągneło olej i wyrzuciło wydechem (samo-zapłon)
pawel1380 Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 Ja mam wprawdzie dosc nieduzy przebieg bo 40 kilka tysiecy km ale zapalila mi sie kontrolka dwa razy... Jesli moge dac jakas radę zeby przestawala sie zapalac to u mnie pomoglo...zaprzestanie uprawiania ecodrivingu.. Trzymam go na troszkę wyzszych obrotach a nie zmieniam biegu jak tylko mogę(albo np jak komputer sugeruje).. Po prostu na niskich obrotach on sie jeszcze szybciej zatyka podobnie jak i na biegu jałowym(np dawniej potrafiłem gadac w zatrzymanym aucie godzinę z włączonym silnikiem i to chyba nie było dobre dla DPF-a) Na autostradzie czasem go pogonię mocniej i od dluzszego czasu mam spokoj.
Rabbi Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 panowie mam pytanie: jaka jest masa krytyczna popiołu,przy której DPF się całkiem zapycha bez możliwości wypalenia? ASO twierdzi że 60gram popiołu i DPF na szrot,a tymczasem u mnie vag pokazywał z miesiąc temu 86gram popiołu,a stopień zanieczyszcznie DPF 5,5% o co więc chodzi? dodam że żadna kontrolka dpf czy check nie zapaliła mi się nigdy
pawel1380 Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 No wszędzie podają jako stan krytyczny 60 gram..ale dlaczego masz 86 i nic sie nie zapaliło to nie wiem..
luck109 Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 To ja przyłącze się do pytania,możne ma ktoś namiary na warsztaty w województwie świętokrzyskim?
RS Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 Wyzsze spalanie,podwyzszone obroty na biegu jałowym(np jak stoisz w korku).W zaleznosci od marki i silnika sa tez inne objawy np spadek mocy. dodam jeszcze że silnik wtedy bardziej szarpie przy zmianie biegów. No i nie da się wywołac procesu wypalania stylem jazdy.
griga-st Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 DPF można nazwać raczej "zbiornikiem" jak filtrem, bo sadza się w nim zbiera do momentu wypalenia. Jak już napisał kolega nie można sprowokować włączenia się procesu wypalania samym stylem jazdy. . Można sobie natomiast "wyobrazić" w jaki sposób szybciej go zapełnimy: porównując jak zachowuje się stary klekot bez DPF-a. Zmulony albo katowany produkuje kłęby sadzy z komina Te właśnie cząsteczki sadzy(niem.Russpartikeln) ma za zadanie zneutralizować DPF. Innymi słowy tzw."przegonienie" tak samo dobija to ustrojstwo jak mulenie. Tyle teoria. W praktyce moim zdaniem nie warta skórka za wyprawkę, bo auto więcej spala, traci na dynamice, podnosi drastycznie koszty eksploatacji. Natura tez moim zdaniem straciła po podliczeniu wszystkich kosztów ;( Kto zyskał? Na pewno politycy i związani z nimi lobbyści . pzd.[br]Dopisany: 12 Wrzesień 2011, 22:07_________________________________________________Jakieś namiary na warsztat w południowo-wschodniej Polsce ,który temat w miarę ogarnia?
RS Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 No mnie tez w tym regionie interesowalby jakis renomowany warsztat. Tylko ze ja potrzebowalbym jednak katalzator wsadzic, bo same rury to nie dla mnie....
remus_kraków Opublikowano 20 Września 2011 Opublikowano 20 Września 2011 A ja bym potrzebował warsztat w Krakowie lub okolicach. Coraz bardziej mnie korci usunąć DPF-a. Na razie mi w żadnym razie nie przeszkadza ale niepokoi mnie przybywanie oleju silnikowego.
Bieniek Opublikowano 20 Września 2011 Opublikowano 20 Września 2011 A ja bym potrzebował warsztat w Krakowie lub okolicach. Coraz bardziej mnie korci usunąć DPF-a. Na razie mi w żadnym razie nie przeszkadza ale niepokoi mnie przybywanie oleju silnikowego. To niech Cie szybko zainteresuje.Przybywa go, bo miesza sie z olejem napedowym.Walek rozrzadu wytrze sie szybko.
remus_kraków Opublikowano 20 Września 2011 Opublikowano 20 Września 2011 Wiem, wiem dlatego robię zmianę co 10 000 km.
Rabbi Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 ja wywalam śmiecia.już programowo usunięty,dziś go wyjąłem i wybebeszę,a jutro rurka w środek
Jacek001 Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 W województwie Lubelskim polecam Firmę Tune-Soft w celu usunięcia filtra, jak również podniesienia mocy. Przeprowadzałem tam usługę, ale tylko Chiptuning, gdyż filtr cząstek stałych mnie nie dotyczy. Poniżej link do ich witryny. http://www.tune-soft.pl
Gość Rayban Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 Jacek001 ile sobie życzą za usunięcie DPF'u ? I czy jest to zmiana w sterowniku czy emulator ? Robbi mógłbyś wstawić foto jak to wygląda ? Rura z kwasiaka czy zwykła ? Również będę usuwał DPF mimo, że mam 97 000 przebiegu ( a podobno pada przy 200 000 ), mam jakiś namiar w Puławach, ale jeszcze nie dzwoniłem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się