Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL B7] Gdzie usunąć DPF-sprawdzone warsztaty.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zamiast walic łbem w scianę nie pisz bzdur.Ta kontrolka tylko informuje o zapchaniu filtra a nie mowi nic ze trwa dopalanie!

Co wcale nie jest jednoznaczne.Innymi słowy dopalanie może trwac a wcale kontrolka tego nie sygnalizuje.

Nie wprowadzaj w błąd.

Potwierdzam

Proces wypalania nie jest nigdzie sygnalizowany, dopiero jak cos nawali w układzie to ci sie ten symbol na FIS ie zapali. [br]Dopisany: 12 Wrzesień 2011, 15:18_________________________________________________acha i smród z wydechu czuć mimo filtra z tym ze jest on taki specyficzny....

Opublikowano

Myślę ze osoby czytajace ten temat juz same wywnioskują jak profesjonalne rady sa w tym temacie...

Kontrolka zapali się jesli nawala czujniki cisnien (co jest oczywiste) lub czesciej jesli filtr po prostu sie zapcha.

Moment kiedy filtr sie wypala mozna wywnioskowac z innych objawow zachowania silnika.I wtedy byłoby dobrze go nie gasic zeby proces sie zakonczył.[br]Dopisany: 12 Wrzesień 2011, 15:23_________________________________________________

acha i smród z wydechu czuć mimo filtra z tym ze jest on taki specyficzny....

Oczywiscie ze tak.Mocno gryzacy zapach.

Opublikowano

acha i smród z wydechu czuć mimo filtra z tym ze jest on taki specyficzny....

Oczywiscie ze tak.Mocno gryzacy zapach.

o tak gryzie...

Interesuje mnie jeszcze, jak wyczuć, kiedy proces jest załączony.

Opublikowano

No ale przynajmniej temat się rozwinął :decayed: no i pavel sprytny jesteś, zadajesz pytanie i sam na nie odpowiadasz, no i powodzenia z filtrami życzę.

Opublikowano

Hipo nic Ci sie nie zapala nie szukaj dziury w całym.

Mozesz profilaktycznie bedac na autostradzie wrzucic 4 bieg okolo 2200-2400 obroty i tak 15-20 minut jechac..(jesli 4 bieg za duza da ci predkosc zrzuc na 3)

Jak bedzie chcial to proces sie uruchomi.[br]Dopisany: 12 Wrzesień 2011, 15:45_________________________________________________

No ale przynajmniej temat się rozwinął :decayed: no i pavel sprytny jesteś, zadajesz pytanie i sam na nie odpowiadasz, no i powodzenia z filtrami życzę.

Nie jestem sprytny..a nuz sie czegos dowiem czego nie wiem......

Ale skoro mylisz sie to bez sensu ludzi wprowadzac w błąd..filtr DPF u wielu sieje grozę i strach z tego co widzę to najlepiej eliminować błędne informacje..

Opublikowano

dzięki Pany.

przy tym aucie wolę dmuchać na zimno...

w BMW E87 2.0d miałem wymieniany silnik bo turbo zaciągneło olej i wyrzuciło wydechem (samo-zapłon)

Opublikowano

Ja mam wprawdzie dosc nieduzy przebieg bo 40 kilka tysiecy km ale zapalila mi sie kontrolka dwa razy...

Jesli moge dac jakas radę zeby przestawala sie zapalac to u mnie pomoglo...zaprzestanie uprawiania ecodrivingu.. :)

Trzymam go na troszkę wyzszych obrotach a nie zmieniam biegu jak tylko mogę(albo np jak komputer sugeruje)..

Po prostu na niskich obrotach on sie jeszcze szybciej zatyka podobnie jak i na biegu jałowym(np dawniej potrafiłem gadac w zatrzymanym aucie godzinę z włączonym silnikiem i to chyba nie było dobre dla DPF-a)

Na autostradzie czasem go pogonię mocniej i od dluzszego czasu mam spokoj.

Opublikowano

panowie mam pytanie:

jaka jest masa krytyczna popiołu,przy której DPF się całkiem zapycha bez możliwości wypalenia?

ASO twierdzi że 60gram popiołu i DPF na szrot,a tymczasem u mnie vag pokazywał z miesiąc temu 86gram popiołu,a stopień zanieczyszcznie DPF 5,5% o co więc chodzi?

dodam że żadna kontrolka dpf czy check nie zapaliła mi się nigdy

Opublikowano

To ja przyłącze się do pytania,możne ma ktoś namiary na warsztaty w województwie świętokrzyskim?

Opublikowano

Wyzsze spalanie,podwyzszone obroty na biegu jałowym(np jak stoisz w korku).W zaleznosci od marki i silnika sa tez inne objawy np spadek mocy.

dodam jeszcze że silnik wtedy bardziej szarpie przy zmianie biegów. No i nie da się wywołac procesu wypalania stylem jazdy.

Opublikowano

DPF można nazwać raczej "zbiornikiem" jak filtrem, bo sadza się w nim zbiera do momentu wypalenia. Jak już napisał kolega :hi: nie można sprowokować włączenia się procesu wypalania samym stylem jazdy. :no: . Można sobie natomiast "wyobrazić" w jaki sposób szybciej go zapełnimy: porównując jak zachowuje się stary klekot bez DPF-a. Zmulony albo katowany produkuje kłęby sadzy z komina :evil: Te właśnie cząsteczki sadzy(niem.Russpartikeln) ma za zadanie zneutralizować DPF. Innymi słowy tzw."przegonienie" tak samo dobija to ustrojstwo jak mulenie. :kox:

Tyle teoria.

W praktyce moim zdaniem nie warta skórka za wyprawkę, bo auto więcej spala, traci na dynamice, podnosi drastycznie koszty eksploatacji. Natura tez moim zdaniem straciła po podliczeniu wszystkich kosztów ;(

Kto zyskał? Na pewno politycy :sick3: i związani z nimi lobbyści . pzd.[br]Dopisany: 12 Wrzesień 2011, 22:07_________________________________________________Jakieś namiary na warsztat w południowo-wschodniej Polsce :) ,który temat w miarę ogarnia?

Opublikowano

No mnie tez w tym regionie interesowalby jakis renomowany warsztat. Tylko ze ja potrzebowalbym jednak katalzator wsadzic, bo same rury to nie dla mnie....

Opublikowano

A ja bym potrzebował warsztat w Krakowie lub okolicach. Coraz bardziej mnie korci usunąć DPF-a. Na razie mi w żadnym razie nie przeszkadza ale niepokoi mnie przybywanie oleju silnikowego.

Opublikowano

A ja bym potrzebował warsztat w Krakowie lub okolicach. Coraz bardziej mnie korci usunąć DPF-a. Na razie mi w żadnym razie nie przeszkadza ale niepokoi mnie przybywanie oleju silnikowego.

To niech Cie szybko zainteresuje.Przybywa go, bo miesza sie z olejem napedowym.Walek rozrzadu wytrze sie szybko.

Opublikowano

ja wywalam śmiecia.już programowo usunięty,dziś go wyjąłem i wybebeszę,a jutro rurka w środek

Opublikowano

W województwie Lubelskim polecam Firmę Tune-Soft w celu usunięcia filtra, jak również podniesienia mocy. Przeprowadzałem tam usługę, ale tylko Chiptuning, gdyż filtr cząstek stałych mnie nie dotyczy. Poniżej link do ich witryny.

http://www.tune-soft.pl

Opublikowano

Jacek001 ile sobie życzą za usunięcie DPF'u ? I czy jest to zmiana w sterowniku czy emulator ?

Robbi mógłbyś wstawić foto jak to wygląda ? Rura z kwasiaka czy zwykła ? Również będę usuwał DPF mimo, że mam 97 000 przebiegu ( a podobno pada przy 200 000 ), mam jakiś namiar w Puławach, ale jeszcze nie dzwoniłem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...