Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AKE] 2.5 tdi mułowate?!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!Od niedawna posiadam mój pierwszy 6-cio cylidrowy wózek 2.5 tdi ake i tu jest właśnie szkopół!Nie jestem pewien jak dokładnie ma chodzić taki sprzęt.Wydaje mi się że w dolnych partiach obrotów auto jest mułowate.Do około 2400 obrotów nie jest zbyt żwawe,powyżej już całkiem przyzwoicie.Przebieg około 100k mil(160kk).Auto kupiłem miało przeskoczony pasek w jednym rzędzie po lewej stronie patrząc z przodu auta.Wymieniłem głowicę razem z zaworami kupiona z rozbitka o podobnym przebiegu-lekko splanowana,zawory dotarte(ręką),powymieniane wszystkie uszczelniacze,wtryski po wymianie końcówek ustawione,założone,wymieniony łańcuch pompy oleju,napinacz i łyżwa napinająca,kompletny rozrząd olej i filtry,odma.Wałki wyglądają całkiem zdrowo,wymieniona cała hydraulika.Po tych moich wojażach autko odpaliło po kilku sek.ale od kopa.Potem ustawiłem kąt wtrysku .Autko zaczęło lepiej palić na zimnym silniku.Teraz na zimnym kręcę ze 3-4sek,na ciepłym jeszcze krócej i nie kopci prawie w ogóle,spala(chyba) w normie 7,5-11 litrów,nic nie stuka tylko taki lekki zamuł!I tu nie wiem czy to auto tak ma chodzić czy to mój zajob.Wcześniej miałem awx 130km i wydawało mi się że lepiej gniecie w fotel.Więc bardzo proszę o pomoc jeżeli ktoś ma pomysł jak i co ewentualnie mogę zrobić.Spróbuję dorzucić logi.Z góry dziękuje za zainteresowanie :hi:[br]Dopisany: 09 Lipiec 2011, 01:44_________________________________________________http://imageshack.us/f/69/log03stat.jpg/

http://imageshack.us/f/713/log04stat.jpg/

http://imageshack.us/f/151/log11stat.jpg/

http://imageshack.us/f/585/log03dyn.jpg/

http://imageshack.us/f/717/log04dyn.jpg/

http://imageshack.us/f/684/log11dyn.jpg/

Opublikowano

Może się mylę ale w logu 11 dynamicznym turbo do 2000 tyś nie ładuje jak trzeba. Nie masz kolego zabrudzonej geometrii w turbince. Zobacz czy sztanga ładnie chodzi.

Pozdr

Opublikowano

Te jednostki napędowe tak maja ze od dołu nie idą.Poniżej 2000 obrotów nic się nie dzieje.Turbo dziura jest bardzo odczuwalna.

no do 1,8k :wink4: później coś lepiej zaczyna jechać

Opublikowano

rzeczywiście do 2.2 tys obr słabo, może byc winna geometria, sprawdź w nastawach podst grupa 011 zrób test i spójrz pod maskę jak pracuje sztanga,

druga sprawa może byc słaba ?Vac pompa ja tak miałem, dopiero od 2.3 przestawiała gruszke bo wczsieniej nie było wystarczającego pocisnienia,.

pozdr

Opublikowano

brakuje paru logow a potrzeba nastepujacych

001S 013S 014S, 004S (bez wlaczonej klimatyzacji!!!!)

003D, 004D, 008D, 011D

auto to tip czy manual? (jezeli tip to mozesz dorzucic 009D ale ze skrzyni biegow)

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

DZięki za podpowiedzi panowie :good:.Auto to manual,co do nastawów podstawowych to sztanga chodzi w miarę płynnie w dół a do góry tuż przed końcem jakby zwalniała,co do reszty logów to postaram się zrobić końcem tygodnia i wrzucę na forum.A co sądzicie o kącie wtrysku?Bo mi się wydaje ze zanim go wyregulowałem(z tego co pamiętam to był ok 5.8 late)to był bardziej kopytny,tylko że wtedy ciężko palił na zimnym .Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie :good:

Opublikowano

Moje AKE zbiera się bardzo dobrze w całym zakresie obrotów. Nie zaobserwowałem w ogóle turbo dziury. Z tym że są małe różnice w porównaniu z Twoim autem, bo u mnie jest tiptronic, quattro i chip ABT.

Opublikowano

A no właśnie kolego. Idę o zakład, że temu chipowi, który masz, zawdzięczasz brak turbodziury.

Po prostu oryginalne mapy są lipnie zrobione i tyle.

Opublikowano

Witam

ja mam podobny problem. Też mam 2.5TDI wcześniej tak od 1,8-2.0 tys obrotów to jak zaczynała dmuchać suszarka to kierownice z ręki wyrywało. Teraz jakkolwiek zaczyna ciągnąć od ok 2400-2500 RPM. Turbo mam zregenerowane miesiąc temu, wymienione filtry. wymieniłem przepływomierz bo ucinał dawki, podmieniałem zaworek N75 (na moim chodził najlepiej - wniosek że powinien być sprawny) macałem i sprawdzałem przewody podciśnienia i 2 wymieniłem bo były sparciałe jeden od pompy vacum wchodzący do N75 ten cienki i drugi od klapy gaszącej. Macałem króciec przewodu w pompie vacum i nie wyczułem luzów. Jedyne co mi przychodzi do głowy to pompa vacum nie ma pełnej wydajności. Najgorsze ze nie mogę znaleźć warsztatu który ma jakieś urządzenie do zmierzenia wartości jakie ona podaje:(

Zapomniałbym komputer nie pokazuje żadnego błędu.

Powiedzcie mi co jeszcze powinienem sprawdzić oprócz tej pompy? Jakieś pomysły rady bo już głupieje.

Pozdrawiam

Opublikowano

A rozrząd wymieniałeś?

Opublikowano

A rozrząd wymieniałeś?

jeśli chodzi o mnie to tak, rozrząd jest wymieniony

Opublikowano

A no właśnie kolego. Idę o zakład, że temu chipowi, który masz, zawdzięczasz brak turbodziury.

Po prostu oryginalne mapy są lipnie zrobione i tyle.

w automacie w praktyce nie istnieje pojecie turbodziury bo wdepniecie gazu przy niskich obrotach obrotow skutuje redukcja (nie mozna w praktyce uzyskac stanu pelny but i obroty np 2tys...)... a to, ze wiecej koksu szybciej rozkreca turbine to juz osobny temat

Generalnie bez logow co wymienilem wyzej to watek doskonale nadaje sie na forum wrozek

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

Ale 150-cio, czy 180-cio konne V6-tki w manualu mają niesamowitą turbodziurę do 1,8k obr/min. Nawet to potwierdzają charakterystyki poszczególnych silników, zamieszczone zresztą gdzieś na forum. Także nie ma co się przejmować, że dopiero od granic 2 wciska, bo te silniki tak mają, słabe mapy od dołu.

Opublikowano

Ale 150-cio, czy 180-cio konne V6-tki w manualu mają niesamowitą turbodziurę do 1,8k obr/min. Nawet to potwierdzają charakterystyki poszczególnych silników, zamieszczone zresztą gdzieś na forum. Także nie ma co się przejmować, że dopiero od granic 2 wciska, bo te silniki tak mają, słabe mapy od dołu.

dobra, daj te charakterystyki ze slabymi mapami....ten silnik w porownaniu do 2.5TDI R5 to ideal elastycznosci

Opublikowano

Ale 150-cio, czy 180-cio konne V6-tki w manualu mają niesamowitą turbodziurę do 1,8k obr/min. Nawet to potwierdzają charakterystyki poszczególnych silników, zamieszczone zresztą gdzieś na forum. Także nie ma co się przejmować, że dopiero od granic 2 wciska, bo te silniki tak mają, słabe mapy od dołu.

zobacz mój wykres , link w podpisie, pozdr[br]Dopisany: 14 Lipiec 2011, 21:57_________________________________________________http://postimage.org/image/27v4fjtus/

Opublikowano

zeby cos mialo niesamowita turbodziure to cos innego musi jej nie miec.... wiec teraz sprawdz jaka (nie)samowita turbodziure ma silnik 1.9tdi i 2.5tdiR5

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

"turbodziura" nie wynika ze "slabych map od dolu"

Opublikowano

w automacie w praktyce nie istnieje pojecie turbodziury bo wdepniecie gazu przy niskich obrotach obrotow skutuje redukcja (nie mozna w praktyce uzyskac stanu pelny but i obroty np 2tys...)

Niby tak, ale przy dodaniu gazu nie zawsze musi być redukcja. Przecież nie zawsze dajesz pedał w podłogę. I w takiej sytuacji moje AKE zbiera się bardzo ładnie na tych niskich obrotach. Nie wiem tylko czy jest to zasługa chipa czy dobrze "prowadzonego" silnika.. A może jedno i drugie. W każdym razie turbodziury brak :good:

Opublikowano

A no właśnie kolego. Idę o zakład, że temu chipowi, który masz, zawdzięczasz brak turbodziury.

Po prostu oryginalne mapy są lipnie zrobione i tyle.

w automacie w praktyce nie istnieje pojecie turbodziury bo wdepniecie gazu przy niskich obrotach obrotow skutuje redukcja (nie mozna w praktyce uzyskac stanu pelny but i obroty np 2tys...)... a to, ze wiecej koksu szybciej rozkreca turbine to juz osobny temat

można :gwizdanie: ,wajcha w prawo na tipa i nie zrobi redukcji :wink4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...