Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w A4 B8 2.0 TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 13.01.2022 o 21:34, gorycka18 napisał:

Witam,
niedawno zakupiłem audi 2.0tdi z silnikiem CSUA. dziś zerknąłem na DPF-a i wartość Oil Ash Residue to 59,5g. Stąd moje pytanie czy mam się już martwić?
to mój pierwszy silnik z dpfem 

Witam. Wartość graniczna w gramach wynosi chyba 64 g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.01.2022 o 21:34, gorycka18 napisał:

Witam,
niedawno zakupiłem audi 2.0tdi z silnikiem CSUA. dziś zerknąłem na DPF-a i wartość Oil Ash Residue to 59,5g. Stąd moje pytanie czy mam się już martwić?
to mój pierwszy silnik z dpfem 

Ile masz przejechane km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kkt napisał:

Witam. Wartość graniczna w gramach wynosi chyba 64 g.

Granica progowa w 2.0 CR określana jest w  l lub ml i wynosi 175 ml. W gramach określana była dla silnikòw PD i wynosiła dla 2.0  54g.

Jeżeli się nie mylę, to w gramach było to 70g a dla niektórych silników (np. CUNA) wynosiło 80g.

Dla 2.0 TDI CR w T6 wynosi 225ml 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Muskel1 napisał:

Granica progowa w 2.0 CR określana jest w  l lub ml i wynosi 175 ml. W gramach określana była dla silnikòw PD i wynosiła dla 2.0  54g.

Pamiętasz jak ma być dla 3.0 TDI CR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trójliterowe kody silnika 2.7/3.0 TDI CR to 470ml

Czteroliterowe kody silnik 3.0 TDI CR to 370 ml

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Muskel1 napisał:

Trójliterowe kody silnika 2.7/3.0 TDI CR to 470ml

Czteroliterowe kody silnik 3.0 TDI to 370 ml

Pospieszyłem się z tym pytaniem bo już znalazłem w moim notatniku :wink:

Mam CDYA i potwierdziłeś to co mam w notatkach czyli 0,37 l. Dawno nie zaglądałem do grupy 104.1 bo z 20 k km temu i miałem wtedy 0,3 l. Muszę tam zajrzeć. Zastanawiam się czy jak będzie więcej niż 0,37 l a auto będzie jeździć normalnie bez błędów, to chyba nie ma co wnikać że jest więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 20 kkm na pewno nie przybyło 70ml (chyba, że stosujesz niewłaściwy olej lub masz jakąś usterkę silnika, powodującą nadmierną produkcję sadzy).

370ml to granica określana przez producenta i bazuje ona na wyliczeniu. Nie jest wartością rzeczywistą/zmierzoną. U jednych będzie to mniej w rzeczywistości u innych znowu więcej. Jeżeli osiągniesz kiedyś tę wartość, warto w najbiższym czasie po osiągnięciu filtr wyczyścić lub wymienić. Jazda z zapełnionym dpf jest na dłuższą metę niezdrowa dla turbiny i silnika. Wiem, że są osoby, które twierdzą, że mają dużo więcej nagromadzone i dalej jeżdżą i nie ma objawów. Tak, oczywiście że nie mają, dpf to nie bezbpiecznik, który po przepaleniu nie działa. Auto nadal będzie jeździło ale tak jak pisałem, kosztem innych komponentów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientuje się się ile gramów lub ml jest dla silnika 1.6 TDI CR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jutro sprawdzę ile jest teraz, było tak przy przebiegu jak poniżej. @Muskel1 widzisz tu coś złego czy normalne zachowanie?

Przebieg: 235890km   Numer naprawy: 


                Adres 01: Silnik  (4F9 910 402 A)

16:17:09 Grupa 102
  112.1*C  Temperatura 
  100.3*C  Temperatura 
  13 mbar  Ciśnienie 
  0 mbar  Ciśnienie 

16:17:09 Grupa 104
  0.30  (bez jednostek) 
  22.5  (bez jednostek) 
  6.5  (bez jednostek) 
  360 km  Przebieg 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Muskel1 napisał:

Granica progowa w 2.0 CR określana jest w  l lub ml i wynosi 175 ml. W gramach określana była dla silnikòw PD i wynosiła dla 2.0  54g.

Jeżeli się nie mylę, to w gramach było to 70g a dla niektórych silników (np. CUNA) wynosiło 80g.

Dla 2.0 TDI CR w T6 wynosi 225ml 

Na stronie niemieckiej wyczytałem, że jest 64 g ale to będzie dla silnika 1.9 TDI pd i może 2.0 TDI pd.

Edytowane przez kkt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, pelonek1 napisał:

Może jutro sprawdzę ile jest teraz, było tak przy przebiegu jak poniżej. @Muskel1 widzisz tu coś złego czy normalne zachowanie?

Przebieg: 235890km   Numer naprawy: 


                Adres 01: Silnik  (4F9 910 402 A)

16:17:09 Grupa 102
  112.1*C  Temperatura 
  100.3*C  Temperatura 
  13 mbar  Ciśnienie 
  0 mbar  Ciśnienie 

16:17:09 Grupa 104
  0.30  (bez jednostek) 
  22.5  (bez jednostek) 
  6.5  (bez jednostek) 
  360 km  Przebieg 

Te 13 mbar w jakich warunkach pracy silnika wystąpiły? Na wolnych obrotach? Przy 1000 obr/mni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, kkt napisał:

Na stronie niemieckiej wyczytałem, że jest 64 g ale to będzie dla silnika 1.9 TDI pd i może 2.0 TDI pd.

Dla 1.9 i 2.0 TDI PD było 60g:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał:

Te 13 mbar w jakich warunkach pracy silnika wystąpiły? Na wolnych obrotach? Przy 1000 obr/mni?

Na jałowych, coś tam około 600-650 obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, pelonek1 napisał:

Na jałowych, coś tam około 600-650 obr/min.

Wygląda ok. 13 mbar na jałowym jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał:

Wygląda ok. 13 mbar na jałowym jest ok.

Jak jutro uda mi się połączyć tą wersją VCDSa co teraz mam to przetestuję go dokładniej. 

Jak powinno zmieniać się ciśnienie w zależności od obrotów tzn. jakie powinno być i przy jakich obrotach?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał:

W 104/1 masz też tylko 0,30 l więc też jeszcze trochę do zapełnienia.

Wiem ale to było około 20 k km temu a tylko 0,07 l brakowało.

Policzyłem to wychodzi 0,12 l na 10 k km, także jeszcze trochę powinien pojeździć, a że teraz praktycznie C6 odpoczywa w garażu to myślę że na długo wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, pelonek1 napisał:

 

Jak powinno zmieniać się ciśnienie w zależności od obrotów tzn. jakie powinno być i przy jakich obrotach?

 

 

Wszystko zależy od pojazdu i rodzaju silnika ale tak mniej więcej:

Na jałowym nie powinnno być wyższe niż 35 mbar

Na jałowym przy 2000 obr/min nie powinno być wyższe niż 75 mbar

Przy max. obr nie powininno przekraczać 200 mbar

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Muskel1 napisał:

 

Wszystko zależy od pojazdu i rodzaju silnika ale tak mniej więcej:

Na jałowym nie powinnno być wyższe niż 35 mbar

Na jałowym przy 2000 obr/min nie powinno być wyższe niż 75 mbar

Przy max. obr nie powininno przekraczać 200 mbar

I to powinno być podpięte na początku wątku bo to ważne info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...