Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w A4 B8 2.0 TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

Aż tak nie jestem obcykany w temacie. Ja tylko obserwuje co się dzieje u mnie + vag.  Raz miałem sytuację że wentylator dalej pracował po zgaszeniu samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy możecie ocenić stan DPF na podstawie tych screenów?

O DPF pytam ponieważ mam problem z sondą lambda - przynajmniej tak pokazuje VCDS.

Błąd sondy lambda to:

Cytuj

 Bank 1 Sonde 1 P2196 00 [237] - Signal zu fett

Wpływ na to może mieć EGR - niedawno wypolerowany, zamontowany, wygląda i chodzi jak nowy. Teraz próbuje ustalić coś odnośnie DPF bo podobno to też może mieć wpływ na lambda error. Byłbym wdzięczny za opinie Panowie.

Przy okazji kupna kabla sprawdziłem sobie wtryski - czy te wartości są ok?

Z góry dzieki za komentarze.

 

2.jpg

1.jpg

Edytowane przez baton1125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.07.2017 o 13:11, Ruby napisał:

Aż tak nie jestem obcykany w temacie. Ja tylko obserwuje co się dzieje u mnie + vag.  Raz miałem sytuację że wentylator dalej pracował po zgaszeniu samochodu.

Jak wentylatory chodziły długi czas po zgaszeniu silnika,to znaczy,że procedura wypalania się uruchomiła i miałeś dogrzany silnik do wypalania,najlepiej wtedy odpalić ponownie i na odcinek ok 10 km jednostajnie jechać 2200 obr na 5 biegu i masz wypalony DPF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.07.2017 o 12:02, Damis16 napisał:

a wentylator nie działa za każdym razem po wyłączeniu się wypalania i wyłączeniu silnika?

nie,po zakończeniu wypalania w czasie jazdy wystudzi się samoczynnie,jeśli nadal chodzi ,to znaczy,że nie wypalił do końca DPF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, TomekOstrzeszów napisał:

nie,po zakończeniu wypalania w czasie jazdy wystudzi się samoczynnie,jeśli nadal chodzi ,to znaczy,że nie wypalił do końca DPF

Lub co dopiero skończył wypalanie i teraz chłodzi  komorę silnika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.07.2017 o 14:46, mateusz16 napisał:

W jakim stanie jest mój filtr?

 

filtr.jpg

Masz polifta powinna być jeszcze jedna wartość "oil ash volume" wyrażona w gramach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To by sie zgadzalo z iloscia popiolu:)

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co 300-400km wypala sie filtr ale czy to jest problem to nie wiem. Po kupnie auta nie wypalal sie tak często.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi się wypala co 200 km, jeżdzę juz tak ponad rok i narazie nic sie nie dzieje.

ale wkurza mnie takie czeste wypalanie, zastanawiam się nad usunięciem tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza załączającym się wentylatorem chłodnicy też zero objawów. Na wiosnę będę podnosił moc i wtedy coś trzeba będzie z tym zrobić. Gdzieś na forum wyczytałem że żeby spełniać emisje spalin montują katalizatory euro 4. Jest jeszcze opcja czyszczenia chemicznego dpf.

forum.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich.

 

Nastał moment i na mojego DPFa - zdecydowałem się go usunąć raz na zawsze (robie to juz drugi raz, wczesniej w Ibizie z silnika BLS).

Głównym powodem jego usunięcia jest to, że wypala mi się już co 140 km cyklicznie, wcześniej było co 200. Nie zależne jest to czy to autostrada czy miasto - 140 kilomektrów i zaczyna się regeneracja. Myslę, że to niezdrowo dla samego silnika, temperatura, co chwile walona jest wieksza dawka paliwa - po co to.

Fizycznie usunę go sam, programowo zrobi to moj znajomy, usunie go w sofcie.

Katalizator zostawie, nie bede go usuwał.

 

Po usunięciu podziele się moimi odczuciami.

Wszystkie czujniki i sondy zostawie na swoim miejscu jak w orginale.

 

 

Pozdrawiam

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, możecie zerknąć na moje wskazania z dpfu? Dzisiaj sie wypalał dość szybko bo po 5km z obrotami 2500 spalanie się zakończyło... jeszcze dziwna sprawa bo po 2km jazdy wypalania z wyższymi obrotami temperatura spadała na liczniku poniżej 90 stopni. Dzięki z góry :hi:

IMG_5158.jpg

Edytowane przez Lastk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,
może ktoś zdiagnozowac mojego DPF ,w jakim jest stanie?
Z góry dziękuję i pozdrawiam

91ff8d04cf3c0ed20b78b218b4c6756c.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...