Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w A4 B8 2.0 TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 2.04.2017 o 09:43, Marina_Yacht napisał:

JA W bmw wycinałem, będę się bronił rękoma i nogami, auto z dpf nie kopci wcale, nie śmierdzi na postoju, nie ma stresu za granicą że odwiedzisz parking policyjny, ale za to gorzej jedzie :) ile płaciłeś za program i dpf off ?

Kolego jest sposób na to żeby auto nie dymiło ,nie śmierdziało na postoju , i jechało ?I spełniało normę Euro 4 specjalnie podpuściłam na przeglądzie majstra ze chyba dpf mi świruje i żeby sprawdził czy spełniam normę euro 4 żeby za granica nie mieć problemów a on po analizie ze spełniam wyżej niż euro 4 i ze coś mi się wydaje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, resiak82 napisał:

Na moje to, że przerwałeś to nic się nie stało. A jeśli chodzi o olej to ja mam cały czas na full.

No tak, ale naczytałem się, że przerwanie procesu wypalania skutkuje powrotem ropy i mieszania się z olejem silnikowym, coś w ten deseń. Sory ale na mechanice słabo sie znam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, michalll16 napisał:

No tak, ale naczytałem się, że przerwanie procesu wypalania skutkuje powrotem ropy i mieszania się z olejem silnikowym, coś w ten deseń. Sory ale na mechanice słabo sie znam :wink:

ćpasz coś ? :) weź jutro odpal auto przejedź się z 2km, jak zacznie procedurę wypalania ponownie, to poczekaj spokojnie aż się filtr ładnie dopali. 

Edytowane przez l.e.s.t.e.r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, michalll16 napisał:

No tak, ale naczytałem się, że przerwanie procesu wypalania skutkuje powrotem ropy i mieszania się z olejem silnikowym, coś w ten deseń. Sory ale na mechanice słabo sie znam :wink:

Nie czytaj za dużo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, resiak82 napisał:

Nie czytaj za dużo

Tylko, że ja to wyczytałem na tutejszym forum :facepalm: Później jak będe miał chwile to poszukam tamtego postu. Czyli co, olać to, że poziom oleju sie podniósł i czekać po prostu aż znowu wypalanie sie załączy? Dzisiaj jeździłem dobrą godzine i nic sie nie włączyło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem kilka razy taką sytuację, że zgasiłem silnik jak się wypalał i jak dotąd problemu z DPF nie miałem. A więc olej to

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, michalll16 napisał:

Tylko, że ja to wyczytałem na tutejszym forum :facepalm: Później jak będe miał chwile to poszukam tamtego postu. Czyli co, olać to, że poziom oleju sie podniósł i czekać po prostu aż znowu wypalanie sie załączy? Dzisiaj jeździłem dobrą godzine i nic sie nie włączyło. 

Po pierwsze kolego oleju powinieneś mieć 3/4 skali. Jak Ci się świeci za duża ilość oleju to podejrzewam że, kiepsko miałeś zrobioną wymianę oleju ( za mało spuścili/wyssali albo za dużo wlali) tak czy siak powinieneś zejść ze stanu do 3/4 miarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, l.e.s.t.e.r napisał:

Po pierwsze kolego oleju powinieneś mieć 3/4 skali. Jak Ci się świeci za duża ilość oleju to podejrzewam że, kiepsko miałeś zrobioną wymianę oleju ( za mało spuścili/wyssali albo za dużo wlali) tak czy siak powinieneś zejść ze stanu do 3/4 miarki.

Kolego, pisałem w pierwszym poście, że po wymianie miałem 3/4 i utrzymywał sie taki poziom przez 1500 km. Po przerwaniu wczoraj wieczorem wypalania, wywaliło mi komunikat, ze jest wysoki poziom oleju.  Dzisiaj przez cały dzień utrzymuje sie maks. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, michalll16 napisał:

Kolego, pisałem w pierwszym poście, że po wymianie miałem 3/4 i utrzymywał sie taki poziom przez 1500 km. Po przerwaniu wczoraj wieczorem wypalania, wywaliło mi komunikat, ze jest wysoki poziom oleju.  Dzisiaj przez cały dzień utrzymuje sie maks. 

To sprawdź ile masz płynu chłodniczego, nie ma opcji żeby ci tyle oleju przybyło znikąd.  Ubywa Ci płynu chłodniczego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro sprawdzę, ale raczej cały czas jest stały poziom, nie zaobserwowałem jak do tej pory żeby brakowało. Samochód w sumie niedawno kupiony i zrobione narazie 3 tys km. 

Edytowane przez michalll16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy z tych informacji coś wynika odnośnie DPFu:

 

20170701_133609.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz wysoki poziom oil ash, ale dpf wypala sie w dobrych interwalach wiec wszystko jest Ok

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest fajny artykuł wraz z filmikiem odnośnie filtra DPF.

DPF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki wiem że temat dotyczy 2.0 silnika ale może pomożecie mi z 3.0 tdi CAPA z a5. Chciałbym sprawdzić stan DPF ale nie mogę znależć nić o dpf. Na jakich kanałach znajdują się info o dpf?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Conieco udało mi się  znaleźć 

oil ash 0.38l

soot mass calculated 12.47g

soot mass measured 17.64g

dodam że mam błędy od 5 świec żarowych   Kabel mam dopiero od tygodnia dlatego wcześniej nie podłaczałem kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ostatni parametr widoczny na zdjęciu czyli zawartość popiołu w oleju oznacza zapełnienie filtra DPF? Noi te 51 gram to chyba już końcówka życia tego filtra?

20170715_130249a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, marcin395 napisał:

Czy ostatni parametr widoczny na zdjęciu czyli zawartość popiołu w oleju oznacza zapełnienie filtra DPF? Noi te 51 gram to chyba już końcówka życia tego filtra?

20170715_130249a.jpg

 

http://www.autowada.pl/node/19

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin395 no nie jest dobrze. Masz 51g po wypaleniu. Czy działa ci czasami wentylator po zgaszeniu samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wentylator nie działa za każdym razem po wyłączeniu się wypalania i wyłączeniu silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...